Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
44461/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marin rauhoittelee hamstraajia: "Kaupoista saa ruokaa huomennakin". 

On vissiin mennyt pointti pikkuisen ohi?

Me ainakin ostettiin kotivaraa siksi, ettei tarvitse sitten käydä siellä kaupassa, josta mahdollisesti tuo kotiin myös virustartunnan, kun epidemia iskee. 

Onko hän vähän yksinkertainen?

Vierailija
44462/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidättääkö poliisi jos menee koronan kanssa tahallaan tartuttamaan porukkaa tuolla kaungilla? 😂

Ja tämä asia naurattaa, koska...?

Koska voiko poliisi puuttua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44463/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Survivor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Survivor kirjoitti:

Nyt on tultu kaupasta täysvarustuksen kanssa. Vain silmät näkyi. Käsissä suojakäsineet. Ei näkynyt muita suojattuja. Vain yksi mies joka shoppaili hanskat käsissä. Voi hyvänen aika miten kovin ihmiset tuolla kaupassa yskii ja yskivät ihan suoraan eteensä ilman häpeää. Onneksi ostin paljon ruokaa. Ihan hullua tuolla teidän junttian ja pöllöjen seassa liikkua :D

Eikö ole hullua. Hamstrataan kun corona tulee, mutta siltä ei sitten suojauduta mitenkään. Olin itse ainoa, joka oli suojautunut omassa kaupassa.

No on hullua ja voin sanoa kassojen ja muiden ihmisen ilmeistä että olin ensimmäisiä joka liikkui suojattuna. Kyseessä oli iso kauppa ja kaupunki on Suomen mittakaavassa iso. Eräs kassa katsoi minua peloissaan. Ihan kuin todellisuus olisi iskenyt minun myötä hänen kasvoille ''ei, ei corona oli mikään pelkkä uutinen ja ei sitä ei pääse pakoon lopettamalla sen ajattelu...''.

Mä sain samanlaisia katseita. Yksi kuiskasi, että onkohan tolla corona.

hei haloo ihmiset! On sulla corona tai ei, suojatkaa naamanne ja kätenne! Sillä estetään taudin leviäminen.

Tottakai. Mistähän näitä muoveja saisi.

Vierailija
44464/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat.net -ryhmässä kysyttiin, onko tullut työpaikoilta rajoituksia ja ohjeistuksia matkusteluun. Suuri osa hoitajien vastauksista on täynnä naureskelua ja vähättelyä, että kylpyhuoneeseenko tässä pitäisi lukittautua ja lopettaa elämästä normaalia elämää. Että kyllä lähdetään reissuun, vaikka mikä tulisi! Olen siis itsekin hoitaja ja aivan pöyristynyt kollegoiden kirjoittelusta...

Vierailija
44465/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihmiset, mitä mieltä olette, pitäisikö koulut ja päiväkodit laittaa kiinni? Miksi, miksi ei? Vai mahdollisesti vain tietyissä paikoissa?

Vierailija
44466/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Survivor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Survivor kirjoitti:

Nyt on tultu kaupasta täysvarustuksen kanssa. Vain silmät näkyi. Käsissä suojakäsineet. Ei näkynyt muita suojattuja. Vain yksi mies joka shoppaili hanskat käsissä. Voi hyvänen aika miten kovin ihmiset tuolla kaupassa yskii ja yskivät ihan suoraan eteensä ilman häpeää. Onneksi ostin paljon ruokaa. Ihan hullua tuolla teidän junttian ja pöllöjen seassa liikkua :D

Eikö ole hullua. Hamstrataan kun corona tulee, mutta siltä ei sitten suojauduta mitenkään. Olin itse ainoa, joka oli suojautunut omassa kaupassa.

No on hullua ja voin sanoa kassojen ja muiden ihmisen ilmeistä että olin ensimmäisiä joka liikkui suojattuna. Kyseessä oli iso kauppa ja kaupunki on Suomen mittakaavassa iso. Eräs kassa katsoi minua peloissaan. Ihan kuin todellisuus olisi iskenyt minun myötä hänen kasvoille ''ei, ei corona oli mikään pelkkä uutinen ja ei sitä ei pääse pakoon lopettamalla sen ajattelu...''.

hei haloo ihmiset! On sulla corona tai ei, suojatkaa naamanne ja kätenne! Sillä estetään taudin leviäminen.

Tämä. Mua palvellut kassa tuntui ymmärtävän ja otti normaalia pitemmän katsekontaktin ja tuli jotenkin olo että palveli minua mielellään, koska minun suojautuminen suojaa häntä. Tuntui tosin vähän pahalta kun ne kassat ei olleet mitenkään suojautuneet ja palvelevat niin monia ihmisiä kuitenkin.

Vierailija
44467/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääministeri pisti luulo-peeloille jauhot suuhun.

Vierailija
44468/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä virushan on paljon levittyneempi kuin tartuntaluvut antavat ymmärtää. Sinänsä hyvä, että kuolleisuus on suhteessa pienempi, mutta antaa kyllä väärän kuvan levinneisyydestä. 

Sen tiedämme kaikki, että Suomessa ei ole testattu lainkaan riittävästi, testejä tehty alle tuhat (?) eikä läheskään kaikkia oletettavasti sairaita ole testattu, mikä on surullista heidän karanteeninsa osalta. Tukholmassa sanottiin eilen testattavan enää vain hoitohenkilökuntaa, Sveitsissä testataan vain yli 65-vuotiaat jne. 

Tämä jää pian minunkin normisanastooni :) Kiitos aloittajalle, tämä hymyilyttää vähän tässä karmeassa tilanteessa.

Vanha AV-totuus on, että kirotusvirhe otsikossa takaa ketjun suosion.

Tässä tuli kyllä vetoapua ihan ulkopuolisesta maailmasta. Valitettavasti.

Vierailija
44469/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Survivor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Survivor kirjoitti:

Itsekin näin tänään kaupassa ensimmäisen maskin. Te ensimmäiset käyttäjät olette rohkeita, varmasti saatte tuijotuksia. Etenkin riskiryhmiin kuuluvien olisi kuitenkin nyt järkevää käyttää maskia. Harmi, ettei niitä enää saa mistään.

Maski ei suojaa koronalta.

PS. Esim. syöpäpotilaat tai siitä toipuvat pitävät maskeja aina ihmisten ilmoilla. Kyseessä ei välttämättä siis koronapaniikki.

Vierailija
44470/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on valtava pettymys havaita, että suomen päättäjät ovat saaneet täydellisen PASKAHALVAUKSEN tämän asian kanssa. Eivät uskalla tarttua toimeen ja tehdä päätöksiä, kuten muissa maissa tehdään. Jos Norja, Ruotsi, Viro ja Ranska laittaa mm. koulut kiinni, miten vitussa meillä ei tarvitse? HALOO? Kuuluuko sinne norsunluutorniin?

Vierailija
44471/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis odotetaanko, että meillä parin päivän päästä on 500 tartuntaa? Ja sitten otetaan valmiuslaki käyttöön? Mikä järki, miksei voi toimia nyt heti?? No, eiköhän maanantaina ole kuitenkin koulut kiinni. Jos ne vaikka viikonlopun aikana saavat viimein jotain päätöksiä puristettua.

Varmaan on vielä monia kuntia, joissa ei ole ainuttakaan tautitapausta 100km:n säteellä. Siellä sulkeminen on tietysti turhaa ja tuottaa monille perheille hankaluuksia. Isot monen sadan oppilaan koulut minustakin kannattaisi sulkea ensimmäisenä, koska niissä leviämispotentiaali on suurin. Joku 20 oppilaan kyläkoulu taas voisi jatkaa vaikka viikkoja entiseen tapaan, tai vaikka vain oppilaiden välimatkoja luokkahuoneissa lisäten.

Eri asia on sitten se, että pysyvätkö etenkään yläkoululaiset tiukasti kotonaan, jos koulu on kiinni. Todennäköisesti tapaavat kavereitaan entiseen malliin ja turhautumisesta ja jännityksestä versova iikivaltakin lisääntyy.

Jep, tätähän se THL:nkin jamppa sanoi, että nehän perѕehedelmät kirmaa sitten pitkin katuja, puistoja ja kauppoja tartuttamassa kaikki, jos koulut suljetaan. Parempi, että ovat valvonnassa edes päivät.

Vierailija
44472/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa maailman väestöstä pyyhkii kakan päivittäin sormella. Tavallaan nautin siitä, jos suomalaisetkin pääsee ja joutuu tekniikkaa kokeilemaan.

Onhan meillä sentään kuitenkin alapesusuihkut vielä. Ja kohta tulee kevät, voi hakea luonnosta puun lehtiä ja sammalta ja pyyhkiä sillä :DDDD

En siis ymmärrä miks just vessapaperia on pitänyt hamsteroida. Se kyllä kertoo jotain siitä, minkä suomalainen kokee elämänsä tärkeimmäksi asiaksi.

Sehän ei ole suomalaisten vika. 

Jollain tuohella täälläkin aikanaan mentiin.

Sitten joku sai tarpeekseen ja puisten laskutikkujen kanssa laskemaan opetelleet insinöörit alkoivat rakentaa paperikoneita. Kohta suomalaiset tekivät niitä niin hyvin, ettei kenenkään muun saksalaisten ja suomalaisten lisäksi kannattanut niitä enää yrittää väkertää. Brittien, italialaisten ja amerikkalaisten kaltaiset tekijät syrjäytettiin markkinoilta armotta. Muutama sata suomalaista insinööriä vs. satojentuhansien, jopa miljoonien korkeakoulutettujen laumat paljon väkirikkaammissa maissa. 

Musta mies on hyvä ja tekee perässä, niin ei tarvi käsiinsä pyyhkiä. 

Vierailija
44473/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi s..tana kun ottaa päähän vun kiinalaiset jotka on pilanneet koko vuoden ja ehkä heidän ansiostaan kuolenkin tänä vuonna. Olisiko mitenkään voinut jättää ne villielukat syömättä?! Aion tästä lähtien sylkeä jokaisen kinkin päälle.

Jokaisen, vaikka vaan muutama miljardista olisi syönyt? Poikkeuksellisen fiksua ajatuksenjuoksua...

Vierailija
44474/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vähän alusta asti ollut tietämättömyyttä. Pysyy pinnoilla virus vain vähän aikaa. Viikin koulusta suljettiin vain muutamat luokat. Nyt suljetaan koko koulua eli tuliko noista ihmisistä fiksumpia.Paljon ruuhka aikaan esim metrossa ihmisiä tunnin aikana ? Eihän noiden"fiksujen "  sitä pidä miettiä kun omat autot alla.Aika sekavaa ja erilaista tietoa tulee koko ajan. 

Vierailija
44475/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Similarities and the Differences of COVID-19 (Novel Coronavirus [SARS-COV-2]) and Flu

Aerolisaatio.. eli tämä on AIRBORNE

Vierailija
44476/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin palaan keskusteluun. No liioiteltiinkos yhtään ? Vaikka hirveätä painostusta satoi niskaan täällä, että levitellään hysteriaa.

No ei levitetty vaan yritettiin jälleen saada ihmisille tietoa ja suojausta. On se kumma kun ei riitä johdolla älykkyys suojata Suomea.

Kyllähän tuon räjähtämisen tajusi ihan alussa jo Kiinasta kun kaupunki suljettiin. Meillä on vaan niin typerä ja naivi johto näköjään.  Ihan nämä ovat kykenemättömiä johtamaan ja suojaamaan Suomea. Niinistön pitäisi ottaa vaan reippaasti johto näissä.

Kerroppa nyt älykkö, kuinka Suomi olisi voinut suojautua virukselta, kun mikään muukaan maa ei ole pystynyt ja Suomen tartuntaluvut asukaslukuun verrattuna eivät ole niin hälyttävät kuin monessa muussa euroopan maassa, vähän tolkkua hallituksen ja viranomaisten toiminnan kritisointiin olisi paikallaan.

1. Lentoliikenne olisi pitänyt laittaa kontrolliin heti

2. Matkustuskielto

3. Ihmisille tietoa ja vapaus jäädä pois julkiselta paikalta, instituutiot kiinni

4. Opettaa suojaamaan kroppa

5. Missa Koronaa se kaupunki sulkuun

Kaikki epidemia-alueilta saapuvat kahden viikon karanteeniin perheineen. Tuon olisi pitänyt olla itsestäänselvyys.

Vierailija
44477/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Survivor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Survivor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Survivor kirjoitti:

Tämä. Mua palvellut kassa tuntui ymmärtävän ja otti normaalia pitemmän katsekontaktin ja tuli jotenkin olo että palveli minua mielellään, koska minun suojautuminen suojaa häntä. Tuntui tosin vähän pahalta kun ne kassat ei olleet mitenkään suojautuneet ja palvelevat niin monia ihmisiä kuitenkin.

Miten se naaman peitto ketään suojelee?

Vierailija
44478/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Muoniossa vielä namia ja herkkuja vai onko kaikki jo hamstrattu?

Muonion Prismassa on tavaraa hyvin hyllyissä, jonkun verran jonoa, aika terveeltä porukka näyttää.

Vierailija
44479/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko Trump koronaviruksen? Idiootti kohta Amerikka on ilman pressaa.

Pitäisikö sinun mitata kuume? Tai mennä johonkin vihanhallintaryhmään. Ketä vihaat sitten, kun Trump ei enää ole presidenttinä? Pitäisikö olla joku varalla?

Vierailija
44480/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta.

Ketju on lukittu.