Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
69881/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt näitä salaliittoteorioita aina mietitään, niin mites tämä: Trumppihan ei voi sietää narkkeja tai muita huono-osaisia, jotka vain kuluttavat yhteiskunnan resursseja. Jenkit laittoivat siksi viruksen tahallaan liikkeelle ja saivat sen näyttämään Kiinan syyltä. Näin he lamauttivat ja syyllistivät kilpailijaansa samalla. Nyt heille on sitten hyvä keino päästä eroon heikommista ihmisistä omassa maassaan. Kuten narkeista ja muista köyhistä. Nähtäväksi jää, mitkä maat tästä kärsivät eniten, mutta väestörakenteen "puhdistuksen" jälkeen talouden pito on helpompaa.

Ei todellakaan ole jenkit tämän takana. Jenkit eivät välillä ole kaikista fiksuimpia, mutta eivät ne nyt näin typeriä ole, etteivät kehittäneet virukselle lääkettä/rokotetta, ennen kuin laittoivat sen leviämään.

Kiina taas sai lähes heti pysäytettyä viruksen leviämisen JA vielä sen lisäksi on viitteitä, että Kiina on tiennyt juuri tästä koronasta jovuoden 2018 lopulta lähtien. Että niin.. Siinä on vuosi aikaa tutkia ja kehitellä lääkkeitä.

Emme tiedä, mitä lääkkeitä oikeasti on jo olemassa jenkeilläkin. Ideahan onkin juuri antaa virukset niittää heikoimmat ja "turhimmat" ihmiset kapitalismin rattaista pois. Siksi lääkettä ei ole kiire käyttää. Kiinan pysäytyksistä emme myöskään vo iolla edes varma. Se, miltä asiat näyttää, ei välttämättä ole totuus. Jos tosin Kiinalla on jo vuodesta 2018 ollut jotain tekemistä viruksen kanssa, niin se kyllä vesittää tämän uskomattoman nerokkaan teoriani.

Kiinassa oli ollut siellä Wuhanin viruslabrassa joku läpimurto herkästi tarttuvasta viruksesta vuonna 2018, johon etsittiin uusia tutkijoita. Tutkimuksen yksi päätutkijoista oli lepakoista tuleviin korona viruksiin erikoistuva naistutkija, jonka uskotaan olleen se ensimmäinen tartunnan saanut. Tätä tutkijaa ei ole kukaan nähnyt enää elossa, mutta Kiinan hallitus väittää hänen olevan elossa.

Vierailija
69882/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen parantunut Covid19:sta. Tai noh ainakin kuukauden olen nyt sairastanut. Vieläkin pari kertaa päivässä yskittää, muut oireet ovat loppuneet. Olen kuitenkin tavattoman väsynyt vieläkin. Vähän jo tympääntynyt olo. Eilen tein moussakaa ruuaksi ja siinä oli koko päivän asiat mitä jaksoin tehdä. En tiedä miksi on niin väsynyt olo.

Olen siis perusterve 30-40 v. nainen. Tilanne on jossain määrin vähän masentava jo. Haluaisin olla energinen, mutta jotenkin on kuin kaikki energia oltaisiin imetty pois. Jäljelle jää vain pienet ponnistukset mitä päivässä jaksaa tehdä. Tänään ajattelin täyttää tiskikoneen ja kerätä roskia asunnosta.

Voikohan vaikuttaa kilpirauhasen? Eikö esim. Toistuva pahat kurkkutulehdukset aiheuta kilpirauhasen vajaatoimintaa? Entäs veri ja rautapitoisuudet yms?

Niin vaikeaa sanoa. Tällä nyt menen. Mitään en jaksa tehdä. On kyllä inhottava tauti. Sairastettuani tämän, tiedän kyllä että siinä on syynsä miksi tämän leviämistä yritetään rajoittaa. En tiedä onko ikinä ollut ikävämpää tautia. Alkaa jo tuntua etten ikinä palaudu normaaliksi. Mutta pitää vaan odottaa ja toivoa, päivä kerrallaan. Tsemppiä teille. Koettakaa pysyä terveenä ja jos sairastutte olkaa sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69883/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi sitten jankutettiin kotivarasta joka päivä. Nyt se on jo unohdettu ja nyt on alettu jankuttaa maskeista. Mitähän kuukauden päästä on vuorossa?

Vierailija
69884/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me tarvitaan suodatettu koronakypärä!

Tekes ja business finland ja Vtt hommiin vaan. Fillarikypäriä on jo. Nyt kehiin uusi tuote, lanseerattu korona kypärä. Ekat valmistus erät riskiryhmäläisille työssäkäyville, sitten yli 70 VEE eläkeläisille. Suomi nousuun!

Vierailija
69885/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä ratkaisu Suomen huutavaan vessapaperi pulaan ?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006472585.html

Huoltovarmuus­keskuksen seuraava suojamaski­lähetys saapuu kiinalaiselta paperi­yhtiöltä

Julkaistu: 10:31

Huoltovarmuuskeskuksen uusi suojamaskitilaus on saapumassa Suomeen lähipäivinä, ja sen toimittaa Kiinan suurin pehmopaperivalmistaja Hengan International, yhtiö kertoo.

Ei oo EU merkintää mutta kelpaa Kiinassa sairaaloihin. VTT mitä mieltä???????

Vierailija
69886/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me HAMSTRATAAN kahvia. En tiedä, onko turhaa vai hyödyllistä. Monta pakettia on jo. Ehkä voisi hamstrata jauhoja ja kuivahiivaa myös. Kellari on täys vessapaperia. Jos toimitukset ei tuukkaan Suomeen.

Vierailija
69887/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ollut kummallinen virus. Tuonut toisaalta hyvin esiin sen miten ohut sivistyksen pintakerros onkaan ja miten viidakon lait astuu heti voimaan (ihmiset tappelee kaupoissa, valtiot kaappaa toistensa suojavarusteita). On syyllisten etsintää ja välillä kun ei kellään tunnu olevan kokonaiskoordinaatiosta hajuakaan, roihahtaa epätoivo ja lynkkaamismentaliteetti. Toisaalta sitten yhteisöllisyys lisääntyy luovilla ratkaisuilla eli paljon löytyy myös niitä ihmisiä jotka haluavat auttaa, jaksavat tsempata ja etsivät ratkaisuja.

Vierailija
69888/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen parantunut Covid19:sta. Tai noh ainakin kuukauden olen nyt sairastanut. Vieläkin pari kertaa päivässä yskittää, muut oireet ovat loppuneet. Olen kuitenkin tavattoman väsynyt vieläkin. Vähän jo tympääntynyt olo. Eilen tein moussakaa ruuaksi ja siinä oli koko päivän asiat mitä jaksoin tehdä. En tiedä miksi on niin väsynyt olo.

Olen siis perusterve 30-40 v. nainen. Tilanne on jossain määrin vähän masentava jo. Haluaisin olla energinen, mutta jotenkin on kuin kaikki energia oltaisiin imetty pois. Jäljelle jää vain pienet ponnistukset mitä päivässä jaksaa tehdä. Tänään ajattelin täyttää tiskikoneen ja kerätä roskia asunnosta.

Sun kannattaisi nyt ottaa ainakin hemoglobiini ja ferritiini. Tai sitten ilman mitään testejä ottaa vaikka Floravitalia kaksinkertaisena kuurina kuukausi, pari ja katsoa mitä tapahtuu. Jos siis pahinta on väsymys eikä muuten ole kuolemassa.

Sitä en tiedä, miten valkosoluja saisi boostattua, jos niitä pitäisi saada syntymään enemmän. 

Mua vähän murehduttaa, että kantaisin virusta vielä. En uskalla lähteä kotoa. Lääkärikin teki selväksi jo kuukausi sitten, että älä vaan sairaalaan tule, jos pystyt olemaan kotona oireiden puolesta. Olen siis selvinnyt oireet kotona. Mutta olisi silti kiva tietää milloin voin palata ulkona liikkumaan. Ymmärtääkseni mikään testi ei sitä voi kertoa täysin luotettavasti. On edelleen tuo erittäin lievä yskä. En halua ketään tartuttaa, joten sisällä olen. Vähän mahdotonta.

Vierailija
69889/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi on tuleva vahva valuutta.

Vierailija
69890/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kävelyllä se piristää. Itse en mennyt eilen ja saamaton olo. Tänään hyvä ilma lähteä kun vähän sataa tihuuttaa niin ihmisiä ei luulis olevan kävelyllä. Vähintään tunnin kävelen reippaadti niin jo tulee puhtia.

Vierailija
69891/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ks. A-studio (kohdasta 10:15) https://areena.yle.fi/1-50331012 ja vertaa mitä sama ylijohtaja nyt sanoo  https://yle.fi/uutiset/3-11303467, "ettei hän tarkoittanut A-studiossa antamallaan kommentilla sitä, että HVK:n varastot kattaisivat koko maan tarpeen".

Eli missään oloissa (vaikkapa ydinvoimaonnettomuuksissa tms.) tavallisille kansalaisille ei ole ajateltukaan mitään suojia ja ettei suojien nytkään ollut tarkoitus riittää kaikille muillekaan edes hoitoalalla?

Tuossa uutisessa sanotaan myös:

"Huoltovarmuuskeskukseen varastoitu suojainmäärä noudatti Sillanaukeen mukaan vuoden 2013 influenssapandemian varautumissuunnitelman skenaarioita."

Eli varauduttu oltiin kyllä, mutta ihan väärään asiaan. Täysin eri luokan virus kyseessä, joka sekin tuli varmaan STM:lle yllätyksenä ja THL:kin jauhoi vaan influenssasta.

Vierailija
69892/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voikohan vaikuttaa kilpirauhasen? Eikö esim. Toistuva pahat kurkkutulehdukset aiheuta kilpirauhasen vajaatoimintaa? Entäs veri ja rautapitoisuudet yms?

Niin vaikeaa sanoa. Tällä nyt menen. Mitään en jaksa tehdä. On kyllä inhottava tauti. Sairastettuani tämän, tiedän kyllä että siinä on syynsä miksi tämän leviämistä yritetään rajoittaa. En tiedä onko ikinä ollut ikävämpää tautia. Alkaa jo tuntua etten ikinä palaudu normaaliksi. Mutta pitää vaan odottaa ja toivoa, päivä kerrallaan. Tsemppiä teille. Koettakaa pysyä terveenä ja jos sairastutte olkaa sisällä.

Näin lapsiperheellisenä olen kyllä kauhuissani miettinyt, miten sitä jaksaa pyörittää arjen sairastuttuaan. Laittaa ruokaa, siivota, leikkiä, kuunnella kiukuttelut ja huudot, ulkoilla, lukea kirjoja, pestä, jne. pakolliset asiat, vaikka kaiken muun ei-välttämättömän karsisikin pois. Vain yöt aikaa levätä. Ja kun apua ei voi nyt pyytää.

Vierailija
69893/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä kahvia saa. Teetä juon ja jos siitä tulee pulaa niin en oo senkään orja. Pitkään tää tule kestämään.

Vierailija
69894/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden  äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkejä kaivataan

Minulla on ongelmia pienten lasten kanssa, kun me tulemme ulkoa, desinfioin 3 ja 6 vuotiaat lapset 80-90 asteisessa saunassa, kuten keskustelupalstalla kehoitettiin tekemään. Lapset vastustavat desinfiointia, suorastaan huutavat ja parkuvat, potkivat ja purevat, mutta periksi ei anneta. Voisitteko suositella jotakin hyvää palovamma voidetta ?

Oletko kokeillut BEPANTHEN 50MG/G VOIDE 100 G (16,50€) voidetta ?

Vierailija
69895/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksihän muuten tässä ketjussa ei ole parantuneiden viestejä? Vai onko, mutta eivät vain kerro sairastaneena koronan? Vai enkö ole vain huomannut?

Varmaan kielletty kertomasta? Muutenkin todella ihmeellistä nykyisellä "katsokaas mitä söin / missä olin tänään"-someaikakaudella että sairastuneet ovat juuri tästä asiasta yllättävän hiljaa.

Vierailija
69896/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä kahvia saa. Teetä juon ja jos siitä tulee pulaa niin en oo senkään orja. Pitkään tää tule kestämään.

Itseäni tulee ahdistamaan se, ettei teetä mahdollisesti saa - tai ainoastaan saa jotain halppis mustaa teetä.

Vierailija
69897/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksihän muuten tässä ketjussa ei ole parantuneiden viestejä? Vai onko, mutta eivät vain kerro sairastaneena koronan? Vai enkö ole vain huomannut?

Varmaan kielletty kertomasta? Muutenkin todella ihmeellistä nykyisellä "katsokaas mitä söin / missä olin tänään"-someaikakaudella että sairastuneet ovat juuri tästä asiasta yllättävän hiljaa.

Ainakin siinä jossain sairaanhoitopiirin lapussa suositeltiin pysymään hiljaa somessa mikäli epäilee koronaa. Siitä oli uutisissa, en tarkemmin muista. Ja Kiinassa tosiaan kuolivat he, jotka asiaa toivat julkisuuteen kielloista huolimatta.

Vierailija
69898/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhottava tauti kyllä. Mutta kuten täällä joku jo sanoikin niin monesti myös nuo normiflunssatkin saattaa kestää viikkoja saati sitten tämä, pikku hiljaa jaksaa sitten enemmän. Tsemppiä sinulle paranemiseen!

Vierailija
69899/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta pääsee stadista maakuntiin. Jää sitten enemmän tehohoitopaikkoja käyttöön.

Onko paperittomilla samat oikeudet tehohoitoon kuin kaikilla muillakin?

Suomessa kaikilla ihmisillä on samat oikeudet sairaanhoitoon. Ja niin pitääkin olla.

Olen samaa mieltä, kaikkia akuuttia apua tarvitsevia tulee hoitaa. Se toki on eri asia, että minun mielestäni täällä ei missään tapauksessa pitäisi sallia kenenkään paperittoman notkumista.

Paperittomuus pitäisi olla karkotusperuste. Kun ihminen hävittää paperinsa, se jo todistaa häntä vastaan.

vessapaperittomuus?

Vierailija
69900/176779 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt näitä salaliittoteorioita aina mietitään, niin mites tämä: Trumppihan ei voi sietää narkkeja tai muita huono-osaisia, jotka vain kuluttavat yhteiskunnan resursseja. Jenkit laittoivat siksi viruksen tahallaan liikkeelle ja saivat sen näyttämään Kiinan syyltä. Näin he lamauttivat ja syyllistivät kilpailijaansa samalla. Nyt heille on sitten hyvä keino päästä eroon heikommista ihmisistä omassa maassaan. Kuten narkeista ja muista köyhistä. Nähtäväksi jää, mitkä maat tästä kärsivät eniten, mutta väestörakenteen "puhdistuksen" jälkeen talouden pito on helpompaa.

Suomessa käytetään selvästi hyväksi tilannetta.

Vanhuspalvelujen laatusuosituksessa määritelty vähimmäismitoitus, 0,5 hoitajaa asiakasta kohden riittää jatkossakin. Eläkerahastot tulevat sittenkin riittämään.

Ketju on lukittu.