Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Virus voi myös levitä kengän pohjissa. Tämä on selvää koska jos astut maassa olevaan yskökseen ja siinä on virusta, kulkeutuu se kengissä pitkiäkin matkoja. Siksi niitä kengänsuojiakin on.
KOULUT KIINNI! SE TULEE LOPULTA KAIKILLE HALVEMMAKSI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marinin eilisestä haastattelusta tuli mieleen, että onko hallituksen korona-strategiana vapaamatkustaa muiden maiden selän takana. Hallitus ajatteli että Suomi sijaintinsa puolesta saa vain vähän tartuntoja, koska muut maat rajuilla ja kalliilla SPEKTAAKKELEILLAAN (=toimillaan) eturintamassa pysäyttävät tai lähes pysäyttävät taudin etenemisen? Suomen ei tarvitse tehdä muuta kuin kyhjöttää täällä kaukana pohjoisessa ja odottaa.
No, ei ihan.
Italian epätoivoisen taistelun kutsuminen "spektaakkeliksi" on pääministeriltä uskomattoman törkeää ja sydämetöntä. Toivottavasti tieto lausunnosta ei valu Italian mediaan asti.
Ei vaan ihan asiallinen mielipide. Olen aivan samaa mieltä. Tulee hirveän kalliiksi tämä koronan jälkien pyyhintä, onneksi Suomella on varaa siihen, toisin kuin Italialla olisi. Se maa on talouskriisissä ja kaataa pankkeja Saksasta.
Kyllä siinä kuule Suomellakin rahat loppuu nopeasti jos korona jättää jälkeensä valtavan määrän työkyvyttömiä ihmisiä.
SARS oli samantyyppinen koronankin kanssa. Sitäkin on käytetty vähättelynä koronasta puhuttaessa.
SARS:sta parantuneet eivät kuitenkaan ole vieläkään parantuneet. Suuri joukko heistä kärsii vieläkin päivittäin voimakkaista kivuista, jatkuvasta uupumuksesta ja he hengästyvät pienestäkin fyysisestä aktiviteeteista, eivätkä lääkärit tiedä miksi.
Korona ei todellakaan ole mikään influenssa, josta parannutaan sairastamisen jälkeen. Koronasta säilytään hengissä, mutta ei toivuta terveeksi.
Kannattaa unohtaa ylimielisyys ja huolettomuus tämän koronan kanssa.
Itse joudun tänään menemään työpaikkani hallituksen kokoukseen (koska olen hallitukseen jäsen ja kokouksesta jää pois niin moni etteivät päätökset ole lainvoimaisia jos minäkin jään pois), mutta aion suojata itseni hyvin siitäkin huolimatta että sitä pidettäisiin ylireagointina. En halua altistaa lapsiani loppuelämän kestäville kivuille vain siksi että äitiä nolottaa käyttää hengityssuojaa.
Työkyvyttömiä? Väitteesi ei todellakaaan pidä paikkaansa. Nimenomaan työikäisillä tauti on jopa helpompi kuin influenssa ja mitä taas tulee ihmisiin, jotka eivät kuole, mutta eivät toivukaan, kuvitteletko sinä, että he olisivat enää muutenkaan työelämässä? Eivät ole, vaan ne ovat niitä vanhoja, jotka eivät tautiin kuole. Olet naurettava Suomen selän katkeamiskuvitelmiesi kanssa koronasta! 😂
Vai kuvitteletko, ettei Suomella ole rahaa jonkun toisen pandemian jälkeisten uhrien takia? LOL, niiden narkolepsiapotilaiden? Nekö tulivat noin kalliiksi, kuin mitä hourailet? Haha, eiväthän tulleet YHTÄÄN. Suomen taloudelle EI OLE MITÄÄN jälkiä heistä, eikä tietenkään tästäkään tule olemaan. Pikemminkin muutama hoitolaitoksessa oleva mummo kuolee nopeammin. Säästöjä se tuo.
Onko sinulla tästä viruksesta tietoa enemmänkin? Sen pitkäaikaisvaikutuksista? Tiedät tarkalleen viruksen vaikutukset työikäisiin? Olet varmaan sitten ammatiltasi virustutkija ja sinulla on kaikki fakta ja data käyteytävissä tästä viruksesta.
Kannattaako luottaa THL:n suosituksiin nyt, kun on ilmennyt, että suunnilleen kaikki sen aiemmat arviot tähän epidemiaan liittyen ovat olleet täysin metsässä? Jos nykyhetkeä koskevat suositukset perustuvat yhtä rautaisella ammattitaidolla tehtyihin kehittymisarvioihin, luoja auttakoon meitä.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa nyt hyvät ihmiset noita kulolleisuus% miettiessänne, että tartunnan saaneista 80-90% on vähillä oireilla selviäviä tai jopa oireettomia. Tällaisista jää suurin osa testaamatta ja näin eivät näy tilastoissakaan. Toki samaiset tyypit myös levittävät tautia tehokkaasti.
En halua vähätellä viruksen vaarallisuutta muutenkin sairaille vanhuksille, mutta ei se niin tappava tauti koko väestöä koskien ole kuin mitä täällä jotkut tuntuvat pelkäävän.
Hyvä ihminen. SARS jätti ihmisille pysyviä vaurioita. Sä et näköjään tiedä mitään tästä viruksesta. Se on SARS2-Covid 19. Tajuatko? Et?
Kreikassa ensimmäinen korona vainaja.
Rakkautta etsin kuin koira koditon;
Se kulkijalle vain hetken huuma on.
Kun valot vilkkuu, soitto soi,
Mä riemut maistaa sain
Ja aamuin kuulin omantunnon kolkutusta vain.
Viimeiseen korttiin,
Mä pelin pelasin.
Viimeiseen korttiin,
Ja kaiken menetin.
En purjeita mä reivannut
Vaan syöksyin myrskyihin.
Viimeiseen korttiin,
Sysimustaan yöhön seilasin.
Käy elämänsä umpiossa haaksirikkoinen
Niin kaukana on satama ja apu luotsien
Ja tuimat tuulet mukanaan kuin pienen lastun tie,
On ystävätkin kadonneet ja outo kotitie
Viimeiseen korttiin,
Mä pelin pelasin.
Viimeiseen korttiin,
Ja kaiken menetin
En purjeita mä reivannut
Viimeiseen korttiin,
Viimeiseen korttiin,
Mä pelin pelasin.
Viimeiseen korttiin,
Ja kaiken menetin
En purjeita mä reivannut
Viimeiseen korttiin.
Viimeiseen korttiin,
Mä pelin pelasin.
Viimeiseen korttiin,
Ja kaiken menetin
En purjeita mä reivannut
Viimeiseen korttiin,
Mä rakkautta etsin kuin koira koditon.
Se kulkijalle vain hetken huuma on.
Kun valot vilkkuu, soitto soi,
Ja riemut maistaa sain
Ja aamuin kuulin omantunnon kolkutusta vain.
Lauluntekijät: Vexi Salmi / Jonne Aaron
Vierailija kirjoitti:
miksei täällä saa keskustella oireista? ai ettei lietso paniikkia vai?
Oireet on selvillä. Joillekin tulee päänsärkyä. Kuume muttei kaikilla väsymys ja lihaksia särkee ja hengenahdistus ja siinä vaiheessa soitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrätkää koulut ja vastaavat kiinni nyt ihan heti, kun siitä vielä on jotain hyötyä. IHAN HETI NYT!
Lukion rehtori vastasi minulle, että sellaisessa tilanteessa ei olla, että tarvitsisi kouluja siirtää etäopetukseen.
No ei olla vielä, mutta kannattaisihan se tehdä ennenkuin ollaan. Hitto näiden vatipäävehkaajien kanssa.
HS SEURAA :Suomessa koulutyöhän ehkä muutoksia – HS:n päivittyvä seuranta koronaviruksesta
Hesarin otsikko, voisiko tämä lupailla jotain hyvää?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako luottaa THL:n suosituksiin nyt, kun on ilmennyt, että suunnilleen kaikki sen aiemmat arviot tähän epidemiaan liittyen ovat olleet täysin metsässä? Jos nykyhetkeä koskevat suositukset perustuvat yhtä rautaisella ammattitaidolla tehtyihin kehittymisarvioihin, luoja auttakoon meitä.
Luottaako joku vielä THLään?
Meidän yrityskin on alusta asti seurannut vain WHOn suosituksia.
Pohjois-Korealla on rajat kiinni ja sinne tuskin otetaan ketään, joten siellä ei liene tartuntoja.
Jos tulee maailmanloppu ja kaikki muut kuollaan koronaan, pohjois-korealaiset on ainoat, jotka selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oireet on selvillä. Joillekin tulee päänsärkyä. Kuume muttei kaikilla väsymys ja lihaksia särkee ja hengenahdistus ja siinä vaiheessa soitto.
Kuiva yskä. Räkä jos vaan valuu ei hätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi herttileijaa teitä kaikkia joiden mielestä pääministeri ei osoita tarpeeksi johtajuutta. Tarvitsetteko te todella jonkun perinteisen isähahmon telkkariin jyrähtämään, että nyt kansalaiset pesette käsiänne ettekä mene töihin sairaana, ja sitten te vasta kipitätte kiltisti isipapan käskyjä noudattamaan? Onko tullut mieleen, että johtajuutta on monenlaista, ja että voisitte ihan itse omin aivoin ajatella ja toimia, eikä tarvitse odottaa Herra Auktoriteetti Johtajan käskyjä ennen kuin vaivautuu tekemään yhtään mitään? Nyt testataan suomalaisten älykkyyttä. Ymmärtääkö tavallinen suomalainen, että kädet on pestävä, turhaa matkustamista rajoitettava, nenäliinoja käytettävä, sairasta lasta ei viedä mummolaan ja töistä jäädään kotiin jos ollaan sairaita, ja että nämä toimenpiteet pitäisi ymmärtää tehdä ilman että tulee mitää virallisia pakotteita tai rajoituksia? Jokainen ihminen voi ihan itse ottaa vastuun tekemisistään ja läheisistään ilman, että tarvitsee odottaa pääministerin käskyä joka saamarin asiasta?!!
Sinä taidat olla vielä aika nuori, tai jostain muusta syystä et ymmärrä kunnolla miten yhteiskunta toimii.
Jos työntekijä jää pois töistä, menettää hän työpaikkansa kokonaan ja saa pitkän karenssin. Jos työntekijä irtisanoutuu, saa hän pitkän karenssin. Kummassakin tapauksessa hän jää pitkäksi aikaa ilman tuloja. Millä sitten ostat kaupasta ruokaa kun tuloja ei enää ole?
Tästä syystä nämä päätökset on tehtävä johtavalla tasolla yhteisesti. Että voidaan ottaa huomioon se että jokaisella säilyy elämisen mahdollisuus.Jos vanhempi ottaa lapsensa pois koulusta ilman, että huolehtii byrokratiasta ja osallistuu isoihin palavereihin joissa päätetään kotikoulusta, tulee perheelle isoja ongelmia pitkäksi aikaa. Koulu tekee lastensuojeluilmoituksia poissaolojen takia aika nopeasti, ja sitten perhe joutuu todistelemaan lastensuojelulle olevansa turvallinen lapselle. Tähänkin liittyy paljon tapaamisia ja isoja palavereita. Pahimmassa tapauksessa lapsi tai lapset otetaan huostaan.
Omatoimisessa itsestään huolehtimisessa on riskejä kun eletään hyvinvointiyhteiskunnassa eikä anarkiassa. Anarkiassa toki olisi vieläkin suurempia riskejä, mutta ei mennä niihin nyt.
No minä en ole lammas. Kukaan ei korvaa Suomen virheitä minulle ja minun perheelle kun käy huonosti. Jos tartuntojen määrä kasvaa, lapseni opiskelee kotona ja piste. Voin mennä kouluun palaveeramaan jos tarvii. Kun toi farssi loppuu, muutan pois Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta Suomi on VARAUTUNT! Tosin ei ole vieläkään selvinnyt mitä ne keinot siihen varautumiseen on. Vai saiko joku selville?
Vierailija kirjoitti:
juuri näin. Trump syytti suoraan Eurooppaa:
"Trump syytti Eurooppaa siitä, että virus on päässyt leviämään Yhdysvaltoihin. Trumpin mukaan virus on levinnyt Euroopassa, koska maanosan valtiot eivät pysäyttäneet matkustamista Kiinasta, josta pandemia sai alkunsa.
– Euroopan unioni epäonnistui varautumaan ja rajoittamaan matkustamista Kiinasta ja muista ”kuumista kohteista”. Sen seurauksena Yhdysvaltoihin on ilmaantunut paljon tartuntarykelmiä, jotka matkustajat Euroopasta ovat aiheuttaneet, Trump sanoi."
Vaikka tauti on lähtöisin Kiinasta ja USAn pahimmat tartuntarykelmät ovat kiinalaisalueiden liepeillä länsirannikolla, Washingtonin osavaltiossa ja Kaliforniassa. Mutta mitäs faktoista. Törkeä temppu Trumpilta, jota ei tulla unohtamaan. koskaan.
Polje kovasti jalkaa ja uhkaa olemaan enää koskaan matkustamaan USA;aan. Oikeasti meidän pitäisi nyt keskittyä omaan ja Euroopan tilanteeseen. Ei toisten edes Kiinan haukkuminen enää tässä vaiheessa auta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vakuuta sunkaan vastaus. Epämääräinen tauti.
Otin yhteyttä Espoon sivistystoimen johtajiin ja ilmoitin lapsen opettajalle, että lapsi on tänään kotona, kunnes koronatilanne selvitetään, koulun ohjeistus päivitetään ja kotiopetuksen mahdollisuutta tuetaan huoltajille. Annoin heille oman numeroni. Joukossa on voimaa, nyt haastamaan virastot. Heillä on esimiehet ja esimiehen esimiehet. Meillä on oikeus suojella lapsiamme. Meillä on oikeus saada lapsille turvallinen oppimisympäristö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi herttileijaa teitä kaikkia joiden mielestä pääministeri ei osoita tarpeeksi johtajuutta. Tarvitsetteko te todella jonkun perinteisen isähahmon telkkariin jyrähtämään, että nyt kansalaiset pesette käsiänne ettekä mene töihin sairaana, ja sitten te vasta kipitätte kiltisti isipapan käskyjä noudattamaan? Onko tullut mieleen, että johtajuutta on monenlaista, ja että voisitte ihan itse omin aivoin ajatella ja toimia, eikä tarvitse odottaa Herra Auktoriteetti Johtajan käskyjä ennen kuin vaivautuu tekemään yhtään mitään? Nyt testataan suomalaisten älykkyyttä. Ymmärtääkö tavallinen suomalainen, että kädet on pestävä, turhaa matkustamista rajoitettava, nenäliinoja käytettävä, sairasta lasta ei viedä mummolaan ja töistä jäädään kotiin jos ollaan sairaita, ja että nämä toimenpiteet pitäisi ymmärtää tehdä ilman että tulee mitää virallisia pakotteita tai rajoituksia? Jokainen ihminen voi ihan itse ottaa vastuun tekemisistään ja läheisistään ilman, että tarvitsee odottaa pääministerin käskyä joka saamarin asiasta?!!
Sinä taidat olla vielä aika nuori, tai jostain muusta syystä et ymmärrä kunnolla miten yhteiskunta toimii.
Jos työntekijä jää pois töistä, menettää hän työpaikkansa kokonaan ja saa pitkän karenssin. Jos työntekijä irtisanoutuu, saa hän pitkän karenssin. Kummassakin tapauksessa hän jää pitkäksi aikaa ilman tuloja. Millä sitten ostat kaupasta ruokaa kun tuloja ei enää ole?
Tästä syystä nämä päätökset on tehtävä johtavalla tasolla yhteisesti. Että voidaan ottaa huomioon se että jokaisella säilyy elämisen mahdollisuus.Jos vanhempi ottaa lapsensa pois koulusta ilman, että huolehtii byrokratiasta ja osallistuu isoihin palavereihin joissa päätetään kotikoulusta, tulee perheelle isoja ongelmia pitkäksi aikaa. Koulu tekee lastensuojeluilmoituksia poissaolojen takia aika nopeasti, ja sitten perhe joutuu todistelemaan lastensuojelulle olevansa turvallinen lapselle. Tähänkin liittyy paljon tapaamisia ja isoja palavereita. Pahimmassa tapauksessa lapsi tai lapset otetaan huostaan.
Omatoimisessa itsestään huolehtimisessa on riskejä kun eletään hyvinvointiyhteiskunnassa eikä anarkiassa. Anarkiassa toki olisi vieläkin suurempia riskejä, mutta ei mennä niihin nyt.
No minä en ole lammas. Kukaan ei korvaa Suomen virheitä minulle ja minun perheelle kun käy huonosti. Jos tartuntojen määrä kasvaa, lapseni opiskelee kotona ja piste. Voin mennä kouluun palaveeramaan jos tarvii. Kun toi farssi loppuu, muutan pois Suomesta.
Ja farssilla en tarkoita virusta vasn sitä miten tilannetta hoidetaan.
ikävän tilanteesta tekee kun voi kai olla oir ee ton ja mediassa eriäviä tietoja.