Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Saattaisi johtua siitä, että summamutikassa ei voi poimia ihmisiä eristykseen tai karanteeniin jos eivät itse hakeudu hoitoon.
Lentokentillä voi kysyä, onko kuumetta, onko yskää, onko mitään muita koronavirukseen liittyviä oireita.
Voi myös käskeä kahden viikon karanteeniin matkalta saapumisen jälkeen.
El miten jatko? Mitä, jos korona ei hii u vaan jatkaa tappamista? Pitäiskö jo taviksille alkaa valmistamaan avaruuspukuja ja kypäriä, joissa suodatin. Eikös Miljonäärit vois lyödä rahansa yhteen ja bisnes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pääsiäisen lähipäivinä on hankittu paljon lisää tartuntoja, viikon ja korkeintain kahden päästä, sairaaloihin päätyy aikaisempaa enemmän väkeä ja teho-osastotkin alkavat täyttymään. Sitten asiantuntijat ihmettelevät miten tässä pääsikään näin käymään. Silloin meillä on jo muutama lasti Kiinasta tilattuja vappunaamareita, joilla ei tee mitään, ne eivät kelpaa edes sukkahousuiksi.
Pääsiäisen hortoamiset ja samaan syssyyn juuri viikon päästä tästä avataan Uudenmaan rajat, kun sairastuneet ovat vielä oireettomia, mutta jo tartuttavat ja nämä zombilaumat ryntäävät mökeilleen koko Suomeen, niin eiköhän se ole siinä.
Onpa täällä vähemmän koronalaisia jos menevät perämetsiin. Ajatellen muuta Suomea niin liian aikaisin Uudenmaan raja auki. Eipä oo asiaa Hgistä muualle korkeintaan Espooseen.
Kaikki fiksuthan lähtivät stadista pois Pohjois Suomeen ja itä Suomeen, kun Uudenmaan rajat suljettiin. Itsekin olisin lähtenyt heti pois, jos olisi ollut mahdollisuus.
Kyllä se oma henkikulta on tärkein!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnistuisiko 1,5 l muovipullosta, lippiksestä ja teipistä tee-se-itse visiiri silmien suojaksi?
Jotkut on tehneet A4 muovitaskusta visiirin.
Vielä vähän turhan iso kynnys mennä ruokakauppaan 10 l vesipullo päässä mutta A4 muovitasku teipattuna lippikseen tai jotenkin viritettyinä muovipantaan + kuminauhaan pään ympärille voisin kuvitella. Hmmm... eipä sieltä maskin alta varmaan kukaan tunnista - toivottavasti.
Aluksi ajattelin että kertakäyttösadetakki väärinpäin ympärille mutta muutkin ilmeisesti ajatelleet samaa ja sadetakit loppu kun olen yrittänyt tilata. Ehkä jätesäkki päälle, silmien kohdalle reiät, arskat päälle ja kauppaan. Samalla voi korista huomiotaherättävästi. Luulisi että ei liian lähelle muut tule, ainakaan penskat. Taisin kyllä tämän vinkin jo kirjoittaa aikaisemminkin. Ens kerralla kun tilaan jätesäkkejä ne taitaakin olla sitten loppu...
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt näitä salaliittoteorioita aina mietitään, niin mites tämä: Trumppihan ei voi sietää narkkeja tai muita huono-osaisia, jotka vain kuluttavat yhteiskunnan resursseja. Jenkit laittoivat siksi viruksen tahallaan liikkeelle ja saivat sen näyttämään Kiinan syyltä. Näin he lamauttivat ja syyllistivät kilpailijaansa samalla. Nyt heille on sitten hyvä keino päästä eroon heikommista ihmisistä omassa maassaan. Kuten narkeista ja muista köyhistä. Nähtäväksi jää, mitkä maat tästä kärsivät eniten, mutta väestörakenteen "puhdistuksen" jälkeen talouden pito on helpompaa.
Ei todellakaan ole jenkit tämän takana. Jenkit eivät välillä ole kaikista fiksuimpia, mutta eivät ne nyt näin typeriä ole, etteivät kehittäneet virukselle lääkettä/rokotetta, ennen kuin laittoivat sen leviämään.
Kiina taas sai lähes heti pysäytettyä viruksen leviämisen JA vielä sen lisäksi on viitteitä, että Kiina on tiennyt juuri tästä koronasta jovuoden 2018 lopulta lähtien. Että niin.. Siinä on vuosi aikaa tutkia ja kehitellä lääkkeitä.
Peukku ylös jos uskot, että Kiinassa on koko pandemian aikana kuollut tautiin sama määrä ihmisiä, kuin USA:ssa kuolee nyt alle kahdessa vuorokaudessa. Peukku alas jos et usko.
Vierailija kirjoitti:
El miten jatko? Mitä, jos korona ei hii u vaan jatkaa tappamista? Pitäiskö jo taviksille alkaa valmistamaan avaruuspukuja ja kypäriä, joissa suodatin. Eikös Miljonäärit vois lyödä rahansa yhteen ja bisnes.
Niin. Taviksille, riskiryhmäläidille, työssäkäyville ja monisairaille voitsisiin jakaa avaruuspuvut ja täys maskit. Nythän yli 70 v ihmisille suunnitellaan jo vuoden loppuun eristystä. Työikäiset riskiryhmäläisten pitää myös suojata.
Jokaisella on oikeus elämään.
Vierailija kirjoitti:
Olen parantunut Covid19:sta. Tai noh ainakin kuukauden olen nyt sairastanut. Vieläkin pari kertaa päivässä yskittää, muut oireet ovat loppuneet. Olen kuitenkin tavattoman väsynyt vieläkin. Vähän jo tympääntynyt olo. Eilen tein moussakaa ruuaksi ja siinä oli koko päivän asiat mitä jaksoin tehdä. En tiedä miksi on niin väsynyt olo.
Olen siis perusterve 30-40 v. nainen. Tilanne on jossain määrin vähän masentava jo. Haluaisin olla energinen, mutta jotenkin on kuin kaikki energia oltaisiin imetty pois. Jäljelle jää vain pienet ponnistukset mitä päivässä jaksaa tehdä. Tänään ajattelin täyttää tiskikoneen ja kerätä roskia asunnosta.
Voikohan vaikuttaa kilpirauhasen? Eikö esim. Toistuva pahat kurkkutulehdukset aiheuta kilpirauhasen vajaatoimintaa? Entäs veri ja rautapitoisuudet yms?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse avaruuspukuja. Jos virus leviäisi ilmateitse, niin ihmisiä olisi enemmän tartutettu ja kuollut. Virus leviää herkästi sen takia, koska uskon sen olevan hyvä selviytymään pinnoilla pisaratartunnan avulla.
Jos ihmiset laittaisivat sen naaman eteen vaikka sen kangasmaskin, niin pääsisimme jo pitkälle sen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Olen parantunut Covid19:sta. Tai noh ainakin kuukauden olen nyt sairastanut. Vieläkin pari kertaa päivässä yskittää, muut oireet ovat loppuneet. Olen kuitenkin tavattoman väsynyt vieläkin. Vähän jo tympääntynyt olo. Eilen tein moussakaa ruuaksi ja siinä oli koko päivän asiat mitä jaksoin tehdä. En tiedä miksi on niin väsynyt olo.
Olen siis perusterve 30-40 v. nainen. Tilanne on jossain määrin vähän masentava jo. Haluaisin olla energinen, mutta jotenkin on kuin kaikki energia oltaisiin imetty pois. Jäljelle jää vain pienet ponnistukset mitä päivässä jaksaa tehdä. Tänään ajattelin täyttää tiskikoneen ja kerätä roskia asunnosta.
Tsemppiä sinulle. Voimia. Sinun ei tarvitse enää pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Mä toivon että tämä loppuu pian. Mies Hollannissa ja tällä hetkellä ei mitään tietoa siitä milloin voidaan nähdä uudestaan. :(
Joo hienoa, sitten rajan avaamisen jälkeen ukko tänne tartuttamaan Suomalaiset. Alankomaat on yksi pahimmista riskimaista. Mene sinä sinne mutta älä tuo tänne.
Kyllä me tarvitaan suodatettu koronakypärä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis perusterve 30-40 v. nainen. Tilanne on jossain määrin vähän masentava jo. Haluaisin olla energinen, mutta jotenkin on kuin kaikki energia oltaisiin imetty pois. Jäljelle jää vain pienet ponnistukset mitä päivässä jaksaa tehdä. Tänään ajattelin täyttää tiskikoneen ja kerätä roskia asunnosta.Tsemppiä sinulle. Voimia. Sinun ei tarvitse enää pelätä.
Älkää silti tähän luottako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt näitä salaliittoteorioita aina mietitään, niin mites tämä: Trumppihan ei voi sietää narkkeja tai muita huono-osaisia, jotka vain kuluttavat yhteiskunnan resursseja. Jenkit laittoivat siksi viruksen tahallaan liikkeelle ja saivat sen näyttämään Kiinan syyltä. Näin he lamauttivat ja syyllistivät kilpailijaansa samalla. Nyt heille on sitten hyvä keino päästä eroon heikommista ihmisistä omassa maassaan. Kuten narkeista ja muista köyhistä. Nähtäväksi jää, mitkä maat tästä kärsivät eniten, mutta väestörakenteen "puhdistuksen" jälkeen talouden pito on helpompaa.
Ei todellakaan ole jenkit tämän takana. Jenkit eivät välillä ole kaikista fiksuimpia, mutta eivät ne nyt näin typeriä ole, etteivät kehittäneet virukselle lääkettä/rokotetta, ennen kuin laittoivat sen leviämään.
Kiina taas sai lähes heti pysäytettyä viruksen leviämisen JA vielä sen lisäksi on viitteitä, että Kiina on tiennyt juuri tästä koronasta jovuoden 2018 lopulta lähtien. Että niin.. Siinä on vuosi aikaa tutkia ja kehitellä lääkkeitä.
Emme tiedä, mitä lääkkeitä oikeasti on jo olemassa jenkeilläkin. Ideahan onkin juuri antaa virukset niittää heikoimmat ja "turhimmat" ihmiset kapitalismin rattaista pois. Siksi lääkettä ei ole kiire käyttää. Kiinan pysäytyksistä emme myöskään vo iolla edes varma. Se, miltä asiat näyttää, ei välttämättä ole totuus. Jos tosin Kiinalla on jo vuodesta 2018 ollut jotain tekemistä viruksen kanssa, niin se kyllä vesittää tämän uskomattoman nerokkaan teoriani.
Uuni tomaatteja ja uuni banaabeja. Uuni omenoita.
Pirkka niksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnistuisiko 1,5 l muovipullosta, lippiksestä ja teipistä tee-se-itse visiiri silmien suojaksi?
Mitä vikaa on aurinkolaseissa?
Muulla oli ffp3.silmälasit ja aurinkolasit kun menin julkisella tapaamaan poikaani Hgistä toiseen kaupunginosaan. En riisunut maskia poikani luona ja olin etäällä. 2 x oon käyttänyt ffp3 ja en samaa maskia. Voiko edes käyttää uudelleen esim 3 viikon päästä. ? Olin tyhmä kun en ostanut jo tammikuussa ja paljon enemmän. Muutama pakkaus myös ffp2.
Jos hengityssuojaimia ei mistään saa lisää, ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin laittaa ne 2 (3) viikon karanteenin.
Hengityssuojain on tehokkaampi kuin kirurgin maski. T-paita kankaasta tai lakanasta tehty moninkertaisesti taitettu omatekoinen suojain, on parempi kuin olla ilman suojaa, mutta apteekista aina toisinaan saatavissa oleva kirurginen maski, olisi useimpaa itse tehtyä suojainta parempi suojain.
Löytyy niitä maskeja:
https://www.huuto.net/kohteet/3m-hiukkassuojain-ffp3-50kpl---pikahuuto-…
Tuota kautta saisi mm. "Sentinex Lite perusmallinen kasvosuoja. Sisältää 50 kappaletta suojuksia. 79 €"
Saman saisi heti apteekista hintaan 14,49 €.
Huijareille kelpaavat toisten rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää lapsille jännittävät merisorvo tai muut heppamaskit tai kissamaskit antakaa niitten itse värjätä maskin päälle kiva juttu!
Juuri näin. Maskit voi pestä aina käytön jälkeen kuumimman veden alla, mitä hanasta tulee. Saippuaa tai pesuainetta lisäksi. Sitten vain kuivumaan. Tussivärit tms. ei sekoitu muun pyykin sekaan pesukonepyykissä. Itsetehdyt kangasmaskit tulevat niin halvoiksi, että puhtaita on helppo pitää useampia vaihdettaviksi päivän rientojen aikana.
Ootteko tosissanne? Ei lasten voi antaa maskeihin tusseilla tai muullakaan piirrellä mitään, siinähän ne bakteerit leviää yhtälailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis perusterve 30-40 v. nainen. Tilanne on jossain määrin vähän masentava jo. Haluaisin olla energinen, mutta jotenkin on kuin kaikki energia oltaisiin imetty pois. Jäljelle jää vain pienet ponnistukset mitä päivässä jaksaa tehdä. Tänään ajattelin täyttää tiskikoneen ja kerätä roskia asunnosta.Voikohan vaikuttaa kilpirauhasen? Eikö esim. Toistuva pahat kurkkutulehdukset aiheuta kilpirauhasen vajaatoimintaa? Entäs veri ja rautapitoisuudet yms?
Rankka tauti voi vaatia pitkän toipumisajan. Eikös influenssastakin toipuminen voi viedä kuukausia ennen kuin on taas kunnolla voimissaan? Jotkut selviää nopeammin jotkut hitaammin.
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaisi nyt ottaa ainakin hemoglobiini ja ferritiini. Tai sitten ilman mitään testejä ottaa vaikka Floravitalia kaksinkertaisena kuurina kuukausi, pari ja katsoa mitä tapahtuu. Jos siis pahinta on väsymys eikä muuten ole kuolemassa.
Sitä en tiedä, miten valkosoluja saisi boostattua, jos niitä pitäisi saada syntymään enemmän.
Löytyy niitä maskeja:
https://www.huuto.net/kohteet/3m-hiukkassuojain-ffp3-50kpl---pikahuuto-…