Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lapset nyt kotihoidossa poikkeusajan, mutta kävelimme eilen lasten päiväkodin ohi ja sielläkin on lasten määrä selvästi lisääntynyt, ensimmäisellä viikolla lapsia oli alle kymmenen (henkilökunta itse kertoi), nyt määrä ainakin tuplaantunut. Lapset olivat juuri ulkoilemassa pihassa, ja kiinnitin tähän huomiota.
Osa ei varmasti pysty järjestämään kotihoitoa pitkälle aikavälille, mutta tuleeko taas osalle tuossa myös retkahdus helpommin kun ajatellaan että ei tästä nyt mitään kummempaa tulekaan, hoitoon vaan.
Varmaan aika isokin osa saattaa olla niitä jotka eivät vain jaksa lapsiaan ja sen takia vievät heidät hoitoon, vasta pari viikkoa mennyt ja jo nyt osa vanhemmista on "kypsiä" koska joutuvat olemaan lapsiensa kanssa koko ajan, aika surullista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereen yliopiston professori Seppo Parkkila kertoo, että on tieteellisesti todistettu A-veriryhmän saavan aikaan hankalamman taudin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uutta-tutkimustietoa-veriryhma-vaik…
Tosi kiva ja piristävä uutinen kun jo valmiiksi kuulun riskiryhmään, pariinkin semmoiseen ja veriryhmäni on A.
Taitais olla aika kirjoittaa testamentti.
Samoin, riskiryhmässä ja veri A. Pitää olla entistäkin varovaisempi.
Tämä veriryhmän vaikutus uutisoidaan "uutena tietona" mutta mehän tiedettiin tämä täällä ketjussa jo aikoja sitten.
Mitäs, jos on A-?
Laskemmeko mekin ?
https://yle.fi/uutiset/3-11292355
Ruotsin pääministeri DN:lle: Tulemme laskemaan koronaan kuolleet tuhansissa
Ruotsissa oli eilen perjantaina 333 vahvistettua koronakuolemaa ja yli 6 000 tartuntaa.
koronavirus
4.4.2020 klo 08.21päivitetty 4.4.2020 klo 08.44
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli hyvä video mikä tänne juuri linkitettiin. Itse olin myös aikaisemmin lukenut siitä muilta lähteiltä, että tämä Wuhanissa oleva "viruspankki" tai laboratorio sisälti yli 1500 virusta, vai oliko se virusta ja bakteeria. Ja että heillä on ollut coronaviruksia siellä aiemminkin. Nyt tuossa videossa vielä ilmeni, että on vain 300 metrin päässä siitä paikasta, jossa väitetään koronan alkaneen.
Kyllähän se Kiina on syyllinen tuohon koronaan, mutta mitä aikoo kukaan maa tehdä? Kiina tuottaa paljon tuotteita muuhun maailmaan käyttämällä kansalaisia kuin orjia, jolloin tuotteita voi myydä edullisesti eteenpäin ja tuoda lisää vaurautta Kiinaan.
Hulluinta on, että Italia on päättänyt luottaa Kiinan tarjoamaan apuun. Eivät luottaisi, koska nyt Kiina upottaa kommunisti kyntensä heidän maahansa eikä se tuo mitään hyvää tulevaisuudessa.
Mielestäsi on siis parempi että kiinan apua eli varusteita ei oteta vastaan??
suomikin voisi siis perua tilauksensa ja pärjätä niillä tarvikkeilla mitä nyt on, suojat loppuu mutta ei sillä ole väliä koska kiinaa me ei tueta, ennemmin vaikka sairastutaan
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttaa vanhainkotien Corona tapaukset. Ensin omaisia estetään käymästä tervehtimässä rakkaitaan ja sitten jotkut kevytmieliseset lähäriheitukat kiertävät itse sairastuttamassa hoidokkejasn. Läpi laiskaa porukkaahan nuo lähärit ovat, tyhmiä tolloja myös, mutta tämä meni jo liian pitkälle.
Mä oon miettinytkin ketkä olisivat seuraava tämän ketjun haukkumisen kohde. En edes ole lähäri mutta arvostan heidän työtään ja tiedän että jo ennen koronaa ovat saaneet pelkkää p@#kaa niskaan matalapalkkaisesta raskaasta työstään. Häpeä!
Mun ruumiissa ei ole edes yhtä uskovaista solua, mutta siitä huolimatta tässä aamukahvia nauttiessa ja ketjua selatessa tuli sellainen fiilis että yksi jos toinenkin tässä ketjussa voisi tarvita edes hetkeksi Jeesusta elämäänsä... hyvää päivää sentään. Kommentoin jo alkumetreillä että koronaa enemmän pelottaa se miten ihmiset käyttäytyy. Oikeassa elämässä se ei ole näkynyt ainakaan minulla vielä, ehkä siinä pienen jo ennestään yhteisöllisen ja kenties hieman eristäytyneen maaseutukaupungin ihanuus että voi elää ns. kuplassa. Täällä netissä taas tuntuu ihmisillä olevan ihan mielettömän paha olla, ja sitä sitten tartutetaan kuin virusta toisiinkin... toki enhän mä mitään muuta voi tehdä kuin poistua. Ja sen teenkin nyt määrittelemättömäksi ajaksi. Olen ollut alkumetreiltä ketjussa mukana ja todella aktiivisena, mutta kai mulla viimein nousi defenssit päälle tai jotain vastaavaa miten täällä aina hyökätään niiden kimppuun ketkä uskovat edelleen että jotain hyvyyttä voi edelleen löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli hyvä video mikä tänne juuri linkitettiin. Itse olin myös aikaisemmin lukenut siitä muilta lähteiltä, että tämä Wuhanissa oleva "viruspankki" tai laboratorio sisälti yli 1500 virusta, vai oliko se virusta ja bakteeria. Ja että heillä on ollut coronaviruksia siellä aiemminkin. Nyt tuossa videossa vielä ilmeni, että on vain 300 metrin päässä siitä paikasta, jossa väitetään koronan alkaneen.
Kyllähän se Kiina on syyllinen tuohon koronaan, mutta mitä aikoo kukaan maa tehdä? Kiina tuottaa paljon tuotteita muuhun maailmaan käyttämällä kansalaisia kuin orjia, jolloin tuotteita voi myydä edullisesti eteenpäin ja tuoda lisää vaurautta Kiinaan.
Hulluinta on, että Italia on päättänyt luottaa Kiinan tarjoamaan apuun. Eivät luottaisi, koska nyt Kiina upottaa kommunisti kyntensä heidän maahansa eikä se tuo mitään hyvää tulevaisuudessa.
suomikin voisi siis perua tilauksensa ja pärjätä niillä tarvikkeilla mitä nyt on, suojat loppuu mutta ei sillä ole väliä koska kiinaa me ei tueta, ennemmin vaikka sairastutaan
Suomi on sitonut itsensä Kiinaan niin monilla naruilla, että tarvikkeiden merkitys on pieni kokonaisuuteen nähden. Toki ne kannattaa ostaa vaikka mihin hintaan nyt ja sitten kun tilanne on toinen, harkita monia asioita uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomikin voisi siis perua tilauksensa ja pärjätä niillä tarvikkeilla mitä nyt on, suojat loppuu mutta ei sillä ole väliä koska kiinaa me ei tueta, ennemmin vaikka sairastutaanSuomi on sitonut itsensä Kiinaan niin monilla naruilla, että tarvikkeiden merkitys on pieni kokonaisuuteen nähden. Toki ne kannattaa ostaa vaikka mihin hintaan nyt ja sitten kun tilanne on toinen, harkita monia asioita uusiksi. Vastasin toisen ihmisen kysymykseen.
Hyvästi Kiina..
Useampi maa on raportoinut saaneensa Kiinasta huonolaatuisia suojavarusteita. Ranskalainen ministeri kertoikin, ettei Ranska maksa näistä tuotteista ennen kuin nähdään niiden laatu. Eivät siis olleet maksaneet näistä "rosvotuista" tarvikkeista. Yhdysvallat ostaa nyt ylihintaan sikaa säkissä.
Onpa hieno päivä tulossa taas. Ulkoiluvaatteet niskaan ja nauttimaan auringosta. Ei ajatustakaan koronalle.
Vierailija kirjoitti:
Useampi maa on raportoinut saaneensa Kiinasta huonolaatuisia suojavarusteita. Ranskalainen ministeri kertoikin, ettei Ranska maksa näistä tuotteista ennen kuin nähdään niiden laatu. Eivät siis olleet maksaneet näistä "rosvotuista" tarvikkeista. Yhdysvallat ostaa nyt ylihintaan sikaa säkissä.
Olis kyllä niille oikein, jos ei oliskaan priimaa tavaraa. Joko Suomi maksoi omista tarvikkeistaan? Tai Viro jos se tilaus tehtiin yhdessä.
Ihmeellistä uutisointia että USA ryöstää?? Siis USA on ottanut haltuunsa omistamansa 3M yrityksen ja sen tuotannon, eli tuotanto menee USAlle, jos USA niin haluaa. Kiinassa on 3M tehdas joka lennättää suojaimia euroopan kautta, USA määrää minne ne päätyvät, nyt heitä sanotaan rosvoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttaa vanhainkotien Corona tapaukset. Ensin omaisia estetään käymästä tervehtimässä rakkaitaan ja sitten jotkut kevytmieliseset lähäriheitukat kiertävät itse sairastuttamassa hoidokkejasn. Läpi laiskaa porukkaahan nuo lähärit ovat, tyhmiä tolloja myös, mutta tämä meni jo liian pitkälle.
Ööh...miksi et sitten itse hoida niitä sun vanhuksia, kun osaat paremmin?
Näin kahden dementikon omaisena voin vastata itselleni, että ei pää kestäisi montaa viikkoa. Varmaan itse taluttaisin molemmat saunan taakse jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa hieno päivä tulossa taas. Ulkoiluvaatteet niskaan ja nauttimaan auringosta. Ei ajatustakaan koronalle.
Joku korona ajatus taisi kuitenkin käydä mielessä kun tulit tähän ketjuun tämän kertomaan?
Oman tuotannon käynnistäminen nyt heti on kyllä hyvä huomio. Kevät on alussa, vielä voi vaikuttaa siihen miten maanviljelyä tuetaan ja kasvatetaan.
Vahvistettuja koronavirus tartuntoja nyt 1882. Eroa eiliseen lukemaan 245, eilen oli 1637.
Miksi Suomessa ei saada käyttöön tuota nopeampaa testiä kuten esim Ameriikassa? Vastaus tulee 15min, miellä menee 2-4 päivää ja pahimmassa tapauksessa pitää lennättää toiselle puolelle maailmaa saadakseen vastauksen?
Eikö osata hankkia? Hehkutetaan VTTn omaa kehitystä, joka valmistuu syksyllä!
Ukrainalainen lehti uutisoi, että siellä leviää nyt tartuntaketju, joka on tullut lomalaisten mukana Courchevelin hiihtokeskuksesta.
Ennätys kirjoitti:
Vahvistettuja koronavirus tartuntoja nyt 1882. Eroa eiliseen lukemaan 245, eilen oli 1637.
Huh. Ja niin sitä eräät jo tuuletteli viikolla kuinka on epidemia jo hiipumassa ja hallituksen toimet näkyvissä. Totta, kyllä nyt näkyy hallituksen hitaat toimet.
Nyt jotain rajaa tohon syyllisten etsimiseen ja syyllistämiseen!!! Helpottaako teitä tämä riehuminen, oikeasti ?
Onko todella työtään tekevä ihminen ja itsensä taudille alttiiksi asettava ihminen syyllinen siihen, että tauti kulkee nyt salakavalasti niiden mukana, jotka eivät sitä tiedä kantavansa. Kun ei testata. Jokainen vanhuksia hoitava varmasti tiedostaa riskin ja toimii niin hyvin, mihin hänelle annetaan mahdollisuus.
Päiväkodeissa henkilökunta toivoo testauksia. Niitä ei saa. Voi olla varma, että virus leviää siellä. Kenen on syy? Opettajien ja hoiutajie, jolla ei ole valinnan mahdollisuuta, töitä on tehtävä.
Entä lääkärit ja hoitajat, joita on sairastunut useita? Varmaan löytyy niitä, jotka keksivät, että heidänhän on syy koko soppaan?
Menkää nyt hetkeksi itseenne. Pitäkää tauko tosta kaikkitietävästä professuuristanne. Menkää vaikka metsään ja miettikää, miten minä voisin toimia, jotta tästä yhteiskunnasta tulisi hieman inhimillisempi. Tämä ketju on käsittämätön- Täällä mellastaa ihmisiä, jotka uskovat todella osaavansa KAIKEN paremmin, kuin niitä tehtäviä tekevät ihmiset.
Nyt ei oo aikaa tutkia miten tuotettu vaan suojavarusteita ja maskeja sieltä mistä saa.