Muuttuvatko ns. pelimiehet koskaan? Ja auttavatko kasvatusyritykset?
Tuskin kukaan enää muistaa, mutta joskus vanhan vauvapalstan aikana kirjoittelin silloin tällöin eräästä perheystävästämme, jota pikkupossuksikin nimitin. Hän on minulle tärkeä ja rakas, kuin pikkuveli. On myös poikamme kummi. Työssään ja ystävien suhteen erittäin vastuuntuntoinen, luotettava ja kunnollinen. Hoitaa myös kaikki muut asiansa kunnialla. Ainoastaan naisasiat ovat jatkuvasti melkeinpä surkuhupaisesti rempallaan. Poju pettää, jättää, huijaa ja hurmaa. Me emme ole erityisesti edes halunneet tavata hänen tyttöystäviään, koska silloin joutuu aivan liian usein ikäviin välikäsiin, jos heihin tutustuu.
Tämänkertaiseen tyttöystävään/avovaimoon ehdimme kuitenkin jo tutustua ihan hyvin ja tavallaan hän onkin mukava tyttö. Ja kun meillä vielä on ollut kiireistä, niin pojun sekoiluja ei ole tullut vierestä niin seurattua. Yleensä minä toimin myös hänen " rippi-isänään" eli minä tiedän hölmöilyistä ensimmäiseksi, mutta nyt ei kuulemma ollut halunnut vaivata minua, kun olen ollut niin kiireinen. Siksi tulikin hieman yllätyksenä, kun hän ilmaantui viime yönä ovellemme silmäkulma auki ja palovamma reidessä. Paikkasin hänet ja laitettiin hänelle nukkumapaikka ja samalla saatiin udeltua, mitä nyt taas on käynyt. Oli sitten koko kevään pyörittänyt melkoista suhdesählinkiä kolmen eri naisen ja satunnaisten panojen kanssa ja nyt jäänyt kiinni. Avovaimo oli heittänyt hänet kuuman kahvin ja paistinpannun saattelemana pihalle. Kämppä on pojun, mutta ei nyt uskalla edes tavaroitaan mennä hakemaan, joten me taisimme saada ainakin muutamaksi viikoksi yövieraan. Lisäksi lupasin hakea hänen puhelimensa, rahapussinsa, autonsa avaimet ja vähän vaatteita tänään töiden jälkeen. Todella kiva kohdata tämä ex-vaimoke :(
Oppiikohan poju koskaan? Se ei tunnu auttavan, jos hänet jättää setvimään sotkunsa yksin, lisäksi se ei tunnu reilulta, kun toinen puolestaan aina auttaa meitä hädässä. Siksi nytkin olen niitä kamoja menossa hakemaan.
Kommentit (34)
Ikää on nykyisin jo lähempänä kolmeakymmentä kuin kahtaviittä. Ja en minäkään kuumalla kahvilla polttamista tai tavaroiden paiskimista niin, että verta tulee, hyväksy, vaikka poju kroonisesti selkäsaunan tarpeessa ehkä olisikin. Perusluonteeltaan on aika hankala ihminen ja täysin vinoon kasvatettu, tuli ystäväpiiriin tavalla, että eroonkaan ei pääse, joten opettelimme tulemaan toimeen ja pitämään ja kyllä me hänestä ihan aidosti paljon pidämmekin. Välillä vain tempaukset rasittavat.
Eli siis voi toki muuttuakin (tosin tämä tapaus oli ~24-vuotias, kun nykyisen vaimonsa tapasi ja rauhoittui). Toivoa on aina.
t. sellaisen tytär ja toisen samanlaisen ex
Ja jos heti joku on sanomassa, että varmasti kuitenkin pettää minua, niin aika varmasti voin sanoa että ei petä. Meillä on sama työpaikka, ja asumme pienellä paikkakunnalla.
" Ja kuten sanottua, tuntuisi väärältä jättää hänet pulaan, kun hän kuitenkin olisi vastaavassa tilanteessa aina valmis auttamaan. "
Jos noin ajattelet, olisit siis itse valmis myös tekemään samoin?
Vierailija:
" Ja kuten sanottua, tuntuisi väärältä jättää hänet pulaan, kun hän kuitenkin olisi vastaavassa tilanteessa aina valmis auttamaan. "Jos noin ajattelet, olisit siis itse valmis myös tekemään samoin?
Kantakoot ex-avokki oman vastuunsa, aikuinen hänkin ja kerran pelurin ottanut?!
Mutta tietty av:lla hyssytellään vaan sitä avokkiparkaa joka -miettikää vähän- aiheuttaa toiselle palovammoja ja hakkaa paistinpannulla!
Pelurimiehet ovat yleensä hurmaavia, eipä se pelaaminen muuten onnistuisikaan. mutta heidän kanssaan on parempi pysyä kaverina kuin suhteessa. Miksei ap saisi nauttia hänen ystävyydestään??
pohjimmiltaan jostain itsetunto-ongelmasta, kun hakemalla hakee sitä mielihyvää ja tyydytystä, misät ehkä pienenä jäänyt paitsi. Muuten ei varmasti muutu, kuin tiedostamalla itse ongelmansa ja menemällä jonkin sortin terapiaan.
Ensinnäkin, mies on pistettävä kärsimään siitä että kohtelee toisia huonosti. Se, että hänet otetaan yökylään " turvaan" ja hoidetaan ja keskustellaan ja autetaan, ei ole kouluttamista. Kouluttamista on se, että kun mies seuraavan kerran tulee ovellesi selittelemään, sanot että " Olet aikuinen mies joka on itse vastuussa omista valinnoistasi. Jos tahdot olla suhteessa, niin sitten on oltava uskollinen. Jos et tahdo olla uskollinen, miksi aloitat suhteen? Mene nyt ja kanna vastuu omista valinnoistasi. Minulta ei saa apua muut kuin se nainen jonka elämän sinä juuri pilasit." Sanoman on oltava selkeä ja hieman dramaattinen, muuten sillä tuskin on mitään merkitystä.
Niin kauan kuin hänen tekojaan ymmärretään ja hyssytellään, hän jatkaa sitä. Kun tulee seinä vastaan, hän joko muuttaa suuntaa tai sitten törmää. Noin niinkuin vertauskuvallisesti.
ikäänkuin pakon edessä saattaa taipua yhden eukon kanssa hengaamiseen.
Ja kuten sanottua, tuntuisi väärältä jättää hänet pulaan, kun hän kuitenkin olisi vastaavassa tilanteessa aina valmis auttamaan.
Hain eilen niitä tavaroitakin ja tapasin tämän ex-avonkin. Hän oli aika täynnä pyhää vihaa kuten saattoi olettaakin. Tiedä sitten, kuinka suuri osa oli aitoa pettymystä Pojuun ja kuinka paljon kariutunutta ylpeyttä siitä, että ei sittenkään pystynyt muuttamaan häntä.
Kysymyshän oli, että miten pelimiehen saa muuttumaan, johon looginen vastaus on, että hän lopettaa kun hänen ei ole enää mahdollista jatkaa. ts. kun lähipiiri ei enää tue häntä peleissään. Niin kauan kuin hän ei toiminnastaan kärsi mitenkään, miksi hän muuttaisi mitään????
Ihminen joko hyväksyy pettämisen tai sitten ei. Jotkut asiat ovat musta-valkoisia, kaikissa asioissa ei ole olemassa jotain välimuotoa. Sinä joko hyväksyt tai sitten et.
ominaisuuden perusteella kokonaan " pahoiksi" tai " hyviksi" , joista vain hyvät valitsisin ystävikseni. Kaikilla meillä on heikkouksia, hyviä ja huonoja puolia.
Vierailija:
Ihminen joko hyväksyy pettämisen tai sitten ei. Jotkut asiat ovat musta-valkoisia, kaikissa asioissa ei ole olemassa jotain välimuotoa. Sinä joko hyväksyt tai sitten et.
Mutta jollakullahan se raja voi mennä pettämisessä...
Ei taatusti muutu kenenkään toisen avulla eikä ainakaan rakkauden avulla.
Mutta muutamia täysin vääriä asioita ovat ainakin: pedofilia, eläinrääkkäys, pettäminen, raiskaaminen. Näitä en hyväksy koskaan, enkä missään tilanteessa.
Vastaavia hyviä asioita en nyt äkkiseltään keksi yhtään, mutta varmasti sellaisiakin on.
Mutta tottakai monet asiat ovat paljon monisävyisempiä eikä niistä voi yksiselitteisesti sanoa että ne ovat oikein tai väärin kaikissa tilanteissa.
Onko sinulla mielessäsi joku esimerkki noista täysin pahoista asioista, joissa ne eivät olisikaan olleet väärin? (mielenkiintoinen keskustelunaihe!)
Vierailija:
ominaisuuden perusteella kokonaan " pahoiksi" tai " hyviksi" , joista vain hyvät valitsisin ystävikseni. Kaikilla meillä on heikkouksia, hyviä ja huonoja puolia.
jossain ikävaiheessa tuommoinen meno voi olla koomista, mutta kun ikää tulee lisää, yksinomaan säälittävää.
Parikymppinen Matti Nykänen oli ehkä hurmaava ja hupaisa naistennaurattaja, nelikymppinen Masa-hiiri on enää totaalinen luuseri. Toivottavasti kukaan ei häntä pelimieheksi kutsu...
Jos joku mies löisi naista paistinpannulla niin, että verta tulee ja polttaisi palovamman, miettisitkö mitä tehdä?
Sinänsä tuo pojusi kuulostaa idiootilta, joka ei pysty kontrolloimaan mielihalujaan. Tai ei halua kontrolloida ja ansaitsee sotkunsa. mutta ei noita fyysisiä vammojaan.