Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maanalla kirjoitti:
Ei muuten ole annettu. Kun koko asiaa vähätellään muutenkin Suomessa.
Mulla on itselläni ollut astma todella pahassa tasapainossa jo nyt 2 vuotta sen jälkeen kun tuli astman paheneminen ja olin 3vk vuodepotilaana kotona syöden lähes 4 viikkoa antibiootteja Ja vahvan kuurin kortisoneja. Kun tauti taittui, kesti 3kk päästä siihen terveeseen Tilaan että sain käveltyä kilometrin ilman että sydän ei pumputtanut eikä pintahiki puskenut pintaan. Mä tiedän että en tule kestämään tota virusta jos se muhun iskee koska astma ei ikinä palautunut tasapainoon.
Kaverini isosta maailmasta juuri tiedotti että viruksen oikea Rnaught arvo on 4.08 mikä indikoi viikossa yli 2M tartunnan saaneita. Hän näytti myös taulukon josta selvisi että kolme pv sitten olemme saaneet suomeenkin ainakin yhden tartunnan saaneen ja se ei ole se kiinalaisnainen. Data lähtöisin WHO:lta mm. Eipä ole lehdistö kovin ilmoitellut tapauksesta täällä meillä päin. Sinällään harmi, että muualla asuva tietää enemmän kuin me suomalaiset. Varsinkin kun meillä tuntuu olevan kova luotto siihen, että valtio tekee kaiken meidän parhaaksi ja on oikeamielinen ja erehtymättömän rehellinen.
Mitä sitten tehdä? Ohjeeksi hän antoi, että kun aika koittaa (ei jos aika koittaa) ainoa mahdollisuuteni on eristäytyä muista, mikä onnistuu kyllä helposti sillä teen töitä kotoa käsin. Ruuatkin olemme miehen kanssa jemmanneet jo valmiiksi kaappeihin ja joka pv varustamme vähän lisää. Tää on mulle niin selkeä keissi siitä, että parempi katsoa kuin katua enkä voi ymmärtää miten täälläkin moni kulkee laput silmillä.
Muulle maailmalle btw on myös täysin selkeetä jo sekin, että tämä virus ei ole mikään luojan luoma vaan selkeästi karkaamaan päässyt bioase. Siinä on yhdistynyt kahden eri viruksen vittumaisimmat piirteet, joka kuulemma on lähes mahdotonta luonnossa. No, en ole asiantuntija mutta mielelläni kuuntelen sellaisia.
Pysykää terveinä! Chees
Voi! Toivottavasti et nyt sitten saa tätä virusta. Voihan se kuitenkin olla, että saat tämän vain hyvin lievänä, tai et ollenkaan. 🙏
Astmaatikkona sairastaminen on takuulla kauheaa.
Itsellä oli tänä talvena hinkuyskä ( jota on nyt myös liikkeellä aika paljon) ja voin kuvitella, että nuo yskänpuuskat ja ilmaisuus olisi astmaatikolle toisella levelillä. Keuhkot meinas krakata ihan minulla perusterveelläkin!
Mä tajusin että mulla on hinkuyskä!!
Kiitos sulle!!!
Oon yskinyt hulluna ja oksentanut limaa ja välillä mainennaut tukehtua jo melkein kaks kuukautta. Astmatestit määrättiin mutta ei niistä Ventolinaista paljoa apua oo enkä oo ite uskonut astmaan ollenkaan.
Nyt soitan lääkäriin ja vaadin verikokeen kun ei ne viimeksi katsoneet kuin crp:n.
Voisitko tarkentaa vielä millaisia oireita sulla oli? <3
Ei hinkuyskään ole mitään lääkettä. Tai on, jos ekan kahden viikon aikana se todetaan, mutta jos olet yskinyt jo 2 kk niin siinä vaiheessa lääke ei auta koska olet jo paranemassa, joten jatka yskimistä vaan. Sillä se lähtee.
Joo, kiitos, näin taitaa olla, luinkin tuosta. Ei kai auta ku vaan yskiä köhiä.
Haluan silti että otetaan se vasta-ainetesti ettei mun tarvi tota pef-testiä jatkaa. Ventoline aiheuttaa allergisia oireita ja Buvantol ei auta sitäkään vähää mitä Ventoline. Ei oo kiva niitä muutenkaan turhaa käyttää aamuin illoin kun selvästikään astmaa ei oo.
Se voi olla moni muukin asia mikä yskittää. Joskus tavallinen flunssakin saattaa jäädä keuhkoihin pitkäksi aikaa. Minulla pitkää yskää aiheutti homekoti. Luultiin myös, että olisi astma puhjennut, mutta ei onneksi.
Eikö pef-testaus ole vain 2 viikkoa? Melko pian voit kuitenkin itsekkin nähdä onko lääkkeillä vaikutusta ja ilmoittaa sen lääkärille.
Tietenkin jos sinua helpottaa tieto hinkuyskästä, niin testaa ihmeessä. Itse en aio mennä lähellekään terveyskeskuksia tai labroja tällaisena aikana. Aina sieltä tarttuu mukaan jotain muuta, jopa jotain pahempaa.
Säästä se ventoline jos sinulla sitä on. Se auttaa miedossa koronassa.
Hyvä pointti, kiitos. Oonkin ajatellut että hyvä että on noi lääkkeet jos pahin iskee. On ainakin jotain apua.
Jos ei kuuria aloteta kuitenkaan niin ehtiihän sen tosiaan testata sitten myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista ”eristäytyä” mitenkään kun ei ole omaa mökkiä tai eräkämppää minne mennä? Onnistuuko kaupungissa?
Vuokraa kämppä syrjäisimmästä lähiöstä?
Hyvin vaikeaa on pysytellä eristäytyneenä, ihminen on laumaeläin ja sen vuoksi joku käy väistämättä tsekkaamassa jos ei itse näyttäydy.
Silti voi tehdä valinnan avaako oven sille tsekkaaalle vai tyytyykö esimerkiksi oven läpi sanomaan ettei halua tavata ketään. Ei sieltä väkisin sisään tulla silloin koska ei mitään syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sydämeen sattui kun joku täällä oli sitä mieltä, että jos ei maskeja pystytä lähettämään, niin ainakin taudin jälkeiseen jälleenrakentamiseen pitäisi lähettää rahaa.
Kiina on maailman suurin maa ja lähes kaikki maailman rahat ovat jo Kiinassa. Suomi taas kytee erittäin haastavissa taloudellisissa oloissa. Nyt jo on varmaa, että taloutemme tulee kärsimään merkittävästi viruksen johdosta. Ja sitten jos suomalaiset alkavat sairastamaan joukolla yhtä vakavasti kuin kiinalaiset, niin taloudelliset vaikutukset ovat jotain käsittämättömän suuria.
Hävetkää te ketkä tuollaista ajattelitte, on nimittäin maanpetturuutta olla ajattelematta kriisitilanteessa isänmaan etua.Kyllä Kiinaan menee apua. Trollit voi lopettaa huolehtimisen.
Vatican sends hundreds of thousands of masks to China
From Hada Messia in Rome
A discarded face mask is pictured on a street in Wuhan on January 26. Credit: Hector Retamal/AFP/Getty Images
The Vatican has shipped hundreds of thousands of face masks to the Chinese provinces of Hubei, Zhejiang and Fujian in response to the coronavirus outbreak.
In a statement issued to CNN, Vatican spokesman Matteo Bruni said that the masks were sent "to help stop the spread of the contamination of coronavirus."
The initiative comes from the Office of Papal charities, the Chinese Missionary Center in Italy, with the help of the Vatican Pharmacy. The statement did not provide with a specific number of masks nor with specific dates.
https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-02-03-20-in…
Sadat tuhannet maskit ovat kiva symbolinen liike, mutta tosiasiassa niitä tarvittaisiin satoja miljoonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista ”eristäytyä” mitenkään kun ei ole omaa mökkiä tai eräkämppää minne mennä? Onnistuuko kaupungissa?
Hyvin vaikeaa on pysytellä eristäytyneenä, ihminen on laumaeläin ja sen vuoksi joku käy väistämättä tsekkaamassa jos ei itse näyttäydy.
Kuka käy? Ei työkaverit tule tsekkaamaan ja omia vanhempia ei ole elämäni kiinnostanut 20 vuoteen...
Miksei kiinalaiset tilaa maskeja netistä? Sieltä muutkin tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käy? Ei työkaverit tule tsekkaamaan ja omia vanhempia ei ole elämäni kiinnostanut 20 vuoteen...
Sinun tapauksessa kukaan tuskin sitten käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maanalla kirjoitti:
Ei muuten ole annettu. Kun koko asiaa vähätellään muutenkin Suomessa.
Mulla on itselläni ollut astma todella pahassa tasapainossa jo nyt 2 vuotta sen jälkeen kun tuli astman paheneminen ja olin 3vk vuodepotilaana kotona syöden lähes 4 viikkoa antibiootteja Ja vahvan kuurin kortisoneja. Kun tauti taittui, kesti 3kk päästä siihen terveeseen Tilaan että sain käveltyä kilometrin ilman että sydän ei pumputtanut eikä pintahiki puskenut pintaan. Mä tiedän että en tule kestämään tota virusta jos se muhun iskee koska astma ei ikinä palautunut tasapainoon.
Kaverini isosta maailmasta juuri tiedotti että viruksen oikea Rnaught arvo on 4.08 mikä indikoi viikossa yli 2M tartunnan saaneita. Hän näytti myös taulukon josta selvisi että kolme pv sitten olemme saaneet suomeenkin ainakin yhden tartunnan saaneen ja se ei ole se kiinalaisnainen. Data lähtöisin WHO:lta mm. Eipä ole lehdistö kovin ilmoitellut tapauksesta täällä meillä päin. Sinällään harmi, että muualla asuva tietää enemmän kuin me suomalaiset. Varsinkin kun meillä tuntuu olevan kova luotto siihen, että valtio tekee kaiken meidän parhaaksi ja on oikeamielinen ja erehtymättömän rehellinen.
Mitä sitten tehdä? Ohjeeksi hän antoi, että kun aika koittaa (ei jos aika koittaa) ainoa mahdollisuuteni on eristäytyä muista, mikä onnistuu kyllä helposti sillä teen töitä kotoa käsin. Ruuatkin olemme miehen kanssa jemmanneet jo valmiiksi kaappeihin ja joka pv varustamme vähän lisää. Tää on mulle niin selkeä keissi siitä, että parempi katsoa kuin katua enkä voi ymmärtää miten täälläkin moni kulkee laput silmillä.
Muulle maailmalle btw on myös täysin selkeetä jo sekin, että tämä virus ei ole mikään luojan luoma vaan selkeästi karkaamaan päässyt bioase. Siinä on yhdistynyt kahden eri viruksen vittumaisimmat piirteet, joka kuulemma on lähes mahdotonta luonnossa. No, en ole asiantuntija mutta mielelläni kuuntelen sellaisia.
Pysykää terveinä! Chees
Voi! Toivottavasti et nyt sitten saa tätä virusta. Voihan se kuitenkin olla, että saat tämän vain hyvin lievänä, tai et ollenkaan. 🙏
Astmaatikkona sairastaminen on takuulla kauheaa.
Itsellä oli tänä talvena hinkuyskä ( jota on nyt myös liikkeellä aika paljon) ja voin kuvitella, että nuo yskänpuuskat ja ilmaisuus olisi astmaatikolle toisella levelillä. Keuhkot meinas krakata ihan minulla perusterveelläkin!
Mä tajusin että mulla on hinkuyskä!!
Kiitos sulle!!!
Oon yskinyt hulluna ja oksentanut limaa ja välillä mainennaut tukehtua jo melkein kaks kuukautta. Astmatestit määrättiin mutta ei niistä Ventolinaista paljoa apua oo enkä oo ite uskonut astmaan ollenkaan.
Nyt soitan lääkäriin ja vaadin verikokeen kun ei ne viimeksi katsoneet kuin crp:n.
Voisitko tarkentaa vielä millaisia oireita sulla oli? <3
Ei hinkuyskään ole mitään lääkettä. Tai on, jos ekan kahden viikon aikana se todetaan, mutta jos olet yskinyt jo 2 kk niin siinä vaiheessa lääke ei auta koska olet jo paranemassa, joten jatka yskimistä vaan. Sillä se lähtee.
Alkoi päivän kestävällä kuumella ja liman kertymisellä nenään. Sitten oli muutama päivä ettei vaikutti että olin tervehtymässä, mutta alkoikin raju yskä.
Yskänpuuskia tuli monta päivässä ja limaa erittyi paljon keuhkoputkista. Itsellä ei tullut ihan sellaista ”hinkuvaa” ääntä yskiessä, mutta välillä melkein oksensin rajun yskimisen seuraksena. Tuo tauti olisi varmasti äkkiä voinut aiheuttaa keuhkokuumeen, mutta taistelin vastaan tujuilla ”luonnonlääkkeillä” ja söin paljon c-vitamiinia. Kannattaa ehdottomasti olla kuormittamasta elimistöä millään raskaalla liikunnalla niin kauan kuin yskimistä kestää!
Minulla ja myös pojallani tauti kesti melkein kuukauden.
Pikaisia paranemisia sinulle!
http://www.ekathimerini.com/249131/article/ekathimerini/news/ministry-a…
Kreikka palkkaa lisää väkeä terveydenhuoltoon. Onneksi Suomen ei tarvitse varautua kun meillä on homma hanskassa!
Taidan liittyä huolestuneisiin ja alan täydentämään muonavarastoja sillä ilmassa on jokin epämiellyttävä leyhähdys: aivan kuin p*ska olisi osunut tuulettimeen.
Vierailija kirjoitti:
Virallisten lukujen mukaan coronaan sairastuneista on enemmän kuolleita kuin parantuneita. Katso ihan vaikka iltalehti. Iltasanomat on sensijaan päättänyt olla julkaisematta tällä viikolla negatiivisia uutisia. Että sellaista.
Eivät viralliset luvut, eikä mikään taho tiedä kuinka moni on saanut tartunnan, muttei ole saanut mitään oireita tai oireet ovat olleet kuten lievässä nuhakuumeessa. Nämä ihmiset eivät ole missään tilastoissa, joten kukaan ei tiedä tarkkaan kuinka moni on saanut tartunnan ja joko selvinnyt ilman oireita tai parantunut kärsittyään vain lievistä oireista.
Ne sairastuneet jotka ovat mukana virallisissa luvuissa ovat saaneet ihan kunnon oireita, eli ovat päätyneet sairaalaan eli siis tilastoihin. Vakava tauti kyseessä, mutta siis niille jotka ovat saaneet vakavia oireita. Muista emme tiedä mitään.
Eipä johonkin eristäytymiseen oo mitään tsäänssejä, jos sulla on esimerkiksi lapsia. Ne vähintään kantaa taudin kotiin, ennen kuin ehtii tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä Suomessa on yllinkyllin kaikkea. Kiinassa ei ole nyt hanskoja eikä kasvosuojuksia, yms. Sairaala tarvikkeita.
Ovat pyytäneet apua.
Miksi hallitus ei reagoi?
Ulkoministeriö?Emmekö voisi auttaa?
Tämä on koko maailman yhteinen hätä.
Meiltä lennot toimivat vielä.
Koneissa voitaisiin viedä sairaalatarvikkeita kriisialueelle.Me voidaan kohta tarvita noita itse ja toiseksi nuo tarvikkeet varmaan nykyään valmistetaan enimmäkseen Kiinassa. Kun on niin halpaa...
Tuota olen itsekin ihmetellyt. Ne maskit ja hanskat kuitenkin valmistetaan Kiinassa. Mikä järki niitä on sinne Euroopasta lähettää. Kiinassa valmistetaan myös suurin osa maailman kaikista lääkkeistä. Mitä mahtaa käydä kun ne tehtaat sammuvat...
Mihin ne sammuvat? Mikä ihmeen maailmanlopun meininki tässä ketjussa on? Miksi tuotannon jatkumista ei olisi varmistettu kriisitilanteissa? Mitä te saatta tästä paniikinlietsonnasta?
Katso noita tällekin palstalle linkattuja youtube-videoita Wuhanista. Ihmiset tappelevat maskit naamalla viimeisistä riisipusseista kaupoissa, joiden hyllyt ovat tyhjänä. Miten joku yritystoiminta jatkuisi tuollaisissa oloissa häiriöittä, jos jo elämälle välttämättömien perustarpeiden varmistaminen alkaa käydä ylivoimaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virallisten lukujen mukaan coronaan sairastuneista on enemmän kuolleita kuin parantuneita. Katso ihan vaikka iltalehti. Iltasanomat on sensijaan päättänyt olla julkaisematta tällä viikolla negatiivisia uutisia. Että sellaista.
Eivät viralliset luvut, eikä mikään taho tiedä kuinka moni on saanut tartunnan, muttei ole saanut mitään oireita tai oireet ovat olleet kuten lievässä nuhakuumeessa. Nämä ihmiset eivät ole missään tilastoissa, joten kukaan ei tiedä tarkkaan kuinka moni on saanut tartunnan ja joko selvinnyt ilman oireita tai parantunut kärsittyään vain lievistä oireista.
Ne sairastuneet jotka ovat mukana virallisissa luvuissa ovat saaneet ihan kunnon oireita, eli ovat päätyneet sairaalaan eli siis tilastoihin. Vakava tauti kyseessä, mutta siis niille jotka ovat saaneet vakavia oireita. Muista emme tiedä mitään.
Euroopassa on kaikki sairastumisepäillyt varmaan saatu testattua, mutta Kiinassa sairaalat pullistelevat ihmisiä, joilla on voimakkaat oireet, mutta jotka eivät vielä näy virallisissa luvuissa, koska diagnostisia testikittejä ei yksinkertaisesti ole riittävästi, että tapaukset voitaisiin todentaa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä johonkin eristäytymiseen oo mitään tsäänssejä, jos sulla on esimerkiksi lapsia. Ne vähintään kantaa taudin kotiin, ennen kuin ehtii tehdä mitään.
Onneksi ei ole kotona asuvia lapsia jaloissa pyörimässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsekkaamisessa ei ole kyse huolehtimisesta ollenkaan, mutta myös eristäytyneelle itselleen tulee pakottava tarve näyttäytyä, jos ei ole täysin mielisairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on virallisesti sairastunut yli 20 000. Voidaan siis arvioida, että todellinen luku, Kiinan väkiluvun huomioiden, on ainakin tuplat. Yli 40 000 ja jokainen noista tartuttaa 2-4.
Viikon päästä sairastuneita on satoja tuhansia, jotka tartuttavat taas ne 2-4.
Virallisten lukujen mukaan kuolinluku kasvaa joka päivä hieman. Nyt luku on noussut jo yli kuuteenkymmeneen eli viimeistään viikonloppuna on jo sata uhria lisää per päivä.
Todellisuudessa kuolleita on varmasti ainakin tuplasti, koska kaikki eivät kerkeä sairaalaan.
En hermoile vielä, niin kauan kun tartuntoja ei lasketa miljoonissa Kiinassa.
Kaupunkieristäytyjille: tilatkaa ruoka kotiin vaikka kerran 2 viikossa, samoin muut pakolliset. Ulkoilkaa aikaisin aamulla/myöhään illalla kun muita vähän liikkeellä. Jättäytykää pois töistä, koulusta, opinnoista. Jälkiseuraamuksia toki tulee, mutta jos nyt välttämättä haluatte eristäytyä...
Mä haluun lisää tietoa MITÄ tää aiheuttaa riskiryhmille ja MILLÄ TODENNÄKÖISYYDELLÄ. Aivan väärä tiedotus jos sanotaan että vain perusterveelle vaaraton. Kiinan luvuista saa sit päätellä että tyyliin jokaiselle perussairaalle käy huonosti. Suomessa puolella on oerussairaus ja joillain nuorilla tai lapsillakin voi olla useampi.
Pitäisi selkeästk viestiä että ei tämä perussairaalle automaattisesti tarkoita pahinta mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkieristäytyjille: tilatkaa ruoka kotiin vaikka kerran 2 viikossa, samoin muut pakolliset. Ulkoilkaa aikaisin aamulla/myöhään illalla kun muita vähän liikkeellä. Jättäytykää pois töistä, koulusta, opinnoista. Jälkiseuraamuksia toki tulee, mutta jos nyt välttämättä haluatte eristäytyä...
Niin, muuten onnistuu mutta lapsia ei saa ottaa koulusta, sitten tuleekin lasu muorit sisään ovesta ryminällä.
Vierailija kirjoitti:
Miten koiranomistajat? Eihän sitä pikku karvalasta voi jättää lenkittämättä eikä viedä piikille vaikka koirat syövät kaikki oksut ja kakat ojista ja tartuttavat ihmiset.
Vähän eri asia kiinassa.
Suomessa on vähän eri asia. 300ke asuntolainaa ja perhe elätettävänä, en kyllä ottas potkuja.