Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Survivor kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Survivor kirjoitti:
Nyt on tultu kaupasta täysvarustuksen kanssa. Vain silmät näkyi. Käsissä suojakäsineet. Ei näkynyt muita suojattuja. Vain yksi mies joka shoppaili hanskat käsissä. Voi hyvänen aika miten kovin ihmiset tuolla kaupassa yskii ja yskivät ihan suoraan eteensä ilman häpeää. Onneksi ostin paljon ruokaa. Ihan hullua tuolla teidän junttian ja pöllöjen seassa liikkua :D
Eikö ole hullua. Hamstrataan kun corona tulee, mutta siltä ei sitten suojauduta mitenkään. Olin itse ainoa, joka oli suojautunut omassa kaupassa.
No on hullua ja voin sanoa kassojen ja muiden ihmisen ilmeistä että olin ensimmäisiä joka liikkui suojattuna. Kyseessä oli iso kauppa ja kaupunki on Suomen mittakaavassa iso. Eräs kassa katsoi minua peloissaan. Ihan kuin todellisuus olisi iskenyt minun myötä hänen kasvoille ''ei, ei corona oli mikään pelkkä uutinen ja ei sitä ei pääse pakoon lopettamalla sen ajattelu...''.
Täyteen kauppaa meno hyvää varautumista? Ok.
Ei tähän aikaan ollut enää paljoa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin palaan keskusteluun. No liioiteltiinkos yhtään ? Vaikka hirveätä painostusta satoi niskaan täällä, että levitellään hysteriaa.
No ei levitetty vaan yritettiin jälleen saada ihmisille tietoa ja suojausta. On se kumma kun ei riitä johdolla älykkyys suojata Suomea.
Kyllähän tuon räjähtämisen tajusi ihan alussa jo Kiinasta kun kaupunki suljettiin. Meillä on vaan niin typerä ja naivi johto näköjään. Ihan nämä ovat kykenemättömiä johtamaan ja suojaamaan Suomea. Niinistön pitäisi ottaa vaan reippaasti johto näissä.
Kerroppa nyt älykkö, kuinka Suomi olisi voinut suojautua virukselta, kun mikään muukaan maa ei ole pystynyt ja Suomen tartuntaluvut asukaslukuun verrattuna eivät ole niin hälyttävät kuin monessa muussa euroopan maassa, vähän tolkkua hallituksen ja viranomaisten toiminnan kritisointiin olisi paikallaan.
1. Lentoliikenne olisi pitänyt laittaa kontrolliin heti
2. Matkustuskielto
3. Ihmisille tietoa ja vapaus jäädä pois julkiselta paikalta, instituutiot kiinni
4. Opettaa suojaamaan kroppa
5. Missa Koronaa se kaupunki sulkuun
Kaikki epidemia-alueilta saapuvat kahden viikon karanteeniin perheineen. Tuon olisi pitänyt olla itsestäänselvyys.
Kyllä. Ja jakaa valtion toimesta heti joka rappuun käsineet ja suojavarusteet joka kotiin ja hamstraajat 500 e sakolla kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Oli tästä jossain ryhmässä keskustelua. Se liittyi jotenkin FUT2 antigen mutaatiohin ja selectoreihin.
Taisi olla niin että 0-veriryhmä olisi sen teorian mukaan hieman paremmin turvassa.
Esim. 50 prosenttia afrikkalaisista kuuluu 0-veriryhmään (ja joistakin alkuperäisheimoista 100 prosenttia) ja sen arvellaan olevan evoluution tulosta, koska siellä on ollut paljon mm malariavirusta ja tuohon ryhmään kuuluvat olisivat selvinneet paremmin.
Puolet Kiinan väestöstä on O-veriryhmää.
Mies tuli juuri työmatkalta Viipurista. Oli todettu korona viirus rajalla ja sai antibiootti kuurin ja kaksi viikkoa saikkua. Myös seksi kielletty kahdeksi viikoksi.
Norjassa alkoi tositoimet tänään. Huomisesta alkaen kaikki koulut ja päiväkodit kiinni. Lisäksi suljetaan kuntosalit ja uimahallit yms. ja perutaan kaikki kulttuuritapahtumat ja ohjattu liikunta sekä sisä- että ulkotiloissa. Kampaajat, tatuoijat, hierojat, kauneshoitolat yms. joutuvat laittamaan ovensa säppiin, joissain paikoissa myös hammaslääkärit. Työpaikoilla suositellaan kotitoimistoa, valtio on myös tekemässä lomautuksia helpommaksi yrityksille. Norjan tartuntaluvut on aika huimia, joten saa nähdä tuliko tämä toimenpide liian myöhään vai ei. Rajut on otteet, mutta toivottavasti näillä saataisiin nyt tilanne haltuun.
Vierailija kirjoitti:
Myös täällä Kuopion myymälöissä noin 21:32 kaikki kassat käytössä, myös ulkona oleva marjojen myyntipiste sekä itsepalvelu ja pelipisteen kassa. Jokaisella kassalla täälläkin useita kymmenien metrien jonoja. Paljon yskiviä asiakkaita ja kuumeilua. Osalla silmät aivan punaiset. Ysköksiä lattialla. Suurimmalla osalla kärryjä täynnä aikuisten vaippoja, käsidesiä ja vessapaperia, myös pastaa, säilykkeitä ja puurohiutaleita näkyi runsaasti. Nami ja herkkuhyllyt tyhjät! Myös limssahyllyssä jäljellä yksittäisiä pahanmakuisia limssapulloja. Viereinen kemikaalio myös oli aivan täynnä. Pitkät jonot ja kaikki tärkeimmät lääkkeet kuulemma loppu. Monella korit täynnä lääkkeitä. Sama tilanne myös Elannossa.
Elanto? Onko Elantoja muka vielä olemassa?? 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin palaan keskusteluun. No liioiteltiinkos yhtään ? Vaikka hirveätä painostusta satoi niskaan täällä, että levitellään hysteriaa.
No ei levitetty vaan yritettiin jälleen saada ihmisille tietoa ja suojausta. On se kumma kun ei riitä johdolla älykkyys suojata Suomea.
Kyllähän tuon räjähtämisen tajusi ihan alussa jo Kiinasta kun kaupunki suljettiin. Meillä on vaan niin typerä ja naivi johto näköjään. Ihan nämä ovat kykenemättömiä johtamaan ja suojaamaan Suomea. Niinistön pitäisi ottaa vaan reippaasti johto näissä.
Kerroppa nyt älykkö, kuinka Suomi olisi voinut suojautua virukselta, kun mikään muukaan maa ei ole pystynyt ja Suomen tartuntaluvut asukaslukuun verrattuna eivät ole niin hälyttävät kuin monessa muussa euroopan maassa, vähän tolkkua hallituksen ja viranomaisten toiminnan kritisointiin olisi paikallaan.
1. Lentoliikenne olisi pitänyt laittaa kontrolliin heti
2. Matkustuskielto
3. Ihmisille tietoa ja vapaus jäädä pois julkiselta paikalta, instituutiot kiinni
4. Opettaa suojaamaan kroppa
5. Missa Koronaa se kaupunki sulkuun
Kaikki epidemia-alueilta saapuvat kahden viikon karanteeniin perheineen. Tuon olisi pitänyt olla itsestäänselvyys.
Kyllä. Ja jakaa valtion toimesta heti joka rappuun käsineet ja suojavarusteet joka kotiin ja hamstraajat 500 e sakolla kuriin.
Ja palkata 1000 siivoojaa joka paikkaan välittömästi tai 2000 kauppoihin, rappuihin, juniin, busseihin jne. Kouluihin jne
Sisu kirjoitti:
Kyllä on kumma ihmisiä pelotetaan eikä kerota kunnon totuuta tehkää nyt jotain se virus häviää onko suomessa epibemia
Epibemia! 😂😂😂😂😂
On siihen sairastunut nuoria terveitäkin ja kuollu. Joka ihmisellä käyttäytyy eri tavoin. On vielä kovin tuntematon tautiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla ja nuorilla tämä menee niin lievänä ohi, ettei heitä tarvitse erityisesti suojella. Ei muuta kuin tiukkaa opiskelua vaan koulussa ja oikeastaan pitäisi jopa pidentää koulupäiviä ja antaa lisää läksyjä, että menee kaikki aika niiden parissa nyt kun harrastuksetkin on pistetty jäihin.
Vanhuksia ja perussairauksista kärsiviä on suojeltava, me muut käydään tämä tauti läpi ja siten saadaan laumasuoja. Ok?
Juuri näin!!
Olisitte istuneet itse vähän pidempään siellä koulussa, että tajuaisitte niiden lasten tartuttavan vanhempansa ja opettajat ja lukuisia muita ihmisiä myöskin. Myös niitä perussairaita sekä vanhempia ihmisiä.
Eivät kaikki perussairaat ole toinen jalka haudassa imemässä yhteiskunnan resursseja! Diabeetikot ovat normaaleja ihmisiä, astmaatikot myös. Oma terveydentilani on hutera ja keuhkot yksi ongelmallisimmista elimistä. Maksoin viime vuonnakin veroja noin 40 000 euroa, mutta joo, tappakaa vaan pois kulkemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperi oli loppunut kaupoista eikä tiedetty tuleeko lisää!!!
Olenpas sit varautunut. Meillä vessapaperia ainakin pariksi kuukaudeksi.
Itsellä 5kk, mutta ajatelin silti hakea lisää, kun ei tiedä kuin kauan kestää.
Kotivaraan ei kosketa ennenkuin hätätilanteessa. Sitä ennen käydään normaalisti kaupassa.
Yli 5kk kotivaraa hankkiva ei ole koskaan ottanut elämässään yhtäkään riskiä. Hajuton, mauton ja kuiva elämä.
Mulla ei ihan 5kk ole, mutta varmaan joku 3kk menee näillä eväillä jos tarve vaatii. Veikkaisin silti että olen ottanut elämässäni enemmän riskejä kuin sinä eikä elämäni missään tapauksessa ole hajuton, mauton saati kuiva. Adneraliininarkkarina on tullut harrastettua kaikenlaista mikä ylittää ainakin vakuutusyhtiöiden toleranssit :-)
Kotivara on pääosin itse kuivaamaani tavaraa eli menee normaalina ruokana ja kesän vaelluksilla mainiosti vaikkei nyt tarvitsisikaan. Nyt olen vain kuivailut jonkin verran enemmän kuin muutenkin kuivailisin.
Riskejä punnitessa pitää muistaa se palkkiopuoli myös. Isojakin riskejä voi ottaa jos kokee että siitä saa nautintoa. Näiden pöpöjen suhteen ei ole mitään voitettavaa. Voin sanoa että yksi liitopukuhyppy antaa taatusti isommat kiksit kuin se että voin vuoden päästä lällätellä kuinka en valmistautunut koronaan ja olen silti hengissä.
Toki jos sinun elämäsi on niin tylsää että kiksit saa jo tuollaisistakin jutuista niin ei siinä mitään :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä linkki:
https://www.theatlantic.com/health/archive/2020/03/coronavirus-testing-…
jenkeissä testejä tehdään kuin viimeistä päivää mutta silti siellä valitetaan. Ovat tottuneet hyvään ja osaavat vaatia! Tietäisivätpä mikä on todellisuus Suomessa nyt! Suomalaiset on tyytyväisiä ja puolustelevat johtohahmoja jotka sanovat että ei me mitään testejä tarvita eikä matkustuskieltoja. Eheiiiii...
Mikä pakkomielle sulla on todistella, miten hyvin jenkit on toimineet? Niiden toiminta liittovaltiotasolla on ollut hevonpskaa ja se on totuus. Lähde nyt vielä sinne kun kerkeät!
Suomalaisten muuten ei kannattaisi ollenkaan nyt miettiä, onko jenkeissä tehty hyvin vai huonosti.
Tänään tuli uutinen, että lama alkoi Suomessa. Äsken juuri sanottiin uutisissa.
Jokainen voi miettiä, mitä tarkoittaa omassa elämässä tuo alkanut lama... joka ei heti mene ohi. Ja vielä tämä epidemia ja tuleva poikkeustila siihen päälle.
Siinä siis suomalaisille ihan tarpeeksi mietittävää.
Kyllä se jenkkien toiminta siinä mielessä vaikuttaa, että Trumpin hallinnon aikainen toiminta on nimenomaan pyrkinyt heikentämään EU:n taloutta. Eli sinun ja minun tulevaisuutta.
Tästä syystä en voi käsittää, miten ihmeessä kukaan suomalainen voi ihailla tuota oranssia narsistia.
Tällä hetkellä tuntuu olevan ainut johtaja, joka oikeasti toimii maansa suojelemiseksi. Venäjä näköjään myös. Tajuavat mitä pitää tehdä. Onko se sitten fanitusta, jos toteaa, että nyt taita Trumppi toimia oikein? Pitääkö sitä koko miestä kaikkien vihata, eikö niitä hyviä päätöksiä voi tukea? On sitä narsisteja ihan kotimaan johtajista omasta takaa, muttei tunnisteta, kun ei ole niin övereitä.
Omituista suojaamista, kun Briteistä kuitenkin saa tulla, vaikka siellä on jo paljon sairastuneita, ja tahti kiihtyy.
Voimia nyt meidän päättäjille.
Jaksamista ja myötätuntoa.
Tuli mieleen miten erilainen johtaja Obama olisi tässä tilanteessa kuin Trump. Hän pitäisi kansoja yhdistävän puheen, siitä miten meidän täytyy yhdessä voittaa tämä. Toisi yhteen johtavat tiedemiehet jotka kertoisivat mitä täytyy tehdä, niin vakuuttavasti että puupäisimmätkin päättäjät pohjolan perukoilla uskoisivat sen. Sen sijaan tuo oranssi possu käyttää tilaisuuden hyväkseen aloittamalla kauppasodan, syyttelee muita ja luo maailmaan lisää pelkoja ja eripuraa. Kaipaisin ihan oikeita maapallon johtajia nyt.
Vierailija kirjoitti:
Mies tuli juuri työmatkalta Viipurista. Oli todettu korona viirus rajalla ja sai antibiootti kuurin ja kaksi viikkoa saikkua. Myös seksi kielletty kahdeksi viikoksi.
Meillä sama tilanne päällä. Oletko Imatralta?
Otan lapsen kotiopetukseen. Ihan järjetöntä touhua - olen aikuisena ihmisenä itse vastuussa oman lapsen terveydestä, joka kuuluu riskiryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätodellinen olo, koko maailma on laittanut itsensä kiinni. Mitenhän tässä käy loppupeleissä? Jos virus saadaan kuriin jossain päin maailmaa niin kuka takaa ettei se ala uudestaan? Tai jos siihen ei saada kehitettyä toimivaa rokotetta niin se ehkä tulee taas vaikka ensi keväänä uudestaan ja taas sama show kuin nyt?
Viiminen sammuttaa valot.
Mietin samaa. Jotenkin pelottaa ajatuskin, että tästä tulee ikuinen riesa jolle ei koskaan tule kukaan immuuniksi, ei löydy varmasti tehoavaa lääkitystä ja jokaisen ihmisen elämä on jatkossa löysässä hirressä roikkumista.
Itse olen jo nyt saanut tarpeekseni tästä s¤¤tanan aikaansaannoksesta. Tämä ei ole luoja luomus.
Tämä corona tulee kuulemma laantumaan lähivuosina flunssan kaltaiseksi. Tietysti tää eka kierros iskee lujempaa koska vastustuskykyä ei vielä ole.
Mutta flunssia meillä on jo ennestään kierroksessa.
En millään enää jaksaisi tätä koronavirusta. Tämä keskustelu on hyvä ja henkireikä.
Mutta olen ollut ahdistunut jo viikkoja tästä aiheesta. Voimat on loppu mulla.
Virossakin menevät kaikki koulut kiinni.
Kyllä on kumma ihmisiä pelotetaan eikä kerota kunnon totuuta tehkää nyt jotain se virus häviää onko suomessa epibemia