Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmissuhdesotku: mitä tämä mies haluaa?

Vierailija
24.01.2020 |

Olimme erään miehen kanssa kavereita: tunsimme työn kautta ja nopeasti parissa kuukaudessa suhteemme syventyi kaveruudeksi: olimme tiiviisti yhteydessä whatsappilla ja näimme työjuttujen yhteydessä ja niiden jälkeen joskus jäimme juttelemaan yms. Puhuimme hyvinkin syvällisiä ja tiedämme molempien elämistä/asioista aika paljon kaikkea.

Nyt mies yhtäkkiä muutama kuukausi sitten ilmoitti ettei halua enää olla kaveri. Haluaa hoitaa duuniasiat yhdessä mutta that’s it.
Oloni oli pitkään kurja, koin menettäneeni sielun kumppanin, ystävän jonka kanssa todella synkkasi.
En tokikaan voi tästä suuttua tai mitään; työasiat on hoidettava edelleen eikä ketään voi ystäväksi pakottaa. Harmittaa tosi paljon vaan.

Juttelimme asioista enkä sen jälkeen ollut häneen yhteydessä. Eikä hän minuun. Näin meni pari kk. Ennen joulua otin yhteyttä työasiassa, kysyin samalla mitä kuuluu. Hän oli lomalla, laittoi lomakuvia ja vastaili samalla työasioihin iloisen oloisesti.

Jouluna toivotimme hyvät joulut.

Uuden vuoden jälkeen kysyin, voimmeko olla kavereita vai pelkästään työtuttuja. Hän vastasi että työtuttuina ”kaikki onnistuu parhaiten”.

Nyt näimme työasioissa ekaa kertaa moneen kuukauteen: kaikki oli kuten ”ennen”. Jäimme tunniksi juttelemaan ja meillä oli tosi kivaa. Mies kertoili lomastaan, omista asioistaan ja kyseli minulta kaikkea kuulumisia ym ja juteltiin siinä kaikesta maan ja taivaan väliltä. Jäi hyvä fiilis.

Seuraavana päivänä mieleeni tuli yksi asia, josta laitoin viestiä, oli lopussa vielä yksi hauska tapahtuma, mihin mies liittyi. Mies ei kommentoinut mitenkään. Sitten laitoin yhden nopeaa reagoimista vaativan työasian illalla - vastasi heti ja heitti samalla taas juttua. Hyvissä fiiliksissä meni tuo.

Olen ymmälläni. Vastaa ja ei vastaa. Ahdistuuko välillä vai miten pitäisi tulkita?
Onko mitään mitä voin tehdä?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

V ITTUA

Vierailija
42/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan selkeää, mitä haluaa. Eli ei halua sinulta kaveruutta. Minusta tuo on hyvin selvää, kun ei vastaa kaveriviestiin, mutta vastaa työviestiin. Hän ei halua suhdetta kanssasi ja kokee, että teidän ”kaveruus” on ollut muutakin kuin kaveruutta. Ehkä hän kokee, että yrität iskeä häntä ja ehkä se onkin niin, vaikka tietysti nyt kiellät sen. Haluaa pistää rajat ennen kuin se kaveruus muuttuu joksikin muuksi. Hänellä ei ole mitään sinua vastaan ja jos satutte johonkin tilanteeseen yhdessä puheisiin niin juttu kulkee hyvin.

Kunnioita toisen toivetta, äläkä tuppaannu.

Minulle on aina ollut ihan selkeä juttu se, että jos olen parisuhteessa niin en omia asioitani puhu vapaa-ajalla tai viestittle jonkun toisen miehen kanssa. Ehkä sinulla on löysempi käsitys näistä asioista, mutta tuollaisesta kaverisuhteesta tulee helposti sivusuhde, varsinkin kun sinuakin nyt selvästi harmittaa ja mietit mitä hän haluaa.

En myöskään itse kauaa katselisi,jos mieheni viestittelisi jatkuvasti kuulumisia ja jakaisi elämänsä jonkun toisen naisen kanssa. Se on vähän niin kuin henkistä uskottomuutta, josta sitten ongelmapaikan tullen tulee sivusuhde.

Onpa sinun vaikea pitää housut jalassa! Mä juttelen kyllä kaikkien kanssa ja yksi todella hyvä ystäväni on mies. Viestittelimme ja keskustelemme joskus pitkään iltaisin puhelimilla kuten muidenkin ystävien kanssa. Onpa sairas ajatus että oma mieheni ei tällaista kauaa katselisi. Tämä ystävänikin on varattu ja ajatus että ystävyydestä tulisi ongelmien tullen sivusuhde, naurattaa. Minulla on mieheni kanssa ongelmia nytkin mutta mulla ei ole tapana ratkoa niitä ryhtymällä sivusuhteeseen vaan keskustelemalla miehen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt on niin vaikeaa? Yhteyttä vain työasioissa, ei muuten. Ja nainen pähkäilee ja analysoi jokaista sanaa.. Säälittävää.

Vierailija
44/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on virhe sanoa että haluaa olla kaveri, jos oikeasti haluaa muuta.

Ehkä olitte molemmat ihastuneita toisiinne, ja mies sai kylmän suihkun kun ilmoitit haluavasi olla kaveri. Useinhan pakit annetaan niin, että sori ei kiinnosta siinä mielessä mutta voidaan olla kavereita.

Seuraavan kerran kun ihastut mieheen, älä nyt ihmeessä lähde alleviivaamaan että toivot hänestä kaveria itsellesi.

Vierailija
45/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet nolo. Älä ahdistele miestä enää, häntä ei kiinnosta. Lopeta noiden typerien juttujesi lähettely WhatsAppilla ym vainoaminen

46/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se sama tapaus, joka kirjoitteli ennen joulua? Mieshän oli varattu ja lähetti sieltä lomalta yhteiskuvan vaimonsa kanssa.

Usko nyt, hän ei halua vaarantaa nykyistä suhdettaan viestittelemällä ei-työasioita kanssasi eikä pahoittaa puolisonsa mieltä. Jätä rauhaan. 

Vierailija
47/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm, mä en nyt kyllä ymmärrä miten ap tässä nolo olisi? Hänhän kysyy täällä neuvoa, ettei olisi tyrkyllä vai miten tuossa sanoikaan.

Mielestäni mies toimii kuin tuuliviiri, ei vissiin oikein tiedä mitä tahtoo (oli sitten vapaa tai varattu). Kiistatonta lienee se, että miehellä jotain tunteita on. Ei tästä muuten tällaista ”soppaa” olisi tullut.

Vierailija
48/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vttu XDDDDDDDD

Vierailija
49/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää.

- varattu

- miettii onko duunissa rasittavaa jos ja kun seksisuhde aikanaan päättyy

- on ehkä kokemusta em. asiasta

- on niin kuin eräs kamuni: halut naiseen katoaa jonkin mitättömän pienen yksityiskohdan kuten vaikkapa leveiden hartioiden, kimakan naurun tai liian pienen peban takia

- ei seiso enää eikä uskalla käyttää potenssilääkkeitä

- kuullut että olet antanut jollekin hänen tutulleen

- ei pidä sinua oikeasti mielenkiintoisena

Vierailija
50/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa pysyä naimisissa vaimonsa kanssa. Piste. Lopeta toi u. Olet vähän psyko ja epätoivoinen.

Vierailija
51/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali järkevä mies, joka osaa ottaa etäisyyttä, kun kuvittelet liikaa suhteesta. Noloa ettet tajua, ettei ole vaihtamassa vaimoaan huonompaan, eli sinuun.

Vierailija
52/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitsisin niin, että mies ei ole kiinnostunut mistään "enemmästä" kanssasi. Oli kiva jutella aiemmin, mutta huomasi sitten sinun ihastuneen. Ei halua suhdetta, eikä häiriötekijää töihinkään, siitä voisi tulla ongelmia uralle. Joten on tehnyt rajat selväksi. Anna sinäkin olla ja katsele muita miehiä, työn ulkopuolelta. Olet tehnyt aloituksen tästä aiemminkin ja alat kuulostaa vähän jopa pakkomielteiseltä jo. Älä rupea ahdistelijaksi. Päästä irti.

Vierailija
53/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on todennäköisesti lukenut miehen ystävällisyyden väärin ja mies kokee ap:n liian tuttavallisena ja tungettelevana. Anna miehen olla äläkä käytä "kiireellistä reagointia vaativia" työasioita tekosyynä viestitellä.

On paljon sanottu mieheltä, että haluaa olla vain työkaveri, kunnioita tätä toivetta. Muut viestit voi jo hankkia sulle ikävyyksiä töissä.

Vierailija
54/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on virhe sanoa että haluaa olla kaveri, jos oikeasti haluaa muuta.

Ehkä olitte molemmat ihastuneita toisiinne, ja mies sai kylmän suihkun kun ilmoitit haluavasi olla kaveri. Useinhan pakit annetaan niin, että sori ei kiinnosta siinä mielessä mutta voidaan olla kavereita.

Seuraavan kerran kun ihastut mieheen, älä nyt ihmeessä lähde alleviivaamaan että toivot hänestä kaveria itsellesi.

Ei vaan se on se mies, joka on aiemmin sanonut ap:lle, ettei halua olla enää niin läheisissä tekemisissä. Ap on jo sillä rajalla, onko hän ahdistelija vai ei.

Vierailija
55/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satavarmasti tavannut jonkun naisen. Orastavaa kiinnostusta sinuun varmasti oli, mutta joku kiinnostavampi tuli kuvioon. Anna olla. Miehet on tuollaisia, olen pahoillani.

Vierailija
56/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on hyväkäytöksinen ja osaa jutella kaikkien kanssa > ap luulee, että kyse on ihastuksesta. Mies ei halua olla tekemissä muuten kuin töissä, varmaan mahdollisimman vähän sielläkin. On ilmaissut tämän selvin sanoin, mutta ap kehittää jotain salaista agendaa tähän. Anna miehen olla! Miksi hän ei seurastasi piittaa on yhdentekevää eikä kuulu sulle.

Vierailija
57/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäkää tilanne niin, että ap on mies ja ei usko kun sanotaan, että joku nainen haluaa vaan työkaveruutta. Olisi jo ahdistelua lähetellä viestejä tuon jälkeen. Ap, ymmärrä tämä.

Vierailija
58/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo. Haluaisin enemmän, mutta en todellakaan uskalla koska olen saanut nyt kylmää niskaan jo kysyessäni kaveruudesta. Järki sanoo, että jos ei voi tai halua olla kaveri, ei halua muutakaan. Mutta käytös, kun olemme yhdessä, kertoo muuta.

Yritän arvailla olisiko mitään saumaa ja olla asiallinen mutta hauska työasioissa olematta tyrkyllä.

Ap

Ei ole saumaa. Itsekkin olen avoin ja puhelias. Tulee höpöteltyä, vitsailtua ja juteltua kaikkien kanssa ihan kaverimielessä. Jotkut ihmiset tulkitsevat tämän intiimimmäksi kiinnostukseksi kuin onkaan ja kuvittelevat tämän johtavan enempään. Kun huomaan ettei olla samalla agendalla liikenteessä toki vetäydyn pois ja kanssakäyminen pelkästään asialliseksi.

Vierailija
59/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä luulen että ihastusta on ollut ainakin, en tiedä miksi etäisyyttä halusi, en osaa sitä analysoida.

Stalkkeri en ole enkä ahdistelija. Työasiat hoidan, samalla olen jotain kuulumisia kysellyt jos hänkin minulta. Mietin, onko tämä ok, jos olemme kerran tekemisissä? Sitten tunnen oloni taas tyhmäksi, jos vastaa vain työasiaan eikä muuhun kuulumisiin - vaikka itse olisi kysynyt.

En oikein ymmärrä miksi minut leimataan tässä, siksihän täällä kyselen etten tee virhettä.

Täällä on ollut muitakin varmaan samankaltaisia tilanteita tai avauksia mutta en tunnista niistä itseäni.

Ap

Vierailija
60/102 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm, mä en nyt kyllä ymmärrä miten ap tässä nolo olisi? Hänhän kysyy täällä neuvoa, ettei olisi tyrkyllä vai miten tuossa sanoikaan.

Mielestäni mies toimii kuin tuuliviiri, ei vissiin oikein tiedä mitä tahtoo (oli sitten vapaa tai varattu). Kiistatonta lienee se, että miehellä jotain tunteita on. Ei tästä muuten tällaista ”soppaa” olisi tullut.

Soppa tässä on vain apn mielessä. Hän ei ota onkeensa miehen selkeitä viestejä, että ollaan yhteydessä vain työasioista. Todennäköisesti mies vetäytyi kun huomasi apn olettavan tästä kehittyvän enemmän kuin hän itse haluaa.