Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Tanskan tartuntaluvut pienenevät tuskaisen hitaasti ottaen huomioon, kuinka nopeasti siellä laitettiin maata kiinni. Nyt ollaan maaliskuun lopun numeroissa ja suurin huippu meni ohi kuukaudessa. Toki testasivat sielläkin laiskasti. Heillä on vieläpä vilkkaampi rajankäynti Ruotsin kanssa, kun sen hetki taas koittaa....
Vierailija kirjoitti:
Ei vieläkään yhtäkään juttua lehdissä siitä, miten iso osa lapsia viihtyy kotiopetuksessa ja on onnellisia, että PÄÄSEVÄT pakoon kiusaamista ja syrjintää. Heillä on kotona turvallinen ja hyvä olo.
Miksi ei voi tehdä näin, että kouluihin palaavat toukokuussa lapset jotka eivät pärjää kotiopetuksessa?
Koska meillä on vasemmistohallitus, joka haluaa, että kaikilla on TASAVERTAISESTI kurjat olot.
Olen tullut ymmärtämään, miten vastenmielistä on vasemmisto-ideologia minulle.
Miksi Sanna Marin ei sano, että Pekonen ei nauti enää hänen luottamustaan?
Kaikki, ketkä ovat koulujen avaamisen vastaan, lähettäkää sähköpostia Li Anderssonille ja laittakaa otsikkoon "lapsi/lapset eivät tule kouluun", koska sitten hän näkee pointin myös avaamatta viestiä.
Soon kuule aivan sama kuka poliitikko siellä on.
Näytöt on nähty. Tulos on se että poliitikot ovat narsistisia debiilejä jotka eivät osaa mitään.
Bolsanaron paatoksella siellä perskeko olisi uskonnollisessa "kristillisessä" hurmoksessaan leikkaamassa vielä lisää terveydenhuollosta ja myisi meidän kaikki maskit vähiten tarjoavalle vaikkapa afrikkaan.
Oikeastaan tämä Trumpin käsikirjoitus on aivan uskomattoman kaunis ja runollinen:) Kiitos!!
Vierailija kirjoitti:
Ei vieläkään yhtäkään juttua lehdissä siitä, miten iso osa lapsia viihtyy kotiopetuksessa ja on onnellisia, että PÄÄSEVÄT pakoon kiusaamista ja syrjintää. Heillä on kotona turvallinen ja hyvä olo.
Miksi ei voi tehdä näin, että kouluihin palaavat toukokuussa lapset jotka eivät pärjää kotiopetuksessa?
Koska meillä on vasemmistohallitus, joka haluaa, että kaikilla on TASAVERTAISESTI kurjat olot.
Kaikki, ketkä ovat koulujen avaamisen vastaan, lähettäkää sähköpostia Li Anderssonille ja laittakaa otsikkoon "lapsi/lapset eivät tule kouluun", koska sitten hän näkee pointin myös avaamatta viestiä.
Olen samaa mieltä siitä, että nyt olisi hyvä hetki miettiä etäopetuksen hyötyjä ja ehkä kokeilla etäluokkien perustamista halukkaille. Tämän hallituksen osoittelu asiassa ei taas minusta edistä asiaa. Se vie pohjaa hyvältä asialta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ohitettaisiin tämän yhden henkilön viestit ja keskitytään olennaiseen :) Kaunista päivää kaikille!
No kun ei se auta. Sitä on yritetty tässä jo monta päivää, mutta spämmääminen kiihtyy vaan. Mitä sillä on merkitystä, että muut jättävät vastaamasta, kun tyyppi vastailee koko ajan itselleen?
On sillä ainakin oman mielenterveyden kannalta merkitystä, kun jättää kaikki saman tyypin viestit lukematta. Ne kyllä tunnistaa heti :D
Tämän tyypin tunnistaa mm. siitä, että jokaisessa viestissä on heti yksi yläpeukku. Noh, kukas sen kissanhännän nostaa, jos ei kissa itse :D Anteeksi, lähdin itsekin sivuraiteille aiheesta.
Näyttää siltä, että koulut varmasti avataan 14.5. Aiotteko päästää lapsenne kouluun vai pitää etä/kotikoulussa lukuvuoden loppuun asti?
Sarmaste joka häiritsi maskisuojaamista pakeni Belgiaan. Leopoldin valtakuntaan.Belgian pääkaupunki on Bryssel, jossa sijaitsee myös huomattava osa Euroopan unionin keskushallinnosta. Vanhojen bunkkereitten pimeisiin loukkoihin joissa ollaan aina ajttu kaksilla rattailla tapatettu luomalla erilaisia leirejä miljoonia molemmilta puolin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Helsingin päiväkotien koronatartunnat pimitetään kansalta? Samoin todellinen luku vanhainkoti kuolemista
Siksi että saadaan muu maailma Kiinaa vastaan ja sitten semmoinen kiva asia kuin maailmansota:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varovainen olen ja kaikki tehny mitä käsketään mutta mitään vit..ostoksia en todellakaan desifioi antaa tulla sitten jos tulee tauti!!!
Hulluksihan ehdin tulla todennäköisesti aiemmin jos sille tielle lähden..
Miten tuossa voi tuolla hulluksi, itse olen pessyt ostokseni jo 2 v ainakin nähtyäni kaupassa kaikenlaista joista saa taatusti taudin. Ei ole ollut minkäänlaisia tauteja ei. Kyllä ne hygienialla ihan kurissa pysyy, mutta tästä ei voida tietää pysyykö edes noinkaan.
Ostosten peseminen saippualla vie n 10 min. Aina ihmisella on aikaa tuon verran.
Itse en pese mitään ostoksia. Ainoastaan kasvikset huuhtelen lämpimällä vedellä. Olis se nyt aika outoa alkaa pesemään saippuavedellä maitotölkit, paperiset leipäpussit, kahvipaketit, riisipaketit jne. Ei kiitos.
Minä aion jatkaa ostosten pesua ja pyyhkimistä koronan jälkeenkin. On paljon miellyttävämpi laittaa ruoat kaappiin puhdistuksen jälkeen. Pesen tuotteet jotka voi, loput, kuten riisit ja kahvit tyhjennän omiin säilytysrasioihinsa ja pahvit roskiin.
Konmaritetussa ja minimalistisessa asunnossa tämä on helppoa, mutta jos minulla vielä olisi sellainen asunto jossa kaikki kaatuu päälle niin en varmasti jaksaisi tätäkään tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Helsingin päiväkotien koronatartunnat pimitetään kansalta? Samoin todellinen luku vanhainkoti kuolemista
Koska hommaa vedetään muualta ohjeitten mukaan kuten olen koko ajan yrittänyt kertoa. Se jota kiinnostaa perheensä ja sukunsa suojaaminen ottaa nyt ruusunpunaiset lasit jo päältään ja katsoo todellisuutta. Jo ketjun ekasivulla on terävästi nähty todellisuus. Ja koko ketjussa siellä täällä.
En oikein ymmärrä kaikkia kauppojakaan, eivät suojaa työntekijöitään. Jos olet esim. Lidlin tai Tokmannin myyjä, sinulla voi olla suojanasi pleksit kassoilla, mutta ei hengityssuojainta ja kuitenkin nämä kaupat ovat näinä aikoina täynnä asiakkaita, myös niitä joilla on koronavirus.
Jos olet riskiryhmiin kuuluva ihminen ja töissä vilkkaassa kaupassa, ilman hengityssuojainta, ei tarvita paljoa päättelemistä, miten sinulle käy, kun THL:n arvion mukaan vähintäin puolet suomalaisista saa koronavirus tartunnan. Ei se tartunta välttämättä sinuakaan hengiltä saa, ei vaikka kuulut riskiryhmään, mutta jonkun työtovereistasi se voi viedä, täysin terveen tai riskiryhmäläisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain tänään sairaslomaa masennukseen ja tästä on suunta työkyvyttömyyseläkkeelle. Pitkään sinnittelin työelämässä, nyt riittää. Olen astmaatikko ja koen, että hallitus toimillaan vaarantaa henkeni. Lopetan nyt vapaaehtoisesti työt ja siirryn nauttimaan tuista, ihan hyvällä omalla tunnolla. Vittuakos tässä tekemään töitä enää, kun on ihmisten mukaan yksilön oma vastuu suoja itsensä koronalta.
Puolisoni todennäköisesti myös jää kotiin, jotta optimoimme tuet. Kiitos hallitus ja muu yhteiskunta, veitte halumme tehdä töitä ja maksaa veroja. Emmekä varmasti ole ainoat. Miksi osallistua yhteiskunnan pyörittämiseen, jos kuitenkin meidät ollaan valmiita uhraamaan koronalle? Oulun demarin kirjoitukset facebookissa oli vähän kuin viimeinen niitti.
Tämä oli kyllä jotain aivan uskomatonta. En voi käsittää.
Kyllä.
Poliitikko, joka tietentahtoen mene ekuntaan, jossa ei ole yhtään teho-hoito paikkaa, on väärässä pestissä, valitettavsti.
Niin vastuutonta toimintaa, että on vaikea edes pukea sanoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarmaste joka häiritsi maskisuojaamista pakeni Belgiaan. Leopoldin valtakuntaan.Belgian pääkaupunki on Bryssel, jossa sijaitsee myös huomattava osa Euroopan unionin keskushallinnosta. Vanhojen bunkkereitten pimeisiin loukkoihin joissa ollaan aina ajttu kaksilla rattailla tapatettu luomalla erilaisia leirejä miljoonia molemmilta puolin.
Brysselin nimi alkaa myös B:llä kuten Bolsonaro, joka on Trumpin kaveri.
Sattumaako?? Ehei!
Jaaha läksit sitten vesittämään kaikkea esitettyä tällä häirintätaktiikalla. Toivoo se joka toi pudonneet koneet tänne. älä yritä
Vantaalla näköjään suurin osa teho-hoito(20kpl) potilaista ulkomaalaistaustaisia(eipä yllätys)6 kuollutta...n.250 todettua tartuntaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brysselin nimi alkaa myös B:llä kuten Bolsonaro, joka on Trumpin kaveri.
Sattumaako?? Ehei!
Myös betoni alkaa b:llä ja kaikki varmaan muistavat takavuosien kohun huonolaatuisesta betonista!! Kaikki on kietotunut yhteen mutta ihmiset eivät tajua!
Ei se kaikkia ota kirjoitti:
En oikein ymmärrä kaikkia kauppojakaan, eivät suojaa työntekijöitään. Jos olet esim. Lidlin tai Tokmannin myyjä, sinulla voi olla suojanasi pleksit kassoilla, mutta ei hengityssuojainta ja kuitenkin nämä kaupat ovat näinä aikoina täynnä asiakkaita, myös niitä joilla on koronavirus.
Jos olet riskiryhmiin kuuluva ihminen ja töissä vilkkaassa kaupassa, ilman hengityssuojainta, ei tarvita paljoa päättelemistä, miten sinulle käy, kun THL:n arvion mukaan vähintäin puolet suomalaisista saa koronavirus tartunnan. Ei se tartunta välttämättä sinuakaan hengiltä saa, ei vaikka kuulut riskiryhmään, mutta jonkun työtovereistasi se voi viedä, täysin terveen tai riskiryhmäläisen.
En ymmärrä minkään. Työnanatajan tehtävä on suojata alaisensa.
Toki tämä on vaikea,a koska yhteiskunnlata ei tule tähän määräystä ja ohjetta. ehkä on tarkoituskin, että lääkärit, hoitajat, kaupan kassat sairastuvat? Siltä se vaikuttaa, niin löperöä on toiminta ollut ihmisten suojaamisen suhteen.
Suomessa kriittisten alojen työntekijöitä ei suojata.
Tämä on niin pöyristyttävä asia, että en tiedä minne tästä pitäisi ilmoittaa. Koko maailma on pulassa, joten se ei edes auta mitään. Olemme oman onnemme nojassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ohitettaisiin tämän yhden henkilön viestit ja keskitytään olennaiseen :) Kaunista päivää kaikille!
Olennaista on että 100 johtavaa parannuskeinoa etsivää virustutkijaa tapettiin 2014. Se joka ei tätä tajua on denialismissaan ja se ei meitä auta. Kun nuo tutkijat juuri tapettiin niin siitä tiedämme että tämä on tahallaan tehty tilanne maailmaan ja siitä hyötyvän tahon etsittyämme päädymmekin lääketehtaisiin militaarin palveluksessa ja nämä puolueeen palveluksessa, joten meidän on tiedettävä vihollisemme lyödäksemme MYÖS viruksen!
Ymmärrättekö kaikki? Tätä virusta ei voiteta kuin etsimälle sen takana olevat voimat.
Ihmettelen itse suuresti ettei tätä lentokonepropagandaa kirjoitteleva tyyppi ole lainkaan kiinnostunut WHO:n rahoituksesta, rahoituksen kohdentamisesta ja sen eettisyyden pohdiskelusta. Pitääkö kaikkeen aina liittää sana militääri että asia alkaa kiinnostaa? Itseäni kyllä tämän koronapalstan lukijana kiinnostaa myös nämä mahdolliset taustat ja motiivit mutta jankkaaminen... se on sitten eriasia.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa lapsista ei voi viihtyä kotiopetuksessa, koska valtaosa lapsista ei kotiopetuksessa ole.
Vierailija kirjoitti:
Niin milloin saadaan todelliset luvut hoivakotikuolemista?
Miksi Suomessa ei tuoteta itse maskeja niin paljon, että kaupanalan työntekijät saadaan suojattua , hoitajien ohella?
On JÄRKYTTÄVÄÄ lukea hoitajista, jotka taittelevat sadetakeista kasvosuojia.
Henkinen paine työssä, jossa koittaa hoitaa oikein kenties kuolevaa, kipeää potilasta ja suojata itsensä puuttellisella suojalla, täytyy olla valtava. Pelkäät itsesi ja läheistesi puolesta varmasti.
Jos edes suojat olisivat asianmukaiset, olisi heillä yksi huoli vähemmän.
Sama kaupan alan työntekijöillä.
Mikä tätä maata vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei se kaikkia ota kirjoitti:
En ymmärrä minkään. Työnanatajan tehtävä on suojata alaisensa.
Toki tämä on vaikea,a koska yhteiskunnlata ei tule tähän määräystä ja ohjetta. ehkä on tarkoituskin, että lääkärit, hoitajat, kaupan kassat sairastuvat? Siltä se vaikuttaa, niin löperöä on toiminta ollut ihmisten suojaamisen suhteen.
Suomessa kriittisten alojen työntekijöitä ei suojata.
Tämä on niin pöyristyttävä asia, että en tiedä minne tästä pitäisi ilmoittaa. Koko maailma on pulassa, joten se ei edes auta mitään. Olemme oman onnemme nojassa.
No en minä ainakaan edes halua hengityssuojainta kassatyössä, ja jos se tulisi pakolliseksi, pitäisi pyytää työnantajaa siirtämään minut muihin hommiin. Sellaisiin, joissa voi olla ilman suojainta.
Kostunut kasvomaski altistaa muillekin infektioille kuin vain koronalle. Kassatyössä ei maskia noin vain pääse vaihtamaan hygieenisesti heti, kun se kostuu. Mieluummin pidän kasvojeni ihon kuivana ja terveenä.
On sillä ainakin oman mielenterveyden kannalta merkitystä, kun jättää kaikki saman tyypin viestit lukematta. Ne kyllä tunnistaa heti :D