Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
7 on päättänyt maallisen vaelluksen.
Vierailija kirjoitti:
Olen parantunut Covid19:sta. Tai noh ainakin kuukauden olen nyt sairastanut. Vieläkin pari kertaa päivässä yskittää, muut oireet ovat loppuneet. Olen kuitenkin tavattoman väsynyt vieläkin. Vähän jo tympääntynyt olo. Eilen tein moussakaa ruuaksi ja siinä oli koko päivän asiat mitä jaksoin tehdä. En tiedä miksi on niin väsynyt olo.
Olen siis perusterve 30-40 v. nainen. Tilanne on jossain määrin vähän masentava jo. Haluaisin olla energinen, mutta jotenkin on kuin kaikki energia oltaisiin imetty pois. Jäljelle jää vain pienet ponnistukset mitä päivässä jaksaa tehdä. Tänään ajattelin täyttää tiskikoneen ja kerätä roskia asunnosta.
Kiitos kun kerroit!
Muistan itsekin nuoruudesta jonkun sitkeän taudin, tuntui että kestää ja kestää, ja joku päivä olin jo parempi, mutta sitten taas seuraavana tosi väsynyt. Ottahaan se hermoihin, viikkotolkulla olla veto pois! Vuoden päästä tästä todettiin diabetes I, useinhan näillä on yhteys. Toivottavasti ei sinulla kuitenkaan!
Tsemppiä, kärsivällisyyttä ja pikaisia toipumisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksihän muuten tässä ketjussa ei ole parantuneiden viestejä? Vai onko, mutta eivät vain kerro sairastaneena koronan? Vai enkö ole vain huomannut?
Varmaan kielletty kertomasta? Muutenkin todella ihmeellistä nykyisellä "katsokaas mitä söin / missä olin tänään"-someaikakaudella että sairastuneet ovat juuri tästä asiasta yllättävän hiljaa.
Maksetaankohan tästä hiljaa olemisesta rahaa? Itse ainakin lupaan olla käsi ojossa, jos ehdottavat hiljaa olemista. 10 000 euroa voisi olka sopiva palkkio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronatartunnan saaneet ja heidän lähiomaiset.
Jokaisen, joka on sairastanut taudin läpi, kannattaisi käydä edes yksityisellä omakustanteisesti verikokeessa ottamassa perusverenkuva jonkun ajan päästä paranemisesta. Vaikka 3-6kk sen jälkeen kun on sairastanut koronan. Pitäkää erityisesti silmällä valkosolujen määrää.
Kiinalaistutkijat pelkäävät, että virus jäisi lymyilemään kehoon ja täten pitää ihmisen immuniteetin alhaalla koko ajan hyökäen valkosoluihin.
https://www.scmp.com/news/china/society/article/3079443/coronavirus-cou…
Tietoa immuniteetista, t-soluista valkosoluista...
https://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/uutismaailma.duodecimapi.u…
Mitä hyötyä siitä on kun ei oo lääkettä ei rokotetta jos tietää. Itsellä oli liikaa samaan syssyyn "tapahtumia" mitä koskaan. Ripulia.alilämpöä.yskitti.väsytti.kylmän hiki. Oliko koronaa mutta jos oli niin lievää oli. Kartan ihmisiä ja kauppaan menen maski päällä samaten kotoa rappuset alas ja ylös kerrostalossa kävellen madki yllä. Ulkoilen ilman maskia. Vielä ohimoa särki heikosti ens alkuun.
No kyllä siitä nyt vaan on aika hirveän paljon hyötyä, että tiedät ettei immuunipuolustuksesi ole kunnossa. Jos ei ole, olet väsynyt, saat helpommin kaiken maailman taudit flunssasta syöpään jne. Ja minulla tuota tilaa ei koskaan huomattu virallisissa verenkuvissa vaan piti mennä elävän veren tutkimukseen, missä katsottiin verta mikroskoopilla ja näkyi, että valkosoluja oli vähän ja nekin, jotka olivat, olivat pieniä/epämuodostuneita/inaktiivisia.
Sitä vaan en tiedä, millä tilanne saadaan muuttumaan, jos virus kuluttaa koko ajan uudet syntyvät valkosolut eli pitää puolustuksen täystyöllistettynä. Omat ongelmani johtuivat vuotavasta suolistosta ja kun se saatiin korjattua, korjautui myös valkosolujen tilanne.
Miten sait tilanteen korjattua? Itsellä myös vuotava suoli ja taipumus autoimmuuniongelmiin.
Ruokavaliolla ja lisäravinteilla. Olen nyt kolmatta kevättä ilman antihistamiineja enkä ole tänä aikana sairastunut yhteenkään uuteen autoimmuunitautiin.
Suomalaisten artistien hyväntekeväisyyskappale "Toivon kärki" on aivan ihana! Siitä tulee oikeasti hyvä olo. Suosittelen, jos ette oo jo kunnellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, nyt Niinistö kehuskelee Dagens Nyheterissä keskeistä rooliaan koronan hoidossa :)
Minusta ihan todenmukaisia lausuntoja häneltä. Ollut aktiivinen ja yhdessä hoitanut asiaa hallituksen kanssa. Vaikka sisäpolitiikka ei varsinaisesti presidentille kuuluisi niin kyllähän tällaisessa ulkorajojen kautta tulevassa kriisissä presidentinkin kuuluu olla aktiivinen.
Hyvä että Niinistö seuraa tiiviisti. Olisi aika turvaton olo jos Niinistö olisi hiljaa.
Ilmoitus keltaisessa pörssissä. "Mies vaihdetaan vessapaperiin. Ei korona todistusta. Lähetä tarjouksesi 1.5.2020 mennessä. Nm. Sirkka ilman vessapaperia."
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten artistien hyväntekeväisyyskappale "Toivon kärki" on aivan ihana! Siitä tulee oikeasti hyvä olo. Suosittelen, jos ette oo jo kunnellut.
Ihan ok. Ajoitus ei ollut paras mahdollinen siinä mielessä, että MTV:llä on se oma kappaleensa myös julkaistu vähän aiemmin, jossa on samantyyppinen video, ja se biisi on parempi.
Influenssaan/liikenneonnettomuuksiin kuolee enemmän -huutelijoiden innoittamana katselin worldometerin tilastoja eilen illalla vähän tarkemmin.
Eilen influenssaan kuoli koko maailmassa alle 1400 ihmistä.
Liikenneonnettomuuksiin kuoli alle 3700 ihmistä.
Koronaan kuoli yli 6000 ihmistä, eli enemmän kuin influenssaan ja liikenneonnettomuuksiin yhteensä.
Semmoinen pikkuflunssa tämä korona on 😣
Käyttäkää niitä maskeja ja pitäkää välimatkaa muihin ihmisiin. Älkää pakkautuko kaikki samaan pikkumetsään ulkoilemaan 😳
Korona on edelleen todellinen uhka, vaikka rajoitukset alkavatkin jo tuntumaan tylsiltä ja Suomen matalat luvut luovat turvallisuudentunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronatartunnan saaneet ja heidän lähiomaiset.
Jokaisen, joka on sairastanut taudin läpi, kannattaisi käydä edes yksityisellä omakustanteisesti verikokeessa ottamassa perusverenkuva jonkun ajan päästä paranemisesta. Vaikka 3-6kk sen jälkeen kun on sairastanut koronan. Pitäkää erityisesti silmällä valkosolujen määrää.
Kiinalaistutkijat pelkäävät, että virus jäisi lymyilemään kehoon ja täten pitää ihmisen immuniteetin alhaalla koko ajan hyökäen valkosoluihin.
https://www.scmp.com/news/china/society/article/3079443/coronavirus-cou…
Tietoa immuniteetista, t-soluista valkosoluista...
https://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/uutismaailma.duodecimapi.u…
Mitä hyötyä siitä on kun ei oo lääkettä ei rokotetta jos tietää. Itsellä oli liikaa samaan syssyyn "tapahtumia" mitä koskaan. Ripulia.alilämpöä.yskitti.väsytti.kylmän hiki. Oliko koronaa mutta jos oli niin lievää oli. Kartan ihmisiä ja kauppaan menen maski päällä samaten kotoa rappuset alas ja ylös kerrostalossa kävellen madki yllä. Ulkoilen ilman maskia. Vielä ohimoa särki heikosti ens alkuun.
No kyllä siitä nyt vaan on aika hirveän paljon hyötyä, että tiedät ettei immuunipuolustuksesi ole kunnossa. Jos ei ole, olet väsynyt, saat helpommin kaiken maailman taudit flunssasta syöpään jne. Ja minulla tuota tilaa ei koskaan huomattu virallisissa verenkuvissa vaan piti mennä elävän veren tutkimukseen, missä katsottiin verta mikroskoopilla ja näkyi, että valkosoluja oli vähän ja nekin, jotka olivat, olivat pieniä/epämuodostuneita/inaktiivisia.
Sitä vaan en tiedä, millä tilanne saadaan muuttumaan, jos virus kuluttaa koko ajan uudet syntyvät valkosolut eli pitää puolustuksen täystyöllistettynä. Omat ongelmani johtuivat vuotavasta suolistosta ja kun se saatiin korjattua, korjautui myös valkosolujen tilanne.
Miten sait tilanteen korjattua? Itsellä myös vuotava suoli ja taipumus autoimmuuniongelmiin.
Ruokavaliolla ja lisäravinteilla. Olen nyt kolmatta kevättä ilman antihistamiineja enkä ole tänä aikana sairastunut yhteenkään uuteen autoimmuunitautiin.
OT, muut voi hypätä yli. Mitä lisäravinteita ja ruokavalio? Minä olen ollut vuosikausia jo viljattomalla mutta ongelmia on yhä. Tärkkelys on iso ongelma näköjään, tuli taas pääsiäisenä testattua. Maha turpoaa. Minulla D ja sinkki käytössä. Välillä B monivitamiini. Magnesiumia täytyisi tilata.
Köyhtyminen ei aina ole se pahin asia, tärkeämpää on olla elossa. Luvassa on köyhä tulevaisuus.
https://www.verkkouutiset.fi/katastrofia-on-vaikea-paikata-ennen-rokote…
Katastrofia on vaikea paikata ennen rokotetta, Pahin taantuma 150 vuoteen
Heikki Hakala | 12.04.2020 | 08:20- päivitetty 12.04.2020 | 09:40
Vuoden 2008 finanssikriisi oli Kenneth Rogoffin mukaan vain kalpea aavistus koronakriisistä.
Koronapandemian aiheuttama talouskriisi alkaa Harvardin yliopiston taloustieteen professorin Kenneth Rogoffin mukaan näyttää katastrofilta, jonka rinnalla vuoden 2008 finanssikriisi oli lähinnä kuivaharjoittelua.
Meneillään oleva tuotannon globaali romahdus näyttää jo saavuttavan tai jopa ylittävän kaikki muut viimeisten 150 vuoden aikana koetut taantumat, Rogoff kirjoittaa Project Syndicate -verkkolehdessä.
Vaikka viranomaiset ja keskuspankit ja veroviranomaiset pyrkivät pehmentämään iskua, kehittyneiden talouksien arvopaperimarkkinat ovat hänen mukaansa romahtaneet ja kehittyviltä markkinoilta on paennut pääomia kiivaassa tahdissa.
Tartuntoja 100 000 as
Lappi 47,9 Merilappi 74,6
Hki 120,6
Kainuu 47,0
Keski-Suomi 40,8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen parantunut Covid19:sta. Tai noh ainakin kuukauden olen nyt sairastanut. Vieläkin pari kertaa päivässä yskittää, muut oireet ovat loppuneet. Olen kuitenkin tavattoman väsynyt vieläkin. Vähän jo tympääntynyt olo. Eilen tein moussakaa ruuaksi ja siinä oli koko päivän asiat mitä jaksoin tehdä. En tiedä miksi on niin väsynyt olo.
Olen siis perusterve 30-40 v. nainen. Tilanne on jossain määrin vähän masentava jo. Haluaisin olla energinen, mutta jotenkin on kuin kaikki energia oltaisiin imetty pois. Jäljelle jää vain pienet ponnistukset mitä päivässä jaksaa tehdä. Tänään ajattelin täyttää tiskikoneen ja kerätä roskia asunnosta.Käy kävelyllä se piristää. Itse en mennyt eilen ja saamaton olo. Tänään hyvä ilma lähteä kun vähän sataa tihuuttaa niin ihmisiä ei luulis olevan kävelyllä. Vähintään tunnin kävelen reippaadti niin jo tulee puhtia.
Niin, terveenä. Jos on vielä toipilas, niin kannattaa ja pitääkin levätä kärsivällisesti. Jäkkitaudit ei ole leikin asia, esim. sydänlihastulehdus on vaarallinen. Oman voinnin mukaan siis ulos!
Vierailija kirjoitti:
Tartuntoja 100 000 as
Lappi 47,9 Merilappi 74,6
Hki 110,6
Kainuu 47,0
Keski-Suomi 40,8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, nyt Niinistö kehuskelee Dagens Nyheterissä keskeistä rooliaan koronan hoidossa :)
Minusta ihan todenmukaisia lausuntoja häneltä. Ollut aktiivinen ja yhdessä hoitanut asiaa hallituksen kanssa. Vaikka sisäpolitiikka ei varsinaisesti presidentille kuuluisi niin kyllähän tällaisessa ulkorajojen kautta tulevassa kriisissä presidentinkin kuuluu olla aktiivinen.
Joo lähetellyt vaimonsa kanssa kukkakuvia ja runovärssyjä somessa.
Kyllä nyt Niinistö antaa vähän liian kovan roolin itselleen.
Painavin puheenvuoro oli se, kun hän kehotti ikätovereitaan pysymään sisätiloissa. Vaikka nämä eivät ole totelleetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis perusterve 30-40 v. nainen. Tilanne on jossain määrin vähän masentava jo. Haluaisin olla energinen, mutta jotenkin on kuin kaikki energia oltaisiin imetty pois. Jäljelle jää vain pienet ponnistukset mitä päivässä jaksaa tehdä. Tänään ajattelin täyttää tiskikoneen ja kerätä roskia asunnosta.Käy kävelyllä se piristää. Itse en mennyt eilen ja saamaton olo. Tänään hyvä ilma lähteä kun vähän sataa tihuuttaa niin ihmisiä ei luulis olevan kävelyllä. Vähintään tunnin kävelen reippaadti niin jo tulee puhtia.
Niin, terveenä. Jos on vielä toipilas, niin kannattaa ja pitääkin levätä kärsivällisesti. Jäkkitaudit ei ole leikin asia, esim. sydänlihastulehdus on vaarallinen. Oman voinnin mukaan siis ulos!
Tietenkin silloin minimi liikunnat. Anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis perusterve 30-40 v. nainen. Tilanne on jossain määrin vähän masentava jo. Haluaisin olla energinen, mutta jotenkin on kuin kaikki energia oltaisiin imetty pois. Jäljelle jää vain pienet ponnistukset mitä päivässä jaksaa tehdä. Tänään ajattelin täyttää tiskikoneen ja kerätä roskia asunnosta.Kiitos kun kerroit!
Muistan itsekin nuoruudesta jonkun sitkeän taudin, tuntui että kestää ja kestää, ja joku päivä olin jo parempi, mutta sitten taas seuraavana tosi väsynyt. Ottahaan se hermoihin, viikkotolkulla olla veto pois! Vuoden päästä tästä todettiin diabetes I, useinhan näillä on yhteys. Toivottavasti ei sinulla kuitenkaan!
Tsemppiä, kärsivällisyyttä ja pikaisia toipumisia!
Joo täytyy itsekin heittää tsempit ja ne kliseiset virtuaaliset jaksuhalit! Kyllä se siitä vielä ❤
Itse olen sairastanut kahdesti elämässäni pahan flunssan, mikä ei ole hoitunut parin päivän sairastamisella. Toinen taisi olla jonkinlainen influenssa ja olin pelistä pois noin kuukauden. Pahin sairastaminen kesti viisi päivää mutta toipuminen oli sen jälkeen hidasta ja veto oli aivan pois. Noin viikkoa ennen ns. lopullista paranemista itkin, koska tuntui siltä etten parane koskaan vaan jään väsyneeksi vähäisistä askelistakin läähättäväksi tautipesäksi. Jos parikymppisenä mulla influenssa oli niin pirun raju niin mites nyt koronan iskiessä kymmenen vuotta vanhempana, parikymmentä kiloa lihavampana... Joten joo, mua ihan semi-pelottaa varsinkin kun ei ole varaa eristäytyä kun töissä on pakko käydä. Ei auta kuin toivoa parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että Niinistö seuraa tiiviisti. Olisi aika turvaton olo jos Niinistö olisi hiljaa.
En muistaisi koko herraa ilman näitä satunnaisia ulostuloja.
Hänhän on esillä tavallisesti valtiovierailujen yhteydessä ja 6.12.
Vierailija kirjoitti:
7 on päättänyt maallisen vaelluksen.
Kummallisesti tehohoidossa olevien määrä pysyy vakiona eli noin 80:ssä.
"Covid-tauti pysähtynee vasta rokotteeseen, ja sinne on pitkä ja piinallinen matka"
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006471994.html?ref=rss
"Vuoteen 2021 asti kukin maa ja alue elää omien rajoitustensa, aikataulujensa, pelkojensa ja pelastussuunnitelmiensa komentovallassa. ”Kysymys on siitä, miten päästään rokotteeseen niin, että mahdollisimman harva kuolee”, sanoo tutkijatohtori Tuomas Aivelo.
--
Covid-19-tautia tarkkaan seuraavan amerikkalaisen Johns Hopkins -yliopiston vanhempi tutkija Amesh Adalja uumoili jo 29. tammikuuta kirjoittamassaan blogitekstissä, että uusi virus tulee liittymään ihmisten keskuudessa vuosittain jo pyörivien neljän koronaviruksen joukkoon.
--
”Nyt ovat kaikki huutamassa yhteen ääneen testauksia, diagnostiikka ja rokotteita. Viimeisen 10–15 vuoden aikana resurssit laboratoriotutkimuksen tekemiseksi ovat merkittävästi pienentyneet ja poliitikot ovat alkaneet määritellä, mitä pitää tutkia”, sanoo Julkunen.
Johns Hopkins -yliopiston Amesh Adalja valitti samaa asiaa Yhdysvaltain oloissa äskettäisessä kirjoituksessaan. Hänen mukaansa päättäjiä on yritetty vuosikymmenien ajan varoittaa tilanteesta, joka on nyt saapunut ja jota joudutaan paniikin vallassa ratkomaan, koska esimerkiksi testaamisen työkaluja ei ole tarpeeksi.
”Covid-19:n luoma ennennäkemätön haaste on ennustettava tulos vuosien välinpitämättömyydestä, jossa bioturvallisuudelle on budjetoitu vähemmän rahaa kuin sotilassoittokunnille. Sen välinpitämättömyyden tulokset ovat nähtävissä tänään.”