Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
50761/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä hetki alkaa priorisoimaan tartunnan hankkineita ja heidän merkitystään yhteiskunnalle. Hoitoa ei riitä kaikille, joten on tärkeää jo ennakolta määritellä ne joille sitä annetaan. Koska ihmisellä on vain instrumentaalinen arvo, tuottamattomat vanhukset aja muut kustannuserät voitaisiin siten jättää ilman hoitoa ja keskittää resurssit vain tuottaville yksilöille.

Vierailija
50762/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko sulkemiset myös päiväkoteja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
50763/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä joku ihmetteli, ettei HS julkaise mitään koronaepidemian hoitotavan moraalipohjaan liittyen.

On julkaissut, la keikaili näyttävästi Haavisto sen ven. kollegansa rinnalla torilla suurkirkko taustalla, vilaus myös

A kakkosen kuvaa!

Oli siinä symboliikkaa hetkeen, jossa täytyy antaa aivan eri symboleita kansalle.

Vai tarkoittiko tuo, että suuri ja mahtava meidät taas... Siinäkö turva, lohtu ja

moraalipohja.

Katin kontit miten ääliömäistä.

Vierailija
50764/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nuorten aikuisten osuus vakavasti sairaista koronapotilaista nousussa Euroopassa, Hollannissa teho-osaston potilaista yli puolet alle 50-vuotiaita"

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006441310.html

Nyt alkaa näyttää todella pahalta.

Vierailija
50765/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan hieman panikoineeni viime viikon lopulla koronan takia, vaikka sen Suomeen leviäminen ei ollut mikään yllätys. Sitten näin jonkun THL:n pomon twiitin, jossa oli kuolleisuusluvut ilmeisesti Italiasta ikäryhmittäin. 50 -vuotiailla on pieni riski menehtyä koronaan, ilmeisesti jos on jokin vakava sairaus jo entuudestaan. Vasta yli 70 -vuotiailla on jo huomattavaa kuolleisuutta. Kiitos siitä tilastosta. Minulla on riskitekijäksi mainittu krooninen sairaus, mutta olen reilusti alle 50 -vuotias. Pelkäsin ensin koronaviruksen voivan aiheuttaa minulle vakavia seurauksia. Tilaston nähtyäni tajusin, että koska sairauteni on varsin yleinen, se yksistään ei selitä harvinaisia kuolemantapauksia ikäryhmässäni. Sairauteni nostaa riskiä todennäköisesti vasta eläkeiässä.

Omaisistani kaikki läheisimmät iäkkäät ovat jo menehtyneet muihin sairauksiin, joten lähipiirini takia minun ei tarvitse olla huolissani. Toivon tottakai koronaviruksen leviämisen loppuvan ja mahdollisimman monen välttyvän tartunnalta, ja teen itse kaiken voitavan, etten vahingossakaan levittäisi virusta eteenpäin esim. käsissäni pinnalta toiselle pinnalle. Olen nyt kuitenkin tajunnut, kuinka hullu tilanne on. Vaaravyöhykkeessä ovat ainoastaan eläkeikäiset tai muuten jo vakavasti sairaat, joilla on muutenkin ongelmia terveydessä, mutta koko yhteiskunta ja talous ovat sekaisin viruksen takia. Viruksen leviäminen Suomeen olisi tullut estää runsailla testauksilla ja kunnollisilla karanteeneilla. Panikoiminen on kuitenkin turhaa alle eläkeikäisillä tai ellei ole sairautta, jonka takia olisi muutenkin aiheellista panikoida. Meidän nuorempien polvien tehtävä on ainoastaan estää virusta leviämästä.

Kyllä koronaan on myös lapsia ja nuoria ja nelikymppisiä kuollut. Vähän, mutta on.

Tehohoito ei myöskään ole mikään voimaannuttava kokemus, vaikkei kuolisikaan.

Vierailija
50766/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virukset ajan oloon kesyyntyvät, näin on aina käynyt. Ei tarvitse olla hirveän peloissaan.

Juu ebolakin on nykyään melko leppoisa tapaus, suorastaan piristävä kokemus, kuin kaukaisen sukulaisen tai vanhan ystävän yllätysvierailu.

Vierailija
50767/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tää juntti valtio. Kaupassa , kun joku huomaa, että suu on peitossa, tullaan siihen ihan korvan taa rykimään ja pärskimään tarkoituksella. 

Minulla ainakin kyynärpää kohoaa sellaisissa tilanteissa - ikäänkuin vahingossa ja kovalla voimalla, suunta on tietysti kohti leukaa jos sattuu olemaan riittävän lähellä.

Vierailija
50768/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

269 tartuntaa Suomessa yhteensä kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-11212596

16.3. klo 12:53 Hallituksen tiedotustilaisuus siirtyy – uusi aika kello 16

Siis oikeasti. Tämä alkaa olla todellinen farssihallitus. ”Jätetään spektaakkelien ohella kaikki muukin muille.”

No jos nyt totta puhutaan, jos tämä olisi tapahtunut Sipilän hallituksen aikana, niin osaan kyllä mielessäni kuvitella senkin farssin.

Kun valmiutta pandemiaan ei ole, niin sitä ei ole, vaikka vallan kahvassa olisi itse Kekkonen.

Aivan turha yrittää vähätellä punavihreän koalition epäonnistumista jollain jo menneellä hallituksella. Emme saa koskaan tietää kuinka joku muu hallitus olisi käyttänyt sen ajan mikä Marinin hallituksella oli varautumiseen koronan lähestyessä Suomea vääjäämättä. Mitään järkevää ja hyödyllistä eivät tuolla ajalla tehneet. Se on todellakin nyt tyttökerho joka on mokannut, ei kukaan muu. Ei kukaan muu!

Toki THL on mokannut raskaasti, mutta he eivät ole Suomessa valtionjohtoa.

Vierailija
50769/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan hieman panikoineeni viime viikon lopulla koronan takia, vaikka sen Suomeen leviäminen ei ollut mikään yllätys. Sitten näin jonkun THL:n pomon twiitin, jossa oli kuolleisuusluvut ilmeisesti Italiasta ikäryhmittäin. 50 -vuotiailla on pieni riski menehtyä koronaan, ilmeisesti jos on jokin vakava sairaus jo entuudestaan. Vasta yli 70 -vuotiailla on jo huomattavaa kuolleisuutta. Kiitos siitä tilastosta. Minulla on riskitekijäksi mainittu krooninen sairaus, mutta olen reilusti alle 50 -vuotias. Pelkäsin ensin koronaviruksen voivan aiheuttaa minulle vakavia seurauksia. Tilaston nähtyäni tajusin, että koska sairauteni on varsin yleinen, se yksistään ei selitä harvinaisia kuolemantapauksia ikäryhmässäni. Sairauteni nostaa riskiä todennäköisesti vasta eläkeiässä.

Omaisistani kaikki läheisimmät iäkkäät ovat jo menehtyneet muihin sairauksiin, joten lähipiirini takia minun ei tarvitse olla huolissani. Toivon tottakai koronaviruksen leviämisen loppuvan ja mahdollisimman monen välttyvän tartunnalta, ja teen itse kaiken voitavan, etten vahingossakaan levittäisi virusta eteenpäin esim. käsissäni pinnalta toiselle pinnalle. Olen nyt kuitenkin tajunnut, kuinka hullu tilanne on. Vaaravyöhykkeessä ovat ainoastaan eläkeikäiset tai muuten jo vakavasti sairaat, joilla on muutenkin ongelmia terveydessä, mutta koko yhteiskunta ja talous ovat sekaisin viruksen takia. Viruksen leviäminen Suomeen olisi tullut estää runsailla testauksilla ja kunnollisilla karanteeneilla. Panikoiminen on kuitenkin turhaa alle eläkeikäisillä tai ellei ole sairautta, jonka takia olisi muutenkin aiheellista panikoida. Meidän nuorempien polvien tehtävä on ainoastaan estää virusta leviämästä.

Defenssinsä kullakin. Toki tilastollisesti näin, mutta Italiassa nuorin teholla oleva on 19-v. Independent-lehden mukaan. Alle 50-vuotiaita on tällä hetkellä teholla 12 % saman lähteen mukaan, ja parin viime viikon aikana koko ajan tehohoidettavien keskimääräinen ikä on laskenut (useita 80- ja 70-luvulla on syntyneitä on nyt joukossa). Independentin mukaan syy näiden ihmisten joutumiseen teholle oli välinpitämättömyys ohjeita kohtaan, eli eivät pysyneet poissa väkijoukoista. Perussairauksista ei ollut mitään puhetta, eikä muissakaan lähteissä ole ollut kun on nuorista uhreista puhuttu.

Kiinassa ja Iranissa on myös kuollut terveitä kolmekymppisiä sairaanhoitajia ja lääkäreitä. Jne.

Eli ottaisin pois tuon "ainoastaan"-sanan lauseestasi. Siis muita varten tiedoksi, koska sinulla selvästi on tarve pitää kuvitelmasi.

Vierailija
50770/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se Marin nyt viimein ehkä laittaa tehotoimet, kun alkaa oma henki olla kyseessä.

Vierailija
50771/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat kiinni,koulut jne.kiinni. Mitäs sen jälkeen? Kuinka kauan kykitään kotona?

Vierailija
50772/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koulut tänään suljetaan, pitääkö lasten olla kotona vai voivatko he vapaasti vaellella kavereiden kanssa ostareilla?

Vierailija
50773/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää on että kun koulujen ja päiväkotien sulkemisesta ilmoitetaan iskee hamstrauksen seuraava aalto. Tänään kaupat tyhjenee taas urakalla ja sama jatkuu lähipäivät. Pakko lähteä pyörähtämään kohta läheisen kaupan kulmille seuraamaan viihdettä. Virallisesti käytän koiraa lenkillä mutta samalla kerään kyyläpisteitä. Kaupassa kävin jo aamupäivällä ja oli hiljaista sekä kaikkea saatavilla.

Vierailija
50774/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hyvin oma nahka pelastettu.

Kst kiinankin lukemia.

En luota thl n ilmoittamiin.

Vierailija
50775/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten aikuisten osuus vakavasti sairaista koronapotilaista nousussa Euroopassa, Hollannissa teho-osaston potilaista yli puolet alle 50-vuotiaita

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006441310.html?utm_campaign=tf-HS&ut…

Nuorten aikuisten korkeaan riskiin sairastua vakavasti viittaa myös perusteellinen kiinalaistutkimus, joka julkaistiin helmikuun lopussa.

Vierailija
50776/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun koulut tänään suljetaan, pitääkö lasten olla kotona vai voivatko he vapaasti vaellella kavereiden kanssa ostareilla?

Etäopetuksen ulkopuolella eivät ole vankilassa joten voivat tehdä mitä parhaaksi näkevät. Ei Suomessa siihen vielä mennä että poliisit jahtaisivat ulkonaliikkuvia kuten vaikkapa Espanjassa. 

Vierailija
50777/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

269 tartuntaa Suomessa yhteensä kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-11212596

16.3. klo 12:53 Hallituksen tiedotustilaisuus siirtyy – uusi aika kello 16

Siis oikeasti. Tämä alkaa olla todellinen farssihallitus. ”Jätetään spektaakkelien ohella kaikki muukin muille.”

No jos nyt totta puhutaan, jos tämä olisi tapahtunut Sipilän hallituksen aikana, niin osaan kyllä mielessäni kuvitella senkin farssin.

Kun valmiutta pandemiaan ei ole, niin sitä ei ole, vaikka vallan kahvassa olisi itse Kekkonen.

Aivan turha yrittää vähätellä punavihreän koalition epäonnistumista jollain jo menneellä hallituksella. Emme saa koskaan tietää kuinka joku muu hallitus olisi käyttänyt sen ajan mikä Marinin hallituksella oli varautumiseen koronan lähestyessä Suomea vääjäämättä. Mitään järkevää ja hyödyllistä eivät tuolla ajalla tehneet. Se on todellakin nyt tyttökerho joka on mokannut, ei kukaan muu. Ei kukaan muu!

Toki THL on mokannut raskaasti, mutta he eivät ole Suomessa valtionjohtoa.

Voi kun siel ois ollu peeniksiä nii oltas kaikelta vältytty. Tytöt tytöt 😏

Satrui pahaan saumaan tää korona kun Suomessa ekaa kertaa kymmeniin vuosiin tapahtui jotain näin massiivista. Tästä tulee vielä sellainen agenda tietyille kansalaisille että jälkeen koronan saattaa olla armollisempaa kaltaiseni nuoren synnytysikäisen naisen purra vaikka omin hampain ranteet auki....

Vierailija
50778/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virukset ajan oloon kesyyntyvät, näin on aina käynyt. Ei tarvitse olla hirveän peloissaan.

Juu ebolakin on nykyään melko leppoisa tapaus, suorastaan piristävä kokemus, kuin kaukaisen sukulaisen tai vanhan ystävän yllätysvierailu.

Ai kamala :'D

Vierailija
50779/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Koulut ja päiväkodit laitettava kiinni, radikaalit rajoitukset tapaamisiin” – Tutkimusjohtajalta kovaa arvostelua koronavirus-toimista

”THL:n asiantuntijat olleet väärässä”

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d37f54c1-865c-4256-8087-c38a8bc55…

Minua ei ole koskaan ennen harmittanut oikeassa oleminen yhtä paljon kuin nyt 😭

Meitä on tälläkin palstalla paljon, meitä jotka yritimme varoittaa muita ja saimme kuulla naureskelua ja foliohattukommentteja.

Nyt se virus on täällä. Tuli foliohattu tuulessa lepattaen rentojen, huolettomien matkaajien mukana. Voivoi. Paska osui tuulettimeen ja nyt voimme vaan katsoa sen leviämistä.

Lähtevätköhän nämä huolettomat tänään kauppoihin tappelemaan vessapaperista ja tonnikalasta.

Vierailija
50780/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen tiedot: Hallitus harkitsee koulujen sulkemista

Hallitus neuvottelee tänään koronavirustilanteesta ja järjestää asiasta tiedotustilaisuuden kello 16.

https://yle.fi/uutiset/3-11259910

Ketju on lukittu.