Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Pysäyttäkääpä tämä Scream vide kohtaan 2:26 mitä siinä pomppii? Ja Maapallo taustalla. Yritti varoittaa.
Katsokaa äänettömällä hitaimmalla koko video.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä33343 kirjoitti:
Mtv3 uutiset nyt
Järvisen mukaan merkittävimpiä tartunnan lähteitä ovat lähikontaktit. Hänen tiedossaan ei esimerkiksi juurikaan ole, että koronavirus olisi tarttunut työpaikoilla.
Saksan 1. tunnettu koronatapaus lähti Webaston konttorista. Kiinalaisnainen kävi neuvottelussa ja tartutti saksalaismiehen.
Kaikki toistakymmentä altistunutta työpaikalla jäljitettiin.Haha, melkein naurahdin ääneen tälle 😏
Ps. Vapaa-ajallaanko hoitajat saakin tätä maailmalla, eikä työpaikoiltaan?
Niin minäkin naurahdin. Ainakin yksi n. 80 000:stä tartunnan saaneesta on saanut tartunnan työpaikaltaan Saksassa, joten väite, ettei juurikaan ole tiedossa tartuntoja työpaikoilla suhteessa muihin tartuntalähteisiin.
Hoitohenkilökunta on toki hieman eri asia. He kun potentiaalisesti altistuvat jatkuvasti virukselle.
Paikallinen terassi niin täynnä porukkaa että jos jollain tauti niin varmasti kaikilla,
baareilla koko päivän Happy hour että pääsevät varastoista eroon🤨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole pitkään ollut raivona, mutta luin tänään Hesarista ilmaisen jutun nimeltä: Maailmalla aletaan luottaa maskien voimaan, mutta Suomessa ei: "Jos niitä ostettaisin laajasti käyttöön kauppareissulta, ne oikeasti loppuvat."
Turun yliopiston dosentti, tartuntataudeista vastaava ylilääkäri Esa Rintala ei ymmärrä, että eivät kaikki ihmiset ole idioott eja ja osaavat käyttää maskeja oikealla tavalla. Esa Rintala luulee, että tavalliset ihmiset ovat tyhmät apinat jotka eivät hoksaa edes sitä, että likaisilla käsillä maskia ei kannata koskettaa. Kiitos Esa luottamuksesta ihmisiä kohtaan.
Esa Rintala: "Itse en henkilökohtaisesti pidä siitä, että ihmiset käyttävät rautakaupoista ostamiaan maskeja. Se lisää ahdistusta ja epäsolidaarisuutta, kun niitä ei ole kaikilla käytettävissä."
Tässä hyvät ihmiset teille aamun viihdettä. Joku Esa henkilökohtaisesti ei tykkää...no voi voi. Minä en henkilökohtaisesti tykkää siitä, että THL on valehdellut ihmisille päin naamaa. En tykkää siitä, miten Suomi on vähätellyt tilannetta. Epäsolidaarisuutta lisäsi se, kun porukka matkusti epidemia-alueille ja kuljetti tautia Suomeen. Joku riskiryhmäläinen siis pitäisi luopua maskista solidaarisuuden takia? Oikeasti? Hyvä, että mulla oli eilen maski, kun kaupassa mun edessä oleva mies aivasti täysillä ja ei laittanut kättä suun eteen.
Esa Rintala voisi tulla solidaarisuudesta ja tehdä minun perheen kauppaostokset itse, että minun ei tarvitsisi riskeerata, koska kuuluun riskiryhmään.
Itselle kans särähti tämä Rintalan kommentti. Myös katsotaan vinoon niitä jotka eristäytyy vapaaehtoisesti kotiin ja tilaa ostokset kotioven taaksen kun "kaikilla ei ole varaa tai mahdollisuutta tehdä niin."
Minä teen näin, käytän remonttipuolimaskia jos joudun käymään ulkona. Itse kyllä tilaan ostokset kotiin mutta muuten liikun ulkona vain suurin piirtein roskisreissut. Tämä siksi tietenkin että en halua itse sairastua, minulla on jo kaksi erittäin kivuliasta ja vaikeaa ja pitkään kestänyttä sairautta takana(esim. syöpä hoitoineen) enkä halua enää kärsiä sairauksista jos vain pystyn jotenkin ehkäisemään. Sen lisäksi ajattelen mitä enemmän ihmiset noudattavat erilaisia hygieniatoimia; eristäytymistä, maskeja, kotikuljetuksia, sitä vähemmän altistetaan niitä ihmisiä jotka joutuvat olemaan töissä, esim. myyjät. Samalla tämä mahdollisesti hyödyksi jos ajatellaan sairaala- ja teho-osastopaikkoja ja terveydenhuoltokapasiteettia. Arvostan näiden työssäkäyvien ihmisten työtä ja elämää enkä halua olla heille rasitteeksi.
Sosiaalidemokraattista ulinaa. Ruotsissahan mm muutama kärkidemari vastusti koulujen ja työpaikkojen sulkemista juuri siksi että se on epäsolidaarista ja epätasa-arvoista. On väärin että joku graafikko voi tehdä töitä kotonaan kun kaupankassa ei voi. Olisi epäreilua että osa pikkukoululaisten vanhemmista jäisi lasten kanssa kotiin kun lapseton ei voi jäädä. Niin, kuinka pitkälle se tasa-arvo ja solidaarisuus voidaan viedä, ja entä tämän valitun politiikan vuoksi jo kuolleet 259 ruotsalaista? Kuka heille osoittaa solidaarisuutta ja miten?
Kassat voisi ruveta vaatimaan likaisen ja vaarallisen työn lisää korona-ajalta. Saahan mastomiehetkin mastolisää kun mennään tarpeeksi korkealle ja haastavaan paikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruåtsalainen ruletti :-(
Ruotsissa kuollut tänään 42. Onko nuo nyt sitten voittoja vai tappiota ruotsalaisten ruletissa?
Paljon vähemmän kuin eilen. Laskusuunnassa siis.
Eiliset rajoitustoimet näkyvät.
T. Ruåhtin TeeHooÄl
Onneksi huomenna kello 23.59 kaikki baarit sulkeutuu!!!!
Vit...mä nautin kun nuo kurahousut käy nykii kaks kuukautta ovia heti aamusta eikä aukee ei!!
2.4. sairaalahoidossa 160, joista 65 tehohoidossa
1.4. sairaalahoidossa 159, joista 62 tehohoidossa
31.3. sairaalahoidossa 137, joista 56 tehohoidossa
30.3. sairaalahoidossa 143, joista 49 tehohoidossa
29.3. sairaalahoidossa 134, joista 41 tehohoidossa
28.3. sairaalahoidossa 112, joista 31 tehohoidossa
27.3. sairaalahoidossa 108, joista 32 tehohoidossa
26.3. sairaalahoidossa 96, joista 24 tehohoidossa
25.3. sairaalahoidossa 82, joista 22 tehohoidossa
24.3. sairaalahoidossa 73, joista 17 tehohoidossa
23.3. sairaalahoidossa 50, joista 13 tehohoidossa
22.3. sairaalahoidossa 43, joista 12 tehohoidossa
19.3. ”Yhteensä viisi suomalaista on tehohoidossa koronaviruksen takia.”
--------------------------------------------------------------------
2.4. 19 kuollutta
1.4. 17 kuollutta
31.3. 17 kuollutta
30.3. 13 kuollutta
29.3. 11 kuollutta
28.3. 9 kuollutta
27.3. 7 kuollutta
26.3. 5 kuollutta
25.3. 3 kuollutta
21.3. 1 kuollut
LÄHTEET:
HS: Viisi suomalaista on tehohoidossa koronaviruksen takia, Husissa nuorin tehohoidossa oleva potilas on alle 40-vuotias
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006445382.html (19.3.2020)
THL: Tilannekatsaus koronaviruksesta
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko… (21.3.2020 alkaen)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi huomenna kello 23.59 kaikki baarit sulkeutuu!!!!
Vit...mä nautin kun nuo kurahousut käy nykii kaks kuukautta ovia heti aamusta eikä aukee ei!!
Tosin nyt ne dokaa joidenkin kämpillä aamusta iltaan ja pitää meteliä ja moni lapsi kärsii ja toki vanhemmatkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruåtsalainen ruletti :-(
Ruotsissa kuollut tänään 42. Onko nuo nyt sitten voittoja vai tappiota ruotsalaisten ruletissa?
Paljon vähemmän kuin eilen. Laskusuunnassa siis.
Ettei vain olisi hieman ennenaikainen johtopäätös?
Vierailija kirjoitti:
"Tehohoitoon joutuminen on aina vakava paikka. Koronaviruksen kohdalla kuolleisuus tehohoidossa on noin 30–50 prosenttia. Videolla koronaviruksesta parantuneet kertovat koettelemuksestaan. Näin kertoo ylilääkäri Sari Karlsson Aamulehdessä."
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000006461567.html (olisin mieluusti ottanut lähteeksi Aamulehden jutun, mutta se on vain tilaajille)
Eli kun tällä hetkellä meillä on teholla noin 60 potilasta, heistä 20-30 tulee kuolemaan :'(
New Yorkin kuvernööri Cuomo kertoi eilisessä lehdistötilaisuudessaan, että siellä vain 20% hengityskoneeseen joutuvista selviää, eli vielä paljon vähemmän kuin tuossa arviossa...
Suomi 2.4. : Tartunnat 1518, sairaalassa 160, osastolla 95, tehohoidossa 65, kuollut 19.
Joo ei mitään vastuuntuntoa vaan baarit auki nuppiin asti että saadaan juopoilta rahat ainakin Vantaalla!!!
Vierailija kirjoitti:
Tää vauvapalsta on hiljenny, onko kaikki kuollut ?
Aluksi oli meillä vauvvalaisilla se nousukäyrä, nyt meillä mennään flattened curvella. THL:n käyrät vasta kohtpuoliin lähtee nousuun. Oltiin viikkoja/kuukausia edellä.
2500 testiä päivässä. Suurin osa terveydenhoitolaisille mikä on oikein. On tämä monille kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää maski>: huivin alle 2 terveysidettä jos et muuta keksi! (niitä paksuja ja halvimpia, ei yksittäispakattuja ohuita.)
Ruotsissa tekivät aikuisten vaipasta. Muumivaippa parempi(muut haisee kemikaaleille). Huivi päälle. Ohut ja nätti(mut tarpeeksi peittävä)
Asituntija sanoi että se ei saa sitten missään tapauksessa olla liian tiivistä ainetta!
Eri
Testasin äsken hengittää (puhtaan) pirkka housuvaipan läpi, ei mitään hajuja, mutta hengittäminen erittäin raskasta. En pystyisi käyttämään hengityssuojana.
Tänään käytin ensimmäistä kertaa omaa hengityssuojaintani ulkona, vanha 60-luvun kaasunaamari, jossa kaasusuodatin, jota on omatekoisilla suodattimilla paranneltu, hengittäminen onnistuu suurimmaksi osaksi, kunhan ei tee kovinkaan pitkiä reissuja naamarin kanssa.
Maailmanlaajuisesti koronaan sairastumisen vauhti näyttäisi hidastuneen. Miljoona ei taidakaan mennä tänään rikki. Tämä tietysti vain, mikäli tiedot sairastuneista pitävät paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysäyttäkääpä tämä Scream vide kohtaan 2:26 mitä siinä pomppii? Ja Maapallo taustalla. Yritti varoittaa.
Katsokaa äänettömällä hitaimmalla koko video.
No mitä videolla on?
Vierailija kirjoitti:
Maailmanlaajuisesti koronaan sairastumisen vauhti näyttäisi hidastuneen. Miljoona ei taidakaan mennä tänään rikki. Tämä tietysti vain, mikäli tiedot sairastuneista pitävät paikkansa.
Miljoona ja monta miljoonaa on mennyt rikki jo ajat sitten, se ei vaan näy missään tilastoissa koska ei testata. Ja kyllä, testeissä todettujen tartuntojen miljoona menee tänään rikki, ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi 2.4. : Tartunnat 1518, sairaalassa 160, osastolla 95, tehohoidossa 65, kuollut 19.
Ton vois muotoilla paremmin, eli laittaa sairaalassa 160, JOISTA osastolla 95 ja teholla 65. Nyt toi näyttää siltä kuin sairaalassa olisi 160 määrittelemättömässä paikassa + 95 osastolla + 65 teholla ;) Toisessa ketjussa oli just sama sillä loppupäätelmällä, että meillä on yhteensä 320 sairaalassa ja siitä edelleen johtopäätös, että meillä yli 20% päätyy sairaalaan, kun oikeasti se % tällä hetkellä on 10,5% puhtaasti todettujen tapausten perusteella.
Eri
Testasin äsken hengittää (puhtaan) pirkka housuvaipan läpi, ei mitään hajuja, mutta hengittäminen erittäin raskasta. En pystyisi käyttämään hengityssuojana.