Olenko oikeassa vai vieläkö jatkan etsimistä?
[quote=Vierailija]Koska normaaleille ihmisille kokemattomia aikuisia ei ole olemassa. He eivät voi ymmärtää miten sellaisen tilanteeseen päätyminen on mahdollista ja vielä vähemmän he voisivat harkita suhdetta tällaisen ihmisen kanssa. Toki he voivat tällä palstalla sanoa, että ei kokemattomuudella ole väliä, jos oikea löytyy. Ei vaikka kokematon olisi nelikymppinen. Tuo on harvoja poikkeuksia lukuunottamatta valitettavasti roskaa. Tositilanteen tullen suhtautuminen onkin toisenlainen ja ei edes haluta kokeilla. Etsitään mieluummin joku normaali, jonka kanssa voi aloittaa suhteen samalta tasolta ja samoista kokemuksista.
Ja kyllä mä tämän ymmärrän. En mäkään tiedä miten suhtautuisin johonkin, joka on niin harvinaista. Varsinkin asiassa, joka on lähes kaikille ihmisille täysin normaali juttu jo teini-iästä alkaen. Siksi rehellisyys ei näissä asioissa yleensä kannata, jos haluaa kokemattomana jotain saavuttaa.[/quote]
Kirjoitin näin toiseen ketjuun. Onko tämä todellisuutta? Olenko eksyksissä mielipiteeni kanssa? Kannattaako keski-ikäisen miehen vielä uskoa ihmeeseen vai onko parempi vain löytää onni muualta kuin toisen ihmisen seurasta?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Ap jos etsit neitsyttä niin neitsytnaiselle se ei ole ollenkaan viehättävää tulla arvioiduksi immenkalvonsa kautta. Yli nelikymppisiä neitsytnaisia kyllä on, tosin saattavat halutakin pysyä sellaisina.
Etsin sopivaa kumppania.
En etsi aikaisempia kokemuksia tai niiden puutetta.
En arvioi kenenkään sopivuutta hänen suhdehistoriansa kautta.
AP
Omaan korvaan kuulostaa jotenkin pieneltä ongelmalta, en siis tarkoita väheksyä ongelmaa, mutta kokemattomuus sängyssä on kuitenkin kohtuu helppo hoitaa pois päiväjärjestyksestä.
Jos ongelma olisi toisinpäin, että olisi maannut satojen kanssa ja nyt haluaisi neitsyeksi olisi ongelma jo paljon hankalampi.
Omassa kaveripiirissäni on ainakin yksi nelikymppinen neitsytmies, ja yksi joka on ollut yhden kanssa, on myös pariskunta joille molemmat ovat olleet toisilleen ne ensimmäiset. Omalla miehelleni olin toinen.
Tässähän alkaa kulostamaan ihan lortolta valtaisalla viiden miehen kokemuksella 😂
Kaikki ollaan iältämme lähellä neljääkymppiä, eikä kaikki tietenkään meidänkään ystäväpiirissä oo ollut niin tarkkoja tavarastaan kuin toiset 🤭
Minuusta keski ikäinen miess voisi myös rohjeta ajattelemaan että vanha koirakin oppii uuusia temppuja. Mitä siiinä menettää.
Vierailija kirjoitti:
Deitti-ilmoituksiin ei kannata kertoa mitään henkilökohtaista.
Kaikkein viimeisemmäksi seksuaalista kokemattomuutta miehellä.
Kyllä ne sitten selviää, jos ja kun kiinnostus on molemmilla toista kohtaan herännyt.
Samaa mieltä. Ajatus siitä, että jokainen ilmoituksen lukenut saisi tietää minusta henkilökohtaisia asioita, tuntuu epämiellyttävältä. Siksi olen suosinut käytännössä olematonta esittelytekstiä. Avaan asioitani vain harvoille ja valituille, sellaisille jotka ovat osoittaneet olevansa luottamuksen arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa, että tuon ikäiset kokemattomat ovat enimmäkseen aseksuaaleja.
En lukisi itseäni aseksuaaliksi. Se mikä tässä pitkän yksinäisyyden ja seksittömyyden aikana on kuitenkin kirkastunut on, että enää ei ole tärkeintä tai ehdotonta, että pääsee seksiä harrastamaan mahdollisimman pian ja mahdollisimman paljon. Paljon tärkeämpää on toisen ihmisen seura ja tunne siitä, että joku pitää tärkeänä ja välittää. Ystävyys, läheisyys ja arvostus. Seksi tulee sitten siinä mukana, mutta en mä se edellä kulje kumppania etsimässä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Harva nainen haluaa nelikymppisenä ruveta elämään mitään teiniromanssia miehen kanssa, jolta ne ovat jääneet aikanaan kokematta. On huomattavasti helpompaa seurustella ihmisen kanssa, jolla on realistiset käsitykset siitä mitä seurustelu on.
Tätä minä vähän pelkäänkin. Tiedostan omaavani vääristyneen ja naiivin romantisoidun kuvan siitä mitä suhde toisen ihmisen kanssa (varsinkin tässä iässä) oikein on. Lisäksi, koska en koskaan päässyt kokemaan niitä teini-iän ensikokeiluja, ihastumisia ja yhdessä oppimisia niin tämä ei voi olla vaikuttamatta ajatusmaailmaani. En ole saanut ajatuksiini kyynisyyttä suhde-elämään liittyen, mutta samaan aikaan mun pitää taistella todella kovasti, jotta en antautuisi noihin typeriin ja epärealistisiin ajatuksiini vaan pyrittävä käyttäytymään kuin rationaalinen aikuinen, jolle suhteet ja seksi ovat arkipäivää ja täysin normaaleja asioita.
En tiedä miten siinä tosipaikan tullen onnistuisin.
AP
Jokainen joutuu kuitenkin ihan joka kumppanin kanssa opettelemaan miten olla se uuden kumppanin kanssa.
Että voihan sen ottaa positiivisenakin asiana, ettei ole vielä urautunut siihen johonkin tiettyyn parisuhdetyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Jos pelkästä seksistä puhutaan, niin minun on vaikea kuvitella että juuri se siihen saakka kokemattomana pysynyt mies olisi yhtäkkiä ja hauskimmalta ja haluttavimmalta vaikuttava mies baarissa.
Eikö tässä sorruta stereotypiseen ajatteluun? Eihän kokemattomuutta näe ihmisestä päältäpäin ja miksei se kokematon voi olla hauska tai komea? En nyt välttämättä puhu itsestäni, mutta en näe miksi nämä asiat olisivat toisensa poissulkevia.
Jos parisuhteesta puhutaan, niinnelikymppisenä olin itse jo 25 vuoden ajan oppinut seurystelusuhteista, perustanut perheen, eronnut ja teinin äiti. Se teini oli silloin samassa vaiheessa kuin kokematon nelikymppinen mies.
Tämä on varmasti hankalin juttu. Puhutaan että ei haluta opettaa miestä ja puhutaan, että kokemusten välinen kuilu on liian syvä. Ja vaikka pidän itseäni ihan järkevänä, oppimiskykeisenä ja loogiseen ajatteluun kykenevänä niin en mä tuomitse, jos suurin osa ajattelee noin. Se on ihan ok. Ja varmasti helpompi aloittaa suhde normaalin miehen kanssa ja heitähän suurin osa onkin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pelkästä seksistä puhutaan, niin minun on vaikea kuvitella että juuri se siihen saakka kokemattomana pysynyt mies olisi yhtäkkiä ja hauskimmalta ja haluttavimmalta vaikuttava mies baarissa.
Eikö tässä sorruta stereotypiseen ajatteluun? Eihän kokemattomuutta näe ihmisestä päältäpäin ja miksei se kokematon voi olla hauska tai komea? En nyt välttämättä puhu itsestäni, mutta en näe miksi nämä asiat olisivat toisensa poissulkevia.
Jos parisuhteesta puhutaan, niinnelikymppisenä olin itse jo 25 vuoden ajan oppinut seurystelusuhteista, perustanut perheen, eronnut ja teinin äiti. Se teini oli silloin samassa vaiheessa kuin kokematon nelikymppinen mies.
Tämä on varmasti hankalin juttu. Puhutaan että ei haluta opettaa miestä ja puhutaan, että kokemusten välinen kuilu on liian syvä. Ja vaikka pidän itseäni ihan järkevänä, oppimiskykeisenä ja loogiseen ajatteluun kykenevänä niin en mä tuomitse, jos suurin osa ajattelee noin. Se on ihan ok. Ja varmasti helpompi aloittaa suhde normaalin miehen kanssa ja heitähän suurin osa onkin.
AP
En usko, että hauska, komea baareissa käyvä mies olisi jäänyt kokemattomaksi. Tarkoitin kommentissani nimenomaan sitä miestyyppiä, joka vetää naisia puoleensa sosiaalisuudellaan ja puoleensavetävyydellään; joka on luonteva, avoin ja supliikki.
Enkä minä käyttänyt sanaa normaali. Kerroin vain, että jos toisella on 25 vuoden kokemus siitä, millaista on seurustella ja hän on kokenut mustasukkaisuudet ja epävarmuudet ja oppinut niistä ja itsestään ja tuntee jo aika lailla hyvin, mitä parisuhteelta ja toiselta ihmiseltä haluaa, niin onhan ne lähtökohdat tosi kaukana toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Omaan korvaan kuulostaa jotenkin pieneltä ongelmalta, en siis tarkoita väheksyä ongelmaa, mutta kokemattomuus sängyssä on kuitenkin kohtuu helppo hoitaa pois päiväjärjestyksestä.
Jos ongelma olisi toisinpäin, että olisi maannut satojen kanssa ja nyt haluaisi neitsyeksi olisi ongelma jo paljon hankalampi.Omassa kaveripiirissäni on ainakin yksi nelikymppinen neitsytmies, ja yksi joka on ollut yhden kanssa, on myös pariskunta joille molemmat ovat olleet toisilleen ne ensimmäiset. Omalla miehelleni olin toinen.
Tässähän alkaa kulostamaan ihan lortolta valtaisalla viiden miehen kokemuksella 😂
Kaikki ollaan iältämme lähellä neljääkymppiä, eikä kaikki tietenkään meidänkään ystäväpiirissä oo ollut niin tarkkoja tavarastaan kuin toiset 🤭
Kieltämättä takaisinpäin on hankalampi palata. Jos noin ajattelee on ongelmani ehkä jopa positiivinen, koska sen voi korjata. Kiitos naurusta ja piristyksestä.
Mä en tiedä onko ongelmani suurempi mulle vai muille ihmisille. Mulle se on päänsisäinen ongelma, joka vaikuttaa kaikkeen, mutta ennen kaikkea itseluottamukseen ja -tuntoon. Muille se saattaa olla ongelma, koska tämän ikäisellä se on todella outoa ja jos asia paljastuu voidaan alkaa ajatella, että mitä muuta mussa on pielessä. Melkoinen vyyhti siis. Neuvotkin ovat niin erilaisia. Pitää olla oma itsensä, pitää etsiä samanlaista ihmistä, pitää valehdella, pitää opetella etukäteen seksitaitoja, pitää sitä, pitää tätä.
AP
Fiksu sinä ainakin olet, sen huomaa heti tekstistäsi. Mutta kirjoitettuna tuotettu teksti on eri kuin kasvotusten annettu näyte. Eli jos on hieman arka niin vaikea päästä näyttämään sitä "sisäistä kauneutta", jota sinulla selvästi on.
Mietin että saatat olla korkeasti koulutettu. Mutta toisaalta sitten on tainnut jäädä opiskelijabileet väliin, koska siellä alkoholi on kyllä hoitanut useimmat himokkaat petiin.
En ehkä mitään hienoa neuvoa osaa antaa. Mutta verkot vaan monille vesille eli netti-ilmoitusta, baarikierrosta ja uusia harrastuksia. Baariin sitten tarvitset 2-3 kaveria mukaan. Yksin liikkuvat eivät yleensä onnistu. Ja alkoholia hieman, että arkuutesi helpottaa, mutta ei montaa juomaa.
Tsemppiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
En usko, että hauska, komea baareissa käyvä mies olisi jäänyt kokemattomaksi. Tarkoitin kommentissani nimenomaan sitä miestyyppiä, joka vetää naisia puoleensa sosiaalisuudellaan ja puoleensavetävyydellään; joka on luonteva, avoin ja supliikki.
Enkä minä käyttänyt sanaa normaali. Kerroin vain, että jos toisella on 25 vuoden kokemus siitä, millaista on seurustella ja hän on kokenut mustasukkaisuudet ja epävarmuudet ja oppinut niistä ja itsestään ja tuntee jo aika lailla hyvin, mitä parisuhteelta ja toiselta ihmiseltä haluaa, niin onhan ne lähtökohdat tosi kaukana toisistaan.
Varmasti 99% tapauksista tuollainen mies ei yksin jää. Lisäksi jos lisätään nuo muut määritelmäsi niin tuskin yksikään jää, jos ei niin halua.
Lähtökohdat ovat kaukana. Totesin niin itsekin. Ja varmasti tämä ajattelumalli on se yleisin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Harva nainen haluaa nelikymppisenä ruveta elämään mitään teiniromanssia miehen kanssa, jolta ne ovat jääneet aikanaan kokematta. On huomattavasti helpompaa seurustella ihmisen kanssa, jolla on realistiset käsitykset siitä mitä seurustelu on.
Kyllä. Ikäero vielä menee, mutta kokemusero ei. Jos toinen on ajatusmaailmaltaan ja kokemuksiltaan teinin tasolla ja toinen aikuisen ei sellainen voi toimia. Aikuisena suhteessa ovat kuitenkin tärkeitä aivan eri asiat ja ei silloin voi enää alkaa perusjuttuja opettelemaan. Pitää tietää mitä haluaa, miten toimitaan ja osata tietyt jutut suhteessa. Aikuinen seurustelee toisen aikuisen kanssa.
Ihmeen paljon painoarvoa ihmiset laittaa seurustelusuhteisiin.
Eihän seurustelematon ihminen nyt missään ihmissuhdetyhjiössä elä. On muita, ystävyyssuhteita, työkavereita ja kontakteja joissa ihmissuhdetaidot kehittyy. Ihminen näkee myös lähipiirissään seurustelua joten ei kukaan nyt ihan ummikko siinä aihepiirissä ole.
Jokainen kuitenkin on oma itsensä seurustelee sitten ensimmäistä tai viimeistä kertaansa. Se että löytyy sopiva kumppani on se tärkeempi juttu, eikä sitä oikein kokeilematta tiedä sopiiko toinen vaikka olis kuinka kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Minuusta keski ikäinen miess voisi myös rohjeta ajattelemaan että vanha koirakin oppii uuusia temppuja. Mitä siiinä menettää.
Aina voi oppia. Oppiminen on kivaa ja palkitsevaa. Viimeisen vuoden aikana olen opetellut paremmaksi leipojaksi ja hyvin välttäväksi neulojaksi. Nämä pystyin kuitenkin opettelemaan yksin ja kirjan avulla - parisuhde vaatii sen toisenkin osapuolen.
AP
Partnerin kokemattomuus voi olla ongelma miehillekin yhtä lailla. Itse en koskaan ajatellut että kokemattomuuteni voisi olla miehelle ongelma ja itsekin näin sen ennemmin positiivisena asiana, ennen kuin koin ensimmäisen suhteen tapaisen päälle parikymppisenä. Aiempi kokemukseni rajoittui pussailuasteelle eikä varsinaisessa suhteessa sekään. Mies menetti kiinnostuksensa hyvin pian sen jälkeen, kun sai selville kokemuksen (ja samalla tietysti taitojen) puutteeni, joten varmasti se oli iso syy. Vähän huonot fiilikset jäi siitä.
Ei se ole ongelma että joku on kokematon. Mutta siihen on joku syy miksi joku on kokematon ja se voi olla ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ongelma että joku on kokematon. Mutta siihen on joku syy miksi joku on kokematon ja se voi olla ongelma.
Voi olla. Tätä olettamusta vastaan mun pitää taistella. Osoittaa, että en ole outo ja että mussa ei ole normaalia ihmistä enemmän vikoja. Vikoja varmasti on, mutta toivon, että nämä eivät ole kynnyskysymyksiä. Monelle taatusti ovat, koska onhan tämä outoa ja joku syy siihen pitää olla. En ole munkki, enkä ole asunut aikasempaa elämääni avaruudessa, joten joku syy täytyy löytyä. Jos kokemattomuuteni tulee ilmi, niin en mä viitsisi varmaan lähteä selittelemään vaan kertoisin rehellisesti mistä se mielestäni johtuu. Jos se ei riitä niin sitten ei.
AP
Vierailija kirjoitti:
Pitää tietää mitä haluaa, miten toimitaan ja osata tietyt jutut suhteessa.
Mitkä tietyt jutut? Sinulla tuntuu olevan aika kangistunut käsitys ihmisistä. Heidän pitäisi ilmeisesti kaikkien olla samanlaisia ja tykätä samoista jutuista.
Onko sinulla ollut vain kaksi kumppania: se ensimmäinen, jonka kanssa homma ei toiminut ja toinen, jonka kanssa nyt olet? Jos sinulla on ollut enemmän kuin kaksi, miten voit väittää tietäväsi, kuinka ihmisten kanssa ollaan? Itselläsihän on silloin takana useampi pieleen mennyt suhde, eli et ole osannut toimia oikein. Ehkä et osaa vieläkään.
Ap jos etsit neitsyttä niin neitsytnaiselle se ei ole ollenkaan viehättävää tulla arvioiduksi immenkalvonsa kautta. Yli nelikymppisiä neitsytnaisia kyllä on, tosin saattavat halutakin pysyä sellaisina.