Miksi muka laihtuu eka nestettä?
Aina sanotaan, että jos laihtuu melko nopeasti, niin tuo on nestettä. Miksi? Jos kuitenkin juo ihan normaalisti jne. Miksi se neste lähtisi ekana?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Maksan ja lihasten glykogeenivarastot tyhjenevät miinuskaloreilla ollessa. Näiden hiilihydraattivarastojen ehtyessä menetetään myös varastoihin sitoutunut vesi. Tämän vuoksi paino yleensä putoaa ensimmäisten päivien aikana noin 2–3 kiloa lähinnä hiilihydraattivarastojen ehtymisestä ja niihin sitoutuneesta nesteen menetyksestä johtuen.
Ahaa, siis nyt puhutaan ekoista laidutuspäivistä. En mä varmaan silloin edes punninnut itseäni, kun ajattelin, että ei muutamassa päivässä mitään tapahdu. Tässä 3 viikossa on tippunut 2- 2.5 kiloa.
Ap
Ekalla viikolla yleensä tapahtuu tuo putoaminen, tosin jos on hyvin pienet miinuskalorit kulutukseen nähden siinä voi mennä kauemmankin. Kroppahan toimiii niin, että "nälänhädän" kuten laihiksen tullen käytetään ensin pois helpoimmin hyödynnettävät varastot eli nuo glykogeenit. Se kuinka äkkkiä nämä tankit, joihin on sitoutuneena paljon nestettä tyhjenee, riiippuu kalorivajeen määrästä. Sitten vasta kun glykogeenit on käytetty aletaan käyttämään rasvaa suurimittaisemmin vararavintona.
Mulla muuten ei paino tippunut ekalla viikolla yhtään. Vasta nyt kolmannen viikon jälkeen on tullut rytinällä alas.
Ap
En varmaan punninnut, mutta nyt kuitenkin olet punninnut?
No en punninnut ekan 3 päivän aikana, kuten kirjoitin. Eka punnitus oli viikon päästä aloituksesta. Silloin paino oli sama kuin alussa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Maksan ja lihasten glykogeenivarastot tyhjenevät miinuskaloreilla ollessa. Näiden hiilihydraattivarastojen ehtyessä menetetään myös varastoihin sitoutunut vesi. Tämän vuoksi paino yleensä putoaa ensimmäisten päivien aikana noin 2–3 kiloa lähinnä hiilihydraattivarastojen ehtymisestä ja niihin sitoutuneesta nesteen menetyksestä johtuen.
Ahaa, siis nyt puhutaan ekoista laidutuspäivistä. En mä varmaan silloin edes punninnut itseäni, kun ajattelin, että ei muutamassa päivässä mitään tapahdu. Tässä 3 viikossa on tippunut 2- 2.5 kiloa.
Ap
Vasta noin kuudennen viikon maissa voidaan puhua laihtumisesta.
Eikö ekaan 5 vko laihdu yhtään ja sitten 6 vko laihtuu 6 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten paljon tästäkin asiasta on tietoa saatavilla ja silti ei ole edes perusasiat hallussa.
Ei kaikki ole kiinnostuneita laihduttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten paljon tästäkin asiasta on tietoa saatavilla ja silti ei ole edes perusasiat hallussa.
Ei kaikki ole kiinnostuneita laihduttamisesta.
Ei tarvitse olla 'kiinnostunut' matematiikasta, jotta osaa laskea paljonko on 4 x 7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En oikeasti usko tuota. Olen pudottanut nyt kolmen viikon aikana 8 kiloa ja ei minussa niin paljon ylimääräistä nestettä voi olla. (Vielä kilo ja normaalipainossa ollaan. Jeee!)
Ihminen lihoessaan muka on liikaa täynnä nestettä.Jos esim .olet syönyt tai juonut suolaista.Sillä varmaan koitetaan ne ensimmäiset kilot saada pois.Varsinkin jos otat jonkun treeniohjelman jolla koitat laihtua.Älä mene noihin kalliisiin ohjeisiin vaan tee itse vähäsuolaisia kana-kalaruokia ja kasvisruokia lisänä.Juo vettä aina kun voit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En oikeasti usko tuota. Olen pudottanut nyt kolmen viikon aikana 8 kiloa ja ei minussa niin paljon ylimääräistä nestettä voi olla. (Vielä kilo ja normaalipainossa ollaan. Jeee!)
Minuakin ihmetyttää, että kuinka kuiva nyt olen, jos kaikki pudonnut paino on nestettä. Ja energiaa on tullut tyhjästä, ei läskistä.
Vaikea minunkin uskoa että nestettä niin paljon lähtis, itsessäni on etupäässä tyydyttynyttä rasvaa. Juon kyllä paljon vettä, mutta tulee pois.
Ei nestettä voi kamalasti poistua.
Kehon hiilihydraattivarastot on loppu kahdessa päivässä. Jos ei syö ollenkaan hiilareita.
Varastoissa on läskiä! Läskin käyttäminen energiaksi tarvitsee prosessiin vettä. Sitä on juotava. Nestetasapaino on aika herkkä, ei sitä voi paljon poistua.
Ei minulla pudonnu paino ollenkaan ekalla viikolla. Kolmessa kuukaudessa putos 15k. Nyt on paino pysynyt siinä jo 3v.
Nimenomaan! Itselläni 18 kilon laihdutuksessa bmi 28:sta bmi 21:een meni 2 vuotta.