Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
80381/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PE 8.5. sairaalahoidossa 169, joista 45 tehohoidossa - 260 kuollutta

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

Sairaalahoidossa olevien määrä on vähentynyt, hyvä, jotkut ovat parantuneet.

Osa heistä on voinut myös menehtyä.

Vierailija
80382/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää - NBC:n jutussa haastateltiin newyorkilaista perhettä, joka ei ollut edes tiennyt lapsella olleen koronatartunta kunnes poika joutui ensiapuun sydänpysähdyksen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
80383/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sallitaanko perjantain kunniaksi pientä kevennystä?

Olen tässä päivän ollut menossa, mutta olen miettinyt sitä Seilin saarta, mistä aamulla oli puhetta, josko meidät koronahysteerikot voisi sulkea sinne. Aloin miettimään, että mitä hyödyllistä pystyisin tuomaan pikkuiseen yhteisöömme ja sain aikaiseksi seuraavan listan:

- Olen sekä metsästäjä- että maanviljelijäperheestä joten siltä saralta voisi löytyä osaamista. En ole itse metsästänyt, mutta saattaisin keksiä jotain ja saada viljan kasvamaan. Osaan myös lypsää lehmän, jos jollain sattuu olemaan se mukana. Olen myös katsonut kaksikymmentä kautta Selviytyjiä, täytyyhän senkin pätevöittää johonkin. 

- Leikkisällä tuulella ollessani voisin nostattaa mielialaanne kertomalla sattumuksia pitkän elämän varrelta. Osa niistä saattaa olla jopa tottakin. Toisenlaisella tuulella voisin pitää palopuheita, jotka sytyttävät liekin sisimpäänne. 

- Olen kiinnostunut sekä miehistä, että naisista. Kun illat pitenevät, potut on istutettu ja aika käy pitkäksi, siitä voi olla paljon iloa. 

- Miinuksena olen laiska, oikukas ja joskus itsekeskeinen. 

Mitä sinä toisit? Onko sinulla siemenperunoita? Tai lehmää?

Tuo olis mulle vähän vaikea, sillä MS-tauti vie voimia, enkä oikein jaksanut mitään fyysisiä juttuja.

Mutta pienelle porukalle voisin valmistaa vaikka ihania saippuoita 😃

Vierailija
80384/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehä ykkösellä ruuhka. Vissiin karanteenit ja etätyöt ei enää kiinnosta. Tätä se on kun hallitus edes mainitsee rajoistusten tulevan purun niin kaikkien asenne muuttuu "tilanne ohi".

Vierailija
80385/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kertakäyttöhelvetille kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Yliopiston apteekin suusuojusten hinta on noussut? Itse tilasin pari viikkoa sitten, ja silloin hinta oli 18,90. Nyt 24,90. 

Kysyntä on niin suurta ja niitä saadaan apteekkeihin tilattua niin vähän. Hinnat voivat nousta vielä tuostakin.

Aikuistenoikeasti ostakaa puhaltimia, jos ette ole köyhiä. Köyhät pärjätköön P3 suodattimilla varustetuilla puolimaskeilla. Suodattimen vaihtoväli 200 tuntia. Puhaltimia nähty käytössä ainakin Jyväskylässä.

Taiwan myy joitakin maskeja kansalaisilleen (olisko kirurgin maski?) 0,15e/kpl.. Siksi, että kaikilla niihin mahdollisuus.

Vierailija
80386/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10-19 Jahre 1 0

20-29 Jahre 5 2

30-39 Jahre 11 6

40-49 Jahre 37 12

50-59 Jahre 180 58

60-69 Jahre 477 165

Todesfälle mit Coronavirus (COVID-19) in Deutschland nach Alter und Geschlecht(Stand: 7. Mai 2020)

Saksan koronaan kuolleet iän ja sukupuolen mukaan 7.5.2020

Taulukossa ensin mies ja sitten naislukema.

Vastapainoksi thl tilastolle että tappaa pois vanhukset.

eikö Saksassa kuole ollenkaan yli 70 v. Jäänyt sun laskelmista pois

Tuon kirjoittajalta tai jäädä kesken:

70-79v. 1085 517

80-89v. 1708 1526

90-99v. 458 816

100- 4 41

Vierailija
80387/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkin korona saadaan Ruotsissa leviämään: hoitohenkilöstön oltava töissä jopa koronatartunnasta huolimatta, ja tämä sairaala taitaa olla nimenomaan sama, jossa oli muita sairaaloita paremmat teho-osastolta selviämisluvut, kun se yksinkertaisesti otti huomattavasti vähemmän yli 70-vuotiaita potilaaksi.

Personal på Karolinska universitetssjukhuset som testats positivt för corona kan få fortsätta jobba – om de inte har symtom, rapporterar Dagens Juridik. 

Tidningen Dagens Juridik har tagit del av ett internt dokument som har skickats ut till anställda på Karolinska universitetssjukhuset i Stockholm.

I dokumentet framgår att det finns en ”ny policy” kring personal som testas positivt för corona.

Riktlinjerna om att vara hemma i 48 timmar utan symtom är inte ”tvingande” på sjukhuset, skriver tidningen.

”Smittskydd Stockholm har klargjort att gällande riktlinjer inte är tvingande vid testning av asymptomatiska personer. Karolinska har därför en egen policy”, står det i dokumentet

https://www.expressen.se/nyheter/uppmaningen-jobba-aven-om-du-har-coron…

Vierailija
80388/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä päivän ollut menossa, mutta olen miettinyt sitä Seilin saarta, mistä aamulla oli puhetta, josko meidät koronahysteerikot voisi sulkea sinne. Aloin miettimään, että mitä hyödyllistä pystyisin tuomaan pikkuiseen yhteisöömme ja sain aikaiseksi seuraavan listan:

- Olen sekä metsästäjä- että maanviljelijäperheestä joten siltä saralta voisi löytyä osaamista. En ole itse metsästänyt, mutta saattaisin keksiä jotain ja saada viljan kasvamaan. Osaan myös lypsää lehmän, jos jollain sattuu olemaan se mukana. Olen myös katsonut kaksikymmentä kautta Selviytyjiä, täytyyhän senkin pätevöittää johonkin. 

- Leikkisällä tuulella ollessani voisin nostattaa mielialaanne kertomalla sattumuksia pitkän elämän varrelta. Osa niistä saattaa olla jopa tottakin. Toisenlaisella tuulella voisin pitää palopuheita, jotka sytyttävät liekin sisimpäänne. 

- Olen kiinnostunut sekä miehistä, että naisista. Kun illat pitenevät, potut on istutettu ja aika käy pitkäksi, siitä voi olla paljon iloa. 

Ehdotan hiljaisesti ja niin vaatimattomasti,  jotta me tuntisimme kaikki toisemme, ettei saarelle vain tulisi susia lammasten vaatteissa eli niitä THL:n umpikieroja kätyreitä, niin meillä oikeilla koronavirushysteerikoilla olisi mukana yksi laama jokaisella.

Vierailija
80389/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo olis mulle vähän vaikea, sillä MS-tauti vie voimia, enkä oikein jaksanut mitään fyysisiä juttuja.

Hyvänen aika, sehän kuulostaa ihanalta! Olet siis meidän hygieniajaostomme johtaja. 

Vierailija
80390/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JunttiPolo kirjoitti:

Suomessa on kuollut alkuvuonna vähän vähemmän ihmisiä kuin tavallisesti. Kokonaisuus on siis plussan puolella.

Hienoa, kumpa noin jatkuisi.

Vierailija
80391/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10-19 Jahre 1 0

20-29 Jahre 5 2

30-39 Jahre 11 6

40-49 Jahre 37 12

50-59 Jahre 180 58

60-69 Jahre 477 165

Todesfälle mit Coronavirus (COVID-19) in Deutschland nach Alter und Geschlecht(Stand: 7. Mai 2020)

Saksan koronaan kuolleet iän ja sukupuolen mukaan 7.5.2020

Taulukossa ensin mies ja sitten naislukema.

Vastapainoksi thl tilastolle että tappaa pois vanhukset.

eikö Saksassa kuole ollenkaan yli 70 v. Jäänyt sun laskelmista pois

Tuon kirjoittajalta tai jäädä kesken:

70-79v. 1085 517

80-89v. 1708 1526

90-99v. 458 816

100- 4 41

Toi vanhusten tappavuus oli vanhaa tietoa

Se oli juuri näyttävästi lehdissä by THL.

Vierailija
80392/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 lk oli tänään jo ilmoitettu päättöarvosanoja. Tuntuu entistä typerämmältä lähteä ensi viikolla kouluun hakemaan tartuntaa.

Vierailija
80393/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ostaa tuulettimia, viilentimiä, ilmastointilaitteiden. Ihan mitä hyvänsä millä voi kesällä viilentää kotia.

Meille tulee kesäksi kunnon karanteenit, sillä koulujen avaaminen nostaa koronatartunnat katastrofaaliselle tasolle kesäkuussa. Ja useimmissa kodeissa on kesällä tukalan kuuma jos vähänkin aurinko paistaa.

Tuossa jokunen sivu sitten oli tietoa miten kävi kun Norjassa testasivat koulujen avaamista yhdessä kunnassa. Ovat niin fiksuja että testasivat sitä vain yhdessä kunnassa.

Päiväkotien ja koululuokkien 1-3 avaamisella ei ollut merkittävää vaikutusta.Mutta kun kaikki koulut avattiin kerralla, niin seuraukset olivat hurjat.

Ja hurjat ne tulevat olemaan meilläkin. -Ensimmäiset kaksi viikkoa menee ihan hyvin. Vähän ehkä äitienpäivän ja helatorstain vietot näkyvät, mutta koulujen avaaminen näkyy vasta sitten kun kesälomat ovat alkaneet. Hallitus ja THL voivat sitten sanoa että tartuntojen kasvu ei johdu koulujen avaamisesta, sillä nehän on jo kiinni.

- ja taas SDP:n kannatus nousee kun niin hienosti hoitavat koronakriisiä 🤮

Vierailija
80394/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo Marin jaksaa aina vain valehdella. Muut sentään paljastaa edes puolitotuuksia. Mutta tää yks vain valehtelee, manipuloi ja leikkii viatonta.

Moni pitää sitä tyhmänä ja kokemattomana ja siksi antaa kaiken anteeksi...

Vierailija
80395/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kommenttini poistetaan koko ajan. Kerroin kuinka etsin paikkaa maalta, jossa olisi turvallista. Onko vinkata paikkakuntaa?

Vierailija
80396/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika, sehän kuulostaa ihanalta! Olet siis meidän hygieniajaostomme johtaja. 

Juuri noin, tehdään hänestä hygieniajaoston johtaja, ottakaamme vapaasti ideoita aikaisemmasta kirjoituksestani: "Maskitutkimuksen vaikeus" , jossa käsittelin maskikomiteoita, niin voimme valita jokaisen meistä jonkin tarpeellisen komitean jaoston johtajaksi tai  jäseneksi. Voisimmeko hakea jollakin perusteella veikkauksen tai valtion avustuksia loppumattomiin byrokraatisiin kuluihin, vai ratkaisemmeko tuon pienen pulman myymällä laaman maitoa ? Ehdotuksia ?

Vierailija
80397/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Folge 38 Drosten johtavia virusepidemiologeja:

Geöffnete Schulen bleiben ein Risiko.

Avatut koulut pysyvät riskinä.

Päätynyt viimeisten laskelmien mukaan tulokseen, koko Saksassa tartunnan saaneita siis pimeät mukana on yht.

1.8 miljoonaa. Virallinen mitattu tartuntaluku on 170 000.

Elikkäs vähän yli kymmenkertainen.

Pitkä matka on saksanmaalla laumasuojaan. Tarvitaan paaaljon lisää vammautuneita ja kuolleita.

Tähän nähden höperehtimiseltä kuullostaa Ruotsin 40 %: n levinneisyys.

Vierailija
80398/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin on nyt "unohtunut" tässä yritysten avaamisasiassa ISO asia. Eli vaikka ravintoloita jne nyt avataan, niin eihän kaikilla ihmisillä ole nyt rahaa vaan mennä niihin! Tää on tyly fakta, yli 200 000 lomautettuna, joilla tulevaisuus on täysin epävarma, lomautukset jatkuvat ties kuinka kauan, ja ekat työttömyyskassa rahat eivät edes ole vielä kaikille tulleet! Eli ei silloin kuluteta, ei käydä ravintolassa syömässä, ei osteta uutta telkkaria jne. Ja nuo lomautetut olisivat juuri niitä, jotka normaalisti kuluttaisivat.. Kävin juuri äsken ostoskeskuksessa ruokaostoksilla, niin huomioin, että siellä oli taas vaateliikkeiden ( Dressmann, Kappahl..) myyjät käytännössä keskenään..ei siis yhtään asiakasta niissä. Ei ihmiset nyt vaan käytä rahaa kuin välttämättömiin eli esim. ruokakauppaan..Eli kyllä tulee synkkä kesä palvelualalla (ravintolat kahvilat jne..) vaikka ne siis avaittaisiinkin. Kun pitää myös muistaa, että ulkomaalaisia turisteja ei täällä Helsingissä tänä kesänä nähdä.

Minulla olisi varaa, mutta en mene. Tyhmäähän se olisi istuskella ravintoloissa kun tartunnan yleisvaaralliseen tartuntatautiin saa jatkossa entistäkin todennäköisemmin. Parturissakaan en enää käy, hiukset pystyy näköjään leikkaamaan kohtuullisella lopputuloksella (koneella) itsekin. Säälin kyllä todella pienyrittäjiä, mutta näin hallitus tämän nyt vain halusi välttämättä pelata.

Vierailija
80399/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kommenttini poistetaan koko ajan. Kerroin kuinka etsin paikkaa maalta, jossa olisi turvallista. Onko vinkata paikkakuntaa?

Oliko tämä sinun kommenttisi ?

https://www.vauva.fi/keskustelu/3651730/corona-virus-paljon-huhuttua-le…

"Meidän perhe tekee tämänmoisen ratkaisun. Ympäri Suomea on tyhjillään olevia tai nyt myyntiin tulevia maatiloja. Katsomme sellaisen meille sopivan ja alamme kyntämään maata talon ympärillä sekä tuottamaan omiin tarpeisiimme syötävää."

Vierailija
80400/176779 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin, tehdään hänestä hygieniajaoston johtaja, ottakaamme vapaasti ideoita aikaisemmasta kirjoituksestani: "Maskitutkimuksen vaikeus" , jossa käsittelin maskikomiteoita, niin voimme valita jokaisen meistä jonkin tarpeellisen komitean jaoston johtajaksi tai  jäseneksi. Voisimmeko hakea jollakin perusteella veikkauksen tai valtion avustuksia loppumattomiin byrokraatisiin kuluihin, vai ratkaisemmeko tuon pienen pulman myymällä laaman maitoa ? Ehdotuksia ?

Voisikohan siitä laaman maidosta jalostaa kosteusvoidetta? Onko hygieniajaostomme johtajalla ideoita? Tai voiko sitä käyttää saippuan valmistukseen? Minullahan on tässä taustalla ajatus Laamasuoja TM nimikkeellä myytävä tuote. Voidaan lähettää THL:äänkin pari putelia ihan hyväntekeväisyyden nimissä. 

Ketju on lukittu.