Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
44441/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä kusessa ollaan

Koko saakelin sakki

Kusessa ollaan

Tässä tyhjenee takki

Sillä kusessa ollaan

Koko saakelin sakki

Kusessa, kusessa ollaan

Kun neljää miljoonaa tosi nahjusta vielä oikea nahjus johtaa

Ja siellä otetaan vastaan lahjusta

Missä päättäjä toiset kohtaa

Tyhmyydellä täällä vain tärkeillään ja jollain konseptus hommalla järkeillään.

Irwin kusessa ollaan

Vierailija
44442/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa todella iso sävyero Niinistön ja Marinin puheessa. Niinistöhän kirjoitti aiemmiim facebookiin tuon "kyllä tästä selvitään ". Hänen sanomanaan se rauhoitti, Marinin sanomana se ei vakuuttunut.

Niinistön pitäisi olla enemmän esillä nyt.

Lopussa tuli esille että koulut voi päättää itse suluista. Se tieto kyllä sitten Marinin (vai thl:n?) toimesta pilattiin sillä, että sanoi että sitten kun siellä on tartuntoja 🤦‍♀️ Mitenkään ei vaan voi yrittää estää tämän leviämistä!

Moni miettii lapsen koulusta ottamista ja valehtelua flunssasta tai muusta. Ei tarvetta valheille , meidän selitys oli koululle epidemian uhka ja se ihan yksin riitti. Olkaa avoimia koulun suuntaan niin näkevät kuinka moni vanhempi on huolissaan.

Niinistö vanhana papparaisena on riskiryhmää. Ei todellakaan pidä vaatia eläkeläisikäiseltä täysipainoista osallistumista yhteiskunnan asioiden hoitoon nyt. Marin on nuori, otettakoon hänestä mehut irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44443/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa yskimään koko ajan. Myös voimakas käsi desin haju!

Jos ne juo sitä?

Vierailija
44444/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaduilla näkyy hiippailevan säännöllisesti 2-3 hengen pienryhmiä määrätietoisen näköisinä. Kontrollipartioita? Mutta mille?

Vierailija
44445/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei pelota sillä olen lyhyen elämäni aikana selvinnyt jo lukuisista maailmanlopuista:

- Kuuban ohjuskriisi

- Persianlahden sota

- Y2K

- dotcom-kupla

- lintuinfluenssa

- sikainfluenssa

- Putinin paluu 

Kaikkien piti johtaa ihmiskunnan tuhoon ja ennennäkemättömiin katastrofeihin.

Vierailija
44446/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa maailman väestöstä pyyhkii kakan päivittäin sormella. Tavallaan nautin siitä, jos suomalaisetkin pääsee ja joutuu tekniikkaa kokeilemaan.

Onhan meillä sentään kuitenkin alapesusuihkut vielä. Ja kohta tulee kevät, voi hakea luonnosta puun lehtiä ja sammalta ja pyyhkiä sillä :DDDD

En siis ymmärrä miks just vessapaperia on pitänyt hamsteroida. Se kyllä kertoo jotain siitä, minkä suomalainen kokee elämänsä tärkeimmäksi asiaksi.

Joo täytyy sanoa että ei mullekaan tullut mieleen hamstrata vessapaperia, mutta ostin nyt sitäkin sit ylimääräisen paketin jo aiemmin tällä viikolla, samalla kun ostin ylimääräistä ruokaa, että ei tarvi tuonne tungokseen lähteä saamaan tartuntaa. Sehän se ajatus juuri oli. Ettei tarvisi rynniä siellä korona-ruuhkassa...

Vierailija
44447/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättääkö poliisi jos menee koronan kanssa tahallaan tartuttamaan porukkaa tuolla kaungilla? 😂

Vierailija
44448/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis odotetaanko, että meillä parin päivän päästä on 500 tartuntaa? Ja sitten otetaan valmiuslaki käyttöön? Mikä järki, miksei voi toimia nyt heti?? No, eiköhän maanantaina ole kuitenkin koulut kiinni. Jos ne vaikka viikonlopun aikana saavat viimein jotain päätöksiä puristettua.

Varmaan on vielä monia kuntia, joissa ei ole ainuttakaan tautitapausta 100km:n säteellä. Siellä sulkeminen on tietysti turhaa ja tuottaa monille perheille hankaluuksia. Isot monen sadan oppilaan koulut minustakin kannattaisi sulkea ensimmäisenä, koska niissä leviämispotentiaali on suurin. Joku 20 oppilaan kyläkoulu taas voisi jatkaa vaikka viikkoja entiseen tapaan, tai vaikka vain oppilaiden välimatkoja luokkahuoneissa lisäten.

Eri asia on sitten se, että pysyvätkö etenkään yläkoululaiset tiukasti kotonaan, jos koulu on kiinni. Todennäköisesti tapaavat kavereitaan entiseen malliin ja turhautumisesta ja jännityksestä versova iikivaltakin lisääntyy.

Vierailija
44449/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden alku on vaikuttanut todella synkältä ja surulliselta, sotilaskriisejä, todellista maailmansodan uhkaa ja nyt tämä... Jotenki mun tulevaisuus vaikuttaa todella surkealta atm ja kesä tuntuu todella kaukaiselta. tuleeko tää ikinä loppumaan?  :((

Vierailija
44450/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Muoniossa vielä namia ja herkkuja vai onko kaikki jo hamstrattu?

Myös täällä Muonion cittarissa noin 21:32 kaikki kassat käytössä, myös ulkona oleva marjojen myyntipiste sekä itsepalvelu ja pelipisteen kassa. Jokaisella kassalla täälläkin useita kymmenien metrien jonoja. Paljon yskiviä asiakkaita ja kuumeilua. Osalla silmät aivan punaiset. Ysköksiä lattialla. Suurimmalla osalla kärryjä täynnä aikuisten vaippoja, käsidesiä ja vessapaperia, myös pastaa, säilykkeitä ja puurohiutaleita näkyi runsaasti. Nami ja herkkuhyllyt tyhjät! Myös limssahyllyssä jäljellä yksittäisiä pahanmakuisia limssapulloja. Viereinen apteekki myös oli aivan täynnä. Pitkät jonot ja kaikki tärkeimmät lääkkeet kuulemma loppu. Monella korit täynnä lääkkeitä.

Hyvä on, myönnetään. Olet av palstan rasittavin trollia ikinä.

Hulluin ainakin ihan kevyesti. Käyn vilkaisemassa tätä keskustelua satunnaisesti pari kertaa päivässä, ja AINA tuo maanikko on suoltamassa sekopäistä paskaansa.

Vierailija
44451/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin palaan keskusteluun. No liioiteltiinkos yhtään ? Vaikka hirveätä painostusta satoi niskaan täällä, että levitellään hysteriaa.

No ei levitetty vaan yritettiin jälleen saada ihmisille tietoa ja suojausta. On se kumma kun ei riitä johdolla älykkyys suojata Suomea.

Kyllähän tuon räjähtämisen tajusi ihan alussa jo Kiinasta kun kaupunki suljettiin. Meillä on vaan niin typerä ja naivi johto näköjään.  Ihan nämä ovat kykenemättömiä johtamaan ja suojaamaan Suomea. Niinistön pitäisi ottaa vaan reippaasti johto näissä.

Kerroppa nyt älykkö, kuinka Suomi olisi voinut suojautua virukselta, kun mikään muukaan maa ei ole pystynyt ja Suomen tartuntaluvut asukaslukuun verrattuna eivät ole niin hälyttävät kuin monessa muussa euroopan maassa, vähän tolkkua hallituksen ja viranomaisten toiminnan kritisointiin olisi paikallaan.

Mari on itse sanonut, että Suomi on etuasemassa verrattuna Italiaan, koska Italiassa ei osattu suojautua. Kansalainen täällä vaan ihmettelee, että Suomen terveysviranomaiset väheksyivät kansalaisten suun ja kasvojen suojaamista maskeilla, kun suomalaiset eivät osaa käyttää niitä eivätkä se sopinut Suomen kaduille, niin miten helkkarissa täällä sitten suojataan itsemme? Tiedotettiinko muissa maissa kansalaisia samoin ja silti he käyttivät ja käyttävät maskeja? Entä mitä pitäisi ajatella viruksen levittäjien vapaasta saapumisesta maahan?

Vierailija
44452/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Survivor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Survivor kirjoitti:

Nyt on tultu kaupasta täysvarustuksen kanssa. Vain silmät näkyi. Käsissä suojakäsineet. Ei näkynyt muita suojattuja. Vain yksi mies joka shoppaili hanskat käsissä. Voi hyvänen aika miten kovin ihmiset tuolla kaupassa yskii ja yskivät ihan suoraan eteensä ilman häpeää. Onneksi ostin paljon ruokaa. Ihan hullua tuolla teidän junttian ja pöllöjen seassa liikkua :D

Eikö ole hullua. Hamstrataan kun corona tulee, mutta siltä ei sitten suojauduta mitenkään. Olin itse ainoa, joka oli suojautunut omassa kaupassa.

No on hullua ja voin sanoa kassojen ja muiden ihmisen ilmeistä että olin ensimmäisiä joka liikkui suojattuna. Kyseessä oli iso kauppa ja kaupunki on Suomen mittakaavassa iso. Eräs kassa katsoi minua peloissaan. Ihan kuin todellisuus olisi iskenyt minun myötä hänen kasvoille ''ei, ei corona oli mikään pelkkä uutinen ja ei sitä ei pääse pakoon lopettamalla sen ajattelu...''.

Mä sain samanlaisia katseita. Yksi kuiskasi, että onkohan tolla corona.

hei haloo ihmiset! On sulla corona tai ei, suojatkaa naamanne ja kätenne! Sillä estetään taudin leviäminen.

Vierailija
44453/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset hamstraavat kotivaraa, koska 

- haluavat käydä vähemmän kaupassa ja välttää ihmismassoja ja ihmiskontakteja

- halauvat varautua mahdolliseen karanteeniin tai sairastumiseen

- ostavat lisää saippuaa, käsipyyhepaperia ja käsidesiä kun niitä menee nyt paljon

Ja miten hallitus ja lehdistö asian esittää: he olettavat, että ihmiset hamstraavat ruokaa, koska se loppuu. Miten tälläiseen epäloogiseen johtopäätökseen edes päästään? Ai niin varmaan sen jonkun käsittämättömän wc-paperijutun vuoksi. P.s. käsipyyhepaperit on kyllä loppunut monesta kaupasta käsidesin lisäksi ja molempia tarvittaisiin.

Madridissa oli ruoka loppu monista kaupoista alkuviikosta.

Sen takia itsekkin hamstrasin aluksi, kun kiinassa oli hyllyt toodella tyhjinä. Onneksi tämä kuitenkin levisi tosi paljon hitaammin Eurooppaan, kun aluksi näytti mahdolliselta.

Vierailija
44454/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tarvitaan keltaiset kehiin laskemaan lopputulos. Spiral dynamics rules.

Tämä palsta vilisee niitä jo.

Entäpä veriryhmät? Jo nyt on tietoa eri veriryhmien reagoimisesta eri tauteihin. Mikä ryhmä on suurimmassa vaarassa?

Oli tästä jossain ryhmässä keskustelua. Se liittyi jotenkin FUT2 antigen mutaatiohin ja selectoreihin.

Taisi olla niin että 0-veriryhmä olisi sen teorian mukaan hieman paremmin turvassa.

Esim. 50  prosenttia  afrikkalaisista kuuluu 0-veriryhmään (ja joistakin alkuperäisheimoista 100 prosenttia) ja sen arvellaan olevan evoluution tulosta, koska siellä on ollut paljon mm malariavirusta ja tuohon ryhmään kuuluvat olisivat selvinneet paremmin.

Vierailija
44455/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin palaan keskusteluun. No liioiteltiinkos yhtään ? Vaikka hirveätä painostusta satoi niskaan täällä, että levitellään hysteriaa.

No ei levitetty vaan yritettiin jälleen saada ihmisille tietoa ja suojausta. On se kumma kun ei riitä johdolla älykkyys suojata Suomea.

Kyllähän tuon räjähtämisen tajusi ihan alussa jo Kiinasta kun kaupunki suljettiin. Meillä on vaan niin typerä ja naivi johto näköjään.  Ihan nämä ovat kykenemättömiä johtamaan ja suojaamaan Suomea. Niinistön pitäisi ottaa vaan reippaasti johto näissä.

Kerroppa nyt älykkö, kuinka Suomi olisi voinut suojautua virukselta, kun mikään muukaan maa ei ole pystynyt ja Suomen tartuntaluvut asukaslukuun verrattuna eivät ole niin hälyttävät kuin monessa muussa euroopan maassa, vähän tolkkua hallituksen ja viranomaisten toiminnan kritisointiin olisi paikallaan.

1. Lentoliikenne olisi pitänyt laittaa kontrolliin heti

2. Matkustuskielto

3. Ihmisille tietoa ja vapaus jäädä pois julkiselta paikalta, instituutiot kiinni

4. Opettaa suojaamaan kroppa

5. Missa Koronaa se kaupunki sulkuun

Vierailija
44456/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa todella iso sävyero Niinistön ja Marinin puheessa. Niinistöhän kirjoitti aiemmiim facebookiin tuon "kyllä tästä selvitään ". Hänen sanomanaan se rauhoitti, Marinin sanomana se ei vakuuttunut.

Niinistön pitäisi olla enemmän esillä nyt.

Lopussa tuli esille että koulut voi päättää itse suluista. Se tieto kyllä sitten Marinin (vai thl:n?) toimesta pilattiin sillä, että sanoi että sitten kun siellä on tartuntoja 🤦‍♀️ Mitenkään ei vaan voi yrittää estää tämän leviämistä!

Moni miettii lapsen koulusta ottamista ja valehtelua flunssasta tai muusta. Ei tarvetta valheille , meidän selitys oli koululle epidemian uhka ja se ihan yksin riitti. Olkaa avoimia koulun suuntaan niin näkevät kuinka moni vanhempi on huolissaan.

Niinistö vanhana papparaisena on riskiryhmää. Ei todellakaan pidä vaatia eläkeläisikäiseltä täysipainoista osallistumista yhteiskunnan asioiden hoitoon nyt. Marin on nuori, otettakoon hänestä mehut irti.

Eiköhän niinistö ole turvassa jossain maan alla eliitille tarkoitetussa suojabunkkerissa.

Vierailija
44457/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidättääkö poliisi jos menee koronan kanssa tahallaan tartuttamaan porukkaa tuolla kaungilla? 😂

Ja tämä asia naurattaa, koska...?

Vierailija
44458/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Survivor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Survivor kirjoitti:

Nyt on tultu kaupasta täysvarustuksen kanssa. Vain silmät näkyi. Käsissä suojakäsineet. Ei näkynyt muita suojattuja. Vain yksi mies joka shoppaili hanskat käsissä. Voi hyvänen aika miten kovin ihmiset tuolla kaupassa yskii ja yskivät ihan suoraan eteensä ilman häpeää. Onneksi ostin paljon ruokaa. Ihan hullua tuolla teidän junttian ja pöllöjen seassa liikkua :D

Eikö ole hullua. Hamstrataan kun corona tulee, mutta siltä ei sitten suojauduta mitenkään. Olin itse ainoa, joka oli suojautunut omassa kaupassa.

No on hullua ja voin sanoa kassojen ja muiden ihmisen ilmeistä että olin ensimmäisiä joka liikkui suojattuna. Kyseessä oli iso kauppa ja kaupunki on Suomen mittakaavassa iso. Eräs kassa katsoi minua peloissaan. Ihan kuin todellisuus olisi iskenyt minun myötä hänen kasvoille ''ei, ei corona oli mikään pelkkä uutinen ja ei sitä ei pääse pakoon lopettamalla sen ajattelu...''.

Täyteen kauppaa meno hyvää varautumista? Ok.

Vierailija
44459/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Survivor kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Survivor kirjoitti:

Itsekin näin tänään kaupassa ensimmäisen maskin. Te ensimmäiset käyttäjät olette rohkeita, varmasti saatte tuijotuksia. Etenkin riskiryhmiin kuuluvien olisi kuitenkin nyt järkevää käyttää maskia. Harmi, ettei niitä enää saa mistään.

Vierailija
44460/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Muoniossa vielä namia ja herkkuja vai onko kaikki jo hamstrattu?

Myös täällä Muonion cittarissa noin 21:32 kaikki kassat käytössä, myös ulkona oleva marjojen myyntipiste sekä itsepalvelu ja pelipisteen kassa. Jokaisella kassalla täälläkin useita kymmenien metrien jonoja. Paljon yskiviä asiakkaita ja kuumeilua. Osalla silmät aivan punaiset. Ysköksiä lattialla. Suurimmalla osalla kärryjä täynnä aikuisten vaippoja, käsidesiä ja vessapaperia, myös pastaa, säilykkeitä ja puurohiutaleita näkyi runsaasti. Nami ja herkkuhyllyt tyhjät! Myös limssahyllyssä jäljellä yksittäisiä pahanmakuisia limssapulloja. Viereinen apteekki myös oli aivan täynnä. Pitkät jonot ja kaikki tärkeimmät lääkkeet kuulemma loppu. Monella korit täynnä lääkkeitä.

Tosi hauska, kun ei Muoniossa mittään cittareita ole. Että ihan ens kertaa varten kokkeileppa huvikseks S-markettia tai K-markettia tai vähennä hallusinaatioitas.

Ketju on lukittu.