Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatemerkkejä joiden hinta-laatusuhde erinomainen?

Vierailija
25.01.2020 |

Kokemuksia pinoon mitkä vaatemerkit olet käytännössä kokenut erinomaiseksi hinta-laatusuhteeltaan. Kiinnostaa sekä naisten- että lastenvaatteet. Mallit ja tuotteessa käytetyt materiaalit sellaisia jotka kestää aikaa ja normaalia käsittelyä (esim. vesipesu).

Mihin merkkeihin ei tarvitse pettyä? Mihin ei tule ”merkille tyypillistä haalistumaa saumoihin” tai muuta vastaavaa?

Kommentit (824)

Vierailija
301/824 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi vuonna 1994 ostettu InWearin pitkähihainen teepaita edelleen käytössä, ei ole mennyt miksikään.

Minulla on melkein yhtä vanhoja H&M:n paitoja ja neuleita jotka pysyneet nukkaantumatta ja muodossa.

Opetelkaa ihmiset katsomaan mitä ostatte, älkää tuijottako merkkiä vaan vaatetta.

New Yorkerita saa myös kestäviä puuvillaisia vaatteita, jos osaa vain katsoa.

Mullakin pysy "vanhat" H&M vaatteet pitkään tosi hyvinä. Harmi vaan ettei oma kokoni pysynyt samana ja oma makukin on jo muuttunut. Mutta ennen vaatteet olivat kestävämpiä!

Vierailija
302/824 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista kestävimmät ovat KAIKKI tähän mennessä olleet R-Collectionilta (kotimainen yritys, laadukkaat materiaalit). Filippa K, R/H ja Pura Finland ovat myös hyviä merkkejä. Alusvaatteissa suosin eniten Marlies Dekkersiä, jotka tuntuvat kestävän vuosia hyvänä ahkeralla käytöllä ja pesuilla.

Asusteista positiivisesti on yllättänyt Stockmannin oma A+More -merkki (omistan useita villahuiveja, sormikkaita sekä nahkahanskoja) sekä Becksöndergaardin huivit. Laukuista tämänhetkiset lempparini ovat Lovian ylijäämänahasta valmistamia (Kaiho on niin kaunis malli).

Kengistä käyttöä ovat kestäneet Terhi Pölkin, Timberlandin, Höglin ja Clarksin nahkaiset parhaiten. Saan kaikki kangaskengät hajoamaan yhdessä kesässä... Minna Parikan viime vuosien laatu taas on aivan surkeaa verrattuna esim. seitsemän vuoden takaiseen, tällä tarkoitan lähinnä pintanahan kestävyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/824 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille Livly ja POP. Harmi vaan, että edellisen valikoima on suhteellisen suppea, ja jälkimmäinen ei läheskään aina miellytä omaa makua. Niinpä tulee ostettua jotain Name itiä ym., mutta sen laatua ei voi kyllä kehua.

Aikuisten takeissa ja kengissä turvataan Joutseneen ja Sieviin. Ne totisesti kestää, ei joudu liian usein asioimaan. Ja alennusmyynnit on keksitty, mikäli ovh. hirvittää.

Vierailija
304/824 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen popin suosiota täällä. Pop ei todellakaan ole enää laadukas merkki. Ei ainakaan sellainen, jota itselleni tarkoittaa oikeasti laadukasta. Laatu reippaasti heikompaa kuin vaikka hm. Filippa k laatu myös laskenut valtavasti viime vuosina. Toteme on kallis, mutta ei erityisen laadukas. Hyviä ovat acne( tosin siinäkin laatu heikentynyt) ja Hope. Samuji myös melko hyvä, valikoima vaan heikko. Designers remix on myös hyvä, paitsi neuleet kulahtaa nopeasti. Yksi suurin pettymys naisten vaatteissa on Otherstories.

Vierailija
305/824 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin leggingsit ovat olleet hyvät. Maksoivat 3,99 e ja kestäneet lähes päivittäistä käyttöä yli vuoden.

Viime aikoina en ole muuta ostanut Suomesta, paitsi talvisaappaat (Pomar). Hyvät ovat, mutta kalliit.

Mulla vanhimmat Lidl leggarit ovat jo yli 3v ollut käytössä, ei tietty koko ajan😉

Vierailija
306/824 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asics

Vierailija
307/824 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen popin suosiota täällä. Pop ei todellakaan ole enää laadukas merkki. Ei ainakaan sellainen, jota itselleni tarkoittaa oikeasti laadukasta. Laatu reippaasti heikompaa kuin vaikka hm. Filippa k laatu myös laskenut valtavasti viime vuosina. Toteme on kallis, mutta ei erityisen laadukas. Hyviä ovat acne( tosin siinäkin laatu heikentynyt) ja Hope. Samuji myös melko hyvä, valikoima vaan heikko. Designers remix on myös hyvä, paitsi neuleet kulahtaa nopeasti. Yksi suurin pettymys naisten vaatteissa on Otherstories.

Mulla on Other storiesin t-paita, cuproneulosta, joka on pysynyt tosi hyvänä. Muuta mulla ei ole heiltä. Hopelta on takkimekko, joka varmaan on tikissä vielä kun minä jo pusken koiranputkea.

Vierailija
308/824 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Devoldin vaatteet. Kestäviä ja mukavia. Melko hinnakkaita, mutta mieluummin ostan kestäviä vaatteita.

Vierailija
309/824 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppälästä ostin kerran alesta halvalla paksut mustat legginsit, joita olen käyttänyt vuosia. Nyt alkaa jo vähän näkyä kankaassa kulumisen merkkejä.

Mark&Spenserin Collection neule on ollut lämmin ja hyvä jo useamman talven.

Inwearista olen myös tykännyt.

Yleensä se menee niin, että vahingossa saa laatua.

Vierailija
310/824 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Other storiesin t-paita, cuproneulosta, joka on pysynyt tosi hyvänä. Muuta mulla ei ole heiltä. Hopelta on takkimekko, joka varmaan on tikissä vielä kun minä jo pusken koiranputkea.

Sivuhuomautuksena, että other stories on H&M omistama.

Vierailija
311/824 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paaperon lastenvaatteet.

Vierailija
312/824 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Yorker - Erittäin halpaa ja erittäin paskaa

Vierailija
313/824 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gant. Alusvaatteet ja päällysvaatteet.

Vierailija
314/824 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2009 ostin prismasta jonkun dallas/dls merkkisen hupparin, maksoi jonkun 20-30€, joka on tänäkin päivänä käytössä. Ainoa yli 10 vuotta aktiivista käyttöä kestänyt vaate, josta ei ole vetoketju vielä hajonnut ja on muutenkin täysin ehjä. Itse asiassa muissa vaatteissani ei ole montaakaan vuotta vetoketjut kestäneet, vaikka on ollut kalliimpaakin "merkki"vaatetta. Vähän alkaa nyt osoittamaan hupparin kangas venähtämisen merkkejä ja alkaa olla hieman säkkimäinen, joten joudun  kohta harmikseni luopumaan siitä. 

Vierailija
315/824 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uniqlon neulepuserot!

Ja Uniqlon vaatteet ylipäänsä. Jos pitäisi valita vain yksi kauppa josta ostan vaatteeni koko loppuelämän, olisi se Uniqlo.

Mulla on mennyt Uniqlon sukat heti rikki.

Pitkä toppatakki on kyllä pysynyt hyvänä.

Vierailija
316/824 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta HM, todellakin. Eettisyys onkin sitten ihan toinen juttu. 

Lisään että erityisesti (treeni)trikoot! Parempia kuin moni kallis merkki! 

Treenitrikoiden hehkuttaminen hyvänä vaatteena on aika nolla sisältöistä. Ainkin jos miettii vaatteiden leikkauksia tms. niin treenivaatteista puhuminen on turhaa, polyesterikumipuku pitää olla vain kireä, sen suunnnittelussa ei tarvita aivoja eikä luovuutta yhtään.

317/824 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhun halppis-verkkarit Prismasta. Pöljän näköiset ja lahkeissa ei resoria tms. hienouksia mutta todella venyvät ja yllättävän kestävät. Ollut kovassa käytössä lenkillä ja salilla kyykätessä, toimii erittäin hyvin! Mitään sadan euron verkkareita on turha ostaa.

Vierailija
318/824 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popin ulkovaatteet kestää ja jälleenmyyntiarvokin hyvä,mutta trikoot (paidat lähinnä) nukkaa ekassa pesussa eli iso laatuero niiden välillä.

Vierailija
319/824 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aloituksen mutta en muuta ketjua. Suhtautumiseni ihmisten keskivertoon tajuun asioiden kustannuksista on nihilistinen. Olen nähnyt liikaa ihmisiä, joilla on mielestään täysin käypä käsitys "sopivasta" hinnasta. Heillä ei tosin ole käypää käsitystä siitä, miten korkea verotus Suomessa on ja miten paljon yksi työntekijä maksaa yritykselle, varsinkin jos tämä saikuttaa aktiivisesti. Oletan, että suurimman osan väestöstä käsitykset kohtuullisesta hinnasta yhtään millekään ovat ihan hanurista suoraan sanottuna. Ostakaa hyvää harkiten älkääkä hamstratko halpakrääsää niin että koko kotinne on täynnä sitä.

Vierailija
320/824 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaa

Enpä juuri muita vaatteita osta uutena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan