Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lentokoneissa ikkunaluukku pitää avata laskeuduttaessa?

Vierailija
25.01.2020 |

En ole koskaan ymmärtänyt miten tuo muka parantaa turvallisuutta.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näet maan lähestymisen ja tiedät milloin tömähtää.

Vierailija
2/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuski näkee paremmin, jos tarvitsee peruuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näet maan lähestymisen ja tiedät milloin tömähtää.

Ei voi olla selitys. Aina tömähtää odottamatta ja mitään ei voi tehdä vöissä.

Vierailija
4/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain menee vikaan ja sähköt menee niin ikkunoista tulee valoa.

Vierailija
5/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stuertti voi käydä käytävän ikkunoista kurkkaamassa missä korkeudessa lennetään.

Vierailija
6/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jossain hiljattain kerrottiin. Ihan siitä syystä, että henkilökunta näkee paremmin, jos esimerkiksi moottori syttyy palamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapahtuu onnettomuus, ulkopuoliset pelastajat näkevät sisään. Ja myös tuo, että sisällä olevat saavat valoa jos sähköt katkeavat.

Vierailija
8/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mielikuvitus sen vertaa riitä? Laskeutuminen ja nousu ovat onnettomuusaltteimmat lennon kohdat. Jos jotain tapahtuu, pitää sisään päästä valoa plus pelastustoimen nähdä sisälle. Eikö tämä ole itsestäänselvyys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siipien vieressä istuvien matkuatajien tehtävä on tarkkalla että kaikki on hyvin, ei pala moottorit yms. Pelastuovien vieressä olevien markuatajien pitää osata englantia ja toimia onnettomuuden sattuessa henkilönnan ohjeiden mukaan.

Esim sairaanloisen lihava ei saa alkaa poistua koneesta hidastaen muita vaan pitää jäädä odottamaan.

Ihan normi ohjeita lentokoneessa jotka luulin että kaikki tietää ihan jokaisen turvallisuuden takia mutta ei kai sitten.

Vierailija
10/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustajat voivat toimia kapteenin aputähystäjinä laskeutumisen ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihailla lentokenttien kuuroja pupuja laskeutuessasi. Esim. kuulemma Pariisissa niitä on valtavasti. 

Vierailija
12/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanvastus voi olla se syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä kukaan Mamma tiedä oikeaa syytä???

Paine ero tasoittuu / muuttuu laskun ja nousun yhteydessä nopeasti.

Tämä aiheuttaa ikkunoiden rikkoontumisen, räjähtämisen, jos niissä on suojamuovit alhaalla.

Niin, että vetäkää ne muovit ylös kiltisti vaan.

Vierailija
14/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai valoa. Yölläkin lennetään, kun on pilkkopimeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulipalo on vain toisella puolella konetta, niin osataan evakuoida sille toiselle puolelle.

Vierailija
16/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai valoa. Yölläkin lennetään, kun on pilkkopimeää.

Jep, lentokentätkin on säkkipimeitä yöllä.

Vierailija
17/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee jotain pieleen, niin on tärkeää nähdä ulos, onko esim. tulipalo. Vastaavasti pelastajat näkevät sisään koneeseen, mikä tilanne on päällä. Ja jos ajattelit, että voihan ne luukut avata sitten, niin eipä voi.

Vierailija
18/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulipalo on vain toisella puolella konetta, niin osataan evakuoida sille toiselle puolelle.

Tämä. Älkääkö sanoko, että ”voihan ne luukut avata sitten ja katsoa”. Tässä varaudutaan siihen, että sinä joka istut luukun kohdalla olet jo kuollut etkö pysty avaamaan enää mitään, mutta muilla on vielä mahdollisuuksia pelastua.

Vierailija
19/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just se sisälle näkeminen jos kone on pudonnut. Siinähän kävis muuten just helposti niin, että koko toisen kyljen puolella ois pitkä rivi luukkuja kiinni (siinä suunnassa mistä aurinko paistaa sisään).

Vierailija
20/61 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

CIA:n vankilennoilla taas nimenomaan pitää olla kiinni nuo ikkunaluukut.