Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Kiitos Sanna ja THL-asiantuntijat taas kattavasta ja rauhoittavasta tietopaketista ❤ löitte taas jauhot suuhun av:n maailmanlopun profeetoille!
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy taistella ja tehdä jopa henkilökohtaisia uhrauksia. Tämä asia ei ole pelleilyä.
Nyt jokainen miettikööt, mitä voi itse tehdä.
Uskotteko noihin Venäjän ilmoittamiin lukuihin? Pitävätköhän paikkansa? Osataankohan Venäjällä toimia järkevämmin tällaisessa tilanteessa, niin kuin Kiinassakin? Mietin tätä, koska puolisoni on venäläinen, ja voisimme periaatteessa hyvinkin lähteä sinne pakoon koronaa. Nyt kun se vielä toistaiseksi on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Uskotteko noihin Venäjän ilmoittamiin lukuihin? Pitävätköhän paikkansa? Osataankohan Venäjällä toimia järkevämmin tällaisessa tilanteessa, niin kuin Kiinassakin? Mietin tätä, koska puolisoni on venäläinen, ja voisimme periaatteessa hyvinkin lähteä sinne pakoon koronaa. Nyt kun se vielä toistaiseksi on mahdollista.
Uskon yhtä paljon kuin Kiinan lukuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy taistella ja tehdä jopa henkilökohtaisia uhrauksia. Tämä asia ei ole pelleilyä.
Nyt jokainen miettikööt, mitä voi itse tehdä.
Kasvosuojia koko kylälle.
"Closed Cases 73,863
Cases which had an outcome:
68,898 (93%) Recovered / Discharged
4,965 (7%) Deaths"
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Nyt oli noussut kuolleisuus 7%, todella pitkään oli 6%
#SARS
#Stay_home!
Eli kouluun siis normaalisti lapset huomenna.
Jäi vaivaamaan, kun A-studion juontajan kysymys siitä, miksi täytyy odottaa siihen asti, ettei sairaaloihin enää mahdu kaikki sairastuneet, ennen koulujen sulkemista ja valmiuslain käyttöönottoa, sivuutettiin ihan täysin. Oisin halunnut kuulla vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
onko kellään sellainen olo, että tulee olemaan yksi koronaan kuolleista?
Itsellä sellainen olo.
Vähän. Koska sanotaanko, että mulla on vaan aina paska tuuri. Sanon sen aivan uhriutumista, mutta se on fakta.
Koitan itse ajatella että ei herranjesta, ei sen mun kohdalla niin mene.
Mutta samalla sisäinen ääni on että ” X (minä) , kyllä sä tiedät että se menee”.
Koska mä olen sellainen oman elämäni Aku Ankka.
Jos jokin tilastollisesti satunnainen negatiivinen asia voi tapahtua ihmiselle , se tapahtuu minulle. Tästä on todisteita. Mulle on käynyt elämässä ainakin 10 kertaa niin. Yleensä vielä että porukka on”miten ihmeessä sulle nyt niin kävi?” Ja en voi vastata kuin että, niin voitteko kuvitella, kävi.
Siis ihan kaikkea lähtien siitä että lokki kakkaa päähän ja samana päivänä astun koiranpaskaan narusandaalit jalassa, siihen että en toivu rutiinileikkausoperaatiosta ”oikein ja normaalisti” ja kaikkea siihen välille mistä en kehtaa mennä nyt yksityiskohtiin.
Eli jos jollakin asialla tai tapahtumalla on tilastollinen prosentti mennä pieleen tai huonommin, se on yleensä minä. Ja yleensä olen vielä kova varautumisen suhteen, ottamaan selvää , vertailemaan, selvittämään taustoja.. ja sitten sitä ollaan taas matkalla ojasta allikkoon.
Mutta niin, väkisin on tästä koronasta olo että mustat pilvet tosiaan leijuu ylläni 😅😄 Sanna Ukkolan dramaattisin sanoin. Olen varautunut virukseen niin hyvin että se on vain loogista että se minut niittää.
Näillä mennään. J
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronan lääkehoidosta
Nyt kun Suomessakin ollaan siirtymässä koronan epidemiavaiheeseen, on korkea aika puhua julkisesti myös lääkehoidosta. Nimittäin yksi hyvinkin lupaava hoitomuoto on löydetty, ja kalifornialainen keuhkolääkäri, Roger Seheult puhuu siitä tällä videolla:
Kyse on edullisesta malarialääkkeestä, klorokiinista yhdistettynä sinkkiin. Sinkin on todettu estävän aiempien koronavirusten lisääntymistä (ks. tutkimus alla). Klorokiini taas avaa solussa esteitä niin, että sinkki pääsee vaikuttamaan (ks. tutkimus alla).
Mielenkiintoinen kysymys on, onko Suomen kovasti mainostetussa varmuusvarastossa klorokiinia. Luulenpa ettei ole, sillä mitäpä malarialääkkeellä täällä yleensä mitään tekisi. Julkisuudessa STM:n edustajat ovat puhuneet vain siitä, että ”lääkettä koronaan ei ole”, ja että ongelmia aiheuttavat jälkitaudit. He ovat siis todennäköisesti varautuneet hoitamaan bakteeritulehdusten aiheuttamia jälkitauteja, mutta tässä koronassa on kyse siitä, että viruksen aiheuttama keuhkokuume ei ole jälkitauti, vaan taudin pääasiallinen vakava oire. Toki bakteeritulehdustakin voi tulla.
Myös Kiinassa on löydetty klorokiinin hyödyllisyys koronan hoidossa. Kiinalaisessa 20.2. julkaistussa raportissa suositellaan keuhkokuumeeksi asti kehittyneen koronan hoitoon 500 mg klorokiinia 2 krt päivässä kymmenen päivän ajan. Hoito lisäsi parantumisen todennäköisyyttä ja lyhensi sairaalajaksojen pituutta. Raportti on tässä:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/32075365
Tässä uutinen ylläolevasta lääkekokeilusta:
https://www.clinicaltrialsarena.com/news/coronavirus-covid-19-choroquin…
Siinä käytetään ilmaisuja ”tiettyä hoitovastetta” ja ”melko hyvä teho”.
Hoidon tehoa vielä lisäisi todennäköisesti sinkki, kuten keuhkolääkäri Seheult tuo esiin.
Myös Etelä-Koreassa koronan hoitosuosituksissa on kaksi lääkkeellistä vaihtoehtoa vakaviin oireisiin:
- klorokiini 500 mg kerran päivässä TAI
- HIV-lääke Kaletra, 2 tablettia kahdesti päivässä (lopinavir 400mg/ritonavir 100mg). Tämä on hyvin kallis lääke!
Tässä alla tutkimus, jonka mukaan sinkki estää koronavirusten lisääntymistä. Tutkimuksessa ei ollut kyse juuri tästä uudesta koronaviruksesta, vaan tämä on vanhempi tutkimus:
https://journals.plos.org/plospathogens/article?id=10.1371/journal.ppat…
Syöpätutkimus v. 2014, joka osoittaa, että klorokiini on tehokas ionofori, joka mahdollistaa sinkin pääsyn soluun:
https://journals.plos.org/plosone/article/file?id=10.1371/journal.pone…
Toivoisin lääkäreiltä julkista keskustelua tästä asiasta! Toivon, että yksikään suomalainen ei kuole siksi, että tietoa lääkehoidosta ei ole saatavilla, tai että lääkkeitä ei yksinkertaisesti ole!
Eikö pelkkä sinkki auttaisi? Sitä syön päivittäin.
Pelkkä sinkki ei riitä, koska se ei pääse koronasolun sisään. Siihen tarvitaan sitä klorokiinia.
Vierailija kirjoitti:
Älykkäät ihmiset näkevät heikkoja signaaleja ja toimivat niiden mukaan. Nuo signaalit luetaan lukemattomista eri lähteistä.
Kyllä täällä vain vittuiltiin kun puhuin että intuitioni sanoo että tää räjähtää käsiimme. Ja että se ei koskaan etä. Ei pettänyt taaskaan. Pilkatkaa vaan mutta on ihmisiä jotka vaan näkevät ja tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis kerrostaloissa asuvat tulevat sairastumaan, jos naapuri sairaana? Kun kerta ilman kautta leviää.
SARS levisi kerrostaloisssa ilmanvaihdon kautta, joten varmaan tämäkin. Meillä on omakohtainen kokemus siitä, miten tartuntatauti voi levitä asunnon ilmanvaihdon kautta, joten en ole sen jälkeen kyseenalaistanut.
SARS levisi ilmanvaihdon kautta:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sars-levisi-kerrostalossa/2282810#g…
Hongkongilaista taloyhteisöä viime vuonna ravisuttaneen sars-epidemian epäillään levinneen ilmateitse.
Tänään julkaistavan tutkimuksen mukaan suurin osa tartunnoista levisi viruksen päästyä talon ilmanvaihtoon. Tutkijat selvittivät, että Amoy Gardensin taloissa ensi vaiheessa sairastuneista 187 ihmisestä yli puolet asui samassa 36-kerroksisessa rakennuksessa, jossa tartunnan lähteeksi osoittautunut henkilö oli vieraillut.
Voi tosin levitä myös viemäriputkiston kautta. HS:https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006409554.html
Huono uutinen liittyi kerrostaloon. Alkuviikosta yli sata ihmistä evakuoitiin Tsing Yissä, kun kahdessa saman rappukäytävän asukkaassa todettiin tartunta. He asuvat allekkain ja virus levisi todennäköisesti viemäriputkiston kautta.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16696450
Ilmeisesti ei kuitenkaan ilmastoinnin kautta vaan viallisessa viemäröinnissä syntyi aerosoleja jotka puskivat lattiakaivoista asuntoihin ja levisivät tuulen mukana myös viereisiin rakennuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna menevät, ensi viikoksi otan pois... olen työttömänä kotona ja valehtelen vaikka opettajille että olen vähän flunssainen ja tämä on varotoimenpide. Luulen että viikossa tulee se sulku kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teidän lasten harrastukset? Onko harkkoja peruttu? Meillä tyttö odottaa tietoja miten rakkaan harrastuksen käy. Kisat ainakin keväältä perutaan, se on varma.
Vastuulliset lajit ovat jo peruuttaneet kisat ja harjoitukset.
Meillä ainakin kaikki treenit ja pelit peruttu. Ja futis on laji.
Meille ei ole tullut vielä tiedotetta. SCL perui kaikki kisat keväältä, mutta noista harkoista odotetaan vielä seuralta tarkennusta. Cheerleadnig meillä siis lajina
Vierailija kirjoitti:
"Closed Cases 73,863
4,965 (7%) Deaths"
#SARS
#Stay_home!
Toi on p@ska juttu, koska se näytti kolmatta viikkoa olevan tuo 6%. Siinäkin olisi ollut kestämistä.
Tämä virushan on paljon levittyneempi kuin tartuntaluvut antavat ymmärtää. Sinänsä hyvä, että kuolleisuus on suhteessa pienempi, mutta antaa kyllä väärän kuvan levinneisyydestä.
Sen tiedämme kaikki, että Suomessa ei ole testattu lainkaan riittävästi, testejä tehty alle tuhat (?) eikä läheskään kaikkia oletettavasti sairaita ole testattu, mikä on surullista heidän karanteeninsa osalta. Tukholmassa sanottiin eilen testattavan enää vain hoitohenkilökuntaa, Sveitsissä testataan vain yli 65-vuotiaat jne.
Näin tänään ostoskärryssä 7 pakettia Kantolan mansikkavohvelia ja 10 pulloa Påskmustia (läskedryck). Tämä siis Tesoman Prismassa. En mitenkään erikseen vakoillut mutta kun olivat siinä näkysällä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää laittako niitä lapsia kouluun huomenna! Ei niitä kukaan tule kotoa raahaamaan ja parin viikon päästä tässä maassa on kaikilla niin paljon muuta mietittävää, ettei asiaan kukaan tule palaamaan. Tai jos tulisikin, siihen menisi niin kauan aikaa, että silloin ei enää tarvitsisi selitellä miksi lapset jäivät kotiin.
Vierailija kirjoitti:
"Closed Cases 73,863
4,965 (7%) Deaths"
#SARS
#Stay_home! (...if you're old and weak.)
Lisäsin pienen tarkennuksen ^
se on oikeastikin robotti, ei se voi toistaa muuta kun mitä siihen on ohjelmoitu