Mikä laulu saa sinut aina liikuttumaan?
Kommentit (2247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanna Kurkelan "Ihoton".
Tyttäreni oli koulukiusattu. Lähes vuosikymmen meni terpapiassa ja jos itkemämme kyyneleet olisi voinut kerätä niistä olisi tullut vuolas virta. Me vanhemmat kannattelimme häntä terapian ollessa isona tukena. Lukemattomat kerrat mietin jaksaako hän? Tänä päivänä hän upea nuori nainen, joka selvisi. Kantaa ikuisia arpia sielussaan, mutta selvisi.
-Äiti
En tiedä näetkö tätä viestiä, mutta tahdon sanoa sinulle, että onneksi tyttärelläsi on tuollaiset vanhemmat, jotka auttoivat vaikeina aikoina. Se on iso asia ja varmasti auttanut paljon tytärtäsi. Siitä kiitos teille ja olette hyviä esimerkkejä vanhemmista, jotka pysyvät lastensa tukena. Tärkeää oli myös, että saitte hänelle terapiaa. Tietenkin ihminen tekee itse sen työn, että toipuu kokemastaan, mutta kyllä se tuki ja kannastus sekä välittäminen on todella tärkeää. Itselle nämä ovat niin vaikeita asioita, kun itseäni kiusattiin kauan ja nyt kun miettii jälkeen päin se kaikki oli todella julmaa ja oikeastaan täytti jo vainoamisen merkit lopulta ja laajeni koulunkin ulkopuolelle. Kohtasin todella ilkeitä ihmisiä ja ikinä en itse ole tehnyt mitään, että olisin ansainnut tämän kaiken vaan yritin aina olla muiden kanssa hyvissä väleissä ja silti jouduin sen kaiken keskelle. Joskus välillä mietin, ettei siinä ollut mitään järkeä. Itse jäin myös yksin asian kanssa ja en saanut vanhemmilta apua oikeastaan yhtään. Jäin jo silloin ihan omilleni ja olin muutenkin yksinäinen nuori. Sen takia, kun luin viestisi niin mietin vaan, että olette toimineet todella hyvin ikävässä tilanteessa ja auttaneet. Itsekin vaan toivoisin, että vanhemmat olisivat ymmärtäneet ja että heille olisi voinut edes asiasta puhua. Minullakin muuten ihan tavallinen koti, mutta silti jäin ihan omilleni.
Olen myös iloinen, että tyttäresi selvisi kaikesta. Itse en voi vieläkään kovin hyvin ja kiusaaminen on jättänyt niin ison varjon elämään, että en tiedä tuleeko minusta ihan "normaalia" koskaan. Ehkä siinä heijastuu myös se vaikutus, kun en saanut tukea vanhemmilta. Ymmärrän tietenkin sen, että itse on se työ tehtävä, mutta kyllä niistä vuosista on jäänyt pelkoja, jännitystä, ahdistusta sekä sellainen ilo hävinnyt elämästä ja pitkän aikaa sitten. Minulle on jäänyt myös siitä kaikesta jonkinlainen stressi päälle. Tietenkin tämä ketju käsittelee eri aiheita, mutta olen itsekin tänne jo biisejä laittanut ja niitä on todellakin paljon, jotka tuovat nämäkin kokemukset mieleen ja kun niitä muistelee niin samantien tietää, että se on surullinen aihe. Toisaalta monet biisit myös tuovat lapsuuden mieleen ja sen ajan kun kaikki oli vielä paremmin. Kuten tämäkin seuraava biisi, joka oli suosikkini, kun olin alakoulussa ja juuri kouluni aloittanut: Ronan Keating - Life Is A Rollercoaster. En paljon voi tätä kuunnella, kun muistan sen kuinka onnellinen silloin olin ja en tiennyt vielä mitä elämä tuo eteen.
Halaus
Juha Tapio - Kelpaat kelle vaan
Coco elokuvan "remember me" kappale. Se isän laulu lapselle versio on herkkä myös mutta erityisesti saa kyyneleet silmiin se pidempi laulu samasta jossa laulavat espanjaksi. Oikeastaan aika renkutus mutta jotenkin niin toivoa täynnä.
Kun elokuva tuli markkinoille äitini oli vakavasti sairas ja kuoli muutaman kuukauden päästä. Kappale muistuttaa hänestä sekä isästä joka kuollut aiemmin ❤
Myös chicun yksinäisen keijun tarina, (en muista laulajaa) terveiset sinne taivaaseen, on laiva valmiina lähtöön ja hän lähti kanssa enkeleiden kappaleet samasta syystä saavat itkemään mutta myös lohduttavat.
Itselle varmaan pahimmat, joiden jälkeen tulee surullinen tai haikea olo ovat:
Sting - Fields Of Gold
Sarah McLachlan - Angel, I will remember you
Evanescence - My Immortal ( tätä en kestä yhtään ja tuo mieleen itsemurhan tehneen nuoren kaverini )
Valot pimeyksien reunoilla (Apulanta) saa mut aina itkemään, jos oon yksin kuulemassa.
Uudemmista Juha Tapion Rakastettu, 'Älä pelkää..'
Sanat jotka haluan kuolinilmoitukseeni,
Oi kallis Suomenmaa:
'Ei muuta kunniaa
kuin kuulla kummultansa
sun kuusiesi kuiskintaa'
Hector: Käenpoika, laulu fascismista.
Ajankohtainen tänäänkin.
Tämä on niin kaunis rakkauslaulu, että se saa vanhankin sydämen vielä muistamaan millaista oli olla suuren tunteen ympäröimä ja syleilemä...
Paljon on laulun aiheita, mutta suurin niistä on Rakkaus <3
Mun hautajaisbiisi sit joskus :
Morten Harket ”Ready to go Home”
Laura Närhi feat. Erin - Siskoni
Rosalían Juro que - mieletön tarina ja ääni
https://www.youtube.com/watch?v=mtym36PG6R8
Dannyn tyttöystävän Ciccioliina.
Keski-Suomen kotiseutulaulu
Männikkömetsät ja rantojen raidat,
laaksojen liepeillä koivikkohaat,
ah, polut korpia kiertävät, kaidat,
kukkivat kummut ja mansikkamaat!
Keitele vehmas ja Päijänne jylhä,
kirkkaus Keuruun ja Kuuhankaveen,
vuorien huippujen kauneus ylhä,
ah, kotiseutua muistoineen.
Syntymäpaikka kun on sydän Suomen
siis sitä suottako kiittelisin?
Täällähän aukeni ens' elon huomen,
tänne ma toivon hautanikin.
Täällä on naapuri heimoni verta,
täällä on ystävä voittamaton,
tänne, ah, tänne on kaipaus kerta,
täällä on kaikki, mi kallista on!
Kyllä se on Kuoppamäen
Pieni mies. Niin kauniit sanat ja sävel myös.
Alison Krauss: Jacob's Dream. Laulu perustuu tositarinaan kahden pienen pojan katoamisesta ja kuolemasta. Itken kuin vesiputous aina, kun kuuntelen tätä.
Tämä- ja Moon Martin: Hot Nite in Dallas.