Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon ravintolassa töissä enkä saanut vapaata. Eli töihin vaan ja lapset päiväkotiin, huoh :D Isolla osalla jatkuu normaali arki ainakin vielä.
??? Marinin mukaan saat jäädä kotiin hoitamaan lapsia kun noin ieniä!! Ravintolassa varmasti 10 paikkaa, eli se menee kiinni.
En saa koska päiväkodit pidetään auki. Jos olisi alakouluikäisiä lapsia niin saisin jäädä kotiin koska koulut suljettiin. Menikö sulla ohi koko juttu?
Toivon että työnantaja tajuaisi laittaa puljun kiinni.
Pari työkaveria on nyt raivoissaan eikä hyväksy rajoituksia. Aikovat olla entistä enemmän ulkona ja tapahtumissa ja tulla kiåenä töihin. Kypsää
Vierailija kirjoitti:
Jos naapuri yskii rapussa, kauanko mahdollinen virus säilyy ilmassa? Naapuri on nyt pari päivää yskinyt ja äskön kröhi kunnolla suoraan mun ulko-oven takana, kiitosta vain hänelle. Koiria pitäisi lähteä käyttämään ulkona, mutta kauanko kannattaa odotella ennen kuin rappuun menee jos siellä on juuri joku yskinyt?
Toki voin tartunnan saada muualtakin, mutta parhaani mukaan yritän sitä välttää kuitenkin.
Kuulemma useita tunteja säilyy ilmassa. Eli.. jee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon ravintolassa töissä enkä saanut vapaata. Eli töihin vaan ja lapset päiväkotiin, huoh :D Isolla osalla jatkuu normaali arki ainakin vielä.
Ja näin varmistetaan, että tilanne pahenee Suomessa, kun ei noudateta edes valmiIuslain käyttöönottoa vaativassa tilanteessa uusia ohjeita. Normaali arki jatkuu? Voi jeesus. Pitääköhän täälläkin ihmiset tosiaan lukita koteihinsa.
No mitähän tässä pitäis sitten tehdä? Olla ilamn lupaa pois töistä ja saada potkut jonka takia ei olisi toimeentuloa kolmeen kuukauteen? Ei mulla ole vaihtoehtoja. Valitettavasti.
On sinulla jos tahtoa riittää.
Kerrotko mitä vaihtoehtoja? Se mun oma tahto vapaaseen ei riitä. Työnantaja ei myönnä edes palkatonta vapaata. Mulla ei ole varaa irtisanoa itseäni, tulisi 3kk karenssi ja menettäisin asunnon.
Ilmiannat paikan! Päivähoito-oikeus on VAIN heille jotka pelastavat henkiä ja pitävät pakollisia toimia yllä. THL nasautat
Työnantajalta tuli jo ilmoitus että hallitus selkeästi on linjannut että päiväkodit pysyvät auki. Vanhemmat töihin siis.
Aika epäselvästi oli Marin linjannut asian, onko tosiaan niin että päiväkodit auki vain esim. hoitohenkilökunnan lapsille? Uutisoinnista saa sen kuvan että kaikki päiväkodit on auki.
Molemmat vanhemmat Meilahden sairaaloihin töihin ja lapset päiväkotiin.
Elämä jatkuu, kunnes joku sairastuu.
Tyksissä kuulemma riittää hyvin kapasiteettia.
Tehohoitopaikkoja on 20 kpl. Tuo on vähän.
Koska ensimmäinen narsistinen artisti järjestää keikan kymmenelle hengelle?
Eli nyt ihan myönnetään, että Suomessa voi olla 20-30 kertaa enemmän sairastuneita kuin mitä testit näyttävät. Se siis tekee 1 % väestöstä.
Ja infektiolääkäri Askoa lainatakseni, "vielä ei olla edes nousukiidossa".
Kun siis luvut tuplaantuvat noin viikon välein, kolmasosa väestöstä olisi saanut tartunnan kuukauden päästä (tämähän oli hallituksen "pahin" skenaario).
Kuka siis uskoo, että luvut taittuu laskuun jo kuukauden päästä, eikä nouse siitä enää enempää?
Vai onko nyt tässä poikkeustilassa kyse siitä, että hallituskin on tajunnut, että tautiin tulee sairastumaan paljon enemmän ihmisiä kuin 35 %?
Eli jos taudin leviämistä ei nyt hillitä ja paljon, viimeistään kuukauden päästä loppuu terveydenhuollon kapasiteetti (joka oli sille 35 %:lle laskettu)...
Vierailija kirjoitti:
Jos naapuri yskii rapussa, kauanko mahdollinen virus säilyy ilmassa? Naapuri on nyt pari päivää yskinyt ja äskön kröhi kunnolla suoraan mun ulko-oven takana, kiitosta vain hänelle. Koiria pitäisi lähteä käyttämään ulkona, mutta kauanko kannattaa odotella ennen kuin rappuun menee jos siellä on juuri joku yskinyt?
Toki voin tartunnan saada muualtakin, mutta parhaani mukaan yritän sitä välttää kuitenkin.
Tee itelle joku visiiri. Tai odota tunti.
Vierailija kirjoitti:
Koronavirus selviää ilmassa jopa kolme tuntia, amerikkalaistutkimus paljastaa
https://tekniikanmaailma.fi/koronavirus-selviaa-ilmassa-jopa-kolme-tunt…
Vierailija kirjoitti:
Ainakin jossain bussisa joku oli sairastunut bussin ilmasta noustuaan kyytiin 30 minuuttia sen jälkeen kun köhinyt oli noussut pois.
Että pidätä vaan hengitystä.
Vierailija kirjoitti:
Hoitotyöntekijöiden lasten ei pitäisi olla tarhoissa. Siellä leviää.
Nuori vihervasemmistolainen nainen teki sen, mistä persut hengenheimolaisineen ovat fantasioineet ainakin viimeiset viisi vuotta. Sanna laittoi rajat kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Hoitotyöntekijöiden lasten ei pitäisi olla tarhoissa. Siellä leviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma useita tunteja säilyy ilmassa. Eli.. jee
Täs ei ole mitään logiikkaa. Sitten olisivat kaikki ihmisiä sairaita nyt ottaen huomioon kuinka monet on kerrallaan ollut kaupoissa. Jos virus on airborne, tartuttaja tartuttaa kaikki huoneessa.
https://www.google.com/amp/s/www.marketwatch.com/amp/story/guid/6B4C609…
Huolestuttaako etta tulojen loppuminen vaikuttaa mm vuokranmaksukykyyn ja ihmiset joutuvat poishaadetyiksi asunnoistaan? USAn tietoja seuratessa huomasin etta velkojen perimista taman kriisin aikana kielletaan, onhan selvaa etta ilman tuloja ei kaikkea pysty maksamaan.
Vihdoinkin rajat ovat kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näin varmistetaan, että tilanne pahenee Suomessa, kun ei noudateta edes valmiuslain käyttöönottoa vaativassa tilanteessa uusia ohjeita. Normaali arki jatkuu? Voi jeesus. Pitääköhän täälläkin ihmiset tosiaan lukita koteihinsa.
Ainakin muissa maissa on laitettu ravintolat kiinni, siellähän tämä virus juur leviää