Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
41481/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä taas Puolasta. Mulla oli pidempi sepustus, mutta kun yritin lähettää sitä, tuli hylsy kommentilla tekstisi on liian pitkä. Joten ajetaan tämä nyt kolmeen osaan jos tulisi sillä.

Nyt kun tänne on saatu ensimmäisiä tilastoituja tartuntoja, niin alkoi sitten iso pyörä pyörimään. Koulut, moni päiväkoti, teatterit ja muut vastaavat paikat pantiin kiinni toistaiseksi. Täällä pääministeri Mateusz Morawiecki yhdessä hallituksen kanssa päätti nopeista toimista. Puolan naapurissa Saksassa ja Tsekissä virus leviää vauhdilla, joten täällä seurataan tilanteen kehittymistä huolestuneina. Tietoa tulee nyt ulos joka tuutista ihmisille, ja sen mitä ymmärrän, niin aika suodattamatonta se tuntuu olevan. Uskotaan, että aikuiset ihmiset osaavat käsitellä tätä ilman vauhkoontumista. Täällä on ajantasainen tilanneseuranta päällä mediassa, ikään kuin jossain urheilutapahtumassa. Täällä on pohdittu sitä, mitäs tapahtuu kotieläimille, jos niiden isäntä tai emäntä joutuu karanteeniin tai sairaalahoitoon:https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/koronawirus-w-polsce-relacja-na-z…

Linjaus on, että Puolassa kotieläimiä ei aseteta karanteeniin, ja jos niiden omistaja ei voi niistä huolehtia tai hommata niille hoitajaa, niin silloin eläimet on omillaan. 

Puolassa on oltu päättäväisiä tässä asiassa. Ymmärrän, että naapurimaan Saksan tilanne pitää hereillä. Ja Puola on tosiaan EU-alueen kummajainen talouskasvun saralla.

Jostain uutisesta näin, että siellä on myös näitä tehohoitopaikkoja ja sairaala kapasiteettia paljon useammalle tarjolla kuin monessa länsi Euroopan maassa. Osaatko sanoa, pitääkö paikkansa?

Vierailija
41482/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikainfluenssakin oli aikoinaan pandemia, suomalaisiakin taisi sairastua 100 000, joista 3000-4000 kuoli, mutta ei vaikuttanut omaan elämääni. Eipä palstalaisiakaan kiinnosta kausi-influenssan noin 1000 kuollutta Suomessa vuosittain. Nyt hirveä paniikki, kun 59 sairastunut Suomessa ja koko maailmassa 4000 kuolonuhria.

Suomessa tilastoitiin 44 sikainfluenssasta johtuvaa kuolemaa.

Koronan tapauksessa tuo 44 kuollutta voi tulla jo 1000 tartunnan kokonaislukeman saavuttamisen jälkeen. Tai jo ennen sitä.

Ainakin jos menee kuin Italiassa.

Kyllä homma toimii vielä varmaan kohtuullisesti ainakin kunnes on joku 3000 tartuntaa. Sen jälkeen alkaa pikkuhiljaa luultavasti ilmenemään eriasteisia hankaluuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41483/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihnkähän voisi kommentoida noista Joensuun ampuhiihtokisoista että keskeyttäkää nyt ne kekkerinne.

Vierailija
41484/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuollaan kaikki. Hyvästi :(

Mä en tiedä miksi, mutta mulle tuli tänään ensimmäistä kertaa olo että entäs jos tämä tilanne tosiaan onkin sellainenm että on aivan sama tehdäänkö jotain vai ei. Siis että mikä tahansa toimi korkeintaan viivyttää hetken vääjäämätöntä mutta tätä virusta ei vain voi voittaa.

Sitä voi hidastaa sen verran, ettei koko terveydenhuolto kaadu.

Siihen keksitään rokote aikanaan.

Ja lopulta jo sairastaneet muodostavat laumasuojan lopuille.

Siis koronan voi saada vaikka heti uudestaan, siitä ei muodostu mitään suojaa.

Vierailija
41485/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäileekö joku itsellään tartuntaa? Tai on kenties saanut diagnoosin?

Mitä OIREITA teillä on ollut?

Itse olen seurannut ketjua alusta asti. Asun Viikissä, missä tuli ilmi ekat tartuntatapaukset. Hygienia ja tietoisuus ollut siis 100%.

Oireina on kurkkukipu, päänsärky, juuri alkanut lievä yskä, minulla jolla ei ole IKINÄ yskää! Keuhkojen alueella hieman polttelee. Yleisvointi hyvä.

Jos minulla on korona, tämä on niin monella muullakin. Eikö THL ja ystävämme ymmärrä, miten paljon suomalaisia on jo saattanut sairastua?

Vierailija
41486/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitaanko koronan jälkeen 0,7 hoitajaa.

Jos menee kuin Ströms... THLssä, ei tarvita. Jos menee keturalleen, tarvitaan enemmän. Jos meinaan pitää paikkansa Suomen medioissakin väläytellyt keuhkokuvat, ei niillä säkeillä enää töitä tehdä, tai pahemmin omillaan muutenkaan pitkiä aikoja oleilla.

Vierailija
41487/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällä palstalla joitain, jotka ovat yrittäneet ottaa yhteyttä johonkin THL:n henkilöstöön, kansanedustajiin, ja ketkä tässä asiassa nyt voivatkin vaikuttaa. Siitä, että olisiko aika alkaa järeisiin toimiin, koska miksi valitsette mielummin sellaisen kannan, että ”hoidetaan sitä mukaan kun ihmisiä sairastuu” sen sijaan, että yritettäisiin kaikin tavoin vain ESTÄÄ sen viruksen leviäminen!! Itse ajattelin nyt ottaa joihinkin tahoihin yhteyttä, vaikka varmaan häviääkin viesti Ö-mappiin. Koenpahan, että olen itse yrittänyt tehdä edes jotain.

Olen ihan raivona, kun katsoin tuota WHO:n tiedotetta. Huolimatta siitä, että WHO:n suunnalta tulee selkeää viestiä siitä, että joissakin maissa toimitaan lepsusti, niin Suomi jatkaa tätä linjaa. Olen raivona siksi, että perheessäni on riskiryhmään kuuluva. Hän ei asu samalla paikkakunnalla ja olen perunut hänen näkemistään, jotta en vain itse tartuttaisi häntä, ja koittanut huolehtia ja muistuttaa, millä tavoin hän voisi koittaa välttää sairastumista. Että väittäisi yleisiä tiloja, julkisia kulkuvälineitä, ynnä muuta. Olen todella huolissani, että hän sairastuisi tähän virukseen. Ja olisi vain kerrassaan niin järkyttävä ajatus, että pelkkä Suomen lepsu linja ja haluttomuus torjua tätä virusta johtaisi siihen, että hän sairastuisi. Kun iso osa näistä sairastumisista olisi ollut ja on vielä estettävissä.

En vain voi käsittää, miksi ei valita sitä linjaa että ennaltaehkäistään sen sijaan, että odotellaan että virus leviää.

Vierailija
41488/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä taas Puolasta. Mulla oli pidempi sepustus, mutta kun yritin lähettää sitä, tuli hylsy kommentilla tekstisi on liian pitkä. Joten ajetaan tämä nyt kolmeen osaan jos tulisi sillä.

Nyt kun tänne on saatu ensimmäisiä tilastoituja tartuntoja, niin alkoi sitten iso pyörä pyörimään. Koulut, moni päiväkoti, teatterit ja muut vastaavat paikat pantiin kiinni toistaiseksi. Täällä pääministeri Mateusz Morawiecki yhdessä hallituksen kanssa päätti nopeista toimista. Puolan naapurissa Saksassa ja Tsekissä virus leviää vauhdilla, joten täällä seurataan tilanteen kehittymistä huolestuneina. Tietoa tulee nyt ulos joka tuutista ihmisille, ja sen mitä ymmärrän, niin aika suodattamatonta se tuntuu olevan. Uskotaan, että aikuiset ihmiset osaavat käsitellä tätä ilman vauhkoontumista. Täällä on ajantasainen tilanneseuranta päällä mediassa, ikään kuin jossain urheilutapahtumassa. Täällä on pohdittu sitä, mitäs tapahtuu kotieläimille, jos niiden isäntä tai emäntä joutuu karanteeniin tai sairaalahoitoon:https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/koronawirus-w-polsce-relacja-na-z…

Linjaus on, että Puolassa kotieläimiä ei aseteta karanteeniin, ja jos niiden omistaja ei voi niistä huolehtia tai hommata niille hoitajaa, niin silloin eläimet on omillaan. 

Puolassa on oltu päättäväisiä tässä asiassa. Ymmärrän, että naapurimaan Saksan tilanne pitää hereillä. Ja Puola on tosiaan EU-alueen kummajainen talouskasvun saralla.

Jostain uutisesta näin, että siellä on myös näitä tehohoitopaikkoja ja sairaala kapasiteettia paljon useammalle tarjolla kuin monessa länsi Euroopan maassa. Osaatko sanoa, pitääkö paikkansa?

Puola on euroopan Filippiinit. Kaikki on ulkomailla töissä ja lähettää rahaa kotiin. Kotimaassa ei ole työttömyyttä.

Vierailija
41489/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wall Streetin Harmageddon, toivottavasti tiedätte mitä teette tai mitä ette tee sijoituksienne kanssa.

https://www.bloomberg.com/live/us

Vierailija
41490/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella on joidenkin kauppojen jotkut hyllyt tänään tyhjentyneet Lielahden alueella.

Ehkä jotkut ymmärtävät jo varautua pahimman varalta.

Vierailija
41491/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikainfluenssakin oli aikoinaan pandemia, suomalaisiakin taisi sairastua 100 000, joista 3000-4000 kuoli, mutta ei vaikuttanut omaan elämääni. Eipä palstalaisiakaan kiinnosta kausi-influenssan noin 1000 kuollutta Suomessa vuosittain. Nyt hirveä paniikki, kun 59 sairastunut Suomessa ja koko maailmassa 4000 kuolonuhria.

Suomessa tilastoitiin 44 sikainfluenssasta johtuvaa kuolemaa.

...eikä kausi-influenssaankaan todellakaan kuole n. 1000 suomalaista vuodessa, vaan viime vuosina korkeintaan alle puolet siitä ja aiemmin paljon vähemmän.

Vierailija
41492/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Norjassa on lähes 600 tapausta? Koska siellä on rahaa kuin roskaa, voidaan testata vaikka kaikki kansalaiset, varmuuden vuoksi sata kertaa, eikä öljyrahastosta hupenisi promilleakaan. Samoin hengityskoneita voidaan tilata pika-aikataululla vaikka miljoona.

Vierailija
41493/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan ryhmächatissa ihmiset on vihaisia tästä pandemiajulistuksesta. Turhaa hysteriaa heidän mielestään. Suuttuivat myös työnantajan ohjeistuksesta käyttää saippuaa ja käsidesiä, sekä olla tulematta kipäenä töihin. Kollegan mukaan todennäköisempää, että meteoriitti iskee päähän kuin saada korona. Mistä näitä denialisteja sikiää. Olen 25 henkilön tiimissämme ainoa, joka ainakin myöntään ottavansa tämän vakavasti. Muiden mielestä tämä median muotihössötys pitää lopettaa.

Anna kun arvaan? Kaikki on valkolakkeja? Te voitte käydä niitä koulujanne vaikka kuinka paljon se ei teistä välttämättä fiksuja tee tai anna kriittistä ajattelukykyä.

Elämänkoululaisen peruskoulun keskenjättäneenkö sieltä piti sitten tulla narisemaan asiasta, joka ei tähän koronaPANDEMIAAN mitenkään liity. Jos se sua helpottaa, korona tappaa yhtä lailla valtiotieteiden tohtorin kuin amiksen autoasentajankin, jos paha tautimuoto sattuu kohdalle.

Kyllä mä tiedän mitä korona tekee ja mitä ei tee kun olen ollut tässä ketjussa jo yli kuukauden ja seurannut paljon tilannetta ulkomaalaisia tietolähteitä myöten. Älä sinä huolehdi asiasta. Olen käynyt jo suojattuna kaupassa ostamassa ruokaa pitemmän aikaa.

T: Elämämkoululainen joka jätti peruskoulun kesken

Vierailija
41494/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palaute lähti WHO:lle niin että napsahti!!!

Laittakaa te muutkin!

Mahtavaa!

Minä uskon, että siellä on joku sen verran fiksu assari töissä, että se kerää ne ja sanoo jollekin, että katsokaa nyt tätä. Tällaista tulee Suomesta. Toivotaan!

Viittitte tekin spämmätä tällä roskalla. WHOn piikki oli kohdistunut Yhdysvaltoihin, jossa maan presidentti on julistanut koronan jo demokraattien salajuoneksi kuin myös heihin vaikuttamattomaksi, eikä mitään toimenpiteitä ole tehty ja terveydenhuolto ei tule millään kestämään epidemiapiikkiä. Jos luulitte, että Italia on heikoilla, niin katsokaa miten USA tulee putoamaan polvilleen, sillä sisäisesti se on heikko ja huonossa jamassa oleva valtio, jossa on paljon sairauksia ihmisillä. Vielä jos saadaan pandemiahysteria päälle kun ihmiset ovat aseistettuja niin...

Älkää mollatko Suomen viranomaisia niin paljon. Heillä on varmasti paljon parempi käsitys nykytilanteesta kuin teillä ja paljon ajantasaista informaatiota.

Vierailija
41495/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä nyt aikamoista touhua. Ostin kloriittia ja pesin kylppärin lattian. Ennen luotin mäntysuopaan. Neo Amiseptilla kuuraan kännykän sun muut hilavitkuttimet. Enpä oo ennen pessyt näin ahkeraan ovenripoja jne. Välillä desinfioin varsinkin eteisen ovenripan ja oven pieliä. Asun yksin ja kova tahto on vielä elää etten koronan vuoksi halua päiviä päättää. Sen näkee miten käy.

Vierailija
41496/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjan tartuntalukema 569!

Sijalla 12 maailman tartuntalistalla jos oikein laskin.

Norja hätyyttelee tosissaan kymppikerhoa!

Huh huh.

Vierailija
41497/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä nyt taas? Ei sinne WHO:n pidä kenenkään ottaa yhteyttä! Jos joku sinne kommunikoi, niin se on virkamiehet. Nyt joku järki tähän hommaan.

Vierailija
41498/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuollaan kaikki. Hyvästi :(

Mä en tiedä miksi, mutta mulle tuli tänään ensimmäistä kertaa olo että entäs jos tämä tilanne tosiaan onkin sellainenm että on aivan sama tehdäänkö jotain vai ei. Siis että mikä tahansa toimi korkeintaan viivyttää hetken vääjäämätöntä mutta tätä virusta ei vain voi voittaa.

Sitä voi hidastaa sen verran, ettei koko terveydenhuolto kaadu.

Siihen keksitään rokote aikanaan.

Ja lopulta jo sairastaneet muodostavat laumasuojan lopuille.

Siis koronan voi saada vaikka heti uudestaan, siitä ei muodostu mitään suojaa.

Tämä on ihan valhe, jota joku tahallaan levittää. Se että vielä ei tiedetä immuniteetista ei tarkoita, että joku olisi vahvistanut että sitä ei tule. Itse asiassa esim. Harvardin epidemiologian professori sanoo, että todennäköisesti COVID:iin tulee parin vuoden immuniteetti kuten muillakin koronaviruksilla.

Lopeta siis tuo valheen levitys ilman mitään lähdettä.

Vierailija
41499/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KoroNainen kirjoitti:

Epäileekö joku itsellään tartuntaa? Tai on kenties saanut diagnoosin?

Mitä OIREITA teillä on ollut?

Itse olen seurannut ketjua alusta asti. Asun Viikissä, missä tuli ilmi ekat tartuntatapaukset. Hygienia ja tietoisuus ollut siis 100%.

Oireina on kurkkukipu, päänsärky, juuri alkanut lievä yskä, minulla jolla ei ole IKINÄ yskää! Keuhkojen alueella hieman polttelee. Yleisvointi hyvä.

Jos minulla on korona, tämä on niin monella muullakin. Eikö THL ja ystävämme ymmärrä, miten paljon suomalaisia on jo saattanut sairastua?

Kyllä ne ymmärtää epidemian laajuuden, siihen ei kaikkia lievästi oireilevia tarvitse testata. 

Mittaa kuumetta ja hengitystiheyttä tunnin parin välein, jos tulee hengenahdistusta, soita koronapuhelimeen. Oireet kehittyvät nopeasti. 

Vierailija
41500/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inside tietoa!!

Pirkanmaalla ja jossakin muualla suomessa ollut ongelmana se että kaikkia koronalle altistuneita/sairastuneita ihmisiä ei olla saatu puhelimitse kiinni, joten saattavat mahdollisesti levittää tautia edelleen!

osa ulkomaalaisia joten eivät ymmärrä tilanteesta mitään, eivätkä seuraa suomen mediaa!!!

Tämä sähläys olisi vältetty oikea-aikaisella karanteenauksella, matkustusrajoituksilla, ripeällä testaamisella.

Muuten, kirjoitin tän ketjun alussa, että maaliskuun loppuun mennessä Suomessa on hätätila.

Mua pilkattiin ja alapeukuttiin, joku oikein käski "häpeämään".

En ymmärrä mitä seinähulluja meillä istuu päättämässä. Enkä sitäkään, että täällä voivotellaan lasten harrastuksia ja rippijuhlia.

Tajutkaa nyt jo viimeisetkin uunot, että kyseessä on selviytyminen elossa!!

Vielä: KAIKKIEN TOIMINTA VAIKUTTAA KAIKKIIN. Mitä enemmän on tartuttajia, sitä enemmän on uhreja.

Nyt ei ole aika antaa periksi

Nyt on aika toimia vastuullisesti ja viisaasti sekä auttaa muita.

Jaetaan täällä hyviä neuvoja kaikkien hyödyksi. Ei välitetä trolleista. Ne on sairaita ihmisiä.

Ketju on lukittu.