Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Viruksen syntytori auki jälleen. Kukaan ei tuomitse Kiinan touhuja eläinten kanssa. Tuo touhu vielä voi näköjään rampauttaa koko maailman. Mutta hei: Suomen turkistarhaus on lopetettava ja suomessa eläimet kärsii,joten valitetaan ja tuomitaan tämä.
Torilla tavataan. Tipitii.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oireita, samoin ystävälläni, jonka kanssa tavattiin joitakin päiviä ennen epidemiaa. Minulla on kuiva yskä, hengitysvaikeuksia ja pää kipeä. Olen nuori ja perusterve, joten testeihin ei pääse. Edes isoäitiäni ei testattu (hänen kanssaan ei olla tavattu onneksi, mutta viestitelty ja soiteltu), vaikka hän on yli 70, monisairas ja nyt flunssaoireita ja yskää! Lääkäri sanoi, ettei testata, koska ei ole kuumetta. Oleilen matkustuskiellon takia vanhempieni luona, vanhemmat joutuu käymään töissä ja opiskelen etänä. He eivät olla tosta noin vaan poissa, joten leviämisvaara on todellinen. Mihinkään ei voi soittaa, koska epäily ei ole riittävä syy soittaa minnekään eikä se, jos pärjää kotona. Mitä ihmettä mä teen, en mä nyt tähän varmaan kuole, mutta entä mun mummi ja vanhempien työkaverit, joista osa kuuluu riskiryhmiin! Suututtaa tää Suomen meno.
Tuota hengitysvaikeutta pitäisin aika vakavana oireena, voi pahentua nopeasti. Ole valmiina lähtemään sairaalaan jos tilanne huononee. Suunnitelkaa kuka voi sut viedä jos tarve tulee. Kyllä ne testaavat sut jos olet sairaalahoidon tarpeessa!
vihainenkansalainenjokaonseurannuttilannettajotammikuussa! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm. THL:n Salminen ym. naureskelivat Italian karanteenitoimille helmikuun loppupuolella sen sijaan että olisivat tajunneet että matkustus tartunta-alueille olisi pitänyt keskeyttää välittömästi ja kaikki sieltä palanneet olisi pitänyt laittaa vähintään 10 vuorokauden valvottuun karanteeniin.
Mitään muuta keinoahan ei ole olemassa jos halutaan minimoida viruksen saapuminen ulkomailta Suomeen matkustuksen mukana.Tuolla toimenpiteellä olisi ollut varsin kova taloudellinen hintansa mutta sillä olisi säästetty todennäköisesti tuhansia ihmishenkiä Suomessa ja mahdollisesti terveydenhuollon ajautuminen syvään kriisiin.
Pari kolme viikkoa sitten ei ollut tarkkaa tietoa kuinka herkästi koronavirus leviää. Sitten kun tautia alkoi näkyä Suomessa ja Italiassa sairastavuus lähti nousuun niin aika nopeasti on alettu toimia. Suomen tilanne on pari viikkoa jäljessä Italiaa joten nyt tehdyillä rajoittamistoimilla on aivan varmasti valtava merkitys..
Sitä paitsi ei kaikkea voi laittaa viranomaisten tai THL:n kontolle vaan kyse on siitä miten hyvin noudatetaan suosituksia ja asetuksia, Italiassa lastentarhat olivat kiinni mutta kahvilat ja ravintolat auki eikä varoituksista piitattu.
On hyvä miettiä myös kuinka kauan rajoitustoimien pitää olla käytössä. Virus tulee kiertämään maailmaa vuoden tai pari ja rokotus on vasta vuoden päästä käytössä. Pitäisikö jatkossa maahan tulevat laittaa aina kahden viikon karanteeniin tai vaadittava koronatesti ennen kuin saa vapaasti liikkua maassa?
Tällä palstalla löytyy jos jonkinlaista neuvojaa kun tunnutaan tietävän kaikki ja osataan sanoa miten oliis pitänyt toimia. Viisaimmat olisivat voineet sanoa jo heti uuden vuoden jälkeen Wuhanin epidemian puhjettua että laitetaan rajat kiinni mutta eipä kuulunut varoituksia. Jälkiviisaus on kaikista helpoin viisauden laji mutta ennustaminen on haastavampaa.
!!!! Siitä ON OLLUT TIETOA JO KAUAN! EI OLLA VAAN HALUTTU USKOA KIINAN TUTKIMUKSIA!
NYT MAKSETAAN SIITÄ ISO HINTA.. KANSALAISTEN HENGELLÄ!!!!
Kansalaiset... medbörgare... ...nyt on tullut aika maksaa tästä omalla hengellä. Tähän tarvitaan ihan jokaisen panosta. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten kuolleisuus huomattavan paljon suurempi kuin naisten....
Eikös miehillä ole sydän sairauksia enemmän kuin naisilla? Tai että saavat niitä aikaisemmin kuin naiset.
Voisi selittää asian. Ja että miehelle ylipaino vaarallisempaa, kuin naiselle
Tämä on ihan perusfaktaa: miehet ovat jo vauvasta asti herkempiä infektioille. Siksi poikavauvoja kuolee pienenä enemmän kuin tyttöjä.
Tyttöjen immunivaste on siis vahvempi, mutta siitä taas haittana on autoimmunitaudit, joista naiset kärsivät useammin kuin miehet.
Eli tasan menee tässä synnyinlahjat, toki eri asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006439416.html
Tässä ihan päivämäärien kanssa tietoa siitä, kuinka hyvin on valmistauduttu.
Marin valehtelee ihan päin kansan naamaa siitä että tilanteeseen on valmistauduttu tammikuusta asti.
Olikohan Kulmuni vai Ohisalo, joka totesi tammikuussa, että Suomessa ei varauduta mitenkään koska asia ei ole poliittinen eikä kuulu hallitukselle.Levitätkö ihan tahallasi disinformaatiota? Miksi? Oletko joku Venäjätrolli??
Kerro ihan omin sanoin, mikä tässä on harhaanjohtavaa tiedotusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JENKEISSÄ tehdään rokotetta tätä vastaan. Saivat näytteen kolmisen viikkoa sitten Etelä-Koreasta. Tuskinpa siis on täältä lähtöisin. Muuten olisi jo kallis rokote ollut myytävänä aikoja sitten. Ei Usalla ole mitään syytä tehdä tuollaisia. Kiinasta se on lähtöisin ja tiedetään jopa että mistä. Koittakaas nyt hillitä tuota typeryyttä.
Rokote ei todennäköisesti mitenkään ehdi ajoissa pelastamaan tämänhetkisen aallon aikana eli esim. seuraavan kolmen kuukauden aikana sairastuvia.
Viruslääkkeet tai vasta-ainelääkkeet voisivat auttaa nopeammin tilanteessa ja ovat nopeammin testattavissa ja käytettävissä kuin rokotteet.
Lääkkeitä kehitetään siinä samalla. Eikä varmasti ainoastaan täällä jenkeissä. Niitä tulee olemaan useampaa laatua markkinoilla kohta. Suurin osa ajasta menee testatessa että lääkkeet ja rokotteet sopivat ihmisille. se ottaa aikaa. Siksi niitä ei ole saatavilla ihan heti.
Tämä on ikävä kyllä toiveajattelua, koronaviruksiin on yritetty kehittää ihmisille rokotteita jo kauan, eikä se onnistu, koska se on todella vaikeaa niiden toimintatavan ja rakenteen takia.
Samoin lääkityksen kanssa.
Joten on erittäin todennäköistä ettemme näe mitään rokotteita tai lääkkeitä.
Lääkkeitä on jo ja niitä on myös jo käytetty. Toki meneillä on tieteellisiä kokeita niiden tehokkuudesta juuri koronavirukseen.
Rokotteiden kehittäminen on aloitettava lähes alusta, joten sellainen vie enemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006443406.html
Sisäministeriön uusi linjaus: Elokuvateatterit saavatkin olla auki ja esittää elokuvia kuten normaalisti
No nythän tää on mainiota. Leffaan ja ravintolaan saa edelleen mennä. Mitä pelleilyä taas, samalla toisessa uutisessa kehutaan että Suomi pistettiin kiinni huomattavasti aikaisemmassa vaiheessa epidemiaa kuin Italia. Joo, paitsi ettei laiteta kunnolla.
Finnkinon teatterit ainakin on suljettuina 13.4. asti.
Tuo kiinalaisten omistama pulju, jossa desibelit on korkeammat kuin asetukset sallivat.
En tiedä kuka omistaa mutta kiinni on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm. THL:n Salminen ym. naureskelivat Italian karanteenitoimille helmikuun loppupuolella sen sijaan että olisivat tajunneet että matkustus tartunta-alueille olisi pitänyt keskeyttää välittömästi ja kaikki sieltä palanneet olisi pitänyt laittaa vähintään 10 vuorokauden valvottuun karanteeniin.
Mitään muuta keinoahan ei ole olemassa jos halutaan minimoida viruksen saapuminen ulkomailta Suomeen matkustuksen mukana.Tuolla toimenpiteellä olisi ollut varsin kova taloudellinen hintansa mutta sillä olisi säästetty todennäköisesti tuhansia ihmishenkiä Suomessa ja mahdollisesti terveydenhuollon ajautuminen syvään kriisiin.
Pari kolme viikkoa sitten ei ollut tarkkaa tietoa kuinka herkästi koronavirus leviää. Sitten kun tautia alkoi näkyä Suomessa ja Italiassa sairastavuus lähti nousuun niin aika nopeasti on alettu toimia. Suomen tilanne on pari viikkoa jäljessä Italiaa joten nyt tehdyillä rajoittamistoimilla on aivan varmasti valtava merkitys..
Sitä paitsi ei kaikkea voi laittaa viranomaisten tai THL:n kontolle vaan kyse on siitä miten hyvin noudatetaan suosituksia ja asetuksia, Italiassa lastentarhat olivat kiinni mutta kahvilat ja ravintolat auki eikä varoituksista piitattu.
On hyvä miettiä myös kuinka kauan rajoitustoimien pitää olla käytössä. Virus tulee kiertämään maailmaa vuoden tai pari ja rokotus on vasta vuoden päästä käytössä. Pitäisikö jatkossa maahan tulevat laittaa aina kahden viikon karanteeniin tai vaadittava koronatesti ennen kuin saa vapaasti liikkua maassa?
Tällä palstalla löytyy jos jonkinlaista neuvojaa kun tunnutaan tietävän kaikki ja osataan sanoa miten oliis pitänyt toimia. Viisaimmat olisivat voineet sanoa jo heti uuden vuoden jälkeen Wuhanin epidemian puhjettua että laitetaan rajat kiinni mutta eipä kuulunut varoituksia. Jälkiviisaus on kaikista helpoin viisauden laji mutta ennustaminen on haastavampaa.
Salli minun nauraa. Mitä sinä oikein kirjoitat? Miten sä kehtaat? Vai että pari kolme viikkoa sitten ei ollut tarkkaa tietoa kuinka herkästi koronavirus leviää - vitsailetko? Kyllä oli. Ja kas kumma, että niin on, että palstalla tiedettiin ajoissa, mitä pitää tehdä ja kuinka vaarallinen on tämä tauti, mutta asiantuntijat hyssyttelivät ja ihmisille annettiin väärää tietoa. Mulla ei ole tämän jälkeen MITÄÄN luottamusta enää viranomaisiin. On kamala tunne, kun tiedät totuuden ja faktat viruksesta ja THL nauraa ihmisille päin naamaa, vähättelee ja valehtelee. Tämä virus täytyy TUKAHDUTTAA. Tämä on MAAILMAN asiantuntijoiden mielipide, mutta sinä näköjään tiedät paremmin. Virus ei elää ilman kantajaa. Ja jälkiviisaus on nyt heillä, jotka eivät toimineet ajoissa. Monet meistä tiesivät, mihin tämä naureskelu ja vähättely jota tavallisille kansalaisille median kautta syötettiin, johtaa.
Jos olet niin viisas niin mikset mennyt neuvomaan kiinalaisia kuinka koronavirus hoidetaan Wuhanissa. Oletko joku nobelisit joka tuosta viain osaa sanoa mitkä ovat oikeat menettelytavat.
Sinunlaisiasi jälkiviisaita mulkvisteja on tämä maan täpösen taynnö. Jos olet niin viksu niin mikset kehitä koronavirukseen rokotetta tai lääkettä sen sijaan että auot turpaasi täällä.
Suurin taitosi taitaa olla haukkua muita senkin tekopyhä pska.
Annan sinulle anteeksi. Sun sanat eivät loukkaa minua, koska sun viestistä kumpuaa ainoastaan järjetöntä vihaa. Olen tavallinen kansalainen. Olen äiti. Olen ihminen, joka on huolissaan läheisistä. Sä et edes kuvittele, kuinka paljon kirjoja olen lähettänyt ja yrittänyt, että asiaa otettaisi vakavasti. Olen tehnyt parhaani ja sen verran kun minulla on valtaa. Jostain kummasta syystä sun viesti rauhoitti minut. Ymmärsin, että olen kiitollinen. Kiitollinen siitä, että minulla on oma pää jolla ajattelen ja teen päätökset. Että sitten ei tarvitse haukkua isossa pelossa ketään pas..kaksi ja mulk...vistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Valtioiden tukipaketit yrityksille:
Saksa: 500 miljardia
Britannia: 330 miljardia
Ruotsi: 35 miljardia
Tanska: 33 miljardiaSuomi: 5 miljardia
😂😂😂😂😂
USA 50 + 850 miljardia $
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006443406.html
Sisäministeriön uusi linjaus: Elokuvateatterit saavatkin olla auki ja esittää elokuvia kuten normaalisti
No nythän tää on mainiota. Leffaan ja ravintolaan saa edelleen mennä. Mitä pelleilyä taas, samalla toisessa uutisessa kehutaan että Suomi pistettiin kiinni huomattavasti aikaisemmassa vaiheessa epidemiaa kuin Italia. Joo, paitsi ettei laiteta kunnolla.
Finnkinon teatterit ainakin on suljettuina 13.4. asti.
Finnkinon oma päätös. Sisäministeriö on linjannut, että elokuvateatterit saavat olla auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italian tilastot 7tänään; Uusia tapauksia yhden vuorokauden aikana 3526, kuolleita 345. Hyytävän pelottavia lukemia.
Italian kuolleisuus hipoo 10%:a. Tänään julkaistiin THL:n "asiantuntijoiden" laskelmat, joista pahin skenaario oli 3000 kuolonuhria Suomessa. 0,1% kuolleisuudella! Nämä k*sipäät ovat patologisia valehtelijoita. Jos mennään Italian luvuilla, niin kuolleita tulisi täällä 300 000. THL on ollut alusta asti väärässä joka h*lvetin asiassa, enkä näe mitään syytä, miksi noita p*skoja pitäisi nyt uskoa.
Oletko joku idiootti vai miksi esität tyhmää? Italiassa ei ole otettu covid testiä kuin vakavasti sairailta ja siksi kuolleisuus on 10%. Se ei ole sama asia kuin taudin todellinen kuolleisuus jos et sitä tajunnut.
Kuolleisuuden lisäksi kyse on vielä siitä kuinka moni kansalaisista sairastuu koronavirukseen tässä ensimmäisessä aallossa. Sitä taustaa vastaan tuntuu aika idiootimaiselta haukkua THL:n väkeä kun kenelläkään ei ole tarkkaa käsitystä lukemista vaan vain valistuneita arvauksia.
Sinunlaisesti vastenmielinen hyypiö saisi painua hevon vttuun tältä palstalta. Olet yksi vtun rotta.
Vierailija kirjoitti:
Älkää omistusasujat höpiskö. Suomessa on aina pelastettu omistusasujat ja vaikka sitten leikattu köyhimmiltä. Ei teille kuinkaan käy. Voidaan mieluummin ottaa vuokralla asujien asumistuesta, että osakehuoneustossa asujat saavat jatkaa omaisuutensa kartuttamista ilman riskejä.
Nyt taitaa joku vaurastuja olla katkeroitunut pörssikurssien laskulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oireita, samoin ystävälläni, jonka kanssa tavattiin joitakin päiviä ennen epidemiaa. Minulla on kuiva yskä, hengitysvaikeuksia ja pää kipeä. Olen nuori ja perusterve, joten testeihin ei pääse. Edes isoäitiäni ei testattu (hänen kanssaan ei olla tavattu onneksi, mutta viestitelty ja soiteltu), vaikka hän on yli 70, monisairas ja nyt flunssaoireita ja yskää! Lääkäri sanoi, ettei testata, koska ei ole kuumetta. Oleilen matkustuskiellon takia vanhempieni luona, vanhemmat joutuu käymään töissä ja opiskelen etänä. He eivät olla tosta noin vaan poissa, joten leviämisvaara on todellinen. Mihinkään ei voi soittaa, koska epäily ei ole riittävä syy soittaa minnekään eikä se, jos pärjää kotona. Mitä ihmettä mä teen, en mä nyt tähän varmaan kuole, mutta entä mun mummi ja vanhempien työkaverit, joista osa kuuluu riskiryhmiin! Suututtaa tää Suomen meno.
Tuota hengitysvaikeutta pitäisin aika vakavana oireena, voi pahentua nopeasti. Ole valmiina lähtemään sairaalaan jos tilanne huononee. Suunnitelkaa kuka voi sut viedä jos tarve tulee. Kyllä ne testaavat sut jos olet sairaalahoidon tarpeessa!
Kiitos teille muutamille kivoista kommenteista. Arvasin, ettei olisi tänne pitänyt kirjoittaa mitään, kun heti haukuttiin kädettömäksi luuseriksi. Yritin tänään kyllä soittaa neuvontapuhelimeen, mutta se oli ruuhkainen eikä sieltä saa terveysneuvontaa tai kysellä oireista. Silloin ohjataan päivystysnumeroon, mutta sinne ei saa soittaa, jos pärjää oireiden kanssa kotona tai/ja epäilee tartuntaa. Mulle on täysin selvää, miten tätä hoidetaan, mutta oon huolissani vaan vanhempieni työkavereista ja perheistä. Tauti kun on herkkä leviämään. Jos edes monisairasta isoäitiäni ei testata, miksi minua testattaisiin? Tarkkailen toki vointiani ja tuo oire on kans mietittänyt minua. Yskä on ollut tänään aika kovaa, paljon juotu kuumaa ja nestettä.
Hyvää yötä! Pitäkää huolta itsestänne ja toisistanne.
#SARS2 #STAYHOME
Olen sellaisessa maassa jossa tartuntoja alle 100, kolmen kuukauden viisumilla. Täällä on melko rauhallista koronan suhteen, vaikka tietenkin otettu tosissaan, koulut kiinni jne.
Kannattaako mun ees tulla Suomeen. Hirveen ristiriitaista...
Tässä on pysäyttävä video Bergamosta.
https://twitter.com/MarcoBiava/status/1239876909493780481?s=19
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salli minun nauraa. Mitä sinä oikein kirjoitat? Miten sä kehtaat? Vai että pari kolme viikkoa sitten ei ollut tarkkaa tietoa kuinka herkästi koronavirus leviää - vitsailetko? Kyllä oli. Ja kas kumma, että niin on, että palstalla tiedettiin ajoissa, mitä pitää tehdä ja kuinka vaarallinen on tämä tauti, mutta asiantuntijat hyssyttelivät ja ihmisille annettiin väärää tietoa. Mulla ei ole tämän jälkeen MITÄÄN luottamusta enää viranomaisiin. On kamala tunne, kun tiedät totuuden ja faktat viruksesta ja THL nauraa ihmisille päin naamaa, vähättelee ja valehtelee. Tämä virus täytyy TUKAHDUTTAA. Tämä on MAAILMAN asiantuntijoiden mielipide, mutta sinä näköjään tiedät paremmin. Virus ei elää ilman kantajaa. Ja jälkiviisaus on nyt heillä, jotka eivät toimineet ajoissa. Monet meistä tiesivät, mihin tämä naureskelu ja vähättely jota tavallisille kansalaisille median kautta syötettiin, johtaa.
Kyllä tietoa on niille ollut jotka ovat olleet silmät auki ja hereillä. Tieto siitä, että tuntematon tauti leviää nopeasti ja reagoitava on.
Kuitenkin näinhän se menee lähes aina elämässä. Varhaisia merkkejä ei uskota/haluta uskoa tai ei haluta kuunnella niitä, jotka asiasta toitottavat. Se on ihan oma taitolajinsa pongata asioita mitä tässä maailmassa tapahtuu, ja vielä isompi taito laji on saada muut uskomaan mitä on tulossa.
Itse ajattelen, että kaikki eivät osaa katsoa ja nähdä mitä tuleman pitää, lukea/kuunnella merkkejä tai ottaa niitä vakavasti. Sen takia meitä on erilaisia, jotta kaikkien lahjat pääsisivät käyttöön yhteisen hyvän puolesta.
Tulisi olla enemmän yhteistyötä erilaisten ihmisten välillä. Kuunnella myös niitä, joilla on kyky nähdä ja hoksata mitä tuleman pitää. Onhan myös mahdollista, että aina he ei osu oikeaan, mutta varautumisen voi alkaa jossain mittakaavassa ja lopettaa, jos mitään uhkaa ei olekaan.
Meidän ihmisten tulisi enemmän arvostaa toistemme erilaisuutta ja nähdä ne piilevät kyvyt mitä jokaisella on, eikä aina vaan haukkua ja dissata jokaista kummajaisena pitämäämme tyyppiä.
Tätä aihettahan kääsitellää kertomakirjallisuudessa. Ikiaikainen tarina. Eli jos tarinoita tehdään aiheesta, se on ihmiskunalle tyypillinen tapa reagoida tuntemattoman edessä:
Tuntematon uhka, sankari, joka tajuaa mitä tapahtuu ja huutelee, "hei haloo herätkää!" . Valtakunnassa jatketaan, kuin mitään ei olisi tapahtumassa. Sankari hermostuu ja ryhtyy toimiin valtakunnan pelastamiseksi. Vastoinkäymisten jälkeen saa muut viimehetkellä mukaansa, käydään taistelu ja vihollinen lyödään.
Ihana viesti. Kiitos. Ymmärrän, että minun täytyy nyt antaa anteeksi ja liikkua eteenpäin, koska se paha mieli ei ole hyvä minulle. Toivon vaan kovasti kovasti, että ei ole liian myöhäistä. Terveisin, edellisen viestin kirjoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tietoa on niille ollut jotka ovat olleet silmät auki ja hereillä. Tieto siitä, että tuntematon tauti leviää nopeasti ja reagoitava on.
Kuitenkin näinhän se menee lähes aina elämässä. Varhaisia merkkejä ei uskota/haluta uskoa tai ei haluta kuunnella niitä, jotka asiasta toitottavat. Se on ihan oma taitolajinsa pongata asioita mitä tässä maailmassa tapahtuu, ja vielä isompi taito laji on saada muut uskomaan mitä on tulossa.
Itse ajattelen, että kaikki eivät osaa katsoa ja nähdä mitä tuleman pitää, lukea/kuunnella merkkejä tai ottaa niitä vakavasti. Sen takia meitä on erilaisia, jotta kaikkien lahjat pääsisivät käyttöön yhteisen hyvän puolesta.
Tulisi olla enemmän yhteistyötä erilaisten ihmisten välillä. Kuunnella myös niitä, joilla on kyky nähdä ja hoksata mitä tuleman pitää. Onhan myös mahdollista, että aina he ei osu oikeaan, mutta varautumisen voi alkaa jossain mittakaavassa ja lopettaa, jos mitään uhkaa ei olekaan.
Meidän ihmisten tulisi enemmän arvostaa toistemme erilaisuutta ja nähdä ne piilevät kyvyt mitä jokaisella on, eikä aina vaan haukkua ja dissata jokaista kummajaisena pitämäämme tyyppiä.
Tätä aihettahan kääsitellää kertomakirjallisuudessa. Ikiaikainen tarina. Eli jos tarinoita tehdään aiheesta, se on ihmiskunalle tyypillinen tapa reagoida tuntemattoman edessä:
Tuntematon uhka, sankari, joka tajuaa mitä tapahtuu ja huutelee, "hei haloo herätkää!" . Valtakunnassa jatketaan, kuin mitään ei olisi tapahtumassa. Sankari hermostuu ja ryhtyy toimiin valtakunnan pelastamiseksi. Vastoinkäymisten jälkeen saa muut viimehetkellä mukaansa, käydään taistelu ja vihollinen lyödään.
Toinen puoli tietysti se että riittävän pitkään kun huutaa sitä sutta niin susi kohdalle osuu. Eihän näissä keskusteluissa vaikka tammikuulta ole ollut juuri mitään mitä ei olisi myös sikainfluenssan aikoihin sanottu. Silloin kävi vähän toisin, nyt kävi näin.
Vierailija kirjoitti:
Älkää omistusasujat höpiskö. Suomessa on aina pelastettu omistusasujat ja vaikka sitten leikattu köyhimmiltä. Ei teille kuinkaan käy. Voidaan mieluummin ottaa vuokralla asujien asumistuesta, että osakehuoneustossa asujat saavat jatkaa omaisuutensa kartuttamista ilman riskejä.
Ei kuule pidä paikkaansa. 90-luvulla meni asuntoja pakkomyyntiin, kun lainoja ei saatu maksettua ja siinä vaiheessa hinnat olivat romahtaneet niin, että monelle jäi vielä isot velat asunnon menettämisen lisäksi