Palmuöljytön runebergintorttu?
Tietääkö kukaan, kenellä valmistajalla on palmuöljytöntä runebergintorttua?
Kävin äsken Prismassa, ja siellä olevissa tortuissa oli kaikissa palmuöljyä. Enpä kyllä löytänyt mitään muutakaan, mitä tulin sieltä hakemaan, joten uusi kauppareissu edessä jonnekin muualle.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rostenin tortuissa ei Foodien mukaan ole.
Kiitos! Noissa on pikagoogletuksen perusteella käytetty voita. Kokeilen, jos löydän!
ap
Ehkä s-marketeissa on niitä?
Aiheutti syöpää tai ei, se on ainakin varmaa, että palmuöljy saa kaiken maistumaan paskalta.
Mua ainakin sylettää kaikenlaiset moskat, joita voiton maksimoimiseksi tuotteisiin tungetaan. Palmuöljy yksi niistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullekin tiedoksi, että palmuöljy tuottaa samasta maapläntistä kymmenkertaisen sadon suhteessa muihin öljyihin. Eli jos ostat jonkin muulla öljyllä tehdyn tortun, ostat kymmenkertaisen tortun kulutusmielessä.
Palmuöljy on huonossa huudossa vain orankien suhteen. Palmuöljy sinänsä on paljon ympäristöystävällisempi vaihtoehto, koska palmuöljyä saa maasta kymmenen kertaa enemmän. Eli jos ostat tortun, skoolaa orangin vuoksi, mutta älä muuten auo täällä epätietäväistä päätäsi.
En ole väittänyt palmuöljyn satoisuudesta tai orangeista mitään. Miksi noin kiihkeänä asiasta? Minä kuluttajana valitsen ostamani tuotteet millä perusteella haluan.
ap
Ahaa. Miksi siis haluat ilman palmuöljyä?
Koska sitä on lähes kaikissa tuotteissa, niin olisi mielenkiintoista maistaa vaihtoehtoa. Yleensäkin saan vatsavaivoja kovetetuista öljyistä, mutta minulla on myös tarkka makuaisti. Pullat ostan voilla leivottuina enkä margariinilla. Niitä sentään löytää kaupoista.
ap
Maun vuoksi siis?
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin sylettää kaikenlaiset moskat, joita voiton maksimoimiseksi tuotteisiin tungetaan. Palmuöljy yksi niistä!
Kerro itse miten et maksimoi omien resurssiesi käyttöä. Heittelet kymmeneurosia parvekkeelta alas tuntemattomille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro itse miten et maksimoi omien resurssiesi käyttöä. Heittelet kymmeneurosia parvekkeelta alas tuntemattomille?
On mulla moraali.
Täytyy olla makuaistissa jotain vikaa jos ei huomaa tuotteessa palmuöljyn suutuntumaa tai sivumakua, toki toisissa tuotteissa palmuöljyä on käytetty vähemmän kuin toisissa. Siitä on jo pari vuotta aikaa kun fazeri otti palmuöljyn käyttöön kaikissa tuotteissaan ja perinteisestä sininestä suklaasta sen huomasi heti! Yök. Palmuöljyn on myös epäilty käyttäytyvän kuin muovi ihmisen elimistössä ja pelottavinta onkin ettei pitkän ajan seurauksista ole tietoa.
Itse hain torttuni läheisestä kahvilasta, sillä pidän myös voimakkaasta karvasmantelin ja rommin mausta. Kappalehinta jäi samaksi kuin nuo kaupassa myytävät 2kpl 3,79, sillä kahvilassa olivat 2e/kappale.
Itse yllätyin, miten monessa paistopisteen tuotteessa oli palmuöljyä. Yksi harvoista oli ranskalainen kinkkujuustopiirakka, jossa ei sitä ollut.