Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko täällä muita äitejä joilla on skitsofrenia

Vierailija
17.01.2023 |

itse jouduin sairaalaan kun tytär oli 3 kuukautta. Sen jälkeen tytär jäi isänsä luo asumaan ja mä sain käydä sitä kattomassa ja hoitamassa kun isä pyysi mut sinne. Onneksi pyysi mut sinne 4 krt viikossa suurinpiirtein. Nykyään saan hakea tyttären tarhasta 2 krt viikossa ja näen sitä myös viikonloppuisin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Minua ei ole eristetty lapsista, vaikka ehkä olisi ollut aihetta.

Vierailija
2/17 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla skitsoaffektiivinen ja tein tosta syystä abortin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on hyvä että teit abortin, ei niitä lapsia tänne tarvitse hankkia turhan vuokse kärsimään. Olisi varmaan itsekin pitänyt tehdä abortti mutta en tiennyt että mulla on skitsofrenia kuin vasta kun tytär oli 3 kuukautta vanha. En kyllä halua enempää lapsia nyt kun tiedän että olen sairas ja he voivat periä sairauden.

ap

Vierailija
4/17 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se on hyvä että teit abortin, ei niitä lapsia tänne tarvitse hankkia turhan vuokse kärsimään. Olisi varmaan itsekin pitänyt tehdä abortti mutta en tiennyt että mulla on skitsofrenia kuin vasta kun tytär oli 3 kuukautta vanha. En kyllä halua enempää lapsia nyt kun tiedän että olen sairas ja he voivat periä sairauden.

ap

Niin sulla puhkes synnytyksen seurauksena psykoosi. Ei sitä voi etukäteen tietää. Onko sulla taustalla traumoja? Synnytys voi pukata traumat liikkeelle ja aiheuttaa psykoosin. Traumat pitää sitten käsitellä pois. Unettomuushan myös aiheuttaa psykooseja.

Vierailija
5/17 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin sulla puhkes synnytyksen seurauksena psykoosi. Ei sitä voi etukäteen tietää. Onko sulla taustalla traumoja? Synnytys voi pukata traumat liikkeelle ja aiheuttaa psykoosin. Traumat pitää sitten käsitellä pois. Unettomuushan myös aiheuttaa psykooseja.

joo en kyllä saanut aina unta kun vauva oli pieni ja aloin kattelemaan jotain kauhuleffoja öisin ja luulin silloin että ne välittivät mulle viestejä että mä ja vauva oltiin demonien vallassa. En kyllä tehnyt mitään vaarallista mutta kerran hakkasin miestäni kun luulin että se haluaa tappaa meidän vauvan, varmaan joku psykoosi oire, ja sen jälkeen hän soitti 112 jonka jälkeen ajauduin avun piiriin.

ap

Vierailija
6/17 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ja on aika paljon traumoja taustalla.

ap

Vierailija
7/17 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mä tein abortin koska en ollut valmis äidiksi. Turhaan syyllistät itseäsi. Mutta yritä juoda vähemmän ja saada enemmän muuta aikaiseksi, esim just joku mielenterveyskuntoutujille tarkoitettu kerho päivisin vois olla hyvä. Ei tarvis olla yksin noiden kelojen kanssa.

Vierailija
8/17 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pelkkä ADHD ja silti yksi lapsista on otettu huostaan, ja en ole ikinä saanut kuin päivä tapaamisia hänen kanssaan. Hän on kohta jo täysi-ikäinen, niin muutosta asioihin ei ole enää tulossa.

Huostaanotto tapahtui mun oman päihteiden käyttön takia, ajalta jolloin mulla ei ole ollut diagnoosia ja lääkitystä. Mulla on myös kaksi pientä lasta ja he asuu kotona mun kanssa.

Heidän synnytyä olen ollut päihteetön.

Oon saanu adhd diagnoosin toisen lapsen ollessa 1v ja se helpotti huomattavasti elämää. Oon myös saanut lastensuojelusta apua.

Sairaudet eivät ole mikään häpeä. Ei se ole oma syy jos sairaus rajoittaa elämää. Ja omaa sairautta pitää pyrkiä hoitamaan, jotta saa hyvän tulevaisuuden.

Vierailija
9/17 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

joo en kyllä saanut aina unta kun vauva oli pieni ja aloin kattelemaan jotain kauhuleffoja öisin ja luulin silloin että ne välittivät mulle viestejä että mä ja vauva oltiin demonien vallassa. En kyllä tehnyt mitään vaarallista mutta kerran hakkasin miestäni kun luulin että se haluaa tappaa meidän vauvan, varmaan joku psykoosi oire, ja sen jälkeen hän soitti 112 jonka jälkeen ajauduin avun piiriin.

ap

Hyvä että olet saanut apua, nyt asiat ovat parempaan suuntaan. Psykoosi voi tulla kenelle tahansa eikä silloin voi vastata siitä mitä tekee.

Vierailija
10/17 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Hyvä että olet saanut apua, nyt asiat ovat parempaan suuntaan. Psykoosi voi tulla kenelle tahansa eikä silloin voi vastata siitä mitä tekee.

joo mutta ärsyttävää vain että eks mies otti eron tuon takia. Ei voinut olla rinnallani kun mulla meni huonosti. vaikka kyllä löin sitä mutta löin sitä koska luulin että se halusi tappaa meidän vauvan koska mulla oli psykoosi. Se olin minä kun valvoin sen kanssa ja olin sen vauvan kanssa 24/7 kolmen kuukauden ajan, kunnes en voinut enää kun se soitti 112 koska olin ihan hullu. 

ap

Vierailija
11/17 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta huolimatta kirjoituksistasi paistaa läpi sympaattisuus. Toivottavasti lääkitys auttaa, ettet joudu psykoottisiin tiloihin. Toivottavasti saat myös olla paljon lapsesi elämässä, koska uskon että sinulla on hänelle paljon hyvää annettavana.

Vierailija
12/17 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootte kaikista vaarallisin ihmisryhmä. Ihanaa, jos pysyisitte suljetulla loppuikänne.

Ilmiannettu.

Vierailija
13/17 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä ap, että teillä on toimiva tapaamisratkaisu. Itse mielisairaiden vanhempien aikuisena lapsena toivoin vanhempien eroa ja sitä että olisin saanut asua vain isäni Kanssa. Isäni oli vain lievästi masentunut, kun taas äitini oli vaikeasti masentunut ja sai psykooseja aina muutaman vuoden välein.

Vierailija
14/17 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttavinta tässä on huomata että skitsofreenikotkin ovat ihmisiä raflaavasta sairauden nimestä huolimatta. Tällä skitsofrenialla on turhan huono maine kansan keskuudessa ja minäkin haluaisin hälventää turhia ennakkoluuloja näitä ihmisiä kohtaan. Kun sairaus pysyy kontrollissa eikä psykoosit uusi, niin skitsofreenikko on kuin kuka tahansa meistä. Itsekin koen olevani tosi normaali, vaikka diagnoosi onkin....

Vierailija
15/17 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin diagnoosi 15 vuoden takaa. Ei tästä voi kenellekään tuntemattomalle puhua. Leimataan heti hulluksi ja menee työpaikka alta. Pakko olla hiljaa, jos aikoo elää tavallista elämää. Lääkkeitä en käytä enkä ole tarvinnut 10 vuoteen.

Vierailija
16/17 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä jotain ongelmia exän kanssa ennen psykoosia?

Vierailija
17/17 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kuulla että miehesi ei osannut suhtautua tilanteeseen. Naiset voivat synnytyksen jälkeen käydä läpi paljon sellaista, mihin etukäteen varsinkaan miestä ei ole valmisteltu.

Mielenterveydestä puhutaan onneksi koko ajan enemmän, ja toivon että pian vuorossa keskustelussa olisi myös skitsofrenia kaikkine muotoineen. Ihmisillä on todella vähän ymmärrystä psykooseista ja mielenterveydestä yleensä. Termit menevät elokuvien takia ihmisillä sekaisin, ja skitsofreniaan liitetään paljon sellaista mikä taudinkuvaan ei kuulu.

Itse en ole skitsofreenikko, mutta tunnen itsessäni taipumuksen. Koen olevani skitsotyypillisellä asteikolla keskivertoa lähempänä skitsofrenian oireistoa kuin keskiverto ihminen. Olen pitkittyneen stressin alla taipuvainen psykoottisuuteen, harhaluuloihin, hallusinaatioihin, ja olen sairauslomalla mielenterveyden vuoksi. Suvussa on esiintynyt jonkin verran skitsofreniaa. Lisäksi lapsuuteni oli vaikea, koska vanhemmat eivät pystyneet tuomaan turvallisuutta.

Itse masennuin jo nuorena ja päätin silloin, etten voisi koskaan hankkia lapsia. Välillä tämä surettaa, mutta luulen tekeväni oikean ratkaisun. Traumataustaa on liian paljon ja sen käsitteleminen vie niin kauan, että biologisessa kellossa ei taida riittää aika.