Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään väheksymättä ketään, mutta tällaisina kriisiaikoina tarvitaan kokeneita vanhoja kettuja (nyrkki) sensijaan että kokematon tyttöhallitus puuhastelisi.
No ei tarvitse tahallaan provosoida.
Nainen voi olla hyvä siinä missä mieskin. Saksan Merkel hoitaa tilannetta päättäväisesti ja kovin ottein.
Johan sekin sätkytteli oudosti tiedä vaikka olisi ollut testaajana tietämättä etukäteen?
Kun Merkel tärisi niin ajattelin hänen kuulleen olevansa sellaisessa mukana joss hermot pettivät . Oliko se tämä Operaatio?
Ja Talousminister Shäfer junan alle- aika kovia reaktioita kovimmilta saksalaisilta. Merkelhän oli DDR kytköksinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolleisuus 18%, eli joka viides sairastunut kuolee?
Älä jauha paskaa.
Tilanteessa jossa mitään sairaala- tai tehohoitoa ei ole saatavissa, tuo prosenttiluku ei välttämättä ole kovinkaan kaukana totuudesta.
Tilanne jossa sairaanhoitoa ei ole saatavissa realisoituu jokaisessa hyvän terveydenhoidon länsimaassakin ison epidemiahuipun aikana. Myös Suomessa. Ja se tilanne eskaloituu nopeasti tartuntojen määrän kasvaessa jyrkästi.
En tiedä pitäisikö olla tyytyväinen vai ei voidessani sanoa että todennäköisesti ei tarvitse odottaa kovin montaa viikkoa niin näet kyllä ihan itse, jos olet elossa, mikä on todellisuus vapun jälkeisinä viikoina.
Mikäli tuo pitäisi paikkansa niin kolmansissa maissa tullaa näkemään melkoinen harvennus, siinä jää espanjantauti kirkkaasti kakkoseksi. Itse en kuitenkaan tuohon usko, oma arvio on että kuolleisuus 1% tai alle kun terveydenhuoltoa on tarjolla ja muutamia prosentteja jos ei.
Enpä tiedä tuosta. Moni tiedossa olevista riskitekijöistä on ns. elintasosairauksia ja toisaalta kun eliniänodote kolmansissa maissa on helposti 15-20 vuotta lyhkäisempi kuin länsimaissa niin ei ole sitä ikäihmisten riskiryhmääkään samassa määrin.
Influenssahan tappaa kolmansissa maissa paljon ihmisiä, mutta lähinnä lapsia, jotka länsimaissa pystytää hyvällä hoidolla pelastamaan. Tämä pöpö ei kuitenkaan vaikuta kovinkaan usein sairastuttavan lapsia vakavasti joten voisiko tässä käydä jopa niin että kolmas maailma pääsee vähemmällä kuin länsimaat?
Vierailija kirjoitti:
Mitä helv... Iltalehteä lueskellessa sattui silmiin juttu jossa kerrottiin "coronahyökkäyksistä". Siis eri ikäiset ihmiset eri puolilla maailmaa ovat kiistatilanteessa väittäneet että heillä on covid-19 ja yskineet tahallisesti päin kiistakumppania.
Kun luin tästä joitain päiviä sitten AVlta, oletin sen olevan provo, oli niin järjettömän kuuloista käytöstä.
Sanoppa muuta. Kiinasta vuoti helmikuussa näitä videoita missä joku koronapositiivinen sylki hissin nappuloihin ja sairaalassa jotain hoitajaa päin.
Onhan näitä hulluja täynnä maailmansivu!
Espanjassa terveysviranomaiset suosittelee kaupassa käyviä vaihtamaan vaatteensa kaupasta tultuaan ja käymään suihkussa heti kaupasta tultuaan sekä desifioimaan kaikki kauppaostoksensa.
Se siitä "ei tartu tavaroista."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään väheksymättä ketään, mutta tällaisina kriisiaikoina tarvitaan kokeneita vanhoja kettuja (nyrkki) sensijaan että kokematon tyttöhallitus puuhastelisi.
Nainen voi olla hyvä siinä missä mieskin. Saksan Merkel hoitaa tilannetta päättäväisesti ja kovin ottein.
Johan sekin sätkytteli oudosti tiedä vaikka olisi ollut testaajana tietämättä etukäteen?
Kun Merkel tärisi niin ajattelin hänen kuulleen olevansa sellaisessa mukana joss hermot pettivät . Oliko se tämä Operaatio?
Ja Talousminister Shäfer junan alle- aika kovia reaktioita kovimmilta saksalaisilta. Merkelhän oli DDR kytköksinen.
Vai työnnettiinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helv... Iltalehteä lueskellessa sattui silmiin juttu jossa kerrottiin "coronahyökkäyksistä". Siis eri ikäiset ihmiset eri puolilla maailmaa ovat kiistatilanteessa väittäneet että heillä on covid-19 ja yskineet tahallisesti päin kiistakumppania.
Kun luin tästä joitain päiviä sitten AVlta, oletin sen olevan provo, oli niin järjettömän kuuloista käytöstä.
Mä kirjoittelin tänne viikko-kaksi sitten asiasta, että sitä tapahtui jopa useaan otteeseen. On se ihan tosi juttu. Ja nämä tyypit eivät tehneet sitä muun syyn takia, kuin että mulla oli huivi kasvojen edessä (koska olen riskiryhmäläinen).
Mä kirjottelin kans noihin aikoihin. Kaksi hyökkäystä koin. Uhmakas mies yski ja sylki vielä perään kun näki että säikähdin yskimistä. Toinen mies oikein juoksi perässä pärskien. Monesti miehet sylkäisee kohdalla(jo ennen korona-aikojakin) vaikka olisi tietä missä muualla sylkeä. Tuon pärskijän jälkeen aloin rajoittamaan ulkoilua ja ruokaostokset aloin tilaamaan netistä
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette: Marras/joulukuun alussa sairastin elämäni hirveimmän taudin: Hirvittävä yskä, paksua limaa tuli nenästä ja keuhkoista, lihaskipuja. ja lämpöä. Yskin niin, että luulin saavani häädön asunnosta. Luulin kuolevani yskään. 6vk yskin limoja ulos. En käynyt lääkärissä.
Sama tauti ihan samaan aikaan. Olen miettinyt mahtoiko olla korona. Oli pahin tauti mitä itsellä on koskaan ollut! Kesti kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei asiantuntijoista koostuva elin ei muuta johtamisen rakennetta.
Sen tarkoitus on auttaa kriisi tilanteessa tekemään oikeita arvioita tilanteesta, sekä antaa tietoja laajasti päätöksentekoon tueksi.
Miten valvotaan, että asiantuntijaelin on poliittisesti neutraali ja mitä on ylipäänsä poliittinen neutraalius?
Jos elin on oikeistovoittoinen, onko mahdollista, että se jyrää vasemmistohallituksen tahdon yli ja asettaa talouden ihmishenkien edelle?
Millä perusteella asiantuntijat valitaan? Asiantuntijuuttakin on niin kovin moneen lähtöön jo arvomaailmojen perusteella.
Eikö hallitus käytä muutenkin eri asiantuntijoita ja ryhmiä apuna päätöksenteossaan? Miksi tarvittaisiin aina vaan lisää virallista porukkaa ja ryhmiä?
Koska nyt heillä ei ole ollut ajantasaista Tietoa. Näkyy hallituksen ja THL:n kommenteista. Tilanteeseen olisi pitänyt herätä aiemmin.
Mikäli oikein tulkitsen eri maiden toimia ja lukemia, niin yhdelläkään maalla, ainakaan Euroopassa, ei ole ollut ajantasaista tietoa. Vai olisiko nyt kuitenkin kyse siitä, että uusiin ja epäselviin tilanteisiin, ei ole olemassa mitään helppoa patenttiratkaisua. Ensi kerralle se voi olla joku meteoriitti, joka pamahtaa keskelle Berliiniä.
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa terveysviranomaiset suosittelee kaupassa käyviä vaihtamaan vaatteensa kaupasta tultuaan ja käymään suihkussa heti kaupasta tultuaan sekä desifioimaan kaikki kauppaostoksensa.
Se siitä "ei tartu tavaroista."
Alkaa mennä aika hankalaksi. Luulen, että Italiassa ja Espanjassa jo kadutaan sitä, ettei kiinalaisturisteille laitettu porttia kiinni. On meinaan tullut aika kova hinta sille kiinalaisrahalle.
Vierailija kirjoitti:
User kirjoitti:
Onneksi kerrostalossa, jossa asun, on jokaisessa asunnossa oma ilmanvaihto. Jaetut hormistot voivat olla riski tämän taudin suhteen, ja varsinkin sellaiset talot joissa ruuan hajut tunkevat toisista kämpistä omaan ovat taatusti riski, jos tauti leviää aerosolina.
Ei se ilma asunnosta toiseen vaihdu, tai muuten tulisi tosiaan ruoan hajut yms. vieraisiin asuntoihin. Aika monessa kerrostalossa olen asunut, eikä koskaan ole ainakaan moista (ilmanvaihtovikaista) asuntoa vastaan tullut.
On noita nähty. Yhdessä tuli röökaajan käryt kaikkiin yläkerrosten asuntoihin. Toisessa oli yhteen asuntoon asennettu väärin tai vääränlainen liesituuletin joten kun tämä kokkasi niin muidenkin käryt puskivat sikin sokin kaikkiin asuntoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kirjoittelin tänne viikko-kaksi sitten asiasta, että sitä tapahtui jopa useaan otteeseen. On se ihan tosi juttu. Ja nämä tyypit eivät tehneet sitä muun syyn takia, kuin että mulla oli huivi kasvojen edessä (koska olen riskiryhmäläinen).
Mä kirjottelin kans noihin aikoihin. Kaksi hyökkäystä koin. Uhmakas mies yski ja sylki vielä perään kun näki että säikähdin yskimistä. Toinen mies oikein juoksi perässä pärskien. Monesti miehet sylkäisee kohdalla(jo ennen korona-aikojakin) vaikka olisi tietä missä muualla sylkeä. Tuon pärskijän jälkeen aloin rajoittamaan ulkoilua ja ruokaostokset aloin tilaamaan netistä
Itselläni tapahtui niin, että kaksi nuorempaa poikaa (olisivatkohan olleet 10-14v) pyöräilivät ohitse, yskivät ja huusivat "mulla on korona!". Sitten toisena kertana sellaiset yli kaksikymppiset miehet yskivät kaupassa tahallaan mua kohti, kun huomasivat että mulla oli huivi kasvoilla. Eivät yskineet ketään muuta kohden kaupassa , kuin minua.
Mielestäni kiinalaisia ei pitäisi turismisyistä sallia Eurooppaan tai minnekään vastaisuudessakaan, ennen kuin Kiinassa kielletään katuteurastamot ja eksoottisten eläinten ja lemmikkieläinten syönti ja valvotaan myös sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei asiantuntijoista koostuva elin ei muuta johtamisen rakennetta.
Sen tarkoitus on auttaa kriisi tilanteessa tekemään oikeita arvioita tilanteesta, sekä antaa tietoja laajasti päätöksentekoon tueksi.
Miten valvotaan, että asiantuntijaelin on poliittisesti neutraali ja mitä on ylipäänsä poliittinen neutraalius?
Jos elin on oikeistovoittoinen, onko mahdollista, että se jyrää vasemmistohallituksen tahdon yli ja asettaa talouden ihmishenkien edelle?
Millä perusteella asiantuntijat valitaan? Asiantuntijuuttakin on niin kovin moneen lähtöön jo arvomaailmojen perusteella.
Eikö hallitus käytä muutenkin eri asiantuntijoita ja ryhmiä apuna päätöksenteossaan? Miksi tarvittaisiin aina vaan lisää virallista porukkaa ja ryhmiä?
Koska nyt heillä ei ole ollut ajantasaista Tietoa. Näkyy hallituksen ja THL:n kommenteista. Tilanteeseen olisi pitänyt herätä aiemmin.
Mikäli oikein tulkitsen eri maiden toimia ja lukemia, niin yhdelläkään maalla, ainakaan Euroopassa, ei ole ollut ajantasaista tietoa. Vai olisiko nyt kuitenkin kyse siitä, että uusiin ja epäselviin tilanteisiin, ei ole olemassa mitään helppoa patenttiratkaisua. Ensi kerralle se voi olla joku meteoriitti, joka pamahtaa keskelle Berliiniä.
Ei Euroopassa ole oltu hereillä. Tämä ei ole ainoastaan meidän moka, vaan koko Euroopan. Inhimillisesti ymmärrettävään. Maailmanlaajuinen nopeasti leviävä uusi tauti. Sellaista ei ole täällä koettu pitkään aikaan. Osa näki sen tulevan. Suurin osa ei sitä nähnyt.
Kiina yritti varoittaa kyllä. Näin kävi nyt. Ei ole patentti ratkaisuita, kuten sanoit. Mutta ehkä tämä opettaa pitämään silmät enemmän auki vastaisuudessa. Tämä on herätys koko Euroopalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai työnnettiinkö?
Jos Shäfer ämpyröi rahoituksessa niin työnnettiin tieltä junan alle ? Siksi noin outo löytyminen? En usko mitään tuosta vaan, en tätäkään itsaria. Ja onko edes kuollut?
Kun nimi on Schäfer vielä niin kaikki on mahdollista se on saksan kansalliskoiran rotukin. Baijerissahan on kova korona-aluekin.
Kyllä mun asuntoon ainakin tulee kerrostalossa muiden röökinhajut ja kokkailut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
User kirjoitti:
Onneksi kerrostalossa, jossa asun, on jokaisessa asunnossa oma ilmanvaihto. Jaetut hormistot voivat olla riski tämän taudin suhteen, ja varsinkin sellaiset talot joissa ruuan hajut tunkevat toisista kämpistä omaan ovat taatusti riski, jos tauti leviää aerosolina.
Ei se ilma asunnosta toiseen vaihdu, tai muuten tulisi tosiaan ruoan hajut yms. vieraisiin asuntoihin. Aika monessa kerrostalossa olen asunut, eikä koskaan ole ainakaan moista (ilmanvaihtovikaista) asuntoa vastaan tullut.
Moni koti kärsii sisäilmaongelmista turhaan
Kerrostalossa tämä voi pahimmillaan sekoittaa koko kiinteistön ilmanvaihdon. Jos raitisilmaventtiilit eivät toimi, poistoilmaventtiilit ottavat korvausilman sieltä mistä saavat: lattiakaivoista, postiluukuista ja rakenteiden raoista.
Oman ongelmansa aiheuttavat liian tiiviit talot, joihin raitisilmaventtiilit on jätetty kokonaan asentamatta. Näitä rakennettiin esimerkiksi 1970-luvulla energiakriisin jälkeen, kun haluttiin säästää lämmitysenergiaa. – Kuinka moni on kiinnittänyt huomiota siihen, mistä raitis ilma kotiin tulee? Tai muistatko, milloin vaihdoit viimeksi ilmanvaihdon venttiilien suodattimet? Suodattimien puhdistus ja vaihto kuuluvat asukkaan vastuulle. Tätä ei moni tiedä, ja siksi monissa kodeissa hengitetään turhaan huonoa sisäilmaa.
Jos raitisilmaventtiilit puuttuvat kokonaan tai ne on tukittu, poistoilmaventtiilit imevät korvausilman mistä saavat: postiluukusta, kylpyhuoneen lattiakaivosta, ikkunoiden, lattioiden ja seinien raoista, tai jopa poistohormin kautta. Lattiakaivosta imetty korvausilma levittää asuntoon viemärin hajua. Rakenteiden väleistä tuleva korvausilma voi nostaa sisäilmaan haitallisia aineita rakennusmateriaaleista, varsinkin jos niissä on vaurioita. Kerrostalossa tukitut raitisilmaventtiilit sekoittavat pahimmillaan koko rapun tai kiinteistön ilmanvaihdon, kun korvausilmaa imetään naapurihuoneistoista asti.
https://www.kiinteistolehti.fi/moni-koti-karsii-sisailmaongelmista-turh…
Heräsin tänää painajaiseen päiväunilta. Näin unta alkoholisti perheistä, joiden vanhemmat juoksevat Alkossa hakemassa koronaa. Joissakin perheissä ei asiat ole hyvin.
Sillävälin Intiassa. Maaseudulta tulleet työläiset haluavat palata Delhistä takaisin kotikonnuilleen. Tuollaisessa väenpaljoudessa se virus leviää kohtuullisen helposti. Jos tuolla yhdelläkin on virus, on se pian kaikilla:
Tämä on totta, mutta jos Suomessa tosiaan vaan testattaisiin pahiten oireita saaneet, kuten tavataan väittää, niin voisi ajatella sen viruksen olevan siinä vaiheessa, että testitulos olisi positiivinen? Siitä huolimatta meillä n. 95% otetuista testeistä näyttää negatiivista.
Japanissa käsittääkseni testataan kahdesti sairauden jälkeen, jotta varmistuu, ettei virusta enää ole.