Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävää että ketjussa jotkut sanoo ihan kylmästi että kaikki sairaat ja autoimmuunitautiset joutaa kupsahtamaan. :(
Noin sinä sen luet.
Minä luen sen niin, että ihmiset eivät ole valmiita sairastuttamaan itseään/lapsiaan, jotta mahdollisesti joku keuhkotautinen ei sairastuisi lisää.
Se on eri asia.
Täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas kohta pakkorokotetaan ihmisiä kun ensin pelotellaan lähes kuoliaaksi. Rokote on varmasti kehitteilä ja täysin testaamatta taas aletaan antaa. Kun ollaan kaikki rokorettu, huomataan että virus onkin jo häviämässä... Ja sitten ihmetellään rokotteesta tulleita haittoja. Kiitos thl. Näinhän se menee.
Kuule, mieluummin rokote ja narkolepsiakuin hengityssairaalle virus ja sen aiheuttama... no tiedät kyllä. Miten ette tajua kuinka fataali tuo on keuhkosairaille?
Ongelma varmaan on se, että minä en halua itselleni ja perusterveelle perheelleni narkolepsiaa vain siitä hyvästä että sitten ehkä joku Prismassa vastaan kävelevä keuhkopotilas pysyy hengissä.
Pahoittelut siitä, että olen rehellinen.
Jos yksi rokote aiheuttaa narkolepsiaa, se ei tarkoita että kaikki aiheuttavat. Lisäksi pandemrix -sikainfluenssarokotteessa se narkolepsian laukaissut tekijä oli sen influenssaviruksen oma proteiini, eli myös sikainfluenssaan sairastuminen olisi laukaissut narkolepsian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomat:
Tulokset perustuvat 41:n keskimäärin 49-vuotiaan koronavirus 2019-nCoV -tartunnan saaneen tutkimuksiin, ja niiden perusteella potilaista 98 prosentilla nousee kuume, 76 prosentilla on yskää ja 44 prosentilla lihassärkyä ja uupumusta. Hieman harvinaisempia oireita ovat limaisuus (28 %), päänsärky (8 %), veriyskä (5 %) ja ripuli (3 %). Hengenahdistusta oli 55 prosentilla, lymfosytopeniaa eli veren imusolujen niukkuutta 63 prosentilla ja akuutti hengitysvaikeusoireyhtymä 29 prosentilla. Kaikilla potilailla oli myös keuhkokuume ja kuusi potilasta menehtyi tartuntaan.
Potilaista kolmannes tarvitsi tehohoitoa, ja näillä potilailla oli veressään muita enemmän tulehduksellisia sytokiineja. Noin kolmanneksella potilaista oli ennestään jokin muu sairaus kuten diabetes, korkea verenpaine tai sydän- ja verisuonitauti
Sairaalat Suomessa ei kestä tätä. Kolmannes tarvitsee tehohoitoa.
Tuo ei välttämättä päde Suomen oloissa ollenkaan. Esimerkiksi kiinalaisilla on niin kova pienhiukkasaltistus keuhkoissaan, että keuhkot ovat jo valmiiksi kovilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas kohta pakkorokotetaan ihmisiä kun ensin pelotellaan lähes kuoliaaksi. Rokote on varmasti kehitteilä ja täysin testaamatta taas aletaan antaa. Kun ollaan kaikki rokorettu, huomataan että virus onkin jo häviämässä... Ja sitten ihmetellään rokotteesta tulleita haittoja. Kiitos thl. Näinhän se menee.
Kuule, mieluummin rokote ja narkolepsiakuin hengityssairaalle virus ja sen aiheuttama... no tiedät kyllä. Miten ette tajua kuinka fataali tuo on keuhkosairaille?
Ongelma varmaan on se, että minä en halua itselleni ja perusterveelle perheelleni narkolepsiaa vain siitä hyvästä että sitten ehkä joku Prismassa vastaan kävelevä keuhkopotilas pysyy hengissä.
Pahoittelut siitä, että olen rehellinen.
Jos yksi rokote aiheuttaa narkolepsiaa, se ei tarkoita että kaikki aiheuttavat. Lisäksi pandemrix -sikainfluenssarokotteessa se narkolepsian laukaissut tekijä oli sen influenssaviruksen oma proteiini, eli myös sikainfluenssaan sairastuminen olisi laukaissut narkolepsian.
Näinhän se oli, mutta ihmiset luulivat että MYRKKYROKOTE laukaisi sen. Muistatte varmaan nekin luulot että rokotteeseen on laitettu salainen ainesosa joka viiden 5v päästä laukeaa ja likvidoi (näin saadaan väestönkasvu kuriin) tai että rokotteeseen tahallaan lisätty lapsettomuutta aiheuttavia ainesosia.
Jaa tuo viimeinen väite ehkä pitääkin paikkansa syntyvyyslukuja katsoessa...
Tuolla Shanghaista kotoisin olevalla naisella oli siis ollu Wuhanista olevat vanhemmat kylässä ja oli sitten lentänyt Saksaan työmatkalle. Taudin itämisvaiheessa nainen on siis voinut tarttuttaa taudin vaikka mihin.Virus näyttää siis olevan erittäin tarttuvaa laatua, vaikka toisin väitetään. Vasta kotilennolla nainen huomasi oireita.
Tämän naisen työkaveri, 33-vuotias saksalainen mies sai siis tartunnan. Miehellä on myös tarhaikäisiä lapsia. Viranomaiset ovat antaneet ohjeistukset miehen lähiomaisille ja työkavereille pysyä kotona.
Vielä ei ole selvää kuinka moni on saanut tartunnan.
Okei. Tässä tapauksessa viranomaiset ehkä kerkesivät puuttua tilanteeseen, mutta miten on viikon tai kahden päästä? Ei se auta mitään, että lentomatkustajia skannataan kuumeen varalta, kun virus leviää jo inkubaatiovaiheessa! Lentoliikenne ois pitänyt laittaa jo aikoja sitten seis. Tai nyt jo viimeistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävää että ketjussa jotkut sanoo ihan kylmästi että kaikki sairaat ja autoimmuunitautiset joutaa kupsahtamaan. :(
Noin sinä sen luet.
Minä luen sen niin, että ihmiset eivät ole valmiita sairastuttamaan itseään/lapsiaan, jotta mahdollisesti joku keuhkotautinen ei sairastuisi lisää.
Se on eri asia.
Täysin.
No jos tämä räjähtää käsiin niin valinta on se että sairastuttaako perheensä rokotteella vai sairastuttaako koronalla. Pitää arvioida kumpi sitten kannattaa valita.
https://www.sciencealert.com/australian-scientists-asked-to-make-corona…
Onneksi rokotetta kehitetään myös yleishyödyllisessä instituutiossa joka ei ole samalla lailla rahaa kahmiva kuin lääketeollisuuden firmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin sinä sen luet.
Se on eri asia.
Täysin.No jos tämä räjähtää käsiin niin valinta on se että sairastuttaako perheensä rokotteella vai sairastuttaako koronalla. Pitää arvioida kumpi sitten kannattaa valita.
Koeta nyt jotenkin sisäistää, että mitään rokotetta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rokotetta
Ei kukaan niin väittänytkään!
Kehitteillä on mutta tulee liian hitaasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin sinä sen luet.
Se on eri asia.
Täysin.No jos tämä räjähtää käsiin niin valinta on se että sairastuttaako perheensä rokotteella vai sairastuttaako koronalla. Pitää arvioida kumpi sitten kannattaa valita.
Koeta nyt jotenkin sisäistää, että mitään rokotetta ei ole.
Ymmärrän sen, mutta nämä ei ymmärrä jotka vouhottaa että en ota rokotetta ja vaaranna perhettä.
Aivan kamala tuon Saksan juttu. Huonolla tuurilla koko perhe on infektoitunut ja lapsista tauti ehti levitä jo muihin tarhan lapsiin, jos he ovat hoidossa.
Jos kehitteillä oleva rokote pääsisi myyntiin nopeimmalla aikataululla eli huhti-toukokuussa, sitä ei ehditä testata paljoakaan. Silloin kun on kiire ja hätä niin pitää toimia. Ja hyväksyä se että tuollainen rokote ei ole ihan täysin valmis. Siitä huolimatta esim perussairauden omaavalle vähän kehnompikin rokote voi olla parempi kuin ei rokotetta.
Olen melko varma että rokotteita tulee parikin erilaista sillä tuossa on melkoinen ansaintamahdollisuis lääkefirmoille.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kamala tuon Saksan juttu. Huonolla tuurilla koko perhe on infektoitunut ja lapsista tauti ehti levitä jo muihin tarhan lapsiin, jos he ovat hoidossa.
Käy niin sääliksi noita vanhempia. Mutta sama varmaan meillä kaikilla edessä. Pelko siitä, että selviääkö lapset taudista tai itse. Ei tätä enää mikään pysäytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy niin sääliksi noita vanhempia. Mutta sama varmaan meillä kaikilla edessä. Pelko siitä, että selviääkö lapset taudista tai itse. Ei tätä enää mikään pysäytä.
Kyllä voi pysäyttää mutta vaatii epäitsekkyyttä. Ja sitähän ei suomalaisilta löydy. Eli suusuojst, karanteenit jne. Johan tässä ketjussa muutama sanoi että viis veisaa muista ihmisistä eikä aio itse ja perheensä kanssa auttaa muita mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi pysäyttää mutta vaatii epäitsekkyyttä. Ja sitähän ei suomalaisilta löydy. Eli suusuojst, karanteenit jne. Johan tässä ketjussa muutama sanoi että viis veisaa muista ihmisistä eikä aio itse ja perheensä kanssa auttaa muita mitenkään.
Haluaisin niin uskoa sinua, että on vielä pysäytettävissä. Se varmaan vain vaatisi aika laajoja matkustuskieltoja. Nytkin koneet lentää ja virus leviää hirveällä vauhdilla.
Miksi Suomen media edelleen hiljaa uusista käänteistä? Kyllä oikeasti alkaa ahdistaa tämä tilanne perussairaan lapsen äitinä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomen media edelleen hiljaa uusista käänteistä? Kyllä oikeasti alkaa ahdistaa tämä tilanne perussairaan lapsen äitinä.
Onhan se nyt parempi että uutisoidaan niitä faktoja vaan eikä kouhoteta paniikkia päälle?
Vierailija kirjoitti:
Onko tänään tiistaina tullut uusia käänteitä?
On yksi ihan keskeinen osa evoluutiota. Ensin itse, sitten oma lauma, lopuksi muut.
Pätee ihan millä tahansa elämänalueella. Ja käytännössä jokaiseen ihmiseen. (hyvin yhteisöllisissä kulttuureissa joskus lauman etu voi ajaa ohi oman edun, koska sosiaalinen paine on niin kova, mutta pohjimmiltaan sekin on oman "maineen" suojelua)