Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Tykkään tavasta miten Angela Merkel kannusti ihmisiä koteihinsa ja sanoi että suurimmat korona-ajan sankarit ovat sohvaperunat!
Mun pikkuveljeni jätti nyt syksyllä lukion kesken, nukkuu päivät, pelaa kaiket yöt tietokoneella ja on samaa mieltä, että suurimmat sankarit eivät poistu kotoa yhtään minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä on ilmoittanut kuolleita olevan noin 55000. Mutta yhtäkkiä niitä onkin yli 186000. Eihän tässä ole enää mitään järkeä!!!
Venäjällä on paljon vanhoja ja vaivaisia.
Joko kuolinilmoitukset täyttävät puolet sunnuntain sanomalehdistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin uutisessa juuri rokotettu hehkuttaa ettei voisi enää tartuttaa muita. Näinhän se ei ole, eikö asiaa todella kerrota heille rokotetta annettaessa?
"Onko korona pelottanut?
– Kyllä, kahta lailla! Se, että saanko itse koronan tai kuljetanko sen tuttavalle tai perheenjäsenelle.
Larsson kehottaa rokotteen ottamista arpovia miettimään, kumpi on omalla kohdalla hankalampaa: pelätä koronatartuntaa ja taudin kantamista muille, vai mahdollisia pieniä sivuvaikutuksia."
https://yle.fi/uutiset/3-11715957
Mitähän tästä seuraa tautitilanteelle, vastaavia kommentteja ollut muillakin rokotetuilla uutisissa. Kuulostaa siltä että rokotetut elävät hetken päästä kuten ennenkin, ellei tästä aleta valistaa jollain isolla kampanjalla.
Veikkaan, että tartutamäärät vähenee ihan siitä syystä, että nämä rokotetut eivät hakeudu enää testeihin. Jos heille tulee vähäisiä oireita, potevat sen flunssana eivätkä hakeudu testeihin koska tuo "95% suoja" on täälläkin jo niin monen suusta huomattu, että se käsitetään täysin väärin.
Ilmeisesti näitä rokotettuja ei myöskään testailla enää jälkikäteen huvikseen ja tutkitakseen tarttumista, en ainakaan itse ole sellaista kuullut.Tästä rokotuksesta uutisoidaan edelleen sellaisella kielellä, ettei sen tosiasiallista hyötyä media kerro selkokielellä vaan ihmiset kuvittelee sen olevan samankaltainen kuin rokotukset yleensä on, eli tartunnalta ja tartuttamiselta suojaava.
Vaikka sitähän tämä ei ole.Eilen muuten STT:n uutisessa oli oikein: tuota tarttuvuusasiaa EI VIELÄ TIEDETÄ! Vaikka THL on sanonut että ei estä tartuttamista. Rokotetutkimuksissa tuota ei ole vielä tutkittu, koska tavoitteena oli vain saada aikaan rokote, joka suojaa sairastumiselta. Ja siinä on onnistuttu hyvin, 95 %:n suojaa pukkaa Astra-Zenekaltakin tuoreen tiedon mukaan.
Alustavien tietojen mukaan rokote suojaa jossain määrin myös tartuttamiselta.
Mutta jos riittävän moni ottaa rokotteen ja saadaan laumasuoja, niin silloin rokote suojaa kollektiivisesti tarttumiselta. Toivottavasti rokotekriittiset ymmärrätte tämän. Eli rokotteiden perusmekanismit, se ei ole vain yksilön vaan myös yhteisön lääke.
Ei muuten influenssarokotekaan estä tartuttamista. Että ei se niin poikkeuksellista olisi.
Tiedätkö mikä me ymmärretään?
Me ymmärretään se, että sinä saat rahaa lääkefirmoilta lisäksi että pidät meitä täysinä typeryksinä.
En ole lääketieteen alalla ollenkaan vaan perehtynyt asioihin ihan omasta mielenkiinnosta pandemiaan.
Kieltämättä aika yksinkertaisina pidän :D vaikka tiedän että joukossa on vähän fiksumpiakin.
Ilmankos et oikein pystynytkään vakuuttamaan kriittistä lukijaa. Mulla on taas suvussa erikoislääkäreitä. Tosin itse en ole lääkäri. Menen mieluummin eristysleirille kuin että otan rokotteen.
Ei hän minuakaan vakuuttanut virheellisillä tiedoillaan ja tulkinnoillaan, ja olen lääkäri. Vakkarit tietää että olen täällä mukana keskustelussa ollut helmikuulta asti (tosin pitkiä taukojakin olen pitänyt).
Tosiaan jos Modernan rokote estää vain 40 % tartunnoista niin ei ole mitään saumaa laumasuojaan, ainakaan tuolla rokotteella/rokoteteknologialla.
Moderna lienee kuitenkin paras.
Astra zeneca ei estänyt tarttumista lainkaan apinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo matkailijat pitäisi kivittää. Että voi olla vähä-älysitä sakkia. Tajuaako nuo edes hävetä?
Ei ”mutku mä haluun”-ihmiset mitään häpeä.
Tälläiset viestit kertoo paljon tähän ketjuun kirjoittavien älytasosta.
Ei fiksut ihmiset kirjoittele noin.
”Mutku mä haluun”-ihmiselle tuli paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Tajutkaa nyt. Lasten tulee sairastaa korona, jotta rokotteesta on apua vanhuksille, joilla muutenkin toinen jalja haudassa. Sori vaan, jos pitää valita lasten terveys tai 100 vuotiaan rokote, jotta elää pari kuukautta pitempään valitsen lasten terveyden!
Olen oikeastaan samaa mieltä kanssasi. Rokotteen turvallisuudesta emme vielä tiedä mutta toivon että jokainen mummu ja pappa rokotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään tavasta miten Angela Merkel kannusti ihmisiä koteihinsa ja sanoi että suurimmat korona-ajan sankarit ovat sohvaperunat!
Näinhän se on. Joka kerta kun on viettänyt päivän sohvan pohjalla pitäisi palkita itsensä jollain tavalla. Se joka pysyy kotona ei levitä eikä hanki virusta.
Oiva straregia. Mahtavaa ihmisten kiusaamista. Syyllistämistä, uhkailua, kiristämistä, painostamista, hiostamista, väsyttämistä.
Sitten lopuksi vielä uhkaillaan rokottamisella. En halua enää elää tällaisessa maailmassa.
Olen tuon painostuksen takia niin lamassa että koristelin joulukuusen vasta tänään. Meni kaikki joulufiilis.
En vietä enää ikinä joulua. Jos sairastun koronaan, entä sitten? Evvk.
Mutta rokotetta en ota vaikka uhkaisivat ampua minut.
Voi vitsi kun uutisista tulee pelkkää koronaa. Sille tiedolle voisi olla ihan oma ohjelmapaikka telkussa. Esim. klo 8,, 13 ja 23. Siihen samaan voi sulloa noi THL ja Kiuru sekä muu tiedonanto. Kattoo ketä kiinnostaa.
Jos sitten tulee ulkonaliikkumis -kielto tai muu vastaava, niin sen voi ilmottaa pääuutisissa.
Tietty, eihän uutisia(kaan) ole pakko katsoa..... sää kyllä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronasta voi tulla pahempi kuin espanjantaudista. 30-100 miljoonaa ihmistä kuoli silloin.
Nyt vaihtoehdot:
1. Rokotettavia on 7,713 miljardia. Eli 30,852 miljardia rokotusta vuodessa. Mahdoton toteuttaa.
2. Sairastuneille ei rokotetta kannata antaa.
3. Ruotsin malli: heikoimmat kuolkoot.
Yhä useampi tulee kuolemaan kevään kuluessa.
Uskon että 1000 kuolemaa koronaan ennen kesäkuuta toteutuu Suomessa.
Ei se haittaa. Korona käy kaikki läpi, eikä me voida sille mitään! Ei virusta pysty hallitsemaan. Ei ole olemassa hybridistradegiaa. Jokainen varmaan käsittää, että ihan koska vaan virus voi karata käsistä eikä sitä enää pysty pysäyttämään testaa jäljitä eristä paskan jauhannalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajutkaa nyt. Lasten tulee sairastaa korona, jotta rokotteesta on apua vanhuksille, joilla muutenkin toinen jalja haudassa. Sori vaan, jos pitää valita lasten terveys tai 100 vuotiaan rokote, jotta elää pari kuukautta pitempään valitsen lasten terveyden!
Olen oikeastaan samaa mieltä kanssasi. Rokotteen turvallisuudesta emme vielä tiedä mutta toivon että jokainen mummu ja pappa rokotetaan.
Ikäihmiset saakoot inhimillisen elämän. Ei ole reilua laittaa heitä koekaniineiksi.
Nuoremmat saavat uhrautua tällä kertaa. Katsotaan sitten tulokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkää8n tavasta miten Angela Merkel kannusti ihmisiä koteihinsa ja sanoi että suurimmat korona-ajan sankarit ovat sohvaperunat!
Mun pikkuveljeni jätti nyt syksyllä lukion kesken, nukkuu päivät, pelaa kaiket yöt tietokoneella ja on samaa mieltä, että suurimmat sankarit eivät poistu kotoa yhtään minnekään.
Pikkuveljesi on viisas ihminen! Terveisin täti 42 joka myös arvostaa sohvaperunoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä on ilmoittanut kuolleita olevan noin 55000. Mutta yhtäkkiä niitä onkin yli 186000. Eihän tässä ole enää mitään järkeä!!!
Venäjällä on paljon vanhoja ja vaivaisia.
Venäjällä jo kolmekymppiset ovat vanhoja ja vaivaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin uutisessa juuri rokotettu hehkuttaa ettei voisi enää tartuttaa muita. Näinhän se ei ole, eikö asiaa todella kerrota heille rokotetta annettaessa?
"Onko korona pelottanut?
– Kyllä, kahta lailla! Se, että saanko itse koronan tai kuljetanko sen tuttavalle tai perheenjäsenelle.
Larsson kehottaa rokotteen ottamista arpovia miettimään, kumpi on omalla kohdalla hankalampaa: pelätä koronatartuntaa ja taudin kantamista muille, vai mahdollisia pieniä sivuvaikutuksia."
Mitähän tästä seuraa tautitilanteelle, vastaavia kommentteja ollut muillakin rokotetuilla uutisissa. Kuulostaa siltä että rokotetut elävät hetken päästä kuten ennenkin, ellei tästä aleta valistaa jollain isolla kampanjalla.
Veikkaan, että tartutamäärät vähenee ihan siitä syystä, että nämä rokotetut eivät hakeudu enää testeihin. Jos heille tulee vähäisiä oireita, potevat sen flunssana eivätkä hakeudu testeihin koska tuo "95% suoja" on täälläkin jo niin monen suusta huomattu, että se käsitetään täysin väärin.
Ilmeisesti näitä rokotettuja ei myöskään testailla enää jälkikäteen huvikseen ja tutkitakseen tarttumista, en ainakaan itse ole sellaista kuullut.Tästä rokotuksesta uutisoidaan edelleen sellaisella kielellä, ettei sen tosiasiallista hyötyä media kerro selkokielellä vaan ihmiset kuvittelee sen olevan samankaltainen kuin rokotukset yleensä on, eli tartunnalta ja tartuttamiselta suojaava.
Vaikka sitähän tämä ei ole.Eilen muuten STT:n uutisessa oli oikein: tuota tarttuvuusasiaa EI VIELÄ TIEDETÄ! Vaikka THL on sanonut että ei estä tartuttamista. Rokotetutkimuksissa tuota ei ole vielä tutkittu, koska tavoitteena oli vain saada aikaan rokote, joka suojaa sairastumiselta. Ja siinä on onnistuttu hyvin, 95 %:n suojaa pukkaa Astra-Zenekaltakin tuoreen tiedon mukaan.
Mutta jos riittävän moni ottaa rokotteen ja saadaan laumasuoja, niin silloin rokote suojaa kollektiivisesti tarttumiselta. Toivottavasti rokotekriittiset ymmärrätte tämän. Eli rokotteiden perusmekanismit, se ei ole vain yksilön vaan myös yhteisön lääke.
Ei muuten influenssarokotekaan estä tartuttamista. Että ei se niin poikkeuksellista olisi.
Me ymmärretään se, että sinä saat rahaa lääkefirmoilta lisäksi että pidät meitä täysinä typeryksinä.
En ole lääketieteen alalla ollenkaan vaan perehtynyt asioihin ihan omasta mielenkiinnosta pandemiaan.
Kieltämättä aika yksinkertaisina pidän :D vaikka tiedän että joukossa on vähän fiksumpiakin.
Ilmankos et oikein pystynytkään vakuuttamaan kriittistä lukijaa. Mulla on taas suvussa erikoislääkäreitä. Tosin itse en ole lääkäri. Menen mieluummin eristysleirille kuin että otan rokotteen.
Ei hän minuakaan vakuuttanut virheellisillä tiedoillaan ja tulkinnoillaan, ja olen lääkäri. Vakkarit tietää että olen täällä mukana keskustelussa ollut helmikuulta asti (tosin pitkiä taukojakin olen pitänyt).
Tosiaan jos Modernan rokote estää vain 40 % tartunnoista niin ei ole mitään saumaa laumasuojaan, ainakaan tuolla rokotteella/rokoteteknologialla.
Haha.
Moderna kyhättiin valmiiksi 2 päivässä ennen kuin pandemia oli edes alkanut. HAHAHA.
Onneksi näitä tietoja ehti vuotaa valtamediaan Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei rokotteet muuta tilannetta kesään mennessä parempaan suuntaan ja ulkomailta tuodaan virusta samalla tahdilla Suomeen, minusta tuntuu että monille tulee totaalinen väsyminen rajoituksiin. Kun itse on tapaamatta läheisiä ja käyttää maskia ja välttää kaikkia mahdollisia ihmiskontakteja, niin ihan oikeasti nämä uutiset ulkomailta reissaavista saa miettimään, miksi minä teen uhrauksia kun toiset vesittää ne ilman huolen häivää.
Minä olen luovuttanut jo. Olin joulun ihan rennosti vanhempieni luona Lapissa ja tapasin sukulaisia ja lapsuudenystäviä. Sisarukset tuli myös sinne. Todella mukava joulu, ihan parasta koko tässä vuodessa. Oli lunta ja vähän pakkasta, yhdessäoloa, hyviä ruokia. En todellakaan jäänyt yksin kaupunkikaksioon. Miksi olisin jäänyt, sadat tuhannet muutkin vietti perhejoulua välittämättä rajoituksista.
Etkä varmasti ole ainoa. Me suomalaiset noudatettiin kevään aikana erinomaisen hienosti kaikkia suosituksia, mutta kun syksyn tullen huomattiin, ettei enää olekaan niin väliä, noudatetaanko vai ei, monet luovuttivat jo silloin. Olisi kiva tietää, mitä ne hallituksen palkkaamat käyttäytymistieteilijät ovat saaneet aikaiseksi. Vai ovatko saaneet aikaiseksi yhtään mitään. Kun tavallinen kansalainenkin tajuaa, että jo 10 kk omaa elämäänsä kiltisti rajoittaneillakin alkaa tulla mitta täyteen. Ei voi loputtomiin olettaa, että "tottelevaisetkaan" jaksaisivat himmailla vain kotona ja olla tapaamatta läheisiään ja ystäviään samaan aikaan, kun osa suomalaisista elää ihan kuin mitään pandemiaa ei olisikaan. Kuulun näihin "tottelevaisiin" jaksan tätä enää muutaman päivän. Vuodenvaihteen jälkeen alan elää kuten ennenkin. Otan riskin, että saan tartunnan ja taudin vakavan muodon, mutta nyt on jo jonkun toisen vuoro kökkiä kotona. Mä olen oman osuuteni jo tehnyt.
Minäkin luovutin jo syksyllä. Ei jaksa tätä pelleilyä enää. Ei tässä touhussa oo päätä eikä häntää. Ei oo korona ainakaan vielä tarttunu, vaikka oon normaalisti eläny ja liikkunu, olen töissä satojen ihmisten kanssa tekemisissä jne. En tiiä mistä muut sitä koronaa oikein repii..
Tuo strategia voi olla hyvä, jos pää ei muuten kestä.
Mutta... jos joku päivä käykin huonosti ja joutuu esim. henkitoreissaan sairaalaan, voi tulla katumuksen tunne (liian myöhään). Tai jos käy ilmi, että on tartuttanut jonkun läheisensä, joka sairastuu pahasti.
En tiedä onko todennäköisyydet sinun juttusi, mutta Suomessa on koko ajan isompi todennäköisyys saada korona tartuntamäärien kasvaessa. Jonkin aikaa voi pärjätä tuurilla ilman tartuntaa, mutta mitä enemmän ja kauemmin olet ihmisten kanssa tekemisissä, korona kyllä sinut jossain kohtaa löytää.
Olen yksi aiemmista kirjoittajista. Mun pääni kestäisi ihan hyvin vielä kotona kökkimistäkin (siis pidempään kuin olen jo 10 kk kökkinyt käymättä edes kaupassa), mutta mun pääni ei kestä enää tätä vitutusta. Olen korviani myöten täynnä hallituksen ja viranomaisten nalkuttamista.."älä tapaa ketään, älä tee mitään, pysy kotona" . Kun Skopjen lennot alkoivat ja niiltä lennoilta koronapositiiviset saivat mennä töihin (ja menivät tietysti myös kauppaan jne), ensimmäiset vitutuksen oireet ilmenivät. Miksi mun pitäisi pysyä kotona, jos kerran muidenkaan ei tarvitse? Suomella olisi ollut varaa hyvin nopeasti tehdä esim aiemmista vastaan.o.ttokeskuksista valvottuja karanteenipaikkoja maahan tulijoille. Jo pelkästään Italiaan lahjoitetuilla miljoonilla olisi hoidettu tämäkin homma. Mutta kun ei. Piti päästää koronapositiviset maahan, töihin, kauppakeskuksiin, ravintoloihin ja kahviloihin. Sitten vaan suositellaan nalkuttamiseen asti pandemiaan vakavasti suhtautuville, että käyttäkää maskia, jotta ette tartuta ketään. WTF?!?!
Ja nyt on sitten onnistuneesti saatu maahan sekä brittiläinen että afrikkalainen mutaatio koronaviruksesta. No voi kiitos paljon, juuri tätä varten olenkin kökkinyt kotona! Kun eihän nyt mitenkään voitu rajoittaa ihmisten matkustamista. Jos ei voi rajoittaa ihmisten matkustamista ja siten viruksen leviämistä, mitäpä tässä muuta kuin lyödä hanskat tiskiin itsekin. Ei. Vois. Vähempää. Enää. Kiinnostaa.
Kai oot ulkoillut joka kertoi kökkineensä sisällä . ?
Mä ainakin puhun sisällä kökkimisestä vaikka normia enemmän olenkin ulkoillut ja ylipäätään liikkunut. Elämä on minusta kotona kökkimistä kun siitä on siivonnut jo keväällä kaiken livesosiaalisuuden eli ravintoloissa syömässä käymisen, kahviloissa istuskelut ja kaupungilla ihan vaan huvikseen hengailun ystävien kanssa. Normisti olisin käynyt myös Tukholman reissulla pariinkin kertaan ja etenkin joulun alla olisi ollut vaikka mitä illanistujaista ja joulumarkkinaa.
Silti olen enemmän introvertti luonteeltani (minua sosiaalisemmat käy jo sääliksi) ja viihdyn hyvin yksinkin, mutta liika vaan on liikaa ja varsinkin kun tämä on näemmä aivan turhaa kun tämä omituinen kituuttaminen vaan jatkuu ja jatkuu eikä tartuntoja edes yritetty pitää kesän tasolla.
Lopullisesti mä menetin toivoni tähän Marinin hybridiin kolmiportaisine asteikkoineen siinä vaiheessa, kun perustasolta oltiin siirrytty reilusti kiihtymisvaiheeseen eikä kukaan lotkauttanut eväänsäkään jotta oltaisiin pikapikaa päästy takaisin perustasolle. Ehei, tilanne prseiltiin leviämisvaiheeksi ja siinä onkin sitten jumitettu jo reilusti kuukausi eikä vielä olla päästy takaisin edes kiihtymisvaiheeseen perusvaiheesta puhumattakaan.
Mulle riitti ja mitään rokotetta en tule ottamaan.
Tukahduttaminen olisi järkevää, jos asia koskisi vain Suomea. Nyt se ei hyödytä, koska virusta on ympäri maailman. Suuri osa esim. kehittyvistä maista ei pysty sitä tukahduttamaan.
Jos meillä Suomessa olisi virus tukahdutettu, todella monella olisi taas töitä, me suomalaiset voisimme tavata omia rakkaitamme, isovanhemmat voisivat taas olla lastenhoitoapuna lapsilleen, voisimme käydä leffassa, uimassa, harrastaa kaikkea, syödä ravintoloissa jne jne turvallisin mielin. Mutta nyt ei haluta sellaista, koska kehitysmaissa sama ei ole mahdollista? Mistä lähtien meillä on eletty kehitysmaiden mahdollisuuksien mukaan? Onhan meillä lapsilla ollut koulu, ihmisillä ruokaa jo vuosikymmeniä, vaikka kehitysmaissa ei ole ollutkaan. Ja joo, muistan vielä hyvin omasta lapsuudestani 1960-luvulta, kun piti syödä lautanen tyhjäksi silakkalaatikkoa (YÖK) , koska biafralaisilla lapsilla ei ollut ruokaa. Mutta ei niillä ollut siellä yhtään sen enempää ruokaa, vaikka söinkin lautaseni tyhjäksi.
Veikkaan myös, että jos nämä kehittyvät/ke hi tys maat olisi välttyneet tältä virukselta niin ei ne sitä olisi tieten tahtoen ja solidaarisuuttaan maahansa imuroineet vaan taatusti olisivat osanneet laittaa maahan tulo kiellon kaikille riskialueilta tuleville.
Tai jos heillä tukahdutus sattuisi onnistumaan niin ei nämä taatusti jättäisi tilaisuuttaan käyttämättä vain siksi, että jossain peräpohjolassa on maa joka ei saa raja valvontaansa kuntoon ja pakkokaranteeneja jokaiselle maahan tulijalle. Kyllä nämä taatusti viheltäisi veet moiselle ajatukselle ja pitäisi ensisijaisesti huolta itsestään.
Niinhän sitä ohjeistetaan lentokoneessakin, että aseta happimaski ensin omille kasvoillesi ja auta vasta sitten toisia. Itseasiassa samaahan sanoo jopa Halonenkin mainoksessa, että pidetään huolta toisistamme mutta aloitetaan itsestämme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäihmiset saakoot inhimillisen elämän. Ei ole reilua laittaa heitä koekaniineiksi.
Nuoremmat saavat uhrautua tällä kertaa. Katsotaan sitten tulokset.
Korona on tappava ikäihmisille ja siksi heidät pitää rokottaa ensin. Lapset eivät kuole koronaan joten heitä ei nyt heti tarvitse rokottaa.
Tanskassa marssijärjestys menee niin että kaikki vanhainkotiasukkaat rokotetaan ensin.
Ja tanskalaiset jos jotkut ovat aitoja ja ihania!!!
Suomi on epäonnistunut. Suomi on epäonnistunut varsinkin lastensuojelussa.
Suomessa on juoppoja, narkkeja, tappajia lasten vanhenpina.
Suomessa on köyhiä leipäjonossa asioivia. Suomessa on kodittomia, jotka altistuneita koronaan, heitä auttaa vain mielenvikaiset vapaaehtoiset. Banhuksia makuutetaan sängyissä paska vaipoissa. Kehitysvammaiset piilotetaan. Suomessa arvostetaan vain ma👎..muja, nuoria miehiä, jotka pakenivat maastaan jättäen perheensä kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se haittaa. Korona käy kaikki läpi, eikä me voida sille mitään! Ei virusta pysty hallitsemaan. Ei ole olemassa hybridistradegiaa. Jokainen varmaan käsittää, että ihan koska vaan virus voi karata käsistä eikä sitä enää pysty pysäyttämään testaa jäljitä eristä paskan jauhannalla!
Pystyisi kuitenkin edelleen sillä tavoin mitä aasian maissa ja uudessa-seelannissa eli kiinni joka paikka, testit, sitten auki ja rajalla karanteeni.
Nyt raja on auki, aikovat avata jo avoinna olevien ravintoloitten jne lisäksi myös koulut taas kevätlukukaudelle vaikka uusi muunnos on jo todettu maassa ja tilanne kehnompi kuin viime tammikuussa.
Etäkoulu kaikille perheille, jotka lapsensa siihen tahtovat? Yleensä aina koko perhe sairastuu!
Sukulainen selvisi sairaalahoidolla koronasta! Onneksi molemmat vanhemmat eivät joutuneet sairaalan, kun puoliso sairasti lievempänä, mutta silti vaikeampana, kuin lapset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko korona pelottanut?
Rna-rokotteet on suunniteltu estämään oireita. Tartuntoja ne eivät estä. Hyvällä tuurilla tartunnan saanut ei tartuta tautia eteenpäin.
Odotan itse kovasti suomalaista nenäsuihkeena annettavaa rokotetta. Sen on tarkoitus estää tartunnat. Toivottavasti saavat kehittää rokotteeseen valmiiksi asti ja tuupattua sen markkinoille.
Yliannostuksia rokotteella
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/7c8aa06a-3a45-4092-b73c-df51e986e5ae