Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helv... Iltalehteä lueskellessa sattui silmiin juttu jossa kerrottiin "coronahyökkäyksistä". Siis eri ikäiset ihmiset eri puolilla maailmaa ovat kiistatilanteessa väittäneet että heillä on covid-19 ja yskineet tahallisesti päin kiistakumppania.
Kun luin tästä joitain päiviä sitten AVlta, oletin sen olevan provo, oli niin järjettömän kuuloista käytöstä.
Mä kirjoittelin tänne viikko-kaksi sitten asiasta, että sitä tapahtui jopa useaan otteeseen. On se ihan tosi juttu. Ja nämä tyypit eivät tehneet sitä muun syyn takia, kuin että mulla oli huivi kasvojen edessä (koska olen riskiryhmäläinen).
Mä kirjottelin kans noihin aikoihin. Kaksi hyökkäystä koin. Uhmakas mies yski ja sylki vielä perään kun näki että säikähdin yskimistä. Toinen mies oikein juoksi perässä pärskien. Monesti miehet sylkäisee kohdalla(jo ennen korona-aikojakin) vaikka olisi tietä missä muualla sylkeä. Tuon pärskijän jälkeen aloin rajoittamaan ulkoilua ja ruokaostokset aloin tilaamaan netistä
Itselläni tapahtui niin, että kaksi nuorempaa poikaa (olisivatkohan olleet 10-14v) pyöräilivät ohitse, yskivät ja huusivat "mulla on korona!". Sitten toisena kertana sellaiset yli kaksikymppiset miehet yskivät kaupassa tahallaan mua kohti, kun huomasivat että mulla oli huivi kasvoilla. Eivät yskineet ketään muuta kohden kaupassa , kuin minua.
Silloin pitää sanoa: "Jos teillä on korona niin kuin minulla niin käyttäkää tällasta huivia" ja alkaa yskiä keuhkonsa pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kuunnella mitä suomessa tapahtuu:
Enää ei kuskata juoppoja ambulanssilla vaan nuoria aikuisia koronan takia.
Ai saakeli :'(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronako kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä ole taputeltu, ei riitä täällä enää muuta kommentoitavaa kuin uusista kuolleista raportoiminen. Siinäkään ole mitään uutta, täysin odotettavissa Ruotsin jalanjäljissä. Vähän mietityttää mistä nuo HUSin ilmoittamat uudet tartunnat tulevat, kun koko stadi on aivan autio ja porukka pysyy mörköluolissaan tai kävelevät luontopolulla.
Tällä hetkellä ei testata kuin ne joilla vakavampia oireita. Korona voi olla ihmisessä pitkään oireettomana, mutta ihminen voi silti olla tartuttava. Vaikka kaikki eristettäisiin täysin koteihinsa, niin uusia tartuntoja tullaan ilmoittamaan vielä viikkoja.
Tota toistellaan kovasti, mutta se ei pidä paikkaansa. Jos meillä testattaisiin vain vakavia oireita saaneita, miten sen pitäisi näkyä todetuissa tartunnoissa. Päivittäin otetaan n. 2500 testiä. Päivittäin uusia tartuntoja ilmoitetaan 70-100. Tällä hetkellä 4:llä prosentilla päivittäin testatuista todetaan tartunta. 96:lla prosentilla ei.
Todennäköisesti propagandaa, testejä otetaan vain sairaalakuntoisista.
Jos 200 testiä lisää (ensin viikossa ja myöhemmin korjattiin että päivässä) katsotaan merkittäväksi lisäykseksi testaamiseen, uskon että ilmoitetut testimäärät ovat propagandaa, jotta ihmiset hiljenee aiheesta.
Eli sairaanhoitopiirit kautta Suomen sun mielestä puhuu paskaa, mutta sinä tiedät totuuden. Upeeta.
Laitapa linkkiä, mistä näkee otettujen testien määrät, kiitos!
Koronanäytteiden tutkimukset Suomessa
Suomessa on tutkittu perjantaihin 27.3. mennessä lähes 18 000 näytteenottokriteerit täyttävää näytettä.
Laboratorioissa tutkittujen näytteiden kokonaismäärä ilmoitetaan vain arkisin.
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…
18 000 = 9 päivänä se väitetty 2000. Eli ei, täällä ei olla testattu sitä 2000 joka päivä. Jos olisi, niin levinneisyys olisi pienempi. Ja jos edelleen testataan vain noilla typerääkin typerämmillä kriteereillä, jotka on niin pahasti jäljessä todellisuudesta niin mitä hyötyä on edes testata?
19.3.2020 oli otettu yhteensä 3000. https://ourworldindata.org/grapher/covid-19-tests-country?country=AUS+A…
27.3.2020 oli otettu yhteensä 18 000
Eli nimenomaan on otettu n. 2000 testiä per päivä. Suomessa on nyt 8 labraa, jotka ottaa testejä, mutta kaikki niista ei ole auki sunnuntaisin, joten arkisin otetaan vähän enemmän ja viikonloppuisin vähemmän.ja edelliselle vielä, testien ottamisen määrä ei vähennä viruksen leviämistä, vaan kertoo ainoastaan sen levinneisyyden suhteessa koko väestöön. Meidän pitäisi olla sillä tavalla iloisia, että tästä testimäärästä huolimatta meillä ei ole pahin helvetti päällä, sillä suhteessa otettuihin testeihin meillä on vähän tartunnan saaneita. Meillä, huolimatta siitä, että testejä otetaan kuten täällä tykätään sanoa: vain pahiten oireilevista, silti vain 5,5% otetuista testeistä osoittautuu koronavirukseksi. Jos verrataan vaikka New Yorkiin, siellä n. 35% testeistä osoittautuu positiivisiksi.
Tätä ei toki saa täällä sanoa, sillä luvuilla tulee vain mässäillä. Pienikin pilkahdus valoa on heti väheksymistä ja viime päivinä joko väärää vaikuttamista tai THL:n kätyröintiä, joten sanottakoon, että tilanne on kamala meillä ja kaikkialla muuallakin, mutta meillä se ei ihan niin kamala tässä mielessä, kuin monessa, monessa muussa maassa ja me voimme edelleen kukin vaikuttaa siihen miten kamalaa tästä vielä tulee.
Ongelma noissa testeissä on se, etteivät ne ole 100% tarkkoja. Tietääkseni viruksen pitää olla tietyssä vaiheessa, että testi sen nappaa. Jos virus on siis liian aihaisessa - tai myöhäisessä vaiheessa, testi saattaa näyttää negatiivista. Ja muutenkin positiiviset ihmiset ovat saaneet ensiksi negatiivisia tuloksia. Japanissa kaikki paranevat testataan kahdesti juuri tuon syyn takia.
Ei 100% varmoja testejä ole yhtään mihinkään eikä se ole ongelma. Tavoite on tartuntaketjujen jäljityksessäkin painaa viruksen R-arvo alle yhden, ei nollaan. Epidemia tukahtuu vaikka satunnaisia tapauskai menisikin ohi seulan, kuhan riittävän suuri osa jää haaviin ja saadaan eristettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupean vetelemään kalsareissa salmaria, se voi pelastaa koronalta...
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006455931.html
"– Hydroksiklorokiini on tosiaan ollut esillä ja presidentti Trump jo twiittasi sen olevan jonkinlainen ihmelääke Covid-19 -virusta vastaan, Helsingin yliopiston virologian professori Kalle Saksela kertoo Ilta-Sanomille.
– Se vaikuttaa estämällä soluissa sisäänpäin suuntautuvaan membraaniliikenteeseen osallistuvien rakkuloiden happamoitumista. Monet virukset (kuten koronavirukset) hyödyntävät tätä reittiä soluun tunkeutuessaan ja tuo happamuuden lisääntyminen on niille tärkeää vapautuakseen näistä ”Troijan hevosina” käyttämistään rakkuloista, jotta pääsevät kaappaaman solun koneistot käyttöönsä lisääntyäkseen, hän sanoo.
Saksela kertoo, että monet muutkin aineet, kuten ammoniumkloridi, eli tuttavallisemmin salmiakki, estävät tehokkaasti tätä endosomien happamoitumista ja siten monien virusten lisääntymistä."
Mielenkiintosta, mutta salmiakki samaan aikaan kohottaa verenpainetta, mikä taas laittaa sut riskiryhmään kotonapotilaana.
Menee taas uusi tieto ihan ristiin jo tiedetyn tiedon kanssa.
Salmiakki on ongelma vain niille jotka kärsivät korkeasta verenpaineesta.
Ei se terveille ongelma ole.
Korkea verenpaine on riski riippumatta siitä syökö salmiakkia vai ei. Jos salmiakilla saa nostettua verenpaineensa ylös, niin silloin siinä on jotain ongelmaa taustalla.
Itse olen saanut lääkäriltä ohjeen käyttää joko salmiakkia tai suolaa jos alhainen verenpaine aiheuttaa ongelmia. En ole kuitenkaan huomannut että salmiakki vaikuttaisi paineisiini millään tavalla.
Niinpä. Korona on koronaa vaikka sitä ei oltaisi testattu. Ei suomalaiset nyt oikeasti näin uunoja ole....Muualla maailmassa ihmiset tietävät sairastaneensa koronaa vaikka testejä ei ole tehty koska oireet ovat olleet samat eivät ihan vastaa flunssaa vaan paljon tujummat oireet. Mutta Suomessa se on vaan flunssaa:DDD Eikun siitä vaan ulos ja terdelle vähän köhimään!
ABC= Atomical Biological Chemical
Lauri Tähkän entisellä bändikaverilla, Elonkerjuun Johanna Koivula on korona. On sairaalahoidossa. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/87c66de3-bf38-4727-a927-66391d…
Vierailija kirjoitti:
Sillävälin Intiassa. Maaseudulta tulleet työläiset haluavat palata Delhistä takaisin kotikonnuilleen. Tuollaisessa väenpaljoudessa se virus leviää kohtuullisen helposti. Jos tuolla yhdelläkin on virus, on se pian kaikilla:
Mä katsoin tuon aiemmin. Ajattelin vaan, että hui hirveää kun se alkaa siellä leviämään. Siellähän oli ollut joku pastori todennäköisesti tartuttamassa yli 40 000 intialaista.
Ja tällästä on afrikassa:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolleisuus 18%, eli joka viides sairastunut kuolee?
Älä jauha paskaa.
Tilanteessa jossa mitään sairaala- tai tehohoitoa ei ole saatavissa, tuo prosenttiluku ei välttämättä ole kovinkaan kaukana totuudesta.
Tilanne jossa sairaanhoitoa ei ole saatavissa realisoituu jokaisessa hyvän terveydenhoidon länsimaassakin ison epidemiahuipun aikana. Myös Suomessa. Ja se tilanne eskaloituu nopeasti tartuntojen määrän kasvaessa jyrkästi.
En tiedä pitäisikö olla tyytyväinen vai ei voidessani sanoa että todennäköisesti ei tarvitse odottaa kovin montaa viikkoa niin näet kyllä ihan itse, jos olet elossa, mikä on todellisuus vapun jälkeisinä viikoina.
Mikäli tuo pitäisi paikkansa niin kolmansissa maissa tullaa näkemään melkoinen harvennus, siinä jää espanjantauti kirkkaasti kakkoseksi. Itse en kuitenkaan tuohon usko, oma arvio on että kuolleisuus 1% tai alle kun terveydenhuoltoa on tarjolla ja muutamia prosentteja jos ei.
Enpä tiedä tuosta. Moni tiedossa olevista riskitekijöistä on ns. elintasosairauksia ja toisaalta kun eliniänodote kolmansissa maissa on helposti 15-20 vuotta lyhkäisempi kuin länsimaissa niin ei ole sitä ikäihmisten riskiryhmääkään samassa määrin.
Influenssahan tappaa kolmansissa maissa paljon ihmisiä, mutta lähinnä lapsia, jotka länsimaissa pystytää hyvällä hoidolla pelastamaan. Tämä pöpö ei kuitenkaan vaikuta kovinkaan usein sairastuttavan lapsia vakavasti joten voisiko tässä käydä jopa niin että kolmas maailma pääsee vähemmällä kuin länsimaat?
Onhan tästä sekin teoria, että koronavirus tykkää erityisesti tästä viileähköstä lämpötilasta, missä se on tähän saakka pahiten riehunut. Kiinan Wuhan, Eteläinen Eurooppa ja New Yorkin tienoot kaikki suunnilleen samoilla leveysasteilla. Nyt kun siirrytään kesää kohti ja pohjoisella pallonpuoliskolla ilmat lämpenee, eteläisellä puoliskolla viilenee. Epidemia saattaa helpottaa pohjoisessa, mutta jotkut alueet Etelä-Amerikassa, Afrikassa ja Australiassa saattavat kokea vielä hurjan nousun tartunnoissa.
Hmm jos 70% sairastuu Suomessa niin kuolleita tulee aika paljon. Diamond Princess osoittaa, että kuolleisuus on 2,4% luokkaa jos hoitoa on saatavilla kaikille. Jos hoitoa ei ole, niin varmaan yli 5%. Pahimmassa tapauksessa 200 000 kuolee Suomessa. Toivottavasti olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolleisuus 18%, eli joka viides sairastunut kuolee?
Älä jauha paskaa.
Tilanteessa jossa mitään sairaala- tai tehohoitoa ei ole saatavissa, tuo prosenttiluku ei välttämättä ole kovinkaan kaukana totuudesta.
Tilanne jossa sairaanhoitoa ei ole saatavissa realisoituu jokaisessa hyvän terveydenhoidon länsimaassakin ison epidemiahuipun aikana. Myös Suomessa. Ja se tilanne eskaloituu nopeasti tartuntojen määrän kasvaessa jyrkästi.
En tiedä pitäisikö olla tyytyväinen vai ei voidessani sanoa että todennäköisesti ei tarvitse odottaa kovin montaa viikkoa niin näet kyllä ihan itse, jos olet elossa, mikä on todellisuus vapun jälkeisinä viikoina.
Mikäli tuo pitäisi paikkansa niin kolmansissa maissa tullaa näkemään melkoinen harvennus, siinä jää espanjantauti kirkkaasti kakkoseksi. Itse en kuitenkaan tuohon usko, oma arvio on että kuolleisuus 1% tai alle kun terveydenhuoltoa on tarjolla ja muutamia prosentteja jos ei.
Enpä tiedä tuosta. Moni tiedossa olevista riskitekijöistä on ns. elintasosairauksia ja toisaalta kun eliniänodote kolmansissa maissa on helposti 15-20 vuotta lyhkäisempi kuin länsimaissa niin ei ole sitä ikäihmisten riskiryhmääkään samassa määrin.
Influenssahan tappaa kolmansissa maissa paljon ihmisiä, mutta lähinnä lapsia, jotka länsimaissa pystytää hyvällä hoidolla pelastamaan. Tämä pöpö ei kuitenkaan vaikuta kovinkaan usein sairastuttavan lapsia vakavasti joten voisiko tässä käydä jopa niin että kolmas maailma pääsee vähemmällä kuin länsimaat?
Onhan tästä sekin teoria, että koronavirus tykkää erityisesti tästä viileähköstä lämpötilasta, missä se on tähän saakka pahiten riehunut. Kiinan Wuhan, Eteläinen Eurooppa ja New Yorkin tienoot kaikki suunnilleen samoilla leveysasteilla. Nyt kun siirrytään kesää kohti ja pohjoisella pallonpuoliskolla ilmat lämpenee, eteläisellä puoliskolla viilenee. Epidemia saattaa helpottaa pohjoisessa, mutta jotkut alueet Etelä-Amerikassa, Afrikassa ja Australiassa saattavat kokea vielä hurjan nousun tartunnoissa.
Mä en usko tähän "viihtyy vain kylmissä maissa". Korona on länsimaisiin maihin höykännyt ekaksi ihan vain sen takia, että länsimaat ovat yleisemmin rikkaimpia maita ja sieltä matkustetaan enemmän maasta toiseen.
Mutta kuukauden päästä varmaan aletaan näkemään se helvetti mikä iskee kehitysmaihin.
Veikkaan että virus ja uutterat DNA testit joita tyrkytettiin liittyvät toisiinsa. En tiedä hyppäsikö talousministeri ....Schäfer itse junan alle mutta Afrikkaan virus on nihkeimmin tarttunut ja että Merkel oli DDr kytköksinen. Meghan suoritti osuuttaan ja meni suojaan omiensa luo Losiin.
Veikkaan vasemmalle kallellaan olevien Operaatio Ilmastonmuutosta ja harvennushakkuita, NWO? Ja siksi Paasosen pyörylää pukkaa meillekin.
Tämä olisi se villein arvaus.
Myös MJ merkitsi peiliinsä pyörylän ja kirjoitti This is it! The last curtain call sanoi viimeisessä puheessaan ja nosti resist nyrkin ( NYRKIN) taivasta kohti.
Tornion johtavan lääkärin mukaan Ruotsissa terveydenhuollossa työskennellyt henkilö on oireiden perusteella saanut tartunnan.
Nyt työmatkailu on lopetettava Suomi-Ruotsi välillä. Suomen ei tarvitse kärsiä Ruotsin mokista! Ruotsissa koronaa paljon jo!
Nykissä Central Parkiin pystytetään koronatelttasairaalaa https://www.dailymail.co.uk/news/article-8165299/Triage-tents-set-Centr…
Tuon vastine meillä olisi ehkä se jos Espalle nousisi sairaalateltta.
Vierailija kirjoitti:
Hmm jos 70% sairastuu Suomessa niin kuolleita tulee aika paljon. Diamond Princess osoittaa, että kuolleisuus on 2,4% luokkaa jos hoitoa on saatavilla kaikille. Jos hoitoa ei ole, niin varmaan yli 5%. Pahimmassa tapauksessa 200 000 kuolee Suomessa. Toivottavasti olen väärässä.
Noilla laivoilla seilaa eläkeikäiset joten otos vähän huono demografisesti.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että virus ja uutterat DNA testit joita tyrkytettiin liittyvät toisiinsa. En tiedä hyppäsikö talousministeri ....Schäfer itse junan alle mutta Afrikkaan virus on nihkeimmin tarttunut ja että Merkel oli DDr kytköksinen. Meghan suoritti osuuttaan ja meni suojaan omiensa luo Losiin.
Veikkaan vasemmalle kallellaan olevien Operaatio Ilmastonmuutosta ja harvennushakkuita, NWO? Ja siksi Paasosen pyörylää pukkaa meillekin.
Tämä olisi se villein arvaus.
Myös MJ merkitsi peiliinsä pyörylän ja kirjoitti This is it! The last curtain call sanoi viimeisessä puheessaan ja nosti resist nyrkin ( NYRKIN) taivasta kohti.
Mä haluun kans mitä ikinä sä ootkaan ottanut :D
RAJAVARTIOLAITOKSEN arvion mukaan päivittäin noin tuhat ihmistä matkustaa Ruotsin ja Suomen rajan yli töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupean vetelemään kalsareissa salmaria, se voi pelastaa koronalta...
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006455931.html
"– Hydroksiklorokiini on tosiaan ollut esillä ja presidentti Trump jo twiittasi sen olevan jonkinlainen ihmelääke Covid-19 -virusta vastaan, Helsingin yliopiston virologian professori Kalle Saksela kertoo Ilta-Sanomille.
– Se vaikuttaa estämällä soluissa sisäänpäin suuntautuvaan membraaniliikenteeseen osallistuvien rakkuloiden happamoitumista. Monet virukset (kuten koronavirukset) hyödyntävät tätä reittiä soluun tunkeutuessaan ja tuo happamuuden lisääntyminen on niille tärkeää vapautuakseen näistä ”Troijan hevosina” käyttämistään rakkuloista, jotta pääsevät kaappaaman solun koneistot käyttöönsä lisääntyäkseen, hän sanoo.
Saksela kertoo, että monet muutkin aineet, kuten ammoniumkloridi, eli tuttavallisemmin salmiakki, estävät tehokkaasti tätä endosomien happamoitumista ja siten monien virusten lisääntymistä."
Mielenkiintosta, mutta salmiakki samaan aikaan kohottaa verenpainetta, mikä taas laittaa sut riskiryhmään kotonapotilaana.
Menee taas uusi tieto ihan ristiin jo tiedetyn tiedon kanssa.
Salmiakki on ongelma vain niille jotka kärsivät korkeasta verenpaineesta.
Ei se terveille ongelma ole.Korkea verenpaine on riski riippumatta siitä syökö salmiakkia vai ei. Jos salmiakilla saa nostettua verenpaineensa ylös, niin silloin siinä on jotain ongelmaa taustalla.
Itse olen saanut lääkäriltä ohjeen käyttää joko salmiakkia tai suolaa jos alhainen verenpaine aiheuttaa ongelmia. En ole kuitenkaan huomannut että salmiakki vaikuttaisi paineisiini millään tavalla.
Ihan vain tiedoksi, että salmiakki ja lakritsa on ongelma kaikille.
Ne tiputtaa kaliumia rajusti, jo parin viikon käytöllä voi tulla sairaalahoitoa vaativia oireita kaliumin puutoksen takia.
Samoin ne nostaa kortisolia.
Itselläni on myös liian alhainen verenpaine ja sain saman ohjeen, lopputuloksena juuri liian alhainen kalium. Harvat lääkärit suomessa tietää tuon, pubmedista löytyy vaikka kuinka paljon tutkimuksia, ja suomessa on mm. tehty se tutkimus, jossa salmiakki nosti odottavan äidin kortisolia, lopputuloksena lapsilla oli alhainen äo, ja mm. enemmän adhd oireita.
USA:ssa oli hätkähdyttänyt maikkarin uutisten mukaan se kun paikallinen expertti oli varoittanut että koronaan tulee kuolemaan USA:ssa 200000 ihmistä.
Tuollainen lukemahan pienuudessaan olisi suoranainen lottovoitto. Maassahan on kuollut melko ärhäkkääseen kausi-influenssaankin 50000 ihmistä ilmeisesti tänä keväänä.
Koronaan tulee kuolemaan USA:ssa todennäköisesti ainakin 2 miljoonaa ihmistä elleivät viruslääkkeet pelasta tilannetta.
Mahdollisuuksien maailmassa voi olla mahdollista että tuo ärhäkkä tauti on ollut koronaa. Tuollaista tautia oli paljon jo tosiaan marraskuun lopulla.
Oxfordin yliopiston tutkimus siitä että moni on saattanut altistua virukselle jo paljon aiemmin https://nymag.com/intelligencer/2020/03/oxford-study-coronavirus-may-ha…
Kiinastakin on tullut vaikka mitä huhuja COVID-19 epidemia alkamisajankohdasta. Totuutta ei varmaan tulla tietämään koskaan mutta yksi teoria https://www.google.fi/amp/s/www.ccn.com/coronavirus-patient-zero-may-ha…