Mikä laulu saa sinut aina liikuttumaan?
Kommentit (2163)
Markus: Viimeinen kevät
Katri Helena: Mun sydämeni tänne jää
Pasi Kaunisto: Koskaan et muuttua saa
Lapsesta asti minua on itkettänyt Leevi and the Leavingsin En tahdo sinua enää. Sen myötä nousee mieleen monet lapsuudessa tapahtuneet ikävät asiat.
Sen lisäksi Johanna Kurkelan Prinsessalle saa kyynelkanavat aukeamaan välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Kim Lönnholmin "Minä olen muistanut." Nuorena kuolleen ystäväni takia itken aina tämän kuullessani. Muistan aina sen kesän, kun kuunneltiin yhdessä tätä auton kasettiradiosta ja tykättiin tästä kovasti.
Toinen on Tapio Rautavaaran "Olkoon niin." Ystäväni oli jo sairas, kun noita yhteisiä hetkiä vietettiin ja valvottiin yötä myöten. Jälkeenpäin olen ajatellut, että olisiko pitänyt ottaa rauhallisemmin, jospa sairaus olisi pysynyt paremmin kurissa eikä sitten vienyt häntä niin äkkiä. Mutta sitten on tuo laulu, missä sanotaan: "Sain nuoruudelta siivet kerran minäkin, ja pilvilinnan, jonne lentäisin. Ei nuoruus yötä tunne, päivä aina on..." Jotain lohtua tulee siitä. Ei olisi voitu elää toisinkaan, me oltiin nuoria ja nuoruus oli meidän.
Jäljelle jäi suru, kaipaus, itku ja "sitkee v---tus," niin kuin silloin nuorena sanottiin.
Kim Lönnholmin ”Minä olen muistanut” saa minut aina pohtimaan suomen kielen aikamuotoja ja objektin sijamuotoja. ”Minä olen muistanut sinut kipuna” tarkoittanee ajoittaista mutta jatkuvasti toistuvaa ja hyvin rajoittunutta tapaa muistaa. Vai tarkoittaako se yhtään mitään?
Whitney Houston:All the man that i need
Se saa minut aina liikuttumaan ja kyyneleet silmiin.Tulee aina syvä kiitollisuus kun kuuntelen sitä kappaletta.
Mä en muista laulajaa, mut jos mä kuolen nuorena.
Miley Cyrusin the climb.
Samuli Edelmannin Tähtipölyä. Olin menossa synnyttämään esikoistani kun tuo kappale soi auton radiossa. Oli aikainen kesäaamu ja auringonnousu ei ole koskaan näyttänyt kauniimmalta.
Womack & Womack -Teardrops
Tämä ei koskaan vanhene eikä haalistu
Juicen Syksyn sävel
Carola: Rakkauden jälkeen
Cherbourgin sateenvarjot
Suvivirsi
Vierailija kirjoitti:
Nocturne
Mikä niistä :D ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metallica - Until it sleeps
Liittyy syöpätaisteluun, mikä hävittiin.
Syöpä ei ole mikään taistelu.
Voi se jollekin olla. Sinä et sitä määrittele mitä kukin kokee.
Children of Bodom: Widdershins
Timo Rautiainen: Meille niin rakas
Finlandia
VETERAANIN ILTAHUUTO:
Rannalla himmeän lahden aurinko, laskenut on Kutsu soi iltahuudon taakka jo kannettu on , Maaäiti suojaansa sulkee..., Vartia poissa jo on. .. Tulta löi taivas ja maa.. Hoivatkaa kohta poissa on veljet muistakaa meille kallis on maa, kertokaa Lapsin lapsille Lauluin kuinka kallis on maa,..
Hymni soi holvissa hiljaa aika on korjannut viljaa vartija poissa jo on , ..
Himmetä Ei muisto Koskaan ei saa!
Terveisin: Veternaanien Asioiden Hoitaja
Emma Salokoski : Voisinpa luvata.
Kuuntelin tätä odottaessani esikoistani ja kappaleen sanat liikkuttivat silloin ja nyt:
Voisinpa luvata
Sulla on voittajan arpa
Voisinpa luvata
Lempeesti kohtelee maailma
Voisinpa osata
Sun joka kysymykseen
Vastauksen
Voisinpa luvata
Koskaan et valitse väärin
Voisitpa todeta
Selvispä hyvin taas tääkin
Voisinpa luvata