Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ny tloppuu tämä pelonlietsonta. Lähetin keskustelun Haavistolle ja hän toivottavati saa tämän poistettua. Hybridi aikutusta ja muuta vaan. Koronaan ei Suomessa kuole montaa jos verrataan Italiaan ja meillä on paremmat sairaalat. Suomalaisilla myös eri geenistö sillä olemme viikinkien jälkeläisiä. Ei meillä ebolakaan levinnyt vaikka muualla teki pahaa. Gremlinit on pahempi uhka.
Tällaiselle ihan tavalliselle suomalaiselle tämä ketju on ollut ainoa luotettavan ja vaihtoehtoisen tiedon lähde. Lähes alusta lähtien seurannut. Kuka tahansa oletkin, teet suurta hallaa sananvapaudelle ja aiheutat tällä toimellasi pelkoa!
Minäkin olen jo yli kuukauden tarkistanut tämän ketjun nähdäkseni, mistä uusin luotettava tieto löytyy. THL:n ohjeilla olisimme jo kaikki taudissa ilman kotivaraa ja lääkkeitä.
Mua ihmetyttää tää kun testattavaksi ei oteta. Mulla on masennus ja nyt koronan aikana on kohdeltu kuin luulotautista. Ihan neutraalisti mainitsin että kurkku on kipeä ja tiedustelin milloin on aiheellista hakeutua hoitoon kun makuulla ollessa hengitys tuntuu raskaalta.
Omalääkäri totesi että kannattaa lopettaa stressaaminen ja jatkuva uutisten lukemiin aiheuttaa vääriä oireita.
Ok? Hirveen kiva jos mä nyt tukehdun näihin mielikuvitusoireisiini.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan nopeasti koronaoireet näin realistisesti alkaa? Näin eilen ystävää jolla ei itsellään oireita, mutta mulla tänä aamuna kurkku aivan järkyttävän kipeä. Ihan kuin salama kirkkaalta taivaalta, olo on muuten huono, uuvuttaa ja väsyttää.
Missä tapasitte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan varoittaa kaikkia, että Gremlinin trolleja on nyt paljon liikkeellä ja ovat lietsomassa paniikkia ja hysteriaa. Putin maksaa heille. Myös Iltalehti ja Iltasanomat ovat palkanneet näitä Gremlinin miehiä kirjoittamaan kauhujuttuja koronasta ja haukkumaan hallitusta.
Hallitus ja THL ovat tehneet kaikkensa ja jos verrataan Italiaan ja Espanjaan on kaikki hyvin. Muistakaa, että hysteria tappaa enemmän kuin korona. On vaiettu salaisuus, että Italiassa iso osa potilaita on sairaalassa itsemurhayrityksen takia koska pelottaa.
Ilmiantakaa näiden Gremlinin miesten keskustelut. Disinformaation levitys pitäisi tehdä laittomaksi ja siihen pyrimme puolueessamme, mutta sitä ennen kaikkien on osallistuttava talkoisiin.
Se on Kremlin, ei Gremlin. Idi.ootti. Trolli olet sinä!
Ei kuin Kreml. Suomeksi ja venäjäksi siis. (Suomeksi joskus myös Kremli.) Englanniksi Kremlin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä persujen gremlinin trollaius loppuu pian kun sisäministeri saa lain voimaan. ja hyvä niin
Nyt kyllä pelottaa!
Onko joku nähnyt isosilmäisiä karvapalleroita palstalla? Miten niitä vastaan voi suojautua?
Meillä on asiat vielä hyvin. Ranskan uutisissa juuri Afrikasta, jossa sosiaalisen etäisyyden pitäminen vaikeaa, jopa mahdotonta myös kodeissa. Ruokakauppaan jopa satojen metrien jono, ei todellakaan edes metrin etäisyyttä. Monesta paikasta puuttuu juokseva vesi, vettä joudutaan hakemaan satojen metrien tai kilometrien päästä. Kun armeija alkaa vahtia rajoitusten noudattamista, otteet saattavat kovat. Ruandassa ammuttiin jo kaksi rajoituksia rikkonutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan nopeasti koronaoireet näin realistisesti alkaa? Näin eilen ystävää jolla ei itsellään oireita, mutta mulla tänä aamuna kurkku aivan järkyttävän kipeä. Ihan kuin salama kirkkaalta taivaalta, olo on muuten huono, uuvuttaa ja väsyttää.
Missä tapasitte?
Hän tuli käymään minun luonani, juotiin kahvit ja katsottiin Netflixiä. N. Parin tunnin mittainen kontakti
Vierailija kirjoitti:
Tämä persujen gremlinin trollaius loppuu pian kun sisäministeri saa lain voimaan. ja hyvä niin
En tiedä mistä puhut, mutta tiedäthän, että sisäministeri ei päätä, säädä tai hyväksy lakeja Suomessa. Sen tekee eduskunta.
Miksi tää ketju on nyt täytetty jollain ihme jankutuksella? Lopettakaa, tehkää vaikka oma ketjunne tuolle Kremlin pakottamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole vahvistettua koronaa mutta vastaavat oireet (ei kuumetta eikä kovaa kurkkukipua). Olin juhlissa ja 8 päivää sen jälkeen alkoivat ekat oireet. Juuri samana päivänä ilmoitettiin että koulut laitetaan kiinni. Siitä pitäen olen istunut kotona. Silmiinpistävin oire oli jomottava keuhkojen särky ja kaamea väsymys, muut oireet lihas- ja nivelkipu, kurkun karheus, satunnainen yskä ja aivastelu) tulivat aaltomaisina välillä pahentuen ja välillä helpottaen.
En ole koskaan potenut astmaa, mutta kahden viikon oirehtimisen jälkeen tunnen itseni astmaattiseksi enkä pysty tekemään mitään rasittavaa työtä. Oireet ovat vähentyneet mutta eivät vielä täysin ohi, tilanne on jatkunut kolmatta viikkoa. Suosittelen todella pysyttelemään erossa ihmisistä, koska ei voi tietää kuka on tartunnan kantaja. Tämä on ikävä tauti jos osuu huonokuntoisen kohdalle, minä perusterveenä kyllä jaksan sairastaa.
Koronavirus riehui hääjuhlassa Etelä-Suomessa – morsian ja suuri osa vieraista sai tartunnan: ”Sairastuneet istuivat eri puolilla juhlatilaa”
Morsian kertoo, että osalle vieraista oli alkanut ilmaantua koronan oireita heti juhlia seuraavana päivänä.
– Myös minulle tuli oireita heti seuraavana päivänä ja minullakin todettiin positiivinen testitulos. Osalle vieraistamme oireita on alkanut tulla vasta lähipäivinä. Puolisollanikin alkoi tulla eilen vasta oireita, hän on varmaan saanut tartunnan sitten minun kauttani, morsian pohtii.
Tuossa kuvaus niistä Etelä-Suomessa olleista häistä, joissa mm. Juhan Brotherus (on kertonut julkisuudessa, miten rankka tauti on) sairastui eli voi tulla oireita hyvinkin nopeasti. Toisaalta voi itää parikin viikkoa tai voi olla ensin muutaman päivän vain vähäisiä oireita ja sitten pahenee todella nopeasti. Oikea vastaus on: kukaan ei oikeasti tiedä, voi vain sanoa "tämänhetkisen tiedon/kokemuksen mukaan".
Vierailija kirjoitti:
Meillä on asiat vielä hyvin. Ranskan uutisissa juuri Afrikasta, jossa sosiaalisen etäisyyden pitäminen vaikeaa, jopa mahdotonta myös kodeissa. Ruokakauppaan jopa satojen metrien jono, ei todellakaan edes metrin etäisyyttä. Monesta paikasta puuttuu juokseva vesi, vettä joudutaan hakemaan satojen metrien tai kilometrien päästä. Kun armeija alkaa vahtia rajoitusten noudattamista, otteet saattavat kovat. Ruandassa ammuttiin jo kaksi rajoituksia rikkonutta.
Briteissä sama. Kauppoihin ja apteekkeihin on murtauduttu ja niitä on tyhjennetty. Asdaan (paikallinen ruokakauppaketju) elintarvikkeita kuljettanut kuljetusauto tyhjennettiin sillä aikaa kun se vei lavoja kaupan varastoon. Aamulla ruokakaupan edessä saattaa olla jo 6-7 aikaan pitkät jonot ja kun kauppa aukeaa kasilta, jonossa olleista vikat pääsee kauppaan vasta 9 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tapasitte?
Hän tuli käymään minun luonani, juotiin kahvit ja katsottiin Netflixiä. N. Parin tunnin mittainen kontakti
Miksei ihmiset vaan voi noudattaa annettuja ohjeita? Tyhmästä päästä kärsii koko keho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tapasitte?
Miksei ihmiset vaan voi noudattaa annettuja ohjeita? Tyhmästä päästä kärsii koko keho.
Olen monta viikkoa hänelle sanonut että ei nyt, mutta tunki kylään lähes väkisin. Alkaa myös syyllistämään jos en halua nähdä ja mun henkinen energia ei riitä tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Koronavirus riehui hääjuhlassa Etelä-Suomessa – morsian ja suuri osa vieraista sai tartunnan: ”Sairastuneet istuivat eri puolilla juhlatilaa”
Morsian kertoo, että osalle vieraista oli alkanut ilmaantua koronan oireita heti juhlia seuraavana päivänä.
– Myös minulle tuli oireita heti seuraavana päivänä ja minullakin todettiin positiivinen testitulos. Osalle vieraistamme oireita on alkanut tulla vasta lähipäivinä. Puolisollanikin alkoi tulla eilen vasta oireita, hän on varmaan saanut tartunnan sitten minun kauttani, morsian pohtii.
Tuossa kuvaus niistä Etelä-Suomessa olleista häistä, joissa mm. Juhan Brotherus (on kertonut julkisuudessa, miten rankka tauti on) sairastui eli voi tulla oireita hyvinkin nopeasti. Toisaalta voi itää parikin viikkoa tai voi olla ensin muutaman päivän vain vähäisiä oireita ja sitten pahenee todella nopeasti. Oikea vastaus on: kukaan ei oikeasti tiedä, voi vain sanoa "tämänhetkisen tiedon/kokemuksen mukaan".
Samoissa häissä oli myös Suomen hiihtomaajoukkueen naisten valmentaja, joka joutui jäämään pariksi viikoksi Kanadaan ennen kuin pääsi takaisin (piti antaa kaksi negatiivista koronatestitulosta)
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää tää kun testattavaksi ei oteta. Mulla on masennus ja nyt koronan aikana on kohdeltu kuin luulotautista. Ihan neutraalisti mainitsin että kurkku on kipeä ja tiedustelin milloin on aiheellista hakeutua hoitoon kun makuulla ollessa hengitys tuntuu raskaalta.
Omalääkäri totesi että kannattaa lopettaa stressaaminen ja jatkuva uutisten lukemiin aiheuttaa vääriä oireita.
Ok? Hirveen kiva jos mä nyt tukehdun näihin mielikuvitusoireisiini.
Ei kannata yllättyä, jos tänä aikana eläminen muilla kuin terveen papereilla tulee todennäköisesti maksamaan hengen. Voi vaikuttaa tulevaisuuden hoitoennusteeseen tuollainen masennusdiagnoosikin, kun jonossa on tarpeeksi niitä hoidettavia potilaita, joilla papereiden mukaan mielenterveys kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Briteissä sama. Kauppoihin ja apteekkeihin on murtauduttu ja niitä on tyhjennetty. Asdaan (paikallinen ruokakauppaketju) elintarvikkeita kuljettanut kuljetusauto tyhjennettiin sillä aikaa kun se vei lavoja kaupan varastoon. Aamulla ruokakaupan edessä saattaa olla jo 6-7 aikaan pitkät jonot ja kun kauppa aukeaa kasilta, jonossa olleista vikat pääsee kauppaan vasta 9 jälkeen.
Tuossa muuten nähdään nyt räikeän eriarvoisen luokkayhteiskunnan todellisuus.
Siksi on aivan erityisen outoa, että jotkut haluavat sellaisen Suomeenkin. En ole ikinä ymmärtänyt syytä. Onhan täälläkin joskus keskiajalla ollut noin - ei tosin yhtä pahasti kuin vaikkapa Britanniassa. Mutta vähemmän silloin oli rikkaita kuin nykyisin tasaisemman tulonjaon aikaan. Eli rikkaillakaan ei pitäisi olla hyvinvointiyhteiskunnassa moittimista.
Vierailija kirjoitti:
Lienee tarttunut buffasta ottimien kautta, kun osa sairastuneista ei edes ollut suorassa kontaktissa levittäjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tapasitte?
Miksi ihmeessä näit kaveri kun sosiaalista kontaktia pitäisi nyt välttää?
Joillain on alkanut seuraavana päivänä, joillain vasta yli viikon jälkeen tai alkuoireet on olleet niin lievät, ettei ole tajunnut niitä ennen kun vointi menee huonommaksi. Jossain Ylen jutussa oli muistaakseni, että keskimäärin 5 vrk on ollut tartunnasta oireiden alkuun, mutta se vaihtelee kuitenkin yksilötasolla.