Mies kehuu muita naisia - kiusaamista vai ylireagoin?
Omalla miehelläni on tapana puheissaan mainita esimerkiksi miten ”häntä hoitanut sairaanhoitaja oli kaunein näkemänsä nainen” tai miten uusi työkaveri on kaunotar tai jopa kutsua minun ystäviäni söpöiksi.
En reagoi mitenkään, mutta tosiasiallisesti olen hieman ärsyyntynyt miehen tehdessä noin. Etenkin kun en saa itse mieheltä kehuja vaan mies tykkää leikkimielisesti naureskella eri ulkonäköni osa-alueille eikä käytännössä ikinä kehu mitenkään vaan melkeinpä päinvastoin. Tosin nuo kommentit mies aina naamioi ”hauskoiksi vitseiksi.”
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairasta touhua. En katselisi tuollaista päivääkään. Mistä te naiset näitä "miehiä" oikein löydätte?
Valitettavasti tämä käytöstyyppi on miehillä jopa aika yleinen. Miehenä ei voi edes käsittää miten paljon tällaisia miehiä on, jotka dissaavat naisia. Siksi on turha syyllistää naisia, joista osa välttämättä joutuu tyytymään tällaisiin miehiin tai olemaan ilman miestä. Nämä miehet seurustelevat myös hetken aikaa aina uuden naisen kanssa kunnes luonne paljastuu naiselle. Siksi heitä on paljon vapaana ja tarjolla.
Tämä on totta. Mies voi olla itse ties millainen plösö ja rumilus, mutta kokee oikeudekseen arvostella ja haukkua naisten ulkonäköä.
Hahhah. Tästä tulee mieleen yksi mieheni kaveri, joka on reippaasti ylipainoinen eikä todellakaan mikään komistus. Eräs tähän kaveriporukkaan kuuluva mies alkoi seurustella yhden vähän pyöreämmän naisen kanssa (ei siis mikään reippaasti ylipainoinen tai ruma). Niin tämä punkero kaveri tokaisi, että mites se "Pekka" nyt on alkanut seurustelemaan tuollaisen mätisäkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairasta touhua. En katselisi tuollaista päivääkään. Mistä te naiset näitä "miehiä" oikein löydätte?
Valitettavasti tämä käytöstyyppi on miehillä jopa aika yleinen. Miehenä ei voi edes käsittää miten paljon tällaisia miehiä on, jotka dissaavat naisia. Siksi on turha syyllistää naisia, joista osa välttämättä joutuu tyytymään tällaisiin miehiin tai olemaan ilman miestä. Nämä miehet seurustelevat myös hetken aikaa aina uuden naisen kanssa kunnes luonne paljastuu naiselle. Siksi heitä on paljon vapaana ja tarjolla.
Onko oikeasti? Minä en tunne ketään, joka käyttäytyy noin. Jos tuollainen käytös on sinun tuttavapiirissäsi yleistä, niin suosittelen hakeutumaan erilaisten ihmisten seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Mies voi olla itse ties millainen plösö ja rumilus, mutta kokee oikeudekseen arvostella ja haukkua naisten ulkonäköä.
Hahhah. Tästä tulee mieleen yksi mieheni kaveri, joka on reippaasti ylipainoinen eikä todellakaan mikään komistus. Eräs tähän kaveriporukkaan kuuluva mies alkoi seurustella yhden vähän pyöreämmän naisen kanssa (ei siis mikään reippaasti ylipainoinen tai ruma). Niin tämä punkero kaveri tokaisi, että mites se "Pekka" nyt on alkanut seurustelemaan tuollaisen mätisäkin kanssa.
Kateus on vahvana läsnä näissä tällaisissa arvosteluissa... On todella törkeää ja ala-arvoista käytöstä haukkua ystävän kumppaneita. Harvoinpa sellaiset haukkuu, joilla itsellään on kumppani...
Vierailija kirjoitti:
Yrittää tehdä mustasukkkaiseksi ja hakee sulta jotain reaktiota.. olin tällaisen herran kanssa ja suhde päätyi lopulta siihen, että mies mustasukkaisuuttaan ja vainoharhaisuuttaan petti selittämällä sen itselleen, niin että kuulemma en rakastanut häntä ja minä kuitenkin pettäisin ja jättäisin hänet.
Löytyispä mies joka ei pelais näitä pelejä..
Kuulostaapa tutulta.
Silloin kun ei ole kyse narsistista ja tahallisesta manipuloinnista, taitaa kyseessä olla pohjimmiltaan miehen heikko itsetunto, joka ei aina näy päälle päin.
Hän saattaa ylikompensoida sitä käyttäytymällä hyvinkin rohkeasti ja sitten tosiaan, kun on saanut napatuksi sen todellisen saaliin, hän ei sisimmässään usko ansaitsevansa sitä ja pelkää menettämistä.
Siitä alkaa suhteen sabotointi. Hän alkaa lytätä naista (varmaan alitajuisesti), ettei tämä uskoisi ansaitsevansa parempaa ja ehkä uskottelee samaa itselleenkin, ettei tuntuisi niin pahalta, jos/kun nainen lähtee.
Naisena vaihtoehdot on lähteä ja etsiä parempi tai ymmärtää tuota käytöstä ja laittaa se kertakaikkiaan kuriin. Missään nimessä tuohon ei pidä suostua. Se ei ole normaalia käytöstä.
Kuulostaa hyvin typerältä ihmiseltä. Sinuna jättäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittää tehdä mustasukkkaiseksi ja hakee sulta jotain reaktiota.. olin tällaisen herran kanssa ja suhde päätyi lopulta siihen, että mies mustasukkaisuuttaan ja vainoharhaisuuttaan petti selittämällä sen itselleen, niin että kuulemma en rakastanut häntä ja minä kuitenkin pettäisin ja jättäisin hänet.
Löytyispä mies joka ei pelais näitä pelejä..Kuulostaapa tutulta.
Silloin kun ei ole kyse narsistista ja tahallisesta manipuloinnista, taitaa kyseessä olla pohjimmiltaan miehen heikko itsetunto, joka ei aina näy päälle päin.Hän saattaa ylikompensoida sitä käyttäytymällä hyvinkin rohkeasti ja sitten tosiaan, kun on saanut napatuksi sen todellisen saaliin, hän ei sisimmässään usko ansaitsevansa sitä ja pelkää menettämistä.
Siitä alkaa suhteen sabotointi. Hän alkaa lytätä naista (varmaan alitajuisesti), ettei tämä uskoisi ansaitsevansa parempaa ja ehkä uskottelee samaa itselleenkin, ettei tuntuisi niin pahalta, jos/kun nainen lähtee.
Naisena vaihtoehdot on lähteä ja etsiä parempi tai ymmärtää tuota käytöstä ja laittaa se kertakaikkiaan kuriin. Missään nimessä tuohon ei pidä suostua. Se ei ole normaalia käytöstä.
Minulle tällainen mies nimenomaan korosti, että käytös on Ihan Normaali, minulla huono itsetunto ja olen sairas ja tasoton kun en ”vain ohita olankohautuksella” moista sikailua. Jälkeenpäin olen miettinyt, ohittavatko naiset todella - vielä nykypäivänäkin? Kohtaamani mies on 60-luvulla syntynyt, pinnallisin ja ahnein arvoin kasvatettu ja naisia voimakkaasti esineellistävä. Toivon todella ettei kukaan nainen hyväksy.
Miksi vietätte tämän yhden ainutlaatuisen elämänne parisuhteissa kuspäitten kanssa?
Kyllä taas mamoämmojen mielikuvitus lähtenyt laukalle lail^ vauhkon tamman. Narsistin tai minkään dark triadin diagnosoimiseen ei täällä riitä kellään subtanssiosaaminen. Totta kai ymmärrän, että se helpottaa omaa oloa, kun saa leimata ex-kumppanille narskustigman ja sysätä kaiken castuun suhteen epäonnistumisesta toisen kontolle. Reaalimaailmassa sinä, joka kepeästi heittelet diagnooseja ilmoille, olet vastuuntunnoton ja introspektioon huonosti kykenevä yksilö.
Nyt sanon nämä klassiset, jätä se. Tuo ei tuosta paremmaksi muutu, vaan pahenee vaan. Koettu on.
Itse yritin sinnikkäästi kestää ja hyväksyä, koska miehen mielestä olin vain turhan vainoharhainen, mustasukkainen ja rajoitin häntä. Sitten mies jäi kiinni seksisuhteesta työkaveriin. Ei mitään aitoa katumusta, vaan äijä totesi, että kivahan se on nuorta kiinteää kroppaa panna.
Tosi surrealistista tajuta, että onkin monta vuotta haaskannut ihmispazkan kanssa, jolla ei ole moraalia tai aitoja tunteita minua kohtaan. Ja tosiaan en ole itse lihava tai ruma, mutta tämän ihmispazka lyttäsi itsetuntoni käytöksellään ja kohtelullaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla narsisti on jopa sanonut olevan ”skitsoidi harha”, ja että olen kaikin puolin epänormaali ja tasoton kun lähes kuolin kymmenen vuotta kestäneeseen vastaavaan temppuiluun. Lähde heti.
Siis olit kuolla mustasukkaisuuden tunteeseen, vai mitä en tajunnut tässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla narsisti on jopa sanonut olevan ”skitsoidi harha”, ja että olen kaikin puolin epänormaali ja tasoton kun lähes kuolin kymmenen vuotta kestäneeseen vastaavaan temppuiluun. Lähde heti.
Ime munaa narsku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ime munaa narsku.
Ei kun siis en oikeasti tajunnut. Narsistin mainitaan käyttäneen vain sanoja ja kirjoittaja oli kuolla "vastaavaan temppuiluun" (sanojen käyttöön).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ime munaa narsku.
Ei kun siis en oikeasti tajunnut. Narsistin mainitaan käyttäneen vain sanoja ja kirjoittaja oli kuolla "vastaavaan temppuiluun" (sanojen käyttöön).
Kuka sanoi käyttäneen vain sanoja? Temppuilu piti sisällään ihan tekoja. Kiusaamisessa sanat ovat myös tekoja. Oletko vajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ime munaa narsku.
Keltaisenreiänritari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ime munaa narsku.
Kuka sanoi käyttäneen vain sanoja? Temppuilu piti sisällään ihan tekoja. Kiusaamisessa sanat ovat myös tekoja. Oletko vajaa?
VASTAAVA temppuilu sinä 79 äo ke-hari
No jos joillain tytöillä ja naisilla vaan on niin seksikkäät vartalot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ime munaa narsku.
VASTAAVA temppuilu sinä 79 äo ke-hari
Sivusta: ap:n esimerkissä käytettiin vain sanoja.
Vierailija kirjoitti:
No jos joillain tytöillä ja naisilla vaan on niin seksikkäät vartalot?
Että mitä? Tarvitsee kehua niitä kumppanille koska ottaa niin rankasti eteen?
Mies on sairas sekä huono. Älkää naiset olko noiden sairaiden miesten kanssa, ansaitsette paljon parempaa!!
En ikimaailmassa kattelis moisia, mieluummin olisin yksin.