Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
160581/176779 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna pubiruusut palvelutaloihin krapulassa!

Vierailija
160582/176779 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka asiaan olette perehtyneet,

Mistä itävaltalaisille riittää noita ffp2 ffp3 maskeja? Jaetaanko niitä ilmatteks kaikille? Nehän on täällä kalliita enkä tiedä edes mistä niitä hankitaan.

Itävallasta en tiedä, mutta just tilasin lisää ffp2-hengityssuojaimia. Verkkokaupoista saa, esimerkiksi Medkitistä. Laita Googleen hakusanaksi "hengityssuojain" ja alkaa löytymään. 

Yhdellä työpaikalla on pakko käyttää FFP2-suojaimia. Hiemankaan olivat pöyristyneitä kun täysin suojaamaton ja maskiton lähetti toi työpaikalle paketin.

Työnantaja ei halua, että työntekijät sairastuvat mihinkään koronavarianttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
160583/176779 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En löydä enää Itävallan ffp2 päätöstä koskevaa uutista edes googlettamalla. Linkki, kiitos.

Tässä https://www.derstandard.at/jetzt/livebericht/2000123360230/verhandlerkr…

Jutussa kerrotaan, että 25. tammikuuta alkaen FFP2-maski on pakollinen julkisessa liikenteessä ja vähittäiskaupassa. Vielä ei ole tehty päätöstä siitä, pitäisikö jonkun tietyn ikäryhmän oppilaiden käyttää luokassa FFP2-maskeja .

Jos Rauhanniemen sairaalassa olisi käytetty FFP2-maskeja, niin ei olisi ollut siellä kai koronaa!

Ei jää jutut hämärään

Todennäköisesti juuri näin. Laitoshoidon tarpeessa olevien vanhusten on vaan aika hankalaa olla 24/7 hengityssuojain naamallaan. Työntekijänhän ei tarvitse käyttää kuin työvuoronsa ajan, mutta asiakkaan eli potilaan pitäisi käyttää 24 tuntia vuorokaudessa. Mulla on sydämen vajaatoiminta ja voin sanoa, että jo tunti hengityssuojaimen kanssa alkaa ottaa koville. En pystyisi käyttämään hengityssuojainya 24/7. 

Vierailija
160584/176779 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
160585/176779 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lopettanut maskin käytön lähes kokonaan

.

Minä olen alkanut käyttämään kuparimaskia 😷

Vierailija
160586/176779 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka asiaan olette perehtyneet,

Mistä itävaltalaisille riittää noita ffp2 ffp3 maskeja? Jaetaanko niitä ilmatteks kaikille? Nehän on täällä kalliita enkä tiedä edes mistä niitä hankitaan.

Itävallasta en tiedä, mutta just tilasin lisää ffp2-hengityssuojaimia. Verkkokaupoista saa, esimerkiksi Medkitistä. Laita Googleen hakusanaksi "hengityssuojain" ja alkaa löytymään. 

prismassa FFP2 10 kpl oli joku aika sitten lähes 6  euroa. Itsellä on myös ja ostan lisää. 

Vierailija
160587/176779 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, eilen karaokessa pubiruusu lauloi. Huomenna hänen lapsensa kouluun!

Olitko kuuntelemassa? Lauloiko hyvin?

Vierailija
160588/176779 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuuden koulu

https://yle.fi/uutiset/3-11736533

Vierailija
160589/176779 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En löydä enää Itävallan ffp2 päätöstä koskevaa uutista edes googlettamalla. Linkki, kiitos.

Tässä https://www.derstandard.at/jetzt/livebericht/2000123360230/verhandlerkr…

Jutussa kerrotaan, että 25. tammikuuta alkaen FFP2-maski on pakollinen julkisessa liikenteessä ja vähittäiskaupassa. Vielä ei ole tehty päätöstä siitä, pitäisikö jonkun tietyn ikäryhmän oppilaiden käyttää luokassa FFP2-maskeja .

Kiitos, en vain osaa saksaa. Muistatko missä tästä oli uutinen?

Tuo FFP2-hengityssuojainpakko ja se, että sanotaan vielä olevan muutaman tiukan lockdown-kuukauden kestävän ennen kuin hetkeksi helpottaa.

Vierailija
160590/176779 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, eilen karaokessa pubiruusu lauloi. Huomenna hänen lapsensa kouluun!

Olitko kuuntelemassa? Lauloiko hyvin?

Muuten ok, vähän yski mikkiin.

Vierailija
160591/176779 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun nuoriso salailee altistumisia, jotta kaverit eivät joutuisi karanteeniin: https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000007739658.html

Vierailija
160592/176779 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoijaa......... että jaksatte. Mitäs sitten kun corona on ohi?

Mä ainakin menen silloin ravintolaan syömään :) 

Jes, niin mäki. Ja kirjastoon lasten kanssa 😊

Kyllä nytkin ihmiset käyvät ravintolassa syömässä ja kirjastossa. Aika monta muutakin minun lisäkseni. Ja kyllä, siellä huolehditaan turvavälistä, käsihygieniasta ja suurimmalla osalla on maskit, paitsi ei tietenkään ravintolassa. Suuri osa myös matkustelee Suomen sisällä, Lappiin ja muualle.  Lisäksi töissäkin monet käyvät ihan työpaikalla asti, opiskelijat opinahjoissaan. Ja matkustavat sinne julkisilla. Usein tuntuu kuin tänne kirjoittavat eläisivät ihan eri todellisuudessa siellä neljän seinän sisällä jossain dystopiassa.

Monet taitavat elääkin. Minäkin, mutta silti näen myös oman kuplani ulkopuolelle. Mun lähipiirissä vain minä ja vanhempani elävät eristyksissä. Tämä on ihan lähisuvun kanssa  yhdessä sovittu juttu, että minä huolehdin vanhuksista (koska olen aiemmalta ammatiltani sairaanhoitaja). Muut elävät normaalia elämäänsä, koska heillä ei ole töidensä eikä muidenkaan asioidensa puolesta (on lapsia) mahdollisuutta eristäytyä kuten minulla. Kaipaan kyllä tirisevää pihviä ravintolassa aikuisten lasteni kanssa syömässä, mutta nytkin odottelen nepalilaista ruokaa Woltin kautta kotiinkuljetettuna. "Aikansa kutakin sanoi mummo, kun kissallaan pöytää pyyhki."

Konstit on monet, sanoi akka kun kissalla pöytää pyyhki.

Aikansa kutakin, sanoi pässi kun päätä leikattiin. 😊😊

Vierailija
160593/176779 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä on kyllä vierailukiellot.

Vierailija
160595/176779 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menevät niihin ihan töihin eivät vierailulle. Tunnen itsekin yhden tällaisen lähihoitajan. 

Vierailija
160596/176779 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoijaa......... että jaksatte. Mitäs sitten kun corona on ohi?

Mä ainakin menen silloin ravintolaan syömään :) 

Jes, niin mäki. Ja kirjastoon lasten kanssa 😊

Kyllä nytkin ihmiset käyvät ravintolassa syömässä ja kirjastossa. Aika monta muutakin minun lisäkseni. Ja kyllä, siellä huolehditaan turvavälistä, käsihygieniasta ja suurimmalla osalla on maskit, paitsi ei tietenkään ravintolassa. Suuri osa myös matkustelee Suomen sisällä, Lappiin ja muualle.  Lisäksi töissäkin monet käyvät ihan työpaikalla asti, opiskelijat opinahjoissaan. Ja matkustavat sinne julkisilla. Usein tuntuu kuin tänne kirjoittavat eläisivät ihan eri todellisuudessa siellä neljän seinän sisällä jossain dystopiassa.

Monet taitavat elääkin. Minäkin, mutta silti näen myös oman kuplani ulkopuolelle. Mun lähipiirissä vain minä ja vanhempani elävät eristyksissä. Tämä on ihan lähisuvun kanssa  yhdessä sovittu juttu, että minä huolehdin vanhuksista (koska olen aiemmalta ammatiltani sairaanhoitaja). Muut elävät normaalia elämäänsä, koska heillä ei ole töidensä eikä muidenkaan asioidensa puolesta (on lapsia) mahdollisuutta eristäytyä kuten minulla. Kaipaan kyllä tirisevää pihviä ravintolassa aikuisten lasteni kanssa syömässä, mutta nytkin odottelen nepalilaista ruokaa Woltin kautta kotiinkuljetettuna. "Aikansa kutakin sanoi mummo, kun kissallaan pöytää pyyhki."

Konstit on monet, sanoi akka kun kissalla pöytää pyyhki.

Aikansa kutakin, sanoi pässi kun päätä leikattiin. 😊😊

Noinhan se tosiaan olikin :D

Vierailija
160597/176779 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos menee töihin?

Vierailija
160598/176779 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt myös Hertsikan ala-asteella epäillään uutta varianttia. Asiasta oli tullut wilma-tiedote jo perjantaina, mutta jäi varmaan monella huomaamatta kun ei ollut viesti vaan tosiaan tiedote. Ainakin kolmessa koulussa siis. Nämä nyt varmaan S-negatiivisia (vai miten se menikään) toivotaan, että ei uutta varianttia kuitenkaan.

Vierailija
160599/176779 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menevät niihin ihan töihin eivät vierailulle. Tunnen itsekin yhden tällaisen lähihoitajan. 

Ahaa niin puhuit jostain läheisestäsi niin tiedät sen työvuorot ja juomistavat.

Ihmettelinkin miks joku kesken työputken jois itelleen krapulan kun krapuloida voi vaikka sitten sinä viikon vapaapäivänä joka yllättävän harvoin on sunnuntai. (keskimäärin kai jopa joka kolmas viikonloppu on vapaa)

Vierailija
160600/176779 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt myös Hertsikan ala-asteella epäillään uutta varianttia. Asiasta oli tullut wilma-tiedote jo perjantaina, mutta jäi varmaan monella huomaamatta kun ei ollut viesti vaan tosiaan tiedote. Ainakin kolmessa koulussa siis. Nämä nyt varmaan S-negatiivisia (vai miten se menikään) toivotaan, että ei uutta varianttia kuitenkaan.

Siis herttoniemenrannan tartunnan lisäksi? Eli kolme koulua ja yksi päiväkoti, kaikki ihan lähiseuduilla toisistaan.

Ketju on lukittu.