Mikä on paras LOHTURUOKA? Peukutuksia, ei veetuilua!
Mun lempilohturuokani on Knorrin valmis-Bolognese. En ole kavereillekaan kehdannut tunnustaa tätä yhä välillä ostavani - osaan kuitenkin tehdä ihan alusta alken hyvin maukkaan bolognesen. Mutta lapsuus tulee mieleen tuosta eineskastikkeesta! Olen suurperheen lapsi, emmekä juuri koskaan saaneet mitään herkkuja tai ”kalliita” ruokia. Ja joo eihän tuo maustepussi kallis ole, ellei ole kahdeksaa suuta ruokittavana. Muistan myös innoissani haistelleeni tuota jauhetta kun pussi oli avattu, sillä siinä oli MAUSTEITA toisin kuin äitini ruoissa 😂
Kertokaa, mikä sykähdyttää sydämiänne lohturuokana. Ei kuittailua kiitos 🙂
Kommentit (508)
Nakkikastike (mieluiten nakkistroganoff) ja perunamuusi.
Aikoinaan teininä luin jostain klassisesta kiinalaisesta romaanista kuinka jonkun köyhän miehen mieli aina parani kun hän kävi syömässä kulhollisen nuudeleita. Silloin ei edes Suomessa ollut tietoa mitä sellaiset nudelit olivat.
Kun sitten isompana pääsin matkoille Eurooppaan ja kävin kiinalaisissa ravintoloissa selvisi mitä ne nuudelit ovat. Etenkin parhaana lohturuokana muistan Pariisissa asuessani erään vietnamilaisen ravintolan nuudelikeiton. Oli ihana tulla ulkoa sateesta ja kylmästä ja saada eteensa kulho nuudelikeittoa, jossa tuoksui ihanasti vihreä korianteri. Muistaakseni kyseessä oli Hu Tieu -keitto.
Pestopasta ja parmesaani.
Kiehautankin kohta kattilallisen penneä.
Kiitos ajatuksesta, ap.
Nakit ja ranskalaiset. Niitä syödään niin harvoin nykyään, mutta salaa niitä välillä ajattelen.
Makkarakastike, keitetyt perunat ja etikkakurkut <3 ja mannavelli. Just niitä lapsuuden makuja :)
Yleensäkin pasta
Sarvimakarooni ja ketsuppi
Spagetti bolognese
Makaroonilaatikko
Jne.
En voi näitä enää syödä, kun vatsa ei kestä viljoja.
Mitkään papupastat tms korvikkeet eivät vain maistu samalle.
Vierailija kirjoitti:
Kalamataoliivit käärittynä ilmakuivattuun kinkkuun. Niin ihana yhdistelmä.
Tämä, paitsi käärin oliivit juustoon. Ihan perus edamkin käy
Minulle ruoka on energian ja ravintoaineiden lähde, ei lohdun tuoja. Mihin te sitä lohtua tarvitsisitte jota te muka siitä ruoasta oikein saatte?
Vierailija kirjoitti:
Paahtoleipä, oikeaa voita, juustoa ja kurkkua. Earl grey -teetä.
Näillä elin teininä 90-luvulla <3
Iso kattilallinen spagettia keitetään ihan löllöksi, sekaan viskataan kermatetra ja puoli pussia juutoraastetta. Syödään seisten suoraan lattilasta ja huuhdotaan alas kokiksella. Mahan annetaan huilata hetki ja sitten mikrossa pehmennettyä suklaajätskiä jälkkäriksi.
(Tonnikala)pitsan tai mahdollisesti pelkän pizzapohjan päälle laitetaan paljon, siis todella paljin juustoa ja paistetaan sitä uunissa kunnes juusto sulaa. Sitten kun se on jäähtynyt niin laitetaan se jääkaappiin kunnes se on jääkaappikylmää. Sitten sitä syödään yhdessä perunalastujen kanssa, juodaan jääkylmää energiajuomaa ja jälkiruoaksi syödään suklaata. En tosin syö tätä kovin usein.
Vierailija kirjoitti:
Linssisipsit ja heti niiden jälkeen raikkaat voileivät
Linssisipsit on älyttömän hyviä! Ostin niitä kerran koemielessä ja olin heti koukussa. Estrellan Roasted Onion-linssisipsit on parhaimpia, niitä ostan perjantaisin työviikon jälkeen. 😋
Olen kai outo kun en ymmärrä mitä lohtua saa ruuasta. Se on polttoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kai outo kun en ymmärrä mitä lohtua saa ruuasta. Se on polttoainetta.
Ei millään pahalla, mutta mitä se tähän ketjuun kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Äyriäispaella.
Mutta jos on kovin lohduton ei jaksa tehdä sitä.
Siksi paellaa kannattaa tehdä reilusti kerralla ja pakastaa annosrasioihin.
Äyriäiset on ollut kiellettyjä ollut jo pari tuhatta vuotta.
N18
Mulle Hese kun ei koskaan jakseta hakea autolla sitä ja mun ei tarvitse tehdä itse ruokaa.
Itse tehty pizza. Parmankinkkua, parmesaania, tomaattia.
Homejuusto