Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
48941/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikähän tapauksia ollut tänään vähemmän, koska on keskitytty enemmän hoitohenkilökunnan testaukseen, ja se on suoraan pois muualta. Lisäksi niitä todennäköisisä, mutta lieviä tapauksia mm Italian komailijoilta ei enää testata.

Seuraa Ruotsin, Norjan, Tanskan ja Viron tilannetta myös. Todella vähän kuolleita. Hyvä niin.

Ei VIELÄ.

Vierailija
48942/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi heille, jotka eivät ole työelämässä tai lähellä sitä, niin itselläni ja useimmilla tuttavillani on firmat laitettu kokonaan etätöihin.  Kaikilla aloilla se ei ole mahdollista, mutta tämä kaikille pelkääville tiedoksi, että toimenpiteitä tehdään jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
48943/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomea voi ainakaan matkimisesta syyttää. Ihan omilla aivoilla ajatellaan. Päin peräsuolta menee, mutta onpahan ainakin itse järkeilty taktiikka eikä muilta matkittu. Muualla eristäydytään, tehdään me toisinpäin. Ja on vielä itse päästä keksitty teoria laumasuojasta. Ilman mitään tutkimustuloksia aiheesta. Ollaan me niin viisaita. Suomessa on aivan ylivoimaiset asiantuntijat, ei ne tuolla muualla maailmassa vaan osaa.

Se oli nolo käännösvirhe, kyse on siis laamasuojasta, ei koske ihmisiä. 🦙

Vierailija
48944/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikähän tapauksia ollut tänään vähemmän, koska on keskitytty enemmän hoitohenkilökunnan testaukseen, ja se on suoraan pois muualta. Lisäksi niitä todennäköisisä, mutta lieviä tapauksia mm Italian komailijoilta ei enää testata.

Seuraa Ruotsin, Norjan, Tanskan ja Viron tilannetta myös. Todella vähän kuolleita. Hyvä niin.

Ei VIELÄ.

Ai niin odotellaan, odotellaan, ja sillä välin hypetellään kiimaa.

Vierailija
48945/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollu jo muutaman viikon lievä kuiva yskä ja kurkku kipeänä. Eilen illalla alkoi rajumpi yskä ja omituinen tunne kurkussa/kaulalla. Tuntuu ihan kuin mulla olisi iso pala kurkussa, tai että joku pitäisi käsiä kaulan ympärillä ja puristaisi hellästi. Ei ole hengitysvaikeuksia, mutta ahdistava tunne. Hengenahdistus voisi olla oikeampi termi.

Minun lähipiirissäni (samalla työpaikalla) on ollut koronaa ja soitin koronalinjaan heti kun aloin epäilemään oireita. Mua ei testata, sanovat vaan että jos en pärjää kotona niin sitten soittoa uudestaan. Ongelmana on vain se, että kulkemiseni lähimpään terveyskeskukseen tapahtuu joko omin jaloin tai julkisella liikenteellä. Miten minä hankkiudun hoitoon, jos en kykene enää itse sinne kävelemään?

Hei, minulla oli aivan samanlainen olo ja testini oli onneksi negatiivinen. Omituinen tunne kurkussa ja välillä sai keskittyä, jotta sai kunnolla henkeä vedettyä. Olin työmatkalla Padovassa viikkoa ennen, kun ensimmäisestä kuolonuhrista Italiassa kerrottiin. Kävin jopa viinitilalla ko. kylässä (kirjoitin viestinkin tähän ketjuun). Muutoin teen etätöitä Sveitsissä. Kärvistelin epätietoisen oloni kanssa useamman viikon.

Jos voin verrata, niin meillä suomalaisilla on kyllä yleisellä tasolla suhtkoht parempi käsitys hygieniasta kuitenkin.

Vierailija
48946/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Triplassa ollut nyt tällä viikolla Tripla-mania ostoskarnevaalit? Paljonkohan siellä on ollut porukkaa koskettelemassa vaatteita ym?

Vierailija
48947/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se korona on alussa oireillut? Mulla on tosi uupunut olo, ja ikäänkuin kirvelee keuhkoissa. Sellainen paineen tunne myös hengittäessä.

Kiinnosti myös ja ihmetyttää miksi sinullekin joku antanut alapeukun. Eikö se ole parempi tiedostaa ja miettiä että saattaa olla se korona vaikka olisi lievän flunssan oloinen juttu, kun ilman testiä ei voi tietää. Sehän cain tarkoittaa että ihminen haluaa olla levittämättä mahdollista tautia

Vierailija
48948/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomea voi ainakaan matkimisesta syyttää. Ihan omilla aivoilla ajatellaan. Päin peräsuolta menee, mutta onpahan ainakin itse järkeilty taktiikka eikä muilta matkittu. Muualla eristäydytään, tehdään me toisinpäin. Ja on vielä itse päästä keksitty teoria laumasuojasta. Ilman mitään tutkimustuloksia aiheesta. Ollaan me niin viisaita. Suomessa on aivan ylivoimaiset asiantuntijat, ei ne tuolla muualla maailmassa vaan osaa.

Suomen pelastus: LAAMASUOJA! 🦙🦙🦙

Vierailija
48949/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Viralliset tartuntamääräluvut voidaan jo tyystin unohtaa, kaikkia ei testata, kaikilla ei ole oireita, mutta levittävät tautia silti; ihan turha puhua luvuista, fiksumpaa olettaa että koronaa on huomattavalla osalla ihmisistä ja pyrkiä sen mukaiseen varovaisuuteen.

2. Marinin hallituksen ensimmäinen kova testi ja puolivillaiseksi hyssyttelemiseksihän se meni. "Voitaisiin välttää yli 500 hengen tapahtumien pitämistä. Oppilaitokset, noooh, päättäköön itse, mitä tekevät." Niin kuin ihan täydellinen kyvyttömyys ottaa maailmalta esimerkkiä siitä, mitä tuleman pitää Suomessakin. Tällaisen viruksen kanssa maltilliset toimenpiteet ovat lähes sama kuin ei toimenpiteitä lainkaan. 

Hallituksen toimet vaikuttavat siltä että ovat mukamas kovasti tekemässä jotain, mutta oikeasti odottavat vaan että kuolo korjaa ne jotka ei kestä tautia...

Tyypillinen suomalainen byrokratiahimmeli. Kokoustetaan, tituleerataan virkanimikkeitä, kierrätetään papereita ja lähetellään meilejä ja kahvitellaan. Tätä samaa on liikkeellä myös suomalaisissa yrityksissä, joiden kyvyttömyyttä kilpailla kansainvälisillä markkinoilla ei kannata edellisen valossa ihmetellä.

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Riittää, kun kalvosulkeiset on pidetty, ja tilanne on hanskassa! Meillä on suunnitelma! - vain toteutus puuttuu ja todisteet sen tehosta, mutta ei anneta realiteettien haitata menoa.

Joo hieno suunnitelma. Ei minkäänlaista varasuunnitelmaa. Laitetaan sitten myöhemmin kaikki kiinni kuten Italiassa ja kiljutaan. Viivytysoperaatio ei onnistunut viivyttämään meidän lääkäreiden kerman tartuntoja, vaikka he eivät olleet edes yhtäkään korona potilasta vielä hoitaneet.

Tässä on mun hallitus, se on huippu hallitus. Turvallista kun Oulussa.

Onkin osuvaa, että hallitus tarkoittaa eestin kielellä hometta.

Vierailija
48950/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttaa kun suurin osa kavereistani ei välitä koko koronasta. Monet olivat vaan bilettämässä viikonloppuna, yhdellä vielä itsellä autoimmuunisairaus ja huono vastustuskyky... Jotkut tarvisivat valtion holhousta...

Vierailija
48951/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on todettu tartuntoja hoitohenkilökunnalla. Viikon kuluttua niitä on ennestään huonokuntoisilla pitkäaikaissairailla potilailla, ja siitä viikon kuluttua tulee vielä surkeampia uutisia ja tilastoja.

Epidemia etenee nopeasti, mutta tappavia ovat vasta pahat jälkitaudit, siksi toistaiseksi uutisoidaan vasta tartunnoista.

Papit ovat henkilöitä, joille voi soittaa sielunhoidollista apua tarvitessaan, ei ole pakko olla uskis, pelkkä halun jutella ja saada juttuseuraa on hyvä syy soittaa. Voimia, malttia, rakkautta!

Vierailija
48952/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei VIELÄ.

Ai niin odotellaan, odotellaan, ja sillä välin hypetellään kiimaa.

Onko susta kuolinuhrien määrä tässä tilanteessa se ainoa tärkeä asia? Jos on, niin ymmärrä sekin, että meillä tulee jäämään riittävää hoitoa vaille niitäkin potilaita, joille ei tule koronavirusta, jos virus pääsee leviämään. Ihan kuten kaikkialla muuallakin. Ruotsissakin jo. Sairaaloissa ja terveyskeskuksissa ei tule riittämään kapasiteettia hoitaa kaikkia ihmisiä. Pidä siis huolta, ettet kompastu tohon nokkeluuteesi. Ettei vaan tule sellaista pipiä, johon tarvitsisit lääkäriapua.

Vierailija
48953/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurailen tapahtumia työn puolesta myös itänaapurissa.

Venäjällä tehty tähän mennessä (sunnuntaihin mennessä) 104000 testiä. Tauti leviää nyt myös maan sisällä, eli ensimmäiset sellaiset tapaukset on todettu sunnuntaina mitkä eivät ole kytköksissä matkusteluun. 15 000 ihmistä on tarkkailussa.

On määrätty, että Moskovan alueella kaikki positiivisesti testanneet otetaan sairaalaan. Kotona ei sairasteta. Lisäksi oli joku että myös epänormaaleista flunssan oireista kärsivät otetaan sairaalaan, vaikka koronatesti ei olisikaan positiivinen, mutta tätä en täysin ymmärtänyt. Moskovassa karanteeniin määrätyt eivät saa poistua kotoaan. Roskat saa käydä viemässä omalla pihalla. Maski päällä ja yöaikaan. 

Osa valittelee ettei karanteeneja kuitenkaan valvota riittävästi. 

Vierailija
48954/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhauttaa kun suurin osa kavereistani ei välitä koko koronasta. Monet olivat vaan bilettämässä viikonloppuna, yhdellä vielä itsellä autoimmuunisairaus ja huono vastustuskyky... Jotkut tarvisivat valtion holhousta...

Kyllä! Ylimielistä ja itsekästä. Jotku eivät ymmärrä että yhteiskunnassa tärkeintä on suojata ja huolehtia sen heikoimmista jäsenistä.

Vierailija
48955/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis voiko joku selittää miksi tavoitteena on sairastuttaa mahdollisimman moni virukseen, jolle ei ihan todistetusti synny immuniteettia? Muissa maissa todettu, että koronaan voi sairastua uudestaan vaikka olisi jo aiemmin parantunut.

Miten tää laumasuoja muka auttaa tälläisen taudin kanssa? En ymmärrä. Siis tietääkö ne WHO:lla mitä täällä sooloillaan? Koitetaan ihan tarkoituksella antaa levitä?

Missä on todettu ettei immuniteettia synny?

Ei missään. Joitakin "parantuneita" eli testeissä negan saaneita on kyllä  "sairastunut uudestaan", mutta virustaudeissa ei ole mitenkään poikkeuksellista että testi näyttää  negatiivista vaikka virusta tosiasiassa elimistössä onkin.  Ei varsinkaan tilanteessa jossa operoidaan uunituoreilla, viikoissa kehitetyillä testeillä uuden viruksen kanssa.

Japanissa oli tänään tällainen mies taas. Siellä on parantuneita nyt 118, ja silti ainakin 2 näitä "parantuneita" tai uudelleen sairastuneita, miten sitten onkin. Nuo ei tuolla kyllä yleensä paljon hutiloi. Tiedä tästä sitten.

Japanissa on 130 miljoonaa ihmista, ja 22 ihmistä kuollut tähän virukseen. Ei kuulosta huolestuttavalta.

Japanissakin on tehoton ja päättämätön hallitus koska kuolleiden määrä ei ole noussut oikealle tasolle!

Näin se on oltava. Tai sitten vauvapalsta tietää totuuden, että Japani valehtelee ja tosiasiassa siellä poltetaan krematorioissa miljoonia ihmisiä.

Pieni olympiatuli vain... 🔥

Vierailija
48956/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen Komediateatteri oli vielä eilen auki. Oli Pete Poskiparran mentalisti-show. Me peruimme itse oman menomme. Komediateatteri sitä kun ei tehnyt. Paitsi nyt sitten tänään he peruivat tulevat esitykset.. Esimerkkinä vain tuo siitä, että nyt oikeesti tuntuu siltä, että kukaan ei tiedä mitä tässä tapahtuu, ja mitä pitäisi tehdä.

Vierailija
48957/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen pelastus: LAAMASUOJA! 🦙🦙🦙

Osataanko käyttää sitä oikein!? THL lta voi odottaa ihan mitä vain ohjeistusta. Pää laaman persiiseen ja kauppaan?

Vierailija
48958/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan oikeesti maha niin kuralla, että vessapaperia kuluu älytön määrä. Pelottaa tää korona, siitä johtuu. Olen kova jännittämään.

Paketin ostin viikko sitten ja enää jäljellä 2 rullaa.

Vierailija
48959/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Triplassa ollut nyt tällä viikolla Tripla-mania ostoskarnevaalit? Paljonkohan siellä on ollut porukkaa koskettelemassa vaatteita ym?

Ja REDIssä Miesten viikonloppu, Forumissa Hintahulinat, Itiksessä Itis Ale..

Vierailija
48960/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen Komediateatteri oli vielä eilen auki. Oli Pete Poskiparran mentalisti-show. Me peruimme itse oman menomme. Komediateatteri sitä kun ei tehnyt. Paitsi nyt sitten tänään he peruivat tulevat esitykset.. Esimerkkinä vain tuo siitä, että nyt oikeesti tuntuu siltä, että kukaan ei tiedä mitä tässä tapahtuu, ja mitä pitäisi tehdä.

Tilanne on todella katastrofaalinen tämän kaltaisille yrittäjille. Toki yleisestikin mutta myös taloudellisesta näkökulmasta katsottuna.

Ketju on lukittu.