Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä virus on 98 % sama kuin SARS! Ja toisin kuin SARS se voi levitä itämisaikana. Nyt pitäisi viranomaisten ja kaikkien herätä..uskomatonta että sen annetaan levitä, lennot jatkuvat ym. Kyllä tässä jo alkaa pelottaa. SARSiin sairastuneista kuoli 10 % että sellainen pöpö sieltä Aasiasta leviämässä.
Itse olen aika turvallisin mielin. Itämisajan on sanottu olevan max 2vko ja ensimmäisiä tapauksia ihan ympäri palloa on todettu jo viikkoja sitten. Ei vaan näytä räjähtävän alueilla jotka noudattavat yleisesti hyvää hygieniaa (toisin kuin Kiina).
Ei Kiinassakaan hygienia varsinaisesti puutteellista ole, poislukien jotkut torit jne. Siellä on vaan niin paljon ja niin tiiviisti väkeä, että kaikki leviää nopeasti. Ja monta sukupolvea voi elää samassa asunnossa ja sairaalaankin menee mukaan puoli sukua...
Kyllä on, ihan hel…. paskainen maa.
Vierailija kirjoitti:
Suurin uhkakuvahan tuossa on ihmisten ylireagointi ja potentiaalinen paniikki, ei tauti itsessään. Myös rikolliset pääsevät mellastamaan tyhjillä kaduilla.
Oisko jotain lähdettä tälle ylireagoinnille, paniikille ja rikollisuudelle tyhjillä kaduilla? Kuulostaa aivan pelon lietsonnalta!
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla uutisoidaan jostain koripalloilijasta joka ei suurimmalle osalle suomalaisista edes sano mitään
Tämä kaikki kohu johtuu siitä ettei vahingossakaan uutisoida sitä TRUMPIN oikeudenkäyntiä. Siis sitä kuinka Trump paljastaa ne muiden valheet ja poliittisen kähminnän.
Ei vahingossakaan näytetä livenä Trumpin puolustuksen puheenvuoroja, ainoastaan syytteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvallisin mielin olijat voivat ihan huvikseen käydä vaikka instagramissa vilkaisemassa jatkuvasti päivittyviä videoita siitä kaaoksesta, joka Wuhanissa vallitsee. Tilannetta kaunistellaan todella paljon, kuten kiinalaisilla on tapana. Siellä on vallalla aivan viidakon lait ja sairastuneita on valtavasti.
Turvallisuudentunnettani heikentää lähinnä ihmiset jotka käyttää lähteenään esim. instagramia, jossa joo, toki on paniikkivideoita. Mutta sujuvasti nämä panikoijat jättävät sitten huomiotta kaikki ne videot jotka kertoo että karanteenimeininki on kyllä, mutta kaupoissa tavaraa jne, ihan hyvin menee tilanteeseen nähden. Jotkut saa paniikinlietsonnasta kiksejä, jotkut ei ymmärrä lähdekritiikkiä, jotkut on herkkiä menemään mukaan näihin kauhuskenaarioihin jne.
Olen itsekin varma että tilannetta kaunistellaan Kiinan lukujen osalta nyt ainakin, mutta jotenkin tuo huojentaa mieltä kun nuo tapaukset nyt ei vaan missään muualla ole räjähtäneet käsiin vaikka itämisajat on kyllä lusittu jo.
Monta tapausta on Kiinan ulkopuolella, joissa on todettu tauti kaksi viikkoa sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin uhkakuvahan tuossa on ihmisten ylireagointi ja potentiaalinen paniikki, ei tauti itsessään. Myös rikolliset pääsevät mellastamaan tyhjillä kaduilla.
Oisko jotain lähdettä tälle ylireagoinnille, paniikille ja rikollisuudelle tyhjillä kaduilla? Kuulostaa aivan pelon lietsonnalta!
Puhuttiin nyt uhkakuvista jotka MAHDOLLISESTI toteutuu jossain välissä. Mitä lähdettä tämmösille nyt vois olla? Jos yhtään elää elämäänsä silmät auki niin tietää kyllä minkälaista tämä nykyään on. En jaksa nyt kaivaa linkkejä siitä miten on erinäisissä tilanteissa hommat tuolleen riistäytyny käsistä. Löydät halutessasi itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on oikeasti ihan liikaa. Saattaa kuulostaa kylmältä, mutta se vaan on niin, eikä maapallon kantokyky kestä enää. Totta kai näitä viruksia täytyy tulla, hyväksytään se nyt vain. Ja kyllä, olen itsekin valmis kuolemaan, jos niikseen tulee.
Kaikki maapallon ihmiset mahtuisivat Texasiin ja km maata ympärille. Ja seisomaan Flo Jacksonvilleen vierekkäin. Niin ei niitä nyt liikaa ole.
Lähetin vuosia sitten tänne Vimeon videon jossa oli lentokenttä ja virusturvavaatteissa ihmisiä ja sanoin tämä on edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on oikeasti ihan liikaa. Saattaa kuulostaa kylmältä, mutta se vaan on niin, eikä maapallon kantokyky kestä enää. Totta kai näitä viruksia täytyy tulla, hyväksytään se nyt vain. Ja kyllä, olen itsekin valmis kuolemaan, jos niikseen tulee.
Kaikki maapallon ihmiset mahtuisivat Texasiin ja km maata ympärille. Ja seisomaan Flo Jacksonvilleen vierekkäin. Niin ei niitä nyt liikaa ole.
Mitä ne söisi?
Vierailija kirjoitti:
Tilanne Wusanissa
Nykyajan kännykkäkameroilla saa kyllä niin ammattimaista videokuvaa 🤩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvallisin mielin olijat voivat ihan huvikseen käydä vaikka instagramissa vilkaisemassa jatkuvasti päivittyviä videoita siitä kaaoksesta, joka Wuhanissa vallitsee. Tilannetta kaunistellaan todella paljon, kuten kiinalaisilla on tapana. Siellä on vallalla aivan viidakon lait ja sairastuneita on valtavasti.
Turvallisuudentunnettani heikentää lähinnä ihmiset jotka käyttää lähteenään esim. instagramia, jossa joo, toki on paniikkivideoita. Mutta sujuvasti nämä panikoijat jättävät sitten huomiotta kaikki ne videot jotka kertoo että karanteenimeininki on kyllä, mutta kaupoissa tavaraa jne, ihan hyvin menee tilanteeseen nähden. Jotkut saa paniikinlietsonnasta kiksejä, jotkut ei ymmärrä lähdekritiikkiä, jotkut on herkkiä menemään mukaan näihin kauhuskenaarioihin jne.
Olen itsekin varma että tilannetta kaunistellaan Kiinan lukujen osalta nyt ainakin, mutta jotenkin tuo huojentaa mieltä kun nuo tapaukset nyt ei vaan missään muualla ole räjähtäneet käsiin vaikka itämisajat on kyllä lusittu jo.
Monta tapausta on Kiinan ulkopuolella, joissa on todettu tauti kaksi viikkoa sitten?
https://www.pharmaceutical-technology.com/news/coronavirus-a-timeline-o…
Tuolla kerrotaan että eka 13.1 Thaimaa, 15.1 Japani, 20.1 Etelä-Korea. Ei ole juu kahta viikkoa noista aikaa mutta ei se ensimmäinen taudinkantaja kussakin maassa ole ollut se ensimmäinen todettu taudinkantaja. Lisäksi tuo 14vrk on MAKSIMI. Keskimäärinhän sen uskotaan olevan jopa paljon lyhyempi.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne Wusanissa
Tuohan on Koreasta... ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Onkos se tila nyt sitten se mitä ainoastaan tarvitset hengissä pysymiseen vai oisko siinä jotain muitakin aspekteja?
Vierailija kirjoitti:
Lähetin vuosia sitten tänne Vimeon videon jossa oli lentokenttä ja virusturvavaatteissa ihmisiä ja sanoin tämä on edessä.
Niin ja huomatkaa, nyt sekin video mahdollisesti on jonkin paniikinlietsojan paremmassa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
You tubessa videoita korona-viruksen aiheuttamasta paniikista kiinassa. Taitaa media suodattaa uutisia.
Taitaa olla valevideoita.
Erilaisia kaaosvideoita pyörii ympäri maailmaa, helppo napata joku ja väittää, että se on juuri nyt ja juuri tuolata virusalueelta. Lähdekritiikki on yliarvostettua.
Jos siellä olisi oikeasti kaaos, sieltä tulvisi satoja tuhansia avunpyyntöjä, videoita jne.
Tiedot mitä tilanteesta on nyt tarjolla liittyvät järkiään näihin karanteenissa oleviin kaupunkeihin. Kuinkahan mahtaa tartuntoja olla maaseudulla mistä ne elukat on torille rahdattu? Ja mikä siellä mahtaa olla kuolleisuus? Jos olen oikein tuon maan tilanteen ja käytännöt ymmärtänyt, maaseutujen asukkaat eivät vielä tänäkään päivänä ole missään kirjoissa ja kansissa, eikä siellä ole pääsyä länsimaisen lääketieteen pariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas kohta pakkorokotetaan ihmisiä kun ensin pelotellaan lähes kuoliaaksi. Rokote on varmasti kehitteilä ja täysin testaamatta taas aletaan antaa. Kun ollaan kaikki rokorettu, huomataan että virus onkin jo häviämässä... Ja sitten ihmetellään rokotteesta tulleita haittoja. Kiitos thl. Näinhän se menee.
Kuule, mieluummin rokote ja narkolepsiakuin hengityssairaalle virus ja sen aiheuttama... no tiedät kyllä. Miten ette tajua kuinka fataali tuo on keuhkosairaille?
Ongelma varmaan on se, että minä en halua itselleni ja perusterveelle perheelleni narkolepsiaa vain siitä hyvästä että sitten ehkä joku Prismassa vastaan kävelevä keuhkopotilas pysyy hengissä.
Pahoittelut siitä, että olen rehellinen.
Tajutonta millä tavalla ajattelet. En ole sama kelle vastasit ja itse olen perus terve nuori ihminen. Kyllä mä haluan että kaikilla on oikeus elää, vaikka se tarkoittaisikin uhrauksia omaan terveyteen.
Perustereve uhraa oman terveytensä kroonisesti sairaan vuoksi. Tuloksena kaksi sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
You tubessa videoita korona-viruksen aiheuttamasta paniikista kiinassa. Taitaa media suodattaa uutisia.
Erilaisia kaaosvideoita pyörii ympäri maailmaa, helppo napata joku ja väittää, että se on juuri nyt ja juuri tuolata virusalueelta. Lähdekritiikki on yliarvostettua.
Jos siellä olisi oikeasti kaaos, sieltä tulvisi satoja tuhansia avunpyyntöjä, videoita jne.
Tässä uutisessa on oikeaa videota ja ihmisiä. Rauhalliselta mutta autiolta näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä uutisessa on oikeaa videota ja ihmisiä. Rauhalliselta mutta autiolta näyttää.
Laitan vielä sen linkin :)
https://www.washingtonpost.com/world/coronavirus-china-live-updates/202…