Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
79841/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marin: "kyllä me tauti saataisiin varmaan hävitettyä Suomesta, mutta olisiko siitä mitään hyötyä?"

Käyköhän ihan täydellä aivokapasiteetilla pääministerimme?

Tuo on kyllä Marinilta aivan käsittämättömän typerä lausunto. Jos paremmalla toiminnalla tauti olisi esim. tällä hetkellä Suomesta hävitetty, niin olisi siitä ainakin se hyöty, että itsekin pyörisin kaupungilla kuluttamassa normaaliin tapaan. Nyt en pyöri, enkä tule pyörimään ennen kun uudet tartunnat on nollassa tai lähellä sitä.

Tämä tarkoittaa, että ihmishengillä ja terveydellä ei tosiaan ole mitään arvoa. Me ihmiset olemme kansantaloutta varten, ei kansantalous meitä varten. Muistakaa se. 

No niinhän se on. Kysy vaikka pohjoisitalian merkkivaate hikipajakiinalaisilta.

Evoluutiolla on suunta ja me ollaan kaikki samassa bussissa suuntana maailmanloppu:)

Jumala loi naisen niin tyhmäksi että Aatamin jälkeen on tullut vaan p a s k a a. Ei tarvitse kuin kadulle kurkistaa. Siellä elävät kuolleet kulkee "äly"puhelimet kädessä kuulokkeet päässä kohti ansaittua joukkohautaa:)

Shamppanjapullo aukeaa saman tein kun Usalla tai jollain tosimiehellä on munaa käyttää vetypommia.

Vierailija
79842/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä rakas,

Miksi suurin osa muista maista pitää tukahduttamisen linjaa oikeana, saavuttaa iällä tuloksia ja tautia saada paremmin kuriin kuin täällä?

Kerrotko minulle mikä on tarkalleen ottaen "suurin osa" muista maista kun itse en sellaista tietoa löydä? Maailmassa on kuitenkin yli 200 valtiota..[/quote

Anteeksi, väärä sana valinta. Arvelinkin, että jäät johonkin kiinni luppaamaan ympyrää. Tahallisesti haluat ymmärtää väärin ja saivarella. Eli et vissiin kannata rakentavaa ja avointa keskustelua, kun jäät epäolennaisiin kiinni?

Hyvin monessa maassa, on todettu tukahduttamisen olevan parempi linja, kuin meillä valittu hypridi malli, joka on lähempänä laumasuoja mallia, kuin tukahditusta. Menikö sanavalinta nyt paremmin sinun mielestä?

Tässä osa maista, jotka toimineet tukahduttaen ja hyvin. Ei välttämättä ole täydellinen lista, mutta kun asia sinua noin kiinnostaa, osaat tätä tietoa varmaan itsekin fiksuna ihmisenä netistä hakea?

https://www.endcoronavirus.org/countries

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
79843/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

46 suomalaistutkijaa ja asiantuntijaa ovat haastaneet Suomen hallituksen valitseman linjan koronapandemiaan liittyvissä rajoitusten purkutoimissa. Tutkijat ja asiantuntijat ovat kirjoittaneet avoimen kirjeen, jossa he toivovat, että koronavirus tukahdutettaisiin.

Kirje kokonaisuudessaan.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006499527.html

Pelkkiä pyrkyreita kaikki, kuvittelevat pääsevänsä perempiin virkoihin, jos nyt vallalla oleva käsitys tukahduttamisesta menee läpi myös Suomessa.

Pelkkää harhaa, laumasuojan jälkeen heillä ei ole mitään asiaa yhteenkään asialliseen virkaan Suomessa.

Dr Mengele, THL-Finland

Sponsored by North Corona

Vierailija
79844/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen riskiryhmään kuuluva opettaja ja hain työterveyslääkäriltä lausunnon, kun rehtori sitä vaatii. Juttelimme pitkään ja lääkäri oli sitä mieltä, että sairauksieni puolesta olen selkeässä riskiryhmässä. Puhuimme myös siitä, kuinka yläkoulussa on vaikeaa välttää oppilaskontakteja. Lääkäri myös sanoi, että aina on ryhmä joka kärsii, kun rajauksia puretaan.  Ymmärsin, että hän tarkoitti opettajia. Pahoiteli sitä, että hän joutuu lausuntoon kirjoittamaan asiat sitten sen mukaan, mitä ohjeita hän on THL:stä ja STM:stä saanut. käynnin jälkeen kilahti lausunto sähköpostiin: "Perussairaudesta johtuva riski vakavaan koronavirusinfektioon on merkittävä. Työ kouluissa tai päiväkodeissa ei kuitenkaan merkittävästi lisää riskiä saada koronavirustartunta muuhun väestöön verrattuna."

Mitä tuosta nyt sitten pitäisi ajatella? Lääkäri arvioi, että minä kuulun riskiryhmään, mutta koska THL ja STM arvioivat, että kouluissa on turvallista, lääkärin pitää sekin tuohon kirjoittaa? Mitä nyt sitten tekee rehtorini? Pakottaa töihin vaikka olen riskiryhmää? Eikö tuo anna aika paljon valtaa rehtorille tulkita tuota paperia miten haluaa? Ja jos nyt joku väittää, että laiskottelen, niin tiedoksi että olin poissa tai en, pakko minun on numerot antaa ja vikat kokeet tarkistaa vaikka olisinkin virkavapaalla. Ja niin, koulut ovat linjanneet, että riskiryhmäläiset jos jäävät poissa työstä, ovat tämän poissaoloaika palkatonta, lei taloudellisestikin tämä on minulle tosi huono juttu. Mutta en haluaisi kuolla, niin jään kyllä virkavapaalle, jos vain rehtori tuon löperön lausunnon jälkeen sallii sen. 

Olisi kiva kuulla, mitä hoitotyötä tekevät lääkärit ajattelevat THL:stä. Seurataanko laumana vaan vai ajatellaanko itse? Toki monia lääkäreitä, lääketieteen asiantuntijoita ja sairaaloiden johtajia (esim. HUS diagnostiikkajohtaja) ja THL:n entinen johtaja ovat asettuneet vastustamaan THL:n linjauksia tässä asiassa.

No se tässä tapauksessa omituista olikin, että lääkäri vaikutti olevan sitä mieltä, että minun ei kannanttaisi mennä töihin kouluun sairauksieni takia. Ja vaikka siis sanoi, että joutuu noudattamaan THL ohjeita, vähän kuitenkin järkytyin tuosta lausunnosta, kun noin tulkinnanvaraiseksi jätetty. Kyseessää olis aika nuori lääkäri, en sitten tiedä, vaikuttaako se. Ei ehkä uskalla tehdä muuta kuin toimia pilkun tarkalleen THL tiukkojen linjojen mukaan. Itse olen ollut esimiesasemassakin aiemmassa työssäni ja minun olisi kyllä esimiehenä tosi vaikea sanoa, mitä tuon lausunnon perusteella pitäisi tehdä. Rehtoreitakin sitoo taas kaunpungin linjaukset. Eli siis hoitavan lääkärin kädet ovat sidottuja THL ohjeisiin, rehtorin kädet ovat sidottuja kaupungin ohjeisin, kaupungin ohjeet ovat sidottuja THL ohjeisiin... Tässä noidankehässä kärsii riskiryhmässä oleva työntekijä. Itse siis varmaan antaisin kyllä virkavapaata, koska musta ohjeet on niin sekavat, että tulkinnanvaraa on, mutta oma rehto on sellainen by-the-book- tyyppi, että saa nähdä.

Keskityslerivankeja vietiin suihkuun.

Joskus tuli vettä, joskus kaasua.

Ihan oli tuurista kiinni kumpaa tuli.

Meillä hallitus yrittää nyt antaa kaikille kaasua.

Joku kansanedustaja sai jopa hienon idean siitä, että etätyö pitäisi nyt lopettaa ja kaikki ohjata hallitusti työpaikoille töihin.

Puhui vielä jotain työntekijöiden turvallisesta ohjaamisesta takaisin töihin tekemään tuottavaa työtä kotona oleskelun sijaan. En muista kuka tämän aivopierun esitti. Siitä oli täällä kuitenkin keskustelua.

Ne ihan oikeasti yrittävät kaasuttaa koronalla meistä jokaisen 😱

Vierailija
79845/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä v i  t t u a . Etätöissä teen 2 kertaisen määrän hommia, koska kollegat eivät keskeytä. Jos joku edustaja itse ei kykene itsenäiseen työhön ja itseohjautuvuuteen (taitaa koskea koko hallitusta) ei se päde kaikkiin. Pitääkö tässä t.appaa  itsensä eduskuntatalon portaille manifestin kanssa, että silmät avautuu tälle k.ansanmurhall e mitä he tekevät viruksella.

Vierailija
79846/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen riskiryhmään kuuluva opettaja ja hain työterveyslääkäriltä lausunnon, kun rehtori sitä vaatii. Juttelimme pitkään ja lääkäri oli sitä mieltä, että sairauksieni puolesta olen selkeässä riskiryhmässä. Puhuimme myös siitä, kuinka yläkoulussa on vaikeaa välttää oppilaskontakteja. Lääkäri myös sanoi, että aina on ryhmä joka kärsii, kun rajauksia puretaan.  Ymmärsin, että hän tarkoitti opettajia. Pahoiteli sitä, että hän joutuu lausuntoon kirjoittamaan asiat sitten sen mukaan, mitä ohjeita hän on THL:stä ja STM:stä saanut. käynnin jälkeen kilahti lausunto sähköpostiin: "Perussairaudesta johtuva riski vakavaan koronavirusinfektioon on merkittävä. Työ kouluissa tai päiväkodeissa ei kuitenkaan merkittävästi lisää riskiä saada koronavirustartunta muuhun väestöön verrattuna."

Mitä tuosta nyt sitten pitäisi ajatella? Lääkäri arvioi, että minä kuulun riskiryhmään, mutta koska THL ja STM arvioivat, että kouluissa on turvallista, lääkärin pitää sekin tuohon kirjoittaa? Mitä nyt sitten tekee rehtorini? Pakottaa töihin vaikka olen riskiryhmää? Eikö tuo anna aika paljon valtaa rehtorille tulkita tuota paperia miten haluaa? Ja jos nyt joku väittää, että laiskottelen, niin tiedoksi että olin poissa tai en, pakko minun on numerot antaa ja vikat kokeet tarkistaa vaikka olisinkin virkavapaalla. Ja niin, koulut ovat linjanneet, että riskiryhmäläiset jos jäävät poissa työstä, ovat tämän poissaoloaika palkatonta, lei taloudellisestikin tämä on minulle tosi huono juttu. Mutta en haluaisi kuolla, niin jään kyllä virkavapaalle, jos vain rehtori tuon löperön lausunnon jälkeen sallii sen. 

Olisi kiva kuulla, mitä hoitotyötä tekevät lääkärit ajattelevat THL:stä. Seurataanko laumana vaan vai ajatellaanko itse? Toki monia lääkäreitä, lääketieteen asiantuntijoita ja sairaaloiden johtajia (esim. HUS diagnostiikkajohtaja) ja THL:n entinen johtaja ovat asettuneet vastustamaan THL:n linjauksia tässä asiassa.

No se tässä tapauksessa omituista olikin, että lääkäri vaikutti olevan sitä mieltä, että minun ei kannanttaisi mennä töihin kouluun sairauksieni takia. Ja vaikka siis sanoi, että joutuu noudattamaan THL ohjeita, vähän kuitenkin järkytyin tuosta lausunnosta, kun noin tulkinnanvaraiseksi jätetty. Kyseessää olis aika nuori lääkäri, en sitten tiedä, vaikuttaako se. Ei ehkä uskalla tehdä muuta kuin toimia pilkun tarkalleen THL tiukkojen linjojen mukaan. Itse olen ollut esimiesasemassakin aiemmassa työssäni ja minun olisi kyllä esimiehenä tosi vaikea sanoa, mitä tuon lausunnon perusteella pitäisi tehdä. Rehtoreitakin sitoo taas kaunpungin linjaukset. Eli siis hoitavan lääkärin kädet ovat sidottuja THL ohjeisiin, rehtorin kädet ovat sidottuja kaupungin ohjeisin, kaupungin ohjeet ovat sidottuja THL ohjeisiin... Tässä noidankehässä kärsii riskiryhmässä oleva työntekijä. Itse siis varmaan antaisin kyllä virkavapaata, koska musta ohjeet on niin sekavat, että tulkinnanvaraa on, mutta oma rehto on sellainen by-the-book- tyyppi, että saa nähdä.

Vetoa tartuntatautilakiin, koululla on oikeus toimia omien päätösten mukaisesti.

Vierailija
79847/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta ei kannata katsoa mitään liittyen koronaan koska ne on bannittu ne videot missä kuvataan tyhjiä sairaaloita ympäri maailman, näitä bannittuja videoita löytyy bitchute .com

Siellä on myös videoita missä hoitaja kertoo todellisen tilanteen. Ei ihme että niillä on aikaa postata youtubeen tanssimisvideoita ja muuta turhaa kun sairaalat on tyhjinä. Maailman suurin kusetus.

Vierailija
79848/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä rakas,

Miksi suurin osa muista maista pitää tukahduttamisen linjaa oikeana, saavuttaa iällä tuloksia ja tautia saada paremmin kuriin kuin täällä?

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko minulle mikä on tarkalleen ottaen "suurin osa" muista maista kun itse en sellaista tietoa löydä? Maailmassa on kuitenkin yli 200 valtiota..

Vierailija kirjoitti:

Eli ei vissiin kannata rakentavaa ja avointa keskustelua, kun jäät epäolennaisiin kiinni?

Hyvin monessa maassa, on todettu tukahduttamisen olevan parempi linja..

osaat tätä tietoa varmaan itsekin fiksuna ihmisenä netistä hakea?

Vastauksellasi paljastit vaan omat puutteelliset "tietosi" asiassa, joka on tavattoman monisyinen ja vaikeasti tulkittava kokonaisuus. Tässä ketjussa riittää copypastaajia ja "ainoan oikean totuuden" julistajia kyllästymiseen asti.

Vierailija
79849/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hyvä mieli, kun saitte tutkijat maalittamaan Marinia ja Salmista? Toivottavasti maalitus laki tulee pian voimaan ja saamme tälläiset Putinin trollit vastuuseen. Juttelin tästä Arojen kanssa ja heillä on tieto, että tässä taustalla Venäjän hybridivaikuttaminen. Proffat on täysin lahjottu Venäjältä. Ottakaaa vakavasti! Nyt piäisi saattaa IS vastuuseen.

Sinä se taidat se oikea Putinin trolli olla, kun kannatat samanlaista asioidenhoitoa ja tartuntoja kuin Venäjä.

Voi, voi!

Pitääkö meidän varautua, että täälläkin alkaa ihmisiä tippumaan ikkunoista, niitä allekirjoittaneita? Toivottavasti ei, mutta kun aletaan puhumaan maalittamisesta jne. alkaa hiukan huolestuttamaan, ei matka siihen ole enää kovinkaan pitkä.

Vierailija
79850/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viro muodostaa matkakuplan virusvapaiden maiden kanssa, Suomi Ruotsin ja Valko-Venäjän.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006499719.html

Turismille rajojen avaamista Viro ei uskalla vielä luvata. Se johtuu siitä, että Suomessa virustilanne on vielä epävarmemmalla pohjalla kuin Baltiassa, Reinsalu sanoo.

Virossa terveysviranomaiset ovat todenneet, että tartuntahuippu on maassa jo takanapäin. Viron poikkeustila loppuu todennäköisesti toukokuun 17. päivänä.

Vierailija
79851/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä rakas,

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko minulle mikä on tarkalleen ottaen "suurin osa" muista maista kun itse en sellaista tietoa löydä? Maailmassa on kuitenkin yli 200 valtiota..

Vierailija kirjoitti:

Eli ei vissiin kannata rakentavaa ja avointa keskustelua, kun jäät epäolennaisiin kiinni?

Vastauksellasi paljastit vaan omat puutteelliset "tietosi" asiassa, joka on tavattoman monisyinen ja vaikeasti tulkittava kokonaisuus. Tässä ketjussa riittää copypastaajia ja "ainoan oikean totuuden" julistajia kyllästymiseen asti.

Sinä olet provo.

Luettele itse maat, jossa on laumasuoja/ hypridi malli ( en halua itse käydä sitä tietoa etsimään) vaihdetaan tietoja ja jaa viisautesi meille copypastaajille, älä pimitä! Nyt ihan jokaisen panos ratkaisee, eli jos tiedät ratkaisun- jaa se!

Vierailija
79852/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa maissa ollaan huolissaan jos epidemia etenee ja tartuntaluvut kasvavat, Suomessa ollaan huolissaan jos uudet tartunnat eivät lisäänny ja tästä johtopäätöksenä että epidemiaa täytyy alkaa levittää nopeammin. Muissa maissa oltaisiin haltioissaan jos olisi Suomen tilanne ja tukahdutettaisiin virus heti.

Vierailija
79853/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä rakas,

Toivottavasti tästä on apua. (eri)

"Esimerkiksi Taiwan, Uusi-Seelanti, Australia, Hong Kong, Itävalta, Kreikka, Norja ja Islanti ovat ottaneet käyttöön tukahduttamisen strategian, sen sijaan että ne yrittäisivät hidastaa epidemiaa."

Vierailija
79854/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä rakas,

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet provo.

Luettele itse maat, jossa on laumasuoja/ hypridi malli ( en halua itse käydä sitä tietoa etsimään) vaihdetaan tietoja ja jaa viisautesi meille copypastaajille, älä pimitä! Nyt ihan jokaisen panos ratkaisee, eli jos tiedät ratkaisun- jaa se!

Et kai halua itse sitä etsimään, kun kattavaa maailmanlaajuista tietoa ei kertakaikkiaan ole. Sitä  paitsi hypridi kirjoitetaan b:llä.

Terveisin ärsyttävä pikku provo.

Vierailija
79855/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukahduttaminen saa paljon kannatusta.

https://pelastustieto.fi/pelastustieto-blogi/koronaepidemian-tukahdutta…

Kansanterveyden ja -talouden näkökulmasta ylivoimaisesti paras vaihtoehto olisi viruksen tukahduttaminen. Tukahduttamisstrategiasta on tarjolla sekä tieteellistä tutkimustietoa että käytännön kokemuksia muista maista. Epidemian tukahduttaminen on mahdollista: koronaviruksen aiheuttama tautiepidemia on onnistuneesti pysäytetty muissakin maissa, ja uudet tapaukset on pidetty kurissa. Esimerkiksi Taiwan, Uusi-Seelanti, Australia, Hong Kong, Itävalta, Kreikka, Norja ja Islanti ovat ottaneet käyttöön tukahduttamisen strategian, sen sijaan että ne yrittäisivät hidastaa epidemiaa.

Esitän, että pelastustoimen ihmiset siirtyisivät yhdessä ajamaan epidemia tukahduttamista. Koronaviruksen tukahduttamisen strategia on realistinen tie ulos yhteiskunnan ja talouden pysähdystilasta mahdollisimman pienin tappioin. Epidemian tukahduttanut yhteiskunta on huomattavasti vapaampi ja vauraampi kuin sellainen maa, jossa virus on jatkuvasti läsnä nykyiseen tapaan. Tukahduttaminen on paitsi varovaisuusperiaatteen mukaista, myös ainoa eettisesti kestävä vaihtoehto. Lääkärietiikan ja ihmisoikeuksien valossa on estettävä kuolemia, ei vain hidastettava niitä.

Vierailija
79856/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.minnahaavisto.fi/2020/05/06/havaintoja-viranomaistoiminnast… En tiedä oletteko lukeneet? Todella hyvä kirjoitus. Lisää tällaista! Nyt pistäkää jakoon. Onko täällä toimittajia, jotka nostaisivat mediaan tätä? Saska, en tarkoita sinua vaikka täällä paljon pyöritkin.

Vierailija
79857/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä rakas,

Toivottavasti tästä on apua. (eri)

"Esimerkiksi Taiwan, Uusi-Seelanti, Australia, Hong Kong, Itävalta, Kreikka, Norja ja Islanti ovat ottaneet käyttöön tukahduttamisen strategian, sen sijaan että ne yrittäisivät hidastaa epidemiaa."

Ja Viro. Eikö ole ihmeellistä tämä suomalaismedian hiljaisuus Virosta? Maassa on ollut alle 10 tartuntaa pitkäään. Tilanne täysin hallinnassa. Suomimedia vaikenee. Ilmeisesti liian kiusallinen vertailukohta. Nyt Viro ei uskalla päästää suomalaisturisteja maahan...

https://koroonakaart.ee/en

Vierailija
79858/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä rakas,

Tässähän sitä tietoa on. https://www.endcoronavirus.org/countries

WHO suosittaa tukahduttamista. Kaikissa sellaisissa maissa, joissa näihin kiinantuliaisiin on totuttu, on tämä tukahduttaminen ihan peruskauraa. Mers ja Sars eivät levinneet tänne Eurooppaan, kun naapurivaltiot blokkasivat ne tehokkaasti. Tukahduttaminen on rutiinia Aasiassa. Meillä on vielä paljon oppimista.

Vierailija
79859/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muissa maissa ollaan huolissaan jos epidemia etenee ja tartuntaluvut kasvavat, Suomessa ollaan huolissaan jos uudet tartunnat eivät lisäänny ja tästä johtopäätöksenä että epidemiaa täytyy alkaa levittää nopeammin. Muissa maissa oltaisiin haltioissaan jos olisi Suomen tilanne ja tukahdutettaisiin virus heti.

No mieti nyt jotain tsekkiä tai itävaltaa. Vaikka ne nyt tekee kaiken oikein niin muutama idän soturi ja mutatoi taas mysteerivirukset. Totta kai tukahdittaminen on ainoa oikea linja, mutta se edellyttäisi että se tehtäisiik koko maailmassa.

Mene huutamaan Eeuulle!

Eu sanoo että kausityöntekijöiden ja kiinalaisten hikipajatyöntekijöiden oikeudet menee kaiken edelle.

Ja niin sanoo oppositiokin Suomessa. Ottivat idän partahauvat avosylin vastaan ja romuttivat terveydenhuollon. Ja sitten Trumpia ja kaikkia haukkuvat rasistiksi jos koittaa pitää Usan puolia.

Tulta ja tilikiveä maan päälle ettei yhtän somessa elävää zombieta jää eloon. Eikä yhtään karhukaistakaan, edes Kuuhun:)

Maailmanloppu on looginen päätös "evoluutiolle" jossa tyhmimmät menee jatkoon...

Vierailija
79860/176779 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei presidentistä kuulu?

Ketju on lukittu.