Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatemerkkejä joiden hinta-laatusuhde erinomainen?

Vierailija
25.01.2020 |

Kokemuksia pinoon mitkä vaatemerkit olet käytännössä kokenut erinomaiseksi hinta-laatusuhteeltaan. Kiinnostaa sekä naisten- että lastenvaatteet. Mallit ja tuotteessa käytetyt materiaalit sellaisia jotka kestää aikaa ja normaalia käsittelyä (esim. vesipesu).

Mihin merkkeihin ei tarvitse pettyä? Mihin ei tule ”merkille tyypillistä haalistumaa saumoihin” tai muuta vastaavaa?

Kommentit (824)

Vierailija
601/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilumerkeissä Craft, Nike, peak performance. Muut vaatteet Tommy Hilfiger, Ted Baker, ByMalina. Kengät Vagabond, Nike, Asics, Adidas.

Eikö Asics ole sellainen kopio-halpamerkki?

Vierailija
602/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratia trikoomekot, yöpaidat ja miesten t-paidat! Todella hyvää laatua ja edulliset hinnat . Ulla Popken trikoomekot: paksumpaa neulosta ja kestävät satoja pesuja. Evans mekot, kivoja malleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adidas Nike maksaa Kiinassa noin 20€mitä meillä...Ootteko varma ettei noi merkit oo kopioita.Merkit liimattu,ommeltu,eihän meillä ole mitään omaa.Turo,Pola..ennen muotimessuilla.Mitä muita...Reima,puvut ommellaan missä...Marimekkoja en päälleni ottas.Vallila kuosit nättejä tyynyinä,matto..mut..ei nekään suomal...Pien tuotantojakin löytyy,suunnittelijoita omia merkkei..uniikkeja vaatteita.Itseltä löytyy hilfig..David c..monii muitakin.

Vierailija
604/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon luottomerkkejä, jotka kestää vuosia ja osa jopa kymmeniä vuosia. Paljon tosin riippuu materiaaleistakin eli mä käytän pääosin luonnonkuituja.

Peter Hahn, Brax, Masai, Max Mara, FilippaK, Gerry Weber, Amov, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Marc’OPolo, Minimum, Puls.. nuo tuli mieleen ekana.

Paljon on myös merkittömiä esim. Lidlin puuvillalegginsit kestää ja kestää. Myös ketjuliikkeistä löytää hyvälaatuisia, mutta silloin täytyy osata katsoa materiaali ja miten ne on tehty. Esim h&m sukat on olleet jopa liian kestäviä eli en mä saa niitä rikki.

Alkkarit on mun ongelma. Haluaisin löytää hyvät alushousut. Ennen käytin Sloggeja, mutta ne on roskaa nykyisin. Ostan aina alkkarit rintsikoiden pariksi, mutta haluaisin myös ihan perusalkkareita. Ei vaan löydy laadukkaita.

Vierailija
605/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on paljon luottomerkkejä, jotka kestää vuosia ja osa jopa kymmeniä vuosia. Paljon tosin riippuu materiaaleistakin eli mä käytän pääosin luonnonkuituja.

Peter Hahn, Brax, Masai, Max Mara, FilippaK, Gerry Weber, Amov, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Marc’OPolo, Minimum, Puls.. nuo tuli mieleen ekana.

Paljon on myös merkittömiä esim. Lidlin puuvillalegginsit kestää ja kestää. Myös ketjuliikkeistä löytää hyvälaatuisia, mutta silloin täytyy osata katsoa materiaali ja miten ne on tehty. Esim h&m sukat on olleet jopa liian kestäviä eli en mä saa niitä rikki.

Alkkarit on mun ongelma. Haluaisin löytää hyvät alushousut. Ennen käytin Sloggeja, mutta ne on roskaa nykyisin. Ostan aina alkkarit rintsikoiden pariksi, mutta haluaisin myös ihan perusalkkareita. Ei vaan löydy laadukkaita.

Prisman Actuelle merkkiset perusalkkarit on vähintään hyviä hinta-laatusuhteeltaan. Kolmen kappaleen paketti maksaa kympin. Malliltaan ihan Sloggeja.

Vierailija
606/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polarn o pyret. Oikein käyttökelpoisia vielä jopa neljännelläkin käyttäjällä.

Vierailija
607/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luhta

Vierailija
608/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenzo. Kuulostaa vitsiltä, mutta ei ole. Aivan kuin uusi ja käytössä rippikouluikäisestä 5 vuotta tähän mennessä. T-paita ja ihan voisi olla just ostettu.

Vierailija
609/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gant

Mukva kuulla, koska oman kokemukseni mukaan ganti hinta laatu -suhde on heilahdellut välillä aika pahasti. - Osa tuotteista on hinta laatusuhteeltaan erinomaisia ja osa on ylihinnoiteltua kuraa. Valitettavasti.

Näiden vaattiden erinomaisten kokemusten siivittämänä olen uskaltautunut ostamaan myös Gantin pussilakanoita, jotka ovat olleet hyviä mutta varmaan saattaisi saada Finlaysonin ja tai Marimekon tai jonkun muun suomalaisen valmistajalta, ainkin yhtä hyviä mutta hieman edullisemmin.

Vierailija
610/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tam Silk villakerrasto on todella ohut ja lämmin ja kestänyt kovassa käytössä lähes kymmenen talvea.

Vierailija
611/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenzo. Kuulostaa vitsiltä, mutta ei ole. Aivan kuin uusi ja käytössä rippikouluikäisestä 5 vuotta tähän mennessä. T-paita ja ihan voisi olla just ostettu.

Mun tyttärellä on Kenzon tiikericollege ja se on varmaan kans yli 5 vuotta vanha ja aivan kuin uusi.

Colleget kyllä yleensä kestää vuosikausia eli halvemmalla saa ihan yhtä hyvän. Kenzossa maksaa kyllä ihan siitä merkistäkin.

Vierailija
612/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materiaali tosiaan vaikuttaa merkkiä enemmän, kuten monet mainneet.

Mutta merkeistä olen itse tykännyt esim Orsay-nimisen liikkeen tuotteista. Näyttää kalliimalta kuin on. He käyttävät kivasti värejä tuotteissaan. Olen ostanut lähinnä housuja ja paitoja/puseroita. Mulla on kestänyt hyvin, olen noin 7 vuoden ajan ostanut heiltä. Suomessa valitettavasti on vain 2 liikettä (Forum & Iso-Omena), johon ei juuri pienempiä kokoja enää tilata. Nettikauppaa ei Suomessa ole. Itse olen ostanut ulkomailta. Ehkä jos asiakkaat lisääntyisivät niin hankkisivat myös pienempiä kokoja ja nettikaupan.

Petite kokoisille vinkkinä, että heidän nilkkapituiset housut on ainakin itselle 155cm pitkänä juuri sopivat normaalipituiset housut.

Vierailija
613/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistaapas merkki ylemmyys taas läpi vastuksista.

Kysyttiin hinta-laatu suhdetta, eli sanon ehdottomasti H&M.

Halpaa ja kestää joskus jopa yllättävän kauan, omistanut muutaman kappaleen jotka kestäneet 10 v ihan käytössä. Hajonta tosin laadussa on suurta.

Vierailija
614/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu siitä että ostaako hm:stä vai esim. Ralph Laurentilta tai joltain muulta laadukkaita vaatteita vintage on ekologinen vaihtoehto silti

Vierailija
615/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin Crivit-merkkiset urheiluvaatteet ja monet muutkin perusvaatteet. Icepeakin ulkoiluvaatteet. En tiedä miten nykyään, mutta ainakin ennen monet Vero Modan ja Onlyn vaatteet, samoin Stockerin farkut. Fransa? Nuo nyt tulee mieleen ainakin.

Ostin joskus 1990-luvun lopulla Vero Modasta mustan ja punaisen fleecepuseron. Pidin niistä heti ensinäkemältä ja yhä edelleen. Olen käyttänyt niitä yli kaksikymmentä vuotta. Punaista enemmän, koska reilu kymmenen vuotta sitten mustaan putosi tupakan tulipää ja etumustaan paloi reikä.  Punaisesta meni kauluksen vetoketju rikki toissaviikolla. Punainen alkaa olla aika kulunut, mutta käyttömäärään nähden se on yhä siisti. Ehkä parhaat ostamani vaatteet. Ihan halvimmasta päästä eivät kyllä silloin olleet. 

Vierailija
616/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uniqlon neulepuserot!

Ja Uniqlon vaatteet ylipäänsä. Jos pitäisi valita vain yksi kauppa josta ostan vaatteeni koko loppuelämän, olisi se Uniqlo.

Ovat vaan järjettömän rumia unisex vaatteita, joita ei esim työssään business casual pukukoodiin pukeutuva voisi käyttää. Tylsän värisiä säkkimäisiä trikooriepuja. Ehkä käyvät juuri ja juuri yöasuiksi ja kotilökövaatteiksi, mutta ei mihinkään muuhun.

Jaa, minä olen kyllä joka kerta liikkeestä löytänyt hyvälaatuisia ja kestäviä, mutta siihen nähden edullisia ja myös ihan kauniita ja naisellisia, hyvin leikattuja vaatteita toimistotöihin sekä siistejä, kivan värisiä vaatteita myös vapaa-aikaan. Trikooriepuja en osta ollenkaan mistään. Mutta tämä onkin minun kokemus ja mielipide, jota tässä kai kysyttiin? Ei kukaan pakota sinua tuolla shoppailemaan jos olet noin agressiivisesti tuota mieltä. 

Sitten meillä on aika erilainen käsitys kauniista ja naisellisista vaatteista, koska mun silmiin nuo ovat haljuja rekkale*sbomalleja jotka ovat sopivia ihmiselle joka haluaa sulautua toimiston beigenväriseen takaseinään. Sellaisia "ostin kun oli pakko jotain ostaa eikä ole mitään väliä miltä näyttää kunhan on jokin rätti päällä, plus kätevää kun puoliso voi lainata samoja vaatteita" -valintoja.

Tämän kommentin perusteella kyllä alkaa epäilyttää oletko koskaan edes käynyt kyseisessä liikkeessä tai onko sinulla jokin muu syy suhtautua vaatteisiin noin oudon voimakkaasti. Ketjussa ei ollut kysymys vaatteiden väreistä tai muodoista, joista jokaisella on oma mieltymyksensä ja tyylinsä, vaan hinta-laatusuhteesta ja kestävyydestä. 

Mutta samapa tuo, voin nyt omalta osaltani jättää asiasta kinaamisen tähän, sinulla on oma mielipiteesi, minulla omani ja jokainen on vapaa muodostamaan sen kuten parhaaksi näkee. 

Kyllähän laatuun kuuluu myös ulkonäkö. Muuten keskustelu voidaan sulkea toteamalla että varustelekan armeijan ylijäämävaatteet kestävät kirjaimellisesti ydinsodan, sieltä vain palttoot kaikille.

Kun nyt otit puheeksi, niin varustelekan maastovaatteet tosiaan kestää vaikka ydinsodan. On pojalle hankittu sieltä metsävaatetta. Saa ryömiä ja pestä uudelleen ja uudelleen säälimättä, ei mene miksikään.

Vierailija
617/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paul & Shark villapaita, minulla on varmaan 35 vuotta vanha sellainen ja edelleen kuin uusi.

Vierailija
618/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paistaapas merkki ylemmyys taas läpi vastuksista.

Kysyttiin hinta-laatu suhdetta, eli sanon ehdottomasti H&M.

Halpaa ja kestää joskus jopa yllättävän kauan, omistanut muutaman kappaleen jotka kestäneet 10 v ihan käytössä. Hajonta tosin laadussa on suurta.

Jos suuri osa sanoo, että lidlillä on fantastinen hinta-laatusuhde, niin ei ole merkkiylimielisyyttä.

H&M on usein väärä materiaali leikkaukseen nähden, eli hieno malli, lötkö materiaali, joka istuu huonosti ja alkaa pian rötköttää ja napit irtoo. Hukkaan heitettyä rahaa.

Lidlistä puolella rahalla saa perus -urheiluvaatteen, joka on ihan saman mallinen vielä kolmen vuoden kuluttua.

Vierailija
619/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten vaatteista ainakin Selected. Paljon vuosia vanhoja vaatteita edelleen käyttökelpoisina. Jos haluaa tyylikkäitä ja pitkään kestäviä miesten kauluspaitoja, niin Sand. Ei ihan halpa, mutta todella laadukas, ja paidat kestää pitkään.

Vierailija
620/824 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prisman Actuelle merkkiset perusalkkarit on vähintään hyviä hinta-laatusuhteeltaan. Kolmen kappaleen paketti maksaa kympin. Malliltaan ihan Sloggeja.

Marks &Spencerin laadukkaita alushousuja saa Sokokselta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi