Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ostatte teflonpannuja?

Vierailija
24.01.2020 |

Niitä pitää olla uusimassa vähän väliä, ja ties mitä niistä irtoaa paistaessa. No onhan sitä tutkittu, mutten jaksa kaivella.
Itselläni on hiiliteräspannuja joilla hoituu kaikki, ja ovat käytännössä ikuisia. Niiden lisäksi yksi keraamisesti pinnoitettu iso, jolla teen paljon happoa sisältävät ja aikaa vaativat sapuskat.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa nostaa valurautapannua, siksi. 

Enkä jaksa hoitaa pannujani. 

Teflonpannu on työläämpi pitää puhtaana ja kunnossa kuin hiiliteräs.

Vierailija
62/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on tässä keskustelussa sanonut, ettei kastikkeita, varsinkaan tomaattisia, kannata tehdä hiiliteräspannussa. En ole tällaisesta koskaan kuullut, mikä on perustelu tälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrotan niistä pinnoitteet ja päälystän sillä työasuni.

Vierailija
64/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinajanodotteeni on 64. Olen nyt 63. Ei kannata enää vaihtaa teflonia pois.

Vierailija
65/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Teflonpannun saa vedellä huuhtaistua puhtaaksi, debuyerin saat ensin jättää vedellä täytettynä poreilemaan, sitten pestä ja kuivauksen jälkeen vielä öljytä jotta se ei ruostu.

Vierailija
66/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Teflonpannun saa vedellä huuhtaistua puhtaaksi, debuyerin saat ensin jättää vedellä täytettynä poreilemaan, sitten pestä ja kuivauksen jälkeen vielä öljytä jotta se ei ruostu.

En tee hiiliteräkselleni mitään noista toimenpiteistä, vaan huuhtaisen sen puhtaaksi. joten höpöhöpö on yhdyssana itsellesi.

Vierailija
67/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on tässä keskustelussa sanonut, ettei kastikkeita, varsinkaan tomaattisia, kannata tehdä hiiliteräspannussa. En ole tällaisesta koskaan kuullut, mikä on perustelu tälle?

Jos hiiliteräspannuun on muodostunut pinta, tomaatin hapot irroittavat sen, sekä siitä saattaa tulla metallin makua ruokaan.

Vierailija
68/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä kukaan ole varmaankaan kastikkeiden tekoa yleisesti hiiliteräksellä kehoittanut olla tekemättä. Tomaatista vain ollut puhe.

Vierailija
69/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hiiliteräspannuun on muodostunut pinta, tomaatin hapot irroittavat sen, sekä siitä saattaa tulla metallin makua ruokaan.

Miksi ette opettele paistamaan rosteripannulla? Sillä pystyy paistamaan aivan kaiken, kun viitsii opetella sitä käyttämään. Itse olen rosterimiehiä ja pärjään kotioloissa yhdellä pannumateriaalilla. Pannuja on tosin kaksi - 20-senttinen ja 28-senttinen.

M 38 ja rosteripannut

Vierailija
70/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppini on 94 ja on käyttänyt teflonia niin kauan kuin sitä on saanut.🐷

Vierailija
71/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siihen hiiliteräspannuun pitää laittaa vettä kun ei siihen tartu mikään kiinni?

Vierailija
72/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppini on 94 ja on käyttänyt teflonia niin kauan kuin sitä on saanut.🐷

Aivan,mun esi-isät käyttivät teflonastioita jo 1300-luvulla ja me käytetään vieläkin niitä samoja astioita. Niin hyviä ne ovat verrattuna vaikkapa valurautaan.

Vierailija
73/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska Teflon-pannut ovat tarjouksessa - hiiliteräksiset eivät milloinkaan!

Vierailija
74/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska Teflon-pannut ovat tarjouksessa - hiiliteräksiset eivät milloinkaan!

Ovat, mutta harvemmin hyvät.

Vierailija
75/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keraaminen Green Pan, en oo muuta tarvinnu. Paitsi kerran vuodessa letut valuraudalla.

Kyllä hirvittää ne teflonit mitä monet vieläkin käyttää, ihan naarmuisia aina kun ei ne kestä mitään.

Ärsyttää myös vuokramökkien paistinpannut, jotka on just niitä huonokuntoisia tefloneita. Sitten muu porukka käyttää niitä ihan tyytyväisenä. Paistetaan lettuja, joo ei kiitos mulle.

Vierailija
76/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta ollut sama teflonpannu. Eikä naarmun naarmua. 

Vierailija
77/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan mitä tykkään ja vttuakos se muille kuuluu.

Kylläpä se viimeistään siinä vaiheessa kuuluu, kun itsepalvelukassa alkaa Sinulle puhumaan. Se on minulle merkkiääni ja siitä tiedän tulla tikkana siihen linjan päähän katsomaan Sinua ja Sinun ostoksiasi.

Vierailija
78/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan mitä tykkään ja vttuakos se muille kuuluu.

Et osta. Ostat ihan just sitä mitä minä sulle myyn.

Vierailija
79/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta. Ne ei kestä pitkään. Ostin lidlistä viiden euron paistinpannun, ei teflonia ja tämä paistinpannu on kestänyt jokapäiväisessä käytössä kauemmin kuin yksikään teflonpaistinpannu aikaisemmin. Teflon-pannut ovat yleensä kestäneet 4kk-vähän yli puoli vuotta, lidlin halpis paistinpannu on ollut käytössä ja käyttökelpoinen jo reilusti yli vuoden. 

Vierailija
80/82 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleismalliset keittokattilat ovat omanlaisiaan valmistusvälineitä ja paistinpannut ovat asia erikseen. Paistinpannu on paistamista varten ja keittoastiat sitä keittämistä varten. Joskus paistaminen onnistuu keittokattilassa, mutta keittäminen huonommin paistovälineessä vaikka se olisikin nestettä pitävä....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän