Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on paras LOHTURUOKA? Peukutuksia, ei veetuilua!

Syömään
24.01.2020 |

Mun lempilohturuokani on Knorrin valmis-Bolognese. En ole kavereillekaan kehdannut tunnustaa tätä yhä välillä ostavani - osaan kuitenkin tehdä ihan alusta alken hyvin maukkaan bolognesen. Mutta lapsuus tulee mieleen tuosta eineskastikkeesta! Olen suurperheen lapsi, emmekä juuri koskaan saaneet mitään herkkuja tai ”kalliita” ruokia. Ja joo eihän tuo maustepussi kallis ole, ellei ole kahdeksaa suuta ruokittavana. Muistan myös innoissani haistelleeni tuota jauhetta kun pussi oli avattu, sillä siinä oli MAUSTEITA toisin kuin äitini ruoissa 😂

Kertokaa, mikä sykähdyttää sydämiänne lohturuokana. Ei kuittailua kiitos 🙂

Kommentit (508)

Vierailija
221/508 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä hk sinisellä ja kuuma kaakao.

Vierailija
222/508 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakan päälle  voita, metvurstia ja iso kasa juustoa ja mikroon sulamaan niin että rasva tippuu. Todella rasvainen kaloripommi ja huono omatunto jälkeen päin. Mutta niin sairaan hyvää kun on kauhea nälkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/508 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiuunileivät, joiden päällä on majoneesia, salaatinlehtiä, ohutta kurkku-, tomaatti- ja kananmunaviipaleita. Sitten siinä päällä on hirvee läjä kinkkua ja pari juustosiivua.

Vierailija
224/508 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpiirakan päälle  voita, metvurstia ja iso kasa juustoa ja mikroon sulamaan niin että rasva tippuu. Todella rasvainen kaloripommi ja huono omatunto jälkeen päin. Mutta niin sairaan hyvää kun on kauhea nälkä.

Tämä menee testiin kun käyn seuraavan kerran Lidlissä. :P

Vierailija
225/508 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohturuoasta ei tule huonoa omaatuntoa. Jos tulee, et ole ollut todella lohdutuksen tarpeessa.

Vierailija
226/508 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paimenen piiras ja mieluiten niin, että perunasoseessa on myös lanttua mukana.

Vierailija
227/508 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen teeleipä runsaalla voilla ja Earl Grey teetä hunajalla

Täytetyt letut ja kylmää maitoa

Suklaajäätelö keksimuruilla.

Vierailija
228/508 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketillinen keksejä, merkillä ei niin väliä.

Vierailija
229/508 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aromikas juusto ja sen kanssa keksejä sekä viinirypäleitä

Toinen hyvä on hapankorppu, jonka päällä paljon milanon meetwurstia ja juustoa

Vierailija
230/508 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohturuoka terminä ei sovi omaan suuhun, mutta ehkä semmoinen krapulapäivän himo on tietty barbeque kastike. Dippaan siihen nugetteja, mutta voisin syödä myös ihan pelkkänään.

Darramättöruokahimot on ihan eri juttu.

Vierailija
231/508 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Janssonin kiusaus on mun suosikki lohtuun.

Kun surettaa, niin siihen päälle vielä kunnon vitutus sanoikuvaamattoman hirveällä ruualla?

Ei veetuilua. Hus.

Vierailija
232/508 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mättöä vaan iloon ja hyvään mieleen, silloin irttareita. Kun suruja, laihdun vähintään 10-15 kiloa vaikka olen hyvin hoikka. Ei laske alas mikään. 🤢

Vierailija
233/508 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chili-kana-nuudeli-kookoskeitto.

Vierailija
234/508 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohturuoassa ei ole sinänsä ajatuksena se mitä syöt surullisena. Sana on englanniksi comfortfood, mikä tarkoittaa myös mukavuusruokaa eli sellaista mitä syöt, kun koet olevasi mukavuusalueellasi/onnellinen... tai näin siis ainakin itse olen ymmärtäny :D

Vierailija
235/508 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohturuoassa ei ole sinänsä ajatuksena se mitä syöt surullisena. Sana on englanniksi comfortfood, mikä tarkoittaa myös mukavuusruokaa eli sellaista mitä syöt, kun koet olevasi mukavuusalueellasi/onnellinen... tai näin siis ainakin itse olen ymmärtäny :D

Suomeksi on silti jostain syystä käännetty lohturuoaksi...

Ehkä enemmänkin niin, että se ruoka tuottaa sen mielihyvän ja onnellisuuden

Vierailija
236/508 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettua lohta, salaattia, tomaattia, kurkkua, avokado, maissia, lämpösiä nachoja ja salsaa. Ja vähän limeä päälle.

Mä niin tykkään tästä. Suurin ongelma on löytää kunnon salsaa ja nachoja, kun ei viitsi itse alkaa tekee.

Vierailija
237/508 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen yksin kotona, teen jotakin yksinkertaista intialaista kasvisruokaa tai porkkana-härkäpapulettuja ja silppuan sen päälle kokonaisen ruukullisen korianteria.

Miehen ja pojan mielestä korianteri maistuu saippualta mutta minusta se on hyvää. Käytän aina hyväkseni tilaisuuden syödä korianteria.

Vierailija
238/508 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein pitkästä aikaa kunnon lohturuokaa, yläasteen köksänkirjan reseptillä kasvisrisottoa. Oikeastihan se ei ole risottoa nähnytkään, riisiä ja kasviksia, joukkoon sekoitettuna juustoraastetta tyyliin Oltermannista, mutta maistuipa hyvältä vuosien jälkeen! Tätä tein kotona silloin 13-vuotiaana, kun vanhempieni eron jälkeen äitini lopetti ruoanlaiton ja yritin meille tehdä viikonloppuisin niitä ruokia, mitä osasin.

Vierailija
239/508 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkiuunipalat voilla ja juustolla. joku hullu himo tähän!

Vierailija
240/508 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Överipasta. Pekonia, salottisipulia, valkoviiniä, timjamia, dijonsinappia ja kuohukermaa sekoitettuna yhteen pastan kanssa ja päälle paljon parmesaania. Ei kannata kokata liian usein tai lantio levenee.