Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
THL täysin väärässä koko ajan,uusia tapauksia reilut 300....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koulut menevät kiinni niin menevät päiväkoditkin.
...ja sen jälkeen äiti-ihmiset poistuvat työelämästä määrittelemättömäksi ajaksi.
Miksei isä-ihmiset jäisi kotiin? Ja isommat koululaiset kyllä pärjäävät kotona ilman vanhempiakin, kun antaa tehtävät ja on ruokaa. Ainakin itse olin iltapäivät yksin jo 6-vuotiaana koulun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa tuo koulujen sulkeminen totta!
En kyllä silti tajua miksi sinne piti nyt vielä maanantaina mennä jakelemaan virusta.
Nooh, vantaalaisessa koulussa oli tänään reilusti alle puolet paikalla. Omat tyttäret olivat jo kotona, mutta kavereiltaan kuulleet.
Epäilen vahvasti että juuri tuo oppilaskato on tämän päätöksen takana. Omat lapset otin jo viime viikolla pois, ja silloin sanoin arvostelijoille, että katsokaapa vaan, niin koulut menee ensi viikolla kiinni.
Kyllä se voi olla yksi tekijä. Oman lapsen koulussa Vantaalla oli TODELLA vähän lapsia.
ECDC toteaa vaikutuksen
Euroopan tartuntatautivirasto ECDC toteaa tuoreessa suosituksessaan, että havainto- ja mallinnustodisteet aiemmista pandemioista, esimerkiksi influenssapandemioista, ja kokemukset COVID-19-viruksesta Kiinassa osoittavat, että varhaiset, määrätietoiset, nopeat, koordinoidut ja kattavat sosiaalisen kanssakäymisen rajoitustoimet ovat todennäköisesti tehokkaampia viruksen leviämisen hidastamisessa kuin viivästyneet toimenpiteet.
– On arvioitu, että jos joukko ei-farmaseuttisia toimenpiteitä, mukaan lukien sosiaalisen kanssakäymisen rajoitustoimet, olisi toteutettu Kiinassa viikkoa, kahta tai kolmea aiemmin, potilastapauksien määrää olisi voitu vähentää 66 %, 86 % ja 95 %, samalla merkittävästi vähentäen maan sisällä altistuneiden alueiden määrää, ECDC kirjoittaa.
ECDC myös toteaa, että kontaktien estäminen lasten välillä on tunnettu ehkäisykeino influenssaepidemioissa ja pandemioissa.
– Tutkimuksissa influenssaepidemioista molemmilla toimenpiteillä [koulujen ja yliopistojen sulkemisella] on yleensä suurin vaikutus, kun ne toteutetaan varhaisessa tartuntavaiheessa ja kun ne kestävät niin kauan, kunnes taudinaiheuttajan kierto vähenee (useita viikkoja).
Myös muun muassa Yhdysvaltain tiedeakatemia totesi, että yhdysvaltalaiskaupungeissa, joissa oli useita varhaisen vaiheen toimia, oli noin 50 prosenttia alhaisemmat kuolleisuusluvut ja sairastumispiikit olivat loivempia vuoden 1918 influenssapandemian kohdalla.
Tutkimuksessa koulujen, kirkkojen ja teatterien sulkemisten todettiin olevan yhteydessä alhaisempiin kuolleisuuslukuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Koulut ja päiväkodit laitettava kiinni, radikaalit rajoitukset tapaamisiin” – Tutkimusjohtajalta kovaa arvostelua koronavirus-toimista
”THL:n asiantuntijat olleet väärässä”
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d37f54c1-865c-4256-8087-c38a8bc55…
Mitä? Onko thl ollut väärässä? Mitäs nyt. Luotin kyllä että osaavat, ja nyt tämä!
VIHDOIN!!!!!!!!!!!!!
Nyt pirtu maitokauppoihin ilman veroja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.gov.sg/article/covid-19-cases-in-singapore
Ei taida Suomen viranomaisilta löytyä vastaavaa sivua?
Kiinnitin huomiota siihen että useampi tartunta Singaporessa viimeisen viikon aikana, joiden lähteeksi epäillään Thaimaata, minkäköhänlainen pommi siellä muhii?
Työkaveri lähti reilu viikko sitten kolmeksi viikoksi sinne lomailemaan...
Meiltä myös lähti.. 10:n ihmisen yksikkö, eikä työn luonteen vuoksi etätöitä pysty tekemään. Firma ei tosiaankaan anna omalla ilmoituksella mitään sairaslomia ikinä ja nyt vähän jos puhut sen suuntaista että saatat jäädä pois töistä palkattomalle jos tilanne niin vaatii (mm. syöpää ja vaikeaa astmaa ihan lähipiirissä), niin takaisin ei ole tulemista.. :/
kylmää kyytiä, sitten et tapaa lähipiiriä ellei asu osa kotona.
Ranskassa jo eilen 400 ihmistä "serious, critical", eikä siellä ole todettuja kuin reilu 5000. Siellä ei taideta enää testata kuin sairaimmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koulut menevät kiinni niin menevät päiväkoditkin.
...ja sen jälkeen äiti-ihmiset poistuvat työelämästä määrittelemättömäksi ajaksi.
Miksei isä-ihmiset jäisi kotiin? Ja isommat koululaiset kyllä pärjäävät kotona ilman vanhempiakin, kun antaa tehtävät ja on ruokaa. Ainakin itse olin iltapäivät yksin jo 6-vuotiaana koulun jälkeen.
Miks ei? Miten kukin perhe päättää. Etätöissä olija ei muuten voi olla samaan aikaan lapsenvahti. Koululaiset nyt pärjää, mutta 0-6-vuotiaat on länsimaissa perinteisesti hoidettu...
Terveys edellä, lapset käy sitten kesäkuussa koulua. Eiköhän tästä selvitä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä nyt varmaankin koronaa.
Kontakti mutkan kautta ulkomailta tulleeseen. Nyt leviää meidän perheessä.
Ei heti ymmärretty koronaksi, koska alkaa vatsakivulla ja rajuilla mahatautioireilla, lihas- ja nivelkivuilla, sekä päänsäryllä, joiden päälle tulee seuraavana päivänä syvältä keuhkoista kumpuava kuiva yskä, joka sattuu keuhkoihin. Aivastuttaa ja lämpö nousee asteen, mutta nenä ei vuoda. Pitkä itämisaika, yli viikon.
Influenssoihin on rokotettu, eli jokin kumma tauti tämä, vahva epäily koronasta, mutta eivät enää suostu testaamaan.
Täällä sama, paitsi ei kontakteja tiedossa. Vatsaoireita ja ripulia alussa, kurkkukipu, lihas-ja nivelkipua, kuume 38, yskä, osalla myös nuha. Lapsilla lämpöä ja kurkku- ja pääkipua, vatsakipua. Tuloksia odotellaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei heti ymmärretty koronaksi, koska alkaa vatsakivulla ja rajuilla mahatautioireilla, lihas- ja nivelkivuilla, sekä päänsäryllä, joiden päälle tulee seuraavana päivänä syvältä keuhkoista kumpuava kuiva yskä, joka sattuu keuhkoihin. Aivastuttaa ja lämpö nousee asteen, mutta nenä ei vuoda. Pitkä itämisaika, yli viikon.
Influenssoihin on rokotettu, eli jokin kumma tauti tämä, vahva epäily koronasta, mutta eivät enää suostu testaamaan.
Ei kettu, mulla on just samat oireet. Oksentelu ja mahakiou kesti viitisen päivää, siihen perään päänsärky ja yskä. Nyt nousi kuume. Koko tän ajan keuhkoissa ollut paine.
Vierailija kirjoitti:
Jääkö kotiin isä vai äiti jos isä lääkäri ja äiti sairaanhoitaja...
Jenkeissä on muuten suunnitelma (ja jossakin päin kai jo toteutuksessakin), että eläkkeellä olevia hoitoalan ihmisiä värvätään hoitamaan sairaaloiden henkilökunnan lapsia.
Jos valmiuslaki tulee voimaan, näin voidaan tehdä Suomessakin.
Ymmärränkö oikein testejä riittää muttei hoitajia. Poikkeuslaki ja hoitajat töihin. 66
Vierailija kirjoitti:
Pidä meidät oireiden tasalla. Tervehtymistä.
Kai hallituksen info näytetään myös tv:ssä? Eivät vanhemmat ihmiset katso YleAreenaa.
Tunnustan hieman panikoineeni viime viikon lopulla koronan takia, vaikka sen Suomeen leviäminen ei ollut mikään yllätys. Sitten näin jonkun THL:n pomon twiitin, jossa oli kuolleisuusluvut ilmeisesti Italiasta ikäryhmittäin. 50 -vuotiailla on pieni riski menehtyä koronaan, ilmeisesti jos on jokin vakava sairaus jo entuudestaan. Vasta yli 70 -vuotiailla on jo huomattavaa kuolleisuutta. Kiitos siitä tilastosta. Minulla on riskitekijäksi mainittu krooninen sairaus, mutta olen reilusti alle 50 -vuotias. Pelkäsin ensin koronaviruksen voivan aiheuttaa minulle vakavia seurauksia. Tilaston nähtyäni tajusin, että koska sairauteni on varsin yleinen, se yksistään ei selitä harvinaisia kuolemantapauksia ikäryhmässäni. Sairauteni nostaa riskiä todennäköisesti vasta eläkeiässä.
Omaisistani kaikki läheisimmät iäkkäät ovat jo menehtyneet muihin sairauksiin, joten lähipiirini takia minun ei tarvitse olla huolissani. Toivon tottakai koronaviruksen leviämisen loppuvan ja mahdollisimman monen välttyvän tartunnalta, ja teen itse kaiken voitavan, etten vahingossakaan levittäisi virusta eteenpäin esim. käsissäni pinnalta toiselle pinnalle. Olen nyt kuitenkin tajunnut, kuinka hullu tilanne on. Vaaravyöhykkeessä ovat ainoastaan eläkeikäiset tai muuten jo vakavasti sairaat, joilla on muutenkin ongelmia terveydessä, mutta koko yhteiskunta ja talous ovat sekaisin viruksen takia. Viruksen leviäminen Suomeen olisi tullut estää runsailla testauksilla ja kunnollisilla karanteeneilla. Panikoiminen on kuitenkin turhaa alle eläkeikäisillä tai ellei ole sairautta, jonka takia olisi muutenkin aiheellista panikoida. Meidän nuorempien polvien tehtävä on ainoastaan estää virusta leviämästä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan hieman panikoineeni viime viikon lopulla koronan takia, vaikka sen Suomeen leviäminen ei ollut mikään yllätys. Sitten näin jonkun THL:n pomon twiitin, jossa oli kuolleisuusluvut ilmeisesti Italiasta ikäryhmittäin. 50 -vuotiailla on pieni riski menehtyä koronaan, ilmeisesti jos on jokin vakava sairaus jo entuudestaan. Vasta yli 70 -vuotiailla on jo huomattavaa kuolleisuutta. Kiitos siitä tilastosta. Minulla on riskitekijäksi mainittu krooninen sairaus, mutta olen reilusti alle 50 -vuotias. Pelkäsin ensin koronaviruksen voivan aiheuttaa minulle vakavia seurauksia. Tilaston nähtyäni tajusin, että koska sairauteni on varsin yleinen, se yksistään ei selitä harvinaisia kuolemantapauksia ikäryhmässäni. Sairauteni nostaa riskiä todennäköisesti vasta eläkeiässä.
Omaisistani kaikki läheisimmät iäkkäät ovat jo menehtyneet muihin sairauksiin, joten lähipiirini takia minun ei tarvitse olla huolissani. Toivon tottakai koronaviruksen leviämisen loppuvan ja mahdollisimman monen välttyvän tartunnalta, ja teen itse kaiken voitavan, etten vahingossakaan levittäisi virusta eteenpäin esim. käsissäni pinnalta toiselle pinnalle. Olen nyt kuitenkin tajunnut, kuinka hullu tilanne on. Vaaravyöhykkeessä ovat ainoastaan eläkeikäiset tai muuten jo vakavasti sairaat, joilla on muutenkin ongelmia terveydessä, mutta koko yhteiskunta ja talous ovat sekaisin viruksen takia. Viruksen leviäminen Suomeen olisi tullut estää runsailla testauksilla ja kunnollisilla karanteeneilla. Panikoiminen on kuitenkin turhaa alle eläkeikäisillä tai ellei ole sairautta, jonka takia olisi muutenkin aiheellista panikoida. Meidän nuorempien polvien tehtävä on ainoastaan estää virusta leviämästä.
Kyllä koronaan on myös lapsia ja nuoria ja nelikymppisiä kuollut. Vähän, mutta on.
Virukset ajan oloon kesyyntyvät, näin on aina käynyt. Ei tarvitse olla hirveän peloissaan.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/9cb50ff8-b28e-4dd2-95c5-12c40493…
Trump kääntänyt kahvasta. Sitä se on kun ei olla väleissä, ja luotetaan sokeasti Amerikkalaisen microsoftin toimintaan.