Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
HUSin neurokirurgi vastaa Sanna Ukkolan Tweettin aiheesta montako on tehohoidossa.
Ei hyvältä vaikuta.
https://twitter.com/eppe/status/1240661929112240135?s=20
"Husissa 4 tehohoidossa joista 1 alle 40v. Suomessa about 400 tehohoitopaikkaa. Jos Suomessa olisi yhtäaikaa 100 000 koronaa ja 1% tarvitsisi tehohoitoa, tarvittaisiin 1000 paikkaa. Töölöstä tänään 16 kirurgia poistettiin töistä kesken päivän karanteeniin.Kannattaa ottaa tosissaan"
Eli koko muu maailma on väärässä, ja THL ainoana on ymmärtänyt kuinka nyt on toimittava?
Eipä näytä saksalaisetkaan pysyvän sisällä vaan parveilevat puistossa. Uutiset juuri nyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huomata että USA:ssa on paljon lihavia paksukaisia. Liikalihavuus tarkoittaa aina infektioita rasvakudoksessa. Kun elimistössä on jo valmiiksi isoja infektioita, niin immuunipuolustus tietenkin heikkenee. Kunnon antibioottikuurilla saa rasvankin häviämään, tulehdus on peräisin makrofageista, jotka juuttuneet rasvakudokseen, ja jotka ovat epäonnistuneet mikrobien hävittämisessä. Näidenn makrofagien sisällä asuu siis mikrobeja! Kun MIC on riittävä, niin antibiootit halvaannuttavat mikrobit, ja makrofagit voivat laittaa itsetuhomekanisminsa päälle jolloin mikrobit paljastuvat ja kuhina käy. Rasvakudosta on helppoa posauttaa antibiooteilla, sillä se imee itseensä helposti kaikenlaista.
... ja tällaista aivan totaalista paskapuhetta palstaääliöt sitten yläpeukuttaa... voi jeesus tätä ihmisten älykkyyden tasoa, tule korona ja ota nämä palliaivot pois täältä!
Niinpä, terveellisen välimerellisen ruokavalion maissa kuten Espanjassa ja Italiassa todellakin on nyt aika pelottava tilanne.
Kysymys on paljolti siitä, mitä toimenpiteitä tehdään, miten ajoissa ja kuinka ohjeita noudatetaan.
Joillakin todella tuntuu olevan jo pahoja ongelmia toimia rationaalisesti yllättävässä tilanteessa ja vihaa tilanteen hallitaa helpottaakseen pitää kohdistaa milloin mihinkin kansanryhmään tai ihmisten omainaisuuteen. Nyt on olleet tähtäimessä jo vanhukset (nekin jotka nöyrästi toimivat ohjeiden mukaan), matkailijat, kaikkien muiden maiden asukkaat, tänään vuorossa ovat lihavat (vaikka yli puolet meistä on vähintään ylipainoisia), jännittävä odottaa, kuka on huomenna vuorossa.
Jossain Espanjassa kukaan ei enää noudata välimeren ruokavaliota kun sinne on tullut mäkki ja burger king 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
THL pyrkii laumasuojaan. Suomalaisia käytetään pelinappuloina ihmiskokeessa. Kutsuisin jopa kansanm*rhaksi. Surullista. Olen jo tehnyt testamentin valmiiksi, perussairaana tiedän, että en tule saamaan hoitoa jos sairastun. Nyt olen jo kipeänä ja kotona pitää odotella kunnes henki ei kulje. Olen ollut koronapotilaan kanssa samassa työssä, mutta ei testata, eikä hoideta. Parasta onnea matkaan teille muille!
Sori, en oo seurannut keskustelua, mutta mikä vika on laumasuojassa? Mikä sen vaihtoehto olisi?
Mun mielestä laumasuoja kuulostaa ihan järkevältä ratkaisulta, ehkä ainoalta toimivalta.
Vierailija kirjoitti:
HUSin neurokirurgi vastaa Sanna Ukkolan Tweettin aiheesta montako on tehohoidossa.
Ei hyvältä vaikuta.
https://twitter.com/eppe/status/1240661929112240135?s=20
"Husissa 4 tehohoidossa joista 1 alle 40v. Suomessa about 400 tehohoitopaikkaa. Jos Suomessa olisi yhtäaikaa 100 000 koronaa ja 1% tarvitsisi tehohoitoa, tarvittaisiin 1000 paikkaa. Töölöstä tänään 16 kirurgia poistettiin töistä kesken päivän karanteeniin.Kannattaa ottaa tosissaan"
Kiuru sanoi, että niitä pyritään lisäämään.
Ei vastannut kysymykseen, voisiko tietyt tehtaat alkaa valmistaa hengityskoneita, kuten ulkomailla on tehty.
Kohdassa 2 siis ei puhuta kehon lämpötilasta solun sisässä. (Ilmatorvessa matkalla keuhkoihin virus ei suinkaan altistu vielä kehon lämpötilalle 36°C.) Kohdassa kuitenkin viitataan ulkoisiin pintoihin.
Virallinen "asiantuntija", joka on lähtenyt somessa tietoja debunkkaamaan, väittää mm. että saunassakaan lämpötila ei ole yli 60°C, joten tästä syystä virus ei kuolisi vielä saunassakaan (sic). Jokainen kynnelle kykenevä pätijä onkin lähtenyt tietoja debunkkaamaan mitä heppoisemmilla tiedoilla. Selvää lienee, että Harvardin professori ei lähde perusteettomia tietoja kopioimaan ja levittelemään.
https://twitter.com/davidasinclair/status/1239955275374833670
Kurlaaminen antiseptisellä liuoksella (esim. Listerine) voi eliminoida tai minimoida nieluun matkaavan viruksen (virusten määrän) ja irrottaa sen ennen kuin se päätyy henkitorveen. (Harvardin professori David A . Sinclair)
Virus kuolee yli 27°C lämpötilassa. Tästä syystä kuumia juomia ja liemiä pitäisi nauttia jatkuvasti. Julkisten paikkojen raakoja ruokia pitäisi välttää. (David Sinclair, PhD AO)
Virus on kooltaan iso (halkaisija 400-500 nanometriä) joten N-95 -koon maski pysäyttää sen. Pysytteleminen 2-3:n metrin päässä muista riittää viruksen matkan katkaisemiseen. Aivastelu ei ole tavallinen oire. (David Sinclair, PhD AO)
Koronavirus säilyy kovilla pinnoilla 12-96 tuntia. Jos kosket julkisten paikkojen oviin, laitteisiin, kaiteisiin, kosketusnäyttöihin, hissin painikkeisiin jne., pese kädet sen jälkeen saippualla tai desinfioi alkoholia sisältävällä geelillä. Käytä kyynärpäitä, rystysiä tai hihan peittämiä käsiä aina kun mahdollista. (David Sinclair, PhD AO)
Virus voi pesiä vaatteissa ja kankaissa 6-12 tuntia. Sillä on ulkoinen rasvakalvo, joten tavalliset pesuaineet tappavat sen. Kohteet joita ei voi pestä, kannattaa altistaa auringolle päiväksi, mikä riittää tappamaan sen. (David Sinclair, PhD AO)
Koronavirus säilyy käsissä >10 minuuttia, minä aikana ihminen todennäköisesti koskettelee kasvojaan, nenäänsä tai huulia (keskimäärin joka 12. sekunti), joten pese käsiäsi usein. Toimi kuin sinulla olisi virus, etkä halua levittää sitä. (David Sinclair, PhD AO)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THL pyrkii laumasuojaan. Suomalaisia käytetään pelinappuloina ihmiskokeessa. Kutsuisin jopa kansanm*rhaksi. Surullista. Olen jo tehnyt testamentin valmiiksi, perussairaana tiedän, että en tule saamaan hoitoa jos sairastun. Nyt olen jo kipeänä ja kotona pitää odotella kunnes henki ei kulje. Olen ollut koronapotilaan kanssa samassa työssä, mutta ei testata, eikä hoideta. Parasta onnea matkaan teille muille!
Sori, en oo seurannut keskustelua, mutta mikä vika on laumasuojassa? Mikä sen vaihtoehto olisi?
Mun mielestä laumasuoja kuulostaa ihan järkevältä ratkaisulta, ehkä ainoalta toimivalta.
Mwnetettäisiin ihmishenkiä valtavasti. Tehohoitopaikat eivät alkuunkaan riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa ei ollut jäljellä yhden ainutta pakettia parasetamolia, mutta ibuprofeenia hyllyt notkuivat täynnä 😂
Mikä siinä naurattaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska KUKAAN ei tiedä tuleeko tälle taudille edes laumasuojaa! Tämä on UUSI virus, josta ei tiedetä riittävästi. On sulaa hulluutta edes puhua mistään laumasuojasta tällaisen vakavan sairauden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tasan tarkkaan asiatuntijat tässä maassa ovat katsoneet mm. WHO:n toiminta ohjeet.
Jotain syystä kuitenkin he kyseenalaistavat ne-varmaan koska tauti on uusi, niin äkkiä ajattelemalla voi olla useitakin tapoja hommaa hoitaa. Ymmärrän toki sen, että pitää kyseenalaistaa kaikki. Kuitenkin, kun tauti on niin kovin leviävä ja tappava, niin ei ihan hirveästi tee mieli ottaa riskejä.
Jos joku on todennut, että paras tapa on sulkea koko mesta, niin suljetaan toki mekin. Mietitään sitten, kun tämä on ohi ja ajan kanssa siellä laboratoriossa saamme leikkiä Korona virus palleroiden kanssa, että mikä olisi ollut se paras tapa toimia.
Tilanne on niin uusi, että kaikki hyvät vinkit käyttöön ja heti!
Haluaisin nähdä kaavion paperilla siitä ajatus prosessista mikä saa ignooraamaan niiden maiden ohjeet, jossa on havaittu jonkun tavan tuottavan toivottua tulosta- taudin eteneminen, hidastuu ja jopa pysähtyy lopulta jaksa paranee. Nuo maat ovat hankkineet nuo tämänhetkiset meillekin vapaasti saatavilla olevat tiedon jyväset kirjaimellisesti hiellä, verellä ja kyynelillä. Aika kallista on tämän tiedon hinta.
Toivon päättäjille viisautta ja asiantuntijoillemme kykyä analysoida olemassa olevaa tietoa tehokkaimmalla elämää suojelevalla tavalla.
Ei ole ensimmäinen kerta kun Suomessa kyseenalaistetaan WHO:n ohjeet.
Esim CFS on yksi niistä sairauksista joita"hoidetaan" vastoin WHO:n ohjeita, eikä yhtään haittaa vaikka suomalainen hoito heikentää potilaiden vointia.
Suomi on ainoa maa maailmassa, jossa käytetään Tanskan mallia CFS:n hoidossa. Edes Tanskassa sitä ei käytetä, sillä se on huomattu sielläkin olevan vain yhden lääkärin mielipiteeseen perustuva kokeilu, joka heikentää potilaiden vointia. Tämä lääkäri oli aiemmin johtavassa asemassa ja pystyi vapaasti päättämään miten potilaita hoidetaan.
Meidän pitäisi saada THL oikeasti vaihtoon. Myös se jäärä joka nyt pomottaa kaikkia ja vaarantaa ihmisten terveyden. Tämä koronafiasko on avannut ihmisten silmiä. Toivottavasti he eivät unohda.
CNN:
In Madrid, 80% of people expected to get COVID-19, official says
https://edition.cnn.com/2020/03/19/europe/spain-coronavirus-madrid-covi…
Madrid 80% infected
Helsinki XX%?
Vierailija kirjoitti:
THL-Salminen Hesarissa:
”Emme totta puhuen ymmärrä WHO:n linjausta testaamisessa. Emme saa sitä tautia enää kokonaan maailmasta pois. Jos joku näin väittää, ei ymmärrä pandemioita.”
SUOMEN strategia tähtää epidemian pysäyttämisen sijaan sen hidastamiseen, siis ”madaltamaan käyrää”. Silloin yhteiskunta selviää tartuntojen huipun yli, ja taudin jo sairastanut väestö alkaa toimia suojana mahdollisen uuden aallon iskiessä.
Lue lisää: ”Matalan käyrän” kuvio kertoo, miksi koronavirusepidemiaa on välttämätöntä rajoittaa alusta alkaen
”Se on paljon parempi vaihtoehto kuin se, että laitetaan nyt yhteiskunta totaaliseen stoppiin, koska silloin epidemia tulee uudestaan”, Salminen selittää.
Salminen on väärässä. Etelä-Korea ja Hong Kong ovat pysäyttämällä saaneet säästettyä valtavasti ihmishenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mwnetettäisiin ihmishenkiä valtavasti. Tehohoitopaikat eivät alkuunkaan riittäisi.
Mutta siksihän tarttumisnopeutta on pyritty rajoituksilla hidastamaan, että tehohoitopaikat ja muu hoito myös riittäisi.
Mikä laumasuojan vaihtoehto olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska KUKAAN ei tiedä tuleeko tälle taudille edes laumasuojaa! Tämä on UUSI virus, josta ei tiedetä riittävästi. On sulaa hulluutta edes puhua mistään laumasuojasta tällaisen vakavan sairauden kanssa.
Enkku meinasi tehdä laumasuojaan ainoana maailmassa.
Nyt sekin on ymmärtänyt asiantuntijoiden neuvomaan, että siinä menetetään ihmishenkiä paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THL-Salminen Hesarissa:
”Emme totta puhuen ymmärrä WHO:n linjausta testaamisessa. Emme saa sitä tautia enää kokonaan maailmasta pois. Jos joku näin väittää, ei ymmärrä pandemioita.”
SUOMEN strategia tähtää epidemian pysäyttämisen sijaan sen hidastamiseen, siis ”madaltamaan käyrää”. Silloin yhteiskunta selviää tartuntojen huipun yli, ja taudin jo sairastanut väestö alkaa toimia suojana mahdollisen uuden aallon iskiessä.
Lue lisää: ”Matalan käyrän” kuvio kertoo, miksi koronavirusepidemiaa on välttämätöntä rajoittaa alusta alkaen
”Se on paljon parempi vaihtoehto kuin se, että laitetaan nyt yhteiskunta totaaliseen stoppiin, koska silloin epidemia tulee uudestaan”, Salminen selittää.
Salminen on väärässä. Etelä-Korea ja Hong Kong ovat pysäyttämällä saaneet säästettyä valtavasti ihmishenkiä.
Niin mutta eihän he voi eristäytyä loputtomiin. Jostain virus kuitenkin vielä väestöön pääsee, ja sitten se leviää. Ja sitten joudutaan taas rajoittamaan jne.
Siis paljonko niitä tehopaikkoja nyt sitten Suomessa OIKEASTI on? Jokainen huutelee omia lukemiaan! Tänään kuultu ministeriltä 200 paikkaa, aiemmin on sanottu 230 ja 290 paikkaa, ja tuossa twiitissä HUSin lääkäri sanoo 400 paikkaa.
Miten tämä oikeasti on näin vaikeaa??? Yksi luku joka perustuu fyysisesti todennettavaan faktaan, eikä tätäkään saada Suomessa selville!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtäkkiseltään se kuulostaa järkiratkaisulta. WHO on kuitenkin linjannut, että Covid-19 on tuntematon, sen mahdollisia pitkäaikaisvaikutuksia ei tiedetä, se tarttuu herkästi ja sairastuneista liian suuri osuus tulee kaatumaan terveydenhuollon varaan, joten laumasuojaa ei tulisi edes yrittää hankkia sairastamalla, vaan vasta myöhemmin mahdollisesti kehitetyllä rokotteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siksihän tarttumisnopeutta on pyritty rajoituksilla hidastamaan, että tehohoitopaikat ja muu hoito myös riittäisi.
Mikä laumasuojan vaihtoehto olisi?
Taudin pysäyttäminen on paras.
THL-Salminen Hesarissa:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006446009.html