Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autokauppiaan outous

Vierailija
25.01.2020 |

Otin yhteyttä autoliikkeeseen, kun aion ostaa auton ja heillä oli netissä mua kiinnostava auto. Myyjä käyttäytyi tosi oudosti. Kertoi, että hinnassa ei oo mukana talvirenkaat. Mä sanoin, että joo, luin netistä. Se jatkoi, että hinnassa ei mukana myöskään lohkolämmitin. Ja kun renkaat ja lämmitin lisätään, hinta nousi 2500,- Jatkoin vaan, että haluaisin koeajaa. Myyjä jatkoi, ettei auto ole nyt ainakaan viikonloppuna paikalla eikä osaa sanoa, milloin se olisi paikalla. Sit myyjä yritti vaihtaa aihetta ja myydä mulle toista autoa. Joo, en TODELLAKAAN ees kato tuohon liikkeeseen päin. On kuitenkin iso liike, mitä ihmettä tuossa oli takana?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ees kysynyt, kun keskeytin ja yritin kysyä vain autosta, jonka olisin halunnut ostaa. Sitäpä ei mulle sit myyty. Ihme hommaa. Luulisi, että myyjä myy, jos asiakas ostaa. Tämä siis Oulussa. Ap

Vierailija
22/50 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän ison autokaupan herra omistaja sanoisi tästä? Ja mitkään talvirenkaat ja lohkolämmitin eivät maksa 2500 euroa... Ap

Ota oikeasti yhteyttä liikkeen omistajaan ja kerro tapaus. Kaikenlaisia munapäitä kun on olemassa.

Teet kaikille palveluksen.

Zinccis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota yhteyttä enää siihen liikkeeseen koskaan. On niitä muitakin. Ap

Vierailija
24/50 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiiik

Vierailija
25/50 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkin isompi liike, niin ei jokainen myyjä voi tietää jokaisen auto tarkkoja tietoja suorilla. Samaa listaa usein katsovat, mikä näkyy asiakkaillekkin. Autot ostaa ja tarkistaa ihan eri tyypit. Talvirenkaat on varastossa, ja niitä ei kukaan lähde erikseen katselemaan jonkun sovittelijan pyynnöstä. Paikalle raahautumalla, voi saada hieman parempaa palvelua. Muutaman tonnin vehkeissä on muutaman satasen katteet, joten sen eteen kukaan ei viitsi tehdä juurikaan töitä.

Vierailija
26/50 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kyseessä olla yksinkertaisesti vedätys.

Laittaa myyntiin auto halvalla jota ei ole tarkoituskaan myydä, ainoastaan saada asiakkaita liikkeeseen huijattavaksi jonkin muun kärryn avulla?

Vierailija
27/50 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hintaisella autosta nyt oli kyse? Ei kukaan viitsi palvella muutaman tonnin auton puhelimitse kyselijää. Niitä kyselijöitä voi olla kymmeniä päivittäin, joista yksikään ei ole oikeasti sitä auto ostamassa. Myyjillä on provikkapalkka, joten hieman ymmärrystä heillekin.

Vierailija
28/50 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton hinta oli n. 13 000. Ap

Vierailija
29/50 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta en ole kyllä koskaan autokauppoja hoitanut puhelimitse edes alkuun. Mitään sellaista tietoa ei muutenkaan voi odottaa saavansa automyyjältä, jota ei autosta saisi selville muutenkin.

Minulla on oma palkattu asiantuntija, jonka kanssa käyn autoliikkeissä, jos olen autoa ostamassa. Hän katsoo autot läpi, lukee tiedot ja auttaa tarjouksen tekemisessä. Myyjä on siinä vain pakollinen välikappale.

Ainakin niissä liikkeissä, joissa itse olen käynyt, vaihtoautojen renkaat on siellä auton sisällä, joten niiden kunnonkin näkee siinä samalla. Jos auto sitten vaikuttaa ostamisen arvoiselta, niin koeajon jälkeen jätämme tarjouksen. Jos se hyväksytään, niin auto on minun. Jos ei, jatkamme samaa muilla autoilla samassa tai eri liikkeessä.

Vierailija
30/50 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha edes koeajaa, jos ei ole talvirenkaita. Perin outoahan tuo on, jopa autokaupalta. Voisiko olla joku komissiomyynti, auto ei ole liikkeen, vaan jonkun yksityisen ja lojunut myynnissä jo niin pitkään, että kaikki mielenkiinto sen myymiseen hävinnyt ja nyt vain toivoo, että omistaja haluaa lopettaa toimeksiannon?

Vierailija
31/50 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Up

Up

Vierailija
32/50 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro. Olen se myyjä jolle soitit. Kuule minä oletin että olet ma-mu-äh-ly joten yritin päättää puhelun. Soitappa uudelleen niin katotaan se koeajo.

Vierailija
33/50 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko autoa ostaa suoraan valmistajalta? Täytät lomakkeen ja that’s it?

Vierailija
34/50 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon ylipäänsä autokauppojen vaihtoautojen hinnoissa on tinkivaraa. Olen ostamassa pientä, suht vähän ajettua autoa käteisellä. Hinta max 12 000. Ap

Vierailija
35/50 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/50 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ylipäänsä autokauppojen vaihtoautojen hinnoissa on tinkivaraa. Olen ostamassa pientä, suht vähän ajettua autoa käteisellä. Hinta max 12 000. Ap

Tuolla osaamisella tinkausvaraa on tasan 0€. Kädettömille pyyntihinta on juuri se myyntihinta.

Vierailija
37/50 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko autoa ostaa suoraan valmistajalta? Täytät lomakkeen ja that’s it?

;)

Vierailija
38/50 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ton hintaluokan autoissa paljoakaan ole tinkivaraa, mutta aina kannattaa edes vähän kokeilla. Myyjälle ei kyllä kannata mainita, että olet ensimmäistä kertaa asialla, ellei se siitä jotain jo mainitse :D

Vierailija
39/50 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtainen autokaupan kokemus;

Katselimme perheelle sopivaa tila-autoa. Netistä bongattiin ilmoitus 7-paikkaisesta autosta. Auto vaikutti kaikin puolin hyvältä. Siitä sai pyydettäesä tarkkoja kuvia, myyjä tarkisteli että löytyy sisätilalämmittimen pistokkeen haara ja meidän kaupan ehtona asettaman määräaikaishuollon liike teetti myös sovitusti.

Meidän edellisestä autosta kyselivät tosi tarkkaan myös tiedot, kun ns. tuontiauto eteläisestä Euroopasta. Me kuitenkin Suomessa jo 2. omistaja ja koko kotimaan huoltohistoria löytyi huoltokirjasta.

Sitten menimme ostamaan autoa meille lähimmästä liikkeen toimipaikasta. Kaiken piti olla koeajoa vaille valmis sinetöity kauppa.

Myytävä auto oli tuontiauto rapakon takaa. Korimalli ja sisukset 5-paikkaisena. Myyjä oli olettanut mallin ja sen merkinnän olevan jokin "juhlavuoden malli". Kahta lisäpenkkiä tai niiden puutetta hän ei ollut viitsinyt tarkistaa koska "renkaat olivat olleet koko ajan kuljetuksissa tavaratilassa".

Kävi mielessä läpi ajatus, että eikös myyjällä olisi pitänyt olla perillä myös ehkä heidän tuontiautojensa ominaisuuksista???

P.S. kaupat tyrehtyi ja luotto meni ko. liikkeeseen toviksi.

Vierailija
40/50 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuontiauto hyvin todennäköisesti.