Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Nyt muuttui sanamuoto noissa ulkomaalaisissa julkaisuissakin. Niiden mukaan Suomessa on 1 tiedossa oleva tartunta. Aiemmin muotona oli 1 tartunta. Jep, jep.
THL tiedotustilaisuus klo 14.
Maski ja hanskat kirjoitti:
Kosketko ja hoidatko potilasta ilman maskia?
Hän ehkä joutuu tekemään niin, jos hänen maastaan loppuu maskit.
Miksi emme lähetä heille lisää?
Missä on ihmisyytemme tämän hädän keskellä?
Pieni Suomi tarvitsee itse omat varustuksensa ja ei edes riitä jos tulee epidemia. Olemmeko lääkkeistä omavaraisia? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin kauan kun lääketiede suosii immunosuppressiivisia sekä bakteriostaattisia lääkkeitä, niin antibioottiresistenssi lisääntyy ja mikrobit pakkautuvat elimistöön. Ihan puhdas malliesimerkki kyseisistä lääkkeistä ovat SSRI:t, mutta myös verenpainelääkkeet ja kolesterolilääkkeet.
Se tuli yllätyksenä kaikille, kun Trevor Marshall kehitti antibioottiprotokollansa jo 20 vuotta sitten, jossa käytetään minosykliiniä, atsitromysiiniä, klindamysiiniä, ja olmesartaania, niin se ei ollut potilaille mieluisa yllätys, kun tämä mixi teki tehtävänsä. Oireet rupesivat nousemaan pinnalle kaikilla potilailla, kun mikrobeja rupesi kuolemaan, ja niitä sitten riittikin usean vuoden edestä tapettaviksi. Niitä löytyi aivan kaikista kroonisista taudeista suunnilleen yhtä paljon. Tämä on aihe, jota lääkärit koettavat välttää tänäkin päivänä. Antamani tiedot tässä kirjoituksessa ovat kiistatonta faktaa, kukaan ei pysty osoittamaan tätä kirjoitustani vääräksi, voidaan vain olla hiljaa ja alapeukuttaa, ja toivoa että tämä kirjoitukseni häviää.
Entä metotreksaatti tai biologiset lääkkeet, joilla hoidetaan mm. reumaa?
Ne ovat immunosuppressiivisia. Todella hyvin tunnettu asia kun lukee pubmedia.
Niinpä. Jos sairastaa vaikkapa reumaa ja sitä hoidetaan biologisella lääkkeellä, kuinka paljon ne lääkkeet todellisuudessa vaikuttaa vastustuskykyyn? Jos lopettaa/tauottaa lääkkeen palautuuko vastustuskyky ns. normaaliksi ja kuinka nopeasti? Kestääkö kuukauden vai kauemminkin? Kannattaako jatkaa lääkkeen käyttöä ja vaan katsoa miten käy...
Sydämeen sattui kun joku täällä oli sitä mieltä, että jos ei maskeja pystytä lähettämään, niin ainakin taudin jälkeiseen jälleenrakentamiseen pitäisi lähettää rahaa.
Kiina on maailman suurin maa ja lähes kaikki maailman rahat ovat jo Kiinassa. Suomi taas kytee erittäin haastavissa taloudellisissa oloissa. Nyt jo on varmaa, että taloutemme tulee kärsimään merkittävästi viruksen johdosta. Ja sitten jos suomalaiset alkavat sairastamaan joukolla yhtä vakavasti kuin kiinalaiset, niin taloudelliset vaikutukset ovat jotain käsittämättömän suuria.
Hävetkää te ketkä tuollaista ajattelitte, on nimittäin maanpetturuutta olla ajattelematta kriisitilanteessa isänmaan etua.
Vierailija kirjoitti:
Maanalla kirjoitti:
Ei muuten ole annettu. Kun koko asiaa vähätellään muutenkin Suomessa.
Mulla on itselläni ollut astma todella pahassa tasapainossa jo nyt 2 vuotta sen jälkeen kun tuli astman paheneminen ja olin 3vk vuodepotilaana kotona syöden lähes 4 viikkoa antibiootteja Ja vahvan kuurin kortisoneja. Kun tauti taittui, kesti 3kk päästä siihen terveeseen Tilaan että sain käveltyä kilometrin ilman että sydän ei pumputtanut eikä pintahiki puskenut pintaan. Mä tiedän että en tule kestämään tota virusta jos se muhun iskee koska astma ei ikinä palautunut tasapainoon.
Kaverini isosta maailmasta juuri tiedotti että viruksen oikea Rnaught arvo on 4.08 mikä indikoi viikossa yli 2M tartunnan saaneita. Hän näytti myös taulukon josta selvisi että kolme pv sitten olemme saaneet suomeenkin ainakin yhden tartunnan saaneen ja se ei ole se kiinalaisnainen. Data lähtöisin WHO:lta mm. Eipä ole lehdistö kovin ilmoitellut tapauksesta täällä meillä päin. Sinällään harmi, että muualla asuva tietää enemmän kuin me suomalaiset. Varsinkin kun meillä tuntuu olevan kova luotto siihen, että valtio tekee kaiken meidän parhaaksi ja on oikeamielinen ja erehtymättömän rehellinen.
Mitä sitten tehdä? Ohjeeksi hän antoi, että kun aika koittaa (ei jos aika koittaa) ainoa mahdollisuuteni on eristäytyä muista, mikä onnistuu kyllä helposti sillä teen töitä kotoa käsin. Ruuatkin olemme miehen kanssa jemmanneet jo valmiiksi kaappeihin ja joka pv varustamme vähän lisää. Tää on mulle niin selkeä keissi siitä, että parempi katsoa kuin katua enkä voi ymmärtää miten täälläkin moni kulkee laput silmillä.
Muulle maailmalle btw on myös täysin selkeetä jo sekin, että tämä virus ei ole mikään luojan luoma vaan selkeästi karkaamaan päässyt bioase. Siinä on yhdistynyt kahden eri viruksen vittumaisimmat piirteet, joka kuulemma on lähes mahdotonta luonnossa. No, en ole asiantuntija mutta mielelläni kuuntelen sellaisia.
Pysykää terveinä! Chees
Voi! Toivottavasti et nyt sitten saa tätä virusta. Voihan se kuitenkin olla, että saat tämän vain hyvin lievänä, tai et ollenkaan. 🙏
Astmaatikkona sairastaminen on takuulla kauheaa.
Itsellä oli tänä talvena hinkuyskä ( jota on nyt myös liikkeellä aika paljon) ja voin kuvitella, että nuo yskänpuuskat ja ilmaisuus olisi astmaatikolle toisella levelillä. Keuhkot meinas krakata ihan minulla perusterveelläkin!
Mä tajusin että mulla on hinkuyskä!!
Kiitos sulle!!!
Oon yskinyt hulluna ja oksentanut limaa ja välillä mainennaut tukehtua jo melkein kaks kuukautta. Astmatestit määrättiin mutta ei niistä Ventolinaista paljoa apua oo enkä oo ite uskonut astmaan ollenkaan.
Nyt soitan lääkäriin ja vaadin verikokeen kun ei ne viimeksi katsoneet kuin crp:n.
Voisitko tarkentaa vielä millaisia oireita sulla oli? <3
Vierailija kirjoitti:
Vastatkaa nyt te, jotka olette puhuneet toisesta tartunnasta.
No jokuhan sanoi ettei saa kertoa tai saa potkut
Taiwan liittyi uusimpana maana niiden joukkoon, jotka eivät ota vastaan henkilöitä Kiinasta.
Vierailija kirjoitti:
Luppa kertoo ettei mitään hätää vaan tilanne täysin hallinnassa eikä aiheuta mihinkään toimenpiteisiin. Muistuttaa yleisesti hygienian tärkeydestä koska flunssakausi kuitenkin meneillään. Vähän ylimielisesti hymyillen ajattelee että loppuisi jo että pääsisi pullakahville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastatkaa nyt te, jotka olette puhuneet toisesta tartunnasta.
No jokuhan sanoi ettei saa kertoa tai saa potkut
Eli sitä ei tapahtunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti pian tulee lisää tutkimustietoa. Minua kiinnostaa erityisen paljon todellinen kuolleisuusluku. Jos olisi 0.5 %, niin kuin nuo amerikkalaiset asiantuntijat tuossa arvioivat, että VOISI olla, niin se olisi hyvä. Jos taas Lancetin tapaustutkimuksen 11 %, niin aivan eri stoori. Mietin tässä oikeasti eristäytymistä / vapaaehtoista karanteenia. Mutta pitäisi olla lisää tietoa. Ja pitäisi myös osata reagoida riittävän ajoissa, ei vasta sitten, kun täällä on jo sairaalat täynnä keuhkokuumepotilaita.
Kannattaa yrittää edes vähän ymmärtää niitä tutkimuksia, joista poimii lukuja.
Lancetin tutkimuksessa otos on 99 viruksen aiheuttamaan keuhkokuumeeseen sairastunutta, joista heistäkin siis lähes 90% pysyi hengissä.
En oikeasti tiedä millainen otos tämä 99 on. Tutkimusraportissa sanotaan, että he olivat eristyksissä sairaalassa. Se oli aivan viruksen leviämisen alkuvaihetta, ja voi olla, että lievät tapauksetkin otettiin sisään eristyksen vuoksi (vert. tilanne nyt Lapin keskussairaalassa). Lisäksi, osa potilaista oli tutkimuksen loputtua edelleen sairaalassa, joten lopullinen kuolleisuusluku jäi vähän avoimeksi.
Voisiko joku ammattilainen vielä pohtia ääneen tätä.
Tutkimuksen otos on 99 koronaviruksen takia keuhkokuumeeseen sairastunutta. Ei siis ketä tahansa varmuuden vuoksi eristettyä, vaan vakavasti sairastunutta, joiden tila on vaatinut hoitoa sairaalassa.
Tutkimukseen ei valikoitu potilaita vaan kaikki ensimmäiset koronan vuoksi hoitoon tulleet otettiin tutkimukseen mukaan.
Lukekaa nyt oikeasti se tutkimusraportti. Tutkimuksessa on tutkittu 99 koronaviruksen takia keuhkokuumeeseen sairastunutta. Ei "kaikkia Koronan vuoksi hoitoon tulleita".
Mutta eikös tämä koronavirus aiheuta käytännössä jonkinlaisen keuhkokuumeen eli joko kuumeisen tai sitten ei-kuumeisen? Siis kuuluu nimenomaan tämän koronaviruksen perusoireisiin? Keuhkokuumettahan voi olla myös ilman oleellista kuumetta.
Kyllä, mutta joillain ihmisillä on korkea vastustuskyky ja kehon oma puolustusmekanismi hoitaa kehkokuumeen. Ei ennenvanhaankaan keuhkokuumeisia sairaalaan viety, selvisi jos selvisi. Ja sit on taas niitä ihmisiä (itsekin astmaatikkona) jotka on joka pikku pöpöstä todella kipeänä.
En oikein ymmärrä miksi joillain on niin hyvä immuunisuoja. Teen itse kaiken ns. ”oikein” (urheilu, elintavat, ravinto, vitamiinit jne) ja silti immuunivaste ollut kehno, sit taas joku olemattomilla ravinto/suoja-aineilla elävä rapakuoppo voi olla terve kuin pukki.
Olen huomannut että herkillä ja empaattisilla ihmisillä on monesti alentunut vastustuskyky. Ehkä kaikki se prosessointi ja herkkyys ympäristölle, vaatii myös että ihminen esim. nukkuu enemmän.
Tiedän ihmisiä jotka elää ihan miten sattuu, polttaa ja ei todellakaan pidä huolta vitamiinien saannista, ja nämä ovat aina terveenä. Yksi yhtenäinen piirre näillä henkilöillä on myös se että ovat hyvin ”kovia”, eivätkä ota oikein muita huomioon. Ovat itsekeskeisiä eivätkä ollenkaan ns. toisten taakankantajia.
En nyt yleistä, mutta ihan vaan jotain mitä itse olen havainnut lähipiirissäni.
Tää oli vähän OT, pysykää vaan virusasiassa ;)
Kiinan presidentti avasi sanaisen arkkunsa: https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-02-04-20/in…
Vierailija kirjoitti:
No niin kauan kun lääketiede suosii immunosuppressiivisia sekä bakteriostaattisia lääkkeitä, niin antibioottiresistenssi lisääntyy ja mikrobit pakkautuvat elimistöön. Ihan puhdas malliesimerkki kyseisistä lääkkeistä ovat SSRI:t, mutta myös verenpainelääkkeet ja kolesterolilääkkeet.
Se tuli yllätyksenä kaikille, kun Trevor Marshall kehitti antibioottiprotokollansa jo 20 vuotta sitten, jossa käytetään minosykliiniä, atsitromysiiniä, klindamysiiniä, ja olmesartaania, niin se ei ollut potilaille mieluisa yllätys, kun tämä mixi teki tehtävänsä. Oireet rupesivat nousemaan pinnalle kaikilla potilailla, kun mikrobeja rupesi kuolemaan, ja niitä sitten riittikin usean vuoden edestä tapettaviksi. Niitä löytyi aivan kaikista kroonisista taudeista suunnilleen yhtä paljon. Tämä on aihe, jota lääkärit koettavat välttää tänäkin päivänä. Antamani tiedot tässä kirjoituksessa ovat kiistatonta faktaa, kukaan ei pysty osoittamaan tätä kirjoitustani vääräksi, voidaan vain olla hiljaa ja alapeukuttaa, ja toivoa että tämä kirjoitukseni häviää.
Voisitko selittää, mitä tarkoittaa mikrobien pakkautuminen elimistöön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luppa kertoo ettei mitään hätää vaan tilanne täysin hallinnassa eikä aiheuta mihinkään toimenpiteisiin. Muistuttaa yleisesti hygienian tärkeydestä koska flunssakausi kuitenkin meneillään. Vähän ylimielisesti hymyillen ajattelee että loppuisi jo että pääsisi pullakahville.
Meanwhile In China, porukka häsää avaruuspuvuissa, ihmiset kuolee kaduille ja täyspaniikki päällä.
”Ei tässä mittään, meillä on niin hyvä terveydenhoito systeemi täällä, voi olla että on globaali pandemia päällä, pestään vaan käsiä ja ollaan niinku mitään ei oo tapahtunut, niin tää homma menee pois ihmisten mielistä.”
Tartuntojen määrää kasvaa nyt 18% päivässä niiden lukujen mukaan, jotka Kiina ilmoittaa. Eri asia on sitten se, että mikä on todellinen kasvuvauhti.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin lähteiden mukaan virus kiertää läpi koko ihmiskunnan vuoden loppuun mennessä. Suurin osa selviää ilman minkäänlaisia oireita. Joillekkin se aiheuttaa lievän flunssan, joillekkin vähän kovemman. Sitten sille pienelle epäonnekkaalle osalle vakavamman taudin, jolloin ollaan hengenvaarassa. Ja valitettavasti osa tulee kuolemaan taudin seurauksena.
Julma ajatelma, mutta on meitä sellaisiakin, jotka eivät ole koskaan sairastaneet tai syöneet lääkkeen lääkettä. Silti saamme osamme jäämistä. Syön, juon ja rällään, mutten ikinä sairastu.
N51
Missä THL:n tiedotustilaisuudesta kerrottiin?
Vierailija kirjoitti:
Sydämeen sattui kun joku täällä oli sitä mieltä, että jos ei maskeja pystytä lähettämään, niin ainakin taudin jälkeiseen jälleenrakentamiseen pitäisi lähettää rahaa.
Kiina on maailman suurin maa ja lähes kaikki maailman rahat ovat jo Kiinassa. Suomi taas kytee erittäin haastavissa taloudellisissa oloissa. Nyt jo on varmaa, että taloutemme tulee kärsimään merkittävästi viruksen johdosta. Ja sitten jos suomalaiset alkavat sairastamaan joukolla yhtä vakavasti kuin kiinalaiset, niin taloudelliset vaikutukset ovat jotain käsittämättömän suuria.
Hävetkää te ketkä tuollaista ajattelitte, on nimittäin maanpetturuutta olla ajattelematta kriisitilanteessa isänmaan etua.
Kyllä Kiinaan menee apua. Trollit voi lopettaa huolehtimisen.
Vatican sends hundreds of thousands of masks to China
From Hada Messia in Rome
A discarded face mask is pictured on a street in Wuhan on January 26. Credit: Hector Retamal/AFP/Getty Images
The Vatican has shipped hundreds of thousands of face masks to the Chinese provinces of Hubei, Zhejiang and Fujian in response to the coronavirus outbreak.
In a statement issued to CNN, Vatican spokesman Matteo Bruni said that the masks were sent "to help stop the spread of the contamination of coronavirus."
The initiative comes from the Office of Papal charities, the Chinese Missionary Center in Italy, with the help of the Vatican Pharmacy. The statement did not provide with a specific number of masks nor with specific dates.
https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-02-03-20-in…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maanalla kirjoitti:
Ei muuten ole annettu. Kun koko asiaa vähätellään muutenkin Suomessa.
Mulla on itselläni ollut astma todella pahassa tasapainossa jo nyt 2 vuotta sen jälkeen kun tuli astman paheneminen ja olin 3vk vuodepotilaana kotona syöden lähes 4 viikkoa antibiootteja Ja vahvan kuurin kortisoneja. Kun tauti taittui, kesti 3kk päästä siihen terveeseen Tilaan että sain käveltyä kilometrin ilman että sydän ei pumputtanut eikä pintahiki puskenut pintaan. Mä tiedän että en tule kestämään tota virusta jos se muhun iskee koska astma ei ikinä palautunut tasapainoon.
Kaverini isosta maailmasta juuri tiedotti että viruksen oikea Rnaught arvo on 4.08 mikä indikoi viikossa yli 2M tartunnan saaneita. Hän näytti myös taulukon josta selvisi että kolme pv sitten olemme saaneet suomeenkin ainakin yhden tartunnan saaneen ja se ei ole se kiinalaisnainen. Data lähtöisin WHO:lta mm. Eipä ole lehdistö kovin ilmoitellut tapauksesta täällä meillä päin. Sinällään harmi, että muualla asuva tietää enemmän kuin me suomalaiset. Varsinkin kun meillä tuntuu olevan kova luotto siihen, että valtio tekee kaiken meidän parhaaksi ja on oikeamielinen ja erehtymättömän rehellinen.
Mitä sitten tehdä? Ohjeeksi hän antoi, että kun aika koittaa (ei jos aika koittaa) ainoa mahdollisuuteni on eristäytyä muista, mikä onnistuu kyllä helposti sillä teen töitä kotoa käsin. Ruuatkin olemme miehen kanssa jemmanneet jo valmiiksi kaappeihin ja joka pv varustamme vähän lisää. Tää on mulle niin selkeä keissi siitä, että parempi katsoa kuin katua enkä voi ymmärtää miten täälläkin moni kulkee laput silmillä.
Muulle maailmalle btw on myös täysin selkeetä jo sekin, että tämä virus ei ole mikään luojan luoma vaan selkeästi karkaamaan päässyt bioase. Siinä on yhdistynyt kahden eri viruksen vittumaisimmat piirteet, joka kuulemma on lähes mahdotonta luonnossa. No, en ole asiantuntija mutta mielelläni kuuntelen sellaisia.
Pysykää terveinä! Chees
Voi! Toivottavasti et nyt sitten saa tätä virusta. Voihan se kuitenkin olla, että saat tämän vain hyvin lievänä, tai et ollenkaan. 🙏
Astmaatikkona sairastaminen on takuulla kauheaa.
Itsellä oli tänä talvena hinkuyskä ( jota on nyt myös liikkeellä aika paljon) ja voin kuvitella, että nuo yskänpuuskat ja ilmaisuus olisi astmaatikolle toisella levelillä. Keuhkot meinas krakata ihan minulla perusterveelläkin!
Mä tajusin että mulla on hinkuyskä!!
Kiitos sulle!!!
Oon yskinyt hulluna ja oksentanut limaa ja välillä mainennaut tukehtua jo melkein kaks kuukautta. Astmatestit määrättiin mutta ei niistä Ventolinaista paljoa apua oo enkä oo ite uskonut astmaan ollenkaan.
Nyt soitan lääkäriin ja vaadin verikokeen kun ei ne viimeksi katsoneet kuin crp:n.
Voisitko tarkentaa vielä millaisia oireita sulla oli? <3
Ei hinkuyskään ole mitään lääkettä. Tai on, jos ekan kahden viikon aikana se todetaan, mutta jos olet yskinyt jo 2 kk niin siinä vaiheessa lääke ei auta koska olet jo paranemassa, joten jatka yskimistä vaan. Sillä se lähtee.
Mikään ei estä järjestämästä tarvittaessa karanteenia tehtaalle (ei ole sama asia kuin vakavat oireet). Ajattelitko, että perusinfran annetaan kaatua?