Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa olla työtön

Vierailija
24.01.2020 |

Olen ollut työttömänä nyt lähes kaksi vuotta. Tämä aika on ollut ihanaa hermolepoa. Olen peruspäivärahalla, lisäksi saan asumis- ja toimeentulotukea. Tänä aikana olen saanut laitatettua itselleni hammasproteesit ja hankittua uudet silmälasit, jotka Kela on maksanut - mikä ei töissä ollessa olisi tullut kuuloonkaan. Vaikka taloudellisesti on tiukkaa, niin kyllä tämä on sentään ihanaa kun jatkuva stressi on poissa.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet välttynyt työllistymiseltä? Eikö kuitenkin ole velvollisuus hakea paikkoja? Esitätkö hullua tjsp?

Vierailija
2/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti ihanampaa olla työtön kuin epämieluisassa työssä, jos vain tulee toimeen jotenkin. Varmaan kuitenkin jos löytää mieluisan työn, niin se on antoisampaa kuin työttömänä oleminen.

Vierailija
4/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet välttynyt työllistymiseltä? Eikö kuitenkin ole velvollisuus hakea paikkoja? Esitätkö hullua tjsp?

En ole ap, mutta jos on ikää (>50-v) niin kauheasti ei patistella töihin. Jopa te-virkailijat tunnistavat ikäsyrjinnän työmarkkinoilla.

Mitä tulee hammasproteesiin ja silmälaseihin, ne jos mitkä ovat järkevää tt-tuen käyttöä.

Vierailija
5/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aika vanha jo, jos hammasproteeseja tarvitset. Kelan kustantamat silmälasitkin on kyllä sellaiset halvimmat rimpulat, että kenenkään ei kannata olla niistä kateellinen.

Vierailija
6/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo sen ikäinen (60 v), ettei niitä työpaikkoja enää kovin usein tarjota. Työkkäriltä olen saanut olla rauhassa aika hyvin.

Vierailija
7/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin kuulustelut on riittävä syy hakea töitä.

Vierailija
8/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka olet onnistunut välttämään työllistämistoimenpiteet koko tuon kahden vuoden ajan vai oletko?

Itselleni ainakin aletaan heti tyrkyttää kaikenlaisia kuntoutumisjuttuja, joita en koe tarvitsevani. Sillointällöin ilmoittaudun työttömäksi työnhakijaksi, kokeillakseni kauanko annetaan olla rauhassa, muuten tulen toimeen vuokratulojen turvin. 

Vierailija
9/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla töissä! Olen yrittäjä ja työni on minulle enemmänkin harrastus, josta saa todella hyvin rahaakin, enemmän kuin ehdin käyttää. Asiakkaani ovat ihania, työajat olen laittanut suurinpiirtein koululaisten kouluaikojen mukaan ja lomia pidän kun haluan ja niin pitkään kuin on hyvä. On mukava olla tärkeä ja arvostettu, myös lapseni ovat saaneet hyvän roolimallin minusta ja tietenkin myös miehestäni, jolla on oma yrityksensä.

Hammasproteeseja en muuten tarvitse, koska minulla on kauniit hyvin hoidetut ikiomat hampaani suussa ja silmälasejakaan en tarvitse. :)

Vierailija
10/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse esittää hullua.

Vierailija
11/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsi on viettänyt nautinnollista työttömän lomaelämää jo melkein 4 vuotta, enkä aio enää mennä töihin. Mieluummin harrastelen ja nautin.

M35

Vierailija
12/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa olla töissä! Olen yrittäjä ja työni on minulle enemmänkin harrastus, josta saa todella hyvin rahaakin, enemmän kuin ehdin käyttää. Asiakkaani ovat ihania, työajat olen laittanut suurinpiirtein koululaisten kouluaikojen mukaan ja lomia pidän kun haluan ja niin pitkään kuin on hyvä. On mukava olla tärkeä ja arvostettu, myös lapseni ovat saaneet hyvän roolimallin minusta ja tietenkin myös miehestäni, jolla on oma yrityksensä.

Hammasproteeseja en muuten tarvitse, koska minulla on kauniit hyvin hoidetut ikiomat hampaani suussa ja silmälasejakaan en tarvitse. :)

Sinulla on varmaan palaset loksahdelleet elämässä aika hyvin kohdalleen. Saa olla erittäin tyytyväinen jos saa tehdä mieluisaa työtä jolla tulee vielä hyvin toimeen. Ei ole todellakaan itsestäänselvä asia.

Vierailija
13/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö tästä olla sitten jotenkin kateellinen? Olen itsekin työtön ja työikäinen, mutta vaikean masennuksen takia en pysty töissä käymään ja pakko sanoa, ettei tämä mitään herkkua ole notkuilla päivät pitkät kotonaan tekemättä mitään..

Vierailija
14/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kilahtaa massit kahelta ja sit törsäämään. Köyhän juhlapäivä

Vierailija
15/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä jännä juttu. Mieluummin on tukien varassa ja näkee kuukaudessa sen viikonkin verran nälkää paastoten että rahat riittää ruokaan kuin että menee sairastuttamaan mielenterveytensä työelämään, joka on tällä hetkellä täysin sairas.

Rahallinenkin korvaus on sellainen että ei sillä juhlita.

Mieluummin elää vaatimattomasti ja vähemmällä stressillä.

Takulla elinikäkin pitenee useilla vuosikymmenillä.

Minulla verenpaine laski itsestään kun sain normaalit 8h unet ja oli energiaa ulkoiluun. Sain lääkärin luvalla lopettaa verenpainelääkityksen :), niin ihanaa. Tulin raittiiksi ja jätin alkoholin kokonaan, kun ei ole tarvetta, ei ole enää stressiä ja ahdistustakaan. Teen nykyään päivittäin 10km kävelylenkin aamulla ja autan kodittomia koiria ulkoiluttamisessa. Selkäkipu lähti itsestään ja lähipiirikin on sanonut että ehkä ei kannata palata enää samalle alalle.

Olen samaa mieltä. Toki sitten kuulee että joka alalla olisi pahoinvointia.

Mitä alaa suosittelette ihmiselle joka haluaisi kuitenkin joskus käydä töissä harrastemielessä?

Vierailija
16/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta jos on ikää (>50-v) niin kauheasti ei patistella töihin. Jopa te-virkailijat tunnistavat ikäsyrjinnän työmarkkinoilla.

Mitä tulee hammasproteesiin ja silmälaseihin, ne jos mitkä ovat järkevää tt-tuen käyttöä.

Meillä mies jäi 2 päivää sitten työttömäksi. Ikää 55 v. Nyt on juuri koulutuspäivitystesteissä ja toivotaan, että pääsee.

En ymmärrä, että joku haluaa ehdoin tahdoin vähille rahoille. Meilläkään ei töistä huolimatta ole mitään ihmeellistä elintasoa ollut, mutta on pystytty harrastamaan ja ostamaan sitä ruokaa, mitä haluaa. Näin ei olisi, jos töitä ei olisi. Ainakin meillä.

Vierailija
17/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-vuotias ja tarvitsee hammasproteesit? Johan on ellei taustalla ole joku sairaus, joka on vienyt hampaat. Mutta hei, tuskin elämä tekareillakaan kovin mukavaa on, joten miksi kukaan olisi niistä kateellinen?

Vierailija
18/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitsi on viettänyt nautinnollista työttömän lomaelämää jo melkein 4 vuotta, enkä aio enää mennä töihin. Mieluummin harrastelen ja nautin.

M35

Sama juttu. Odottelen tässä että milloin työelämä muuttuu inhimillisemmäksi.

Aluksi pitäisi saada ostovoima työläisille kuntoon ja perustulo, että voi kilpailuttaa itseään rehellisesti.

Näistä lähdetään.

Sen verran on nähty omien vanhempien ja sukulaisten räpistelyä työelämässä ettei kamalasti kiinnosta hypätä kaivoon, kun isäkin hyppäsi.

Vierailija
19/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän narsistilta kyllä vaikutat, omakehu haisee ja työttömien joukossa kehut onneasi. Onko silmälasittomuutesikin ihan omaa hyvyyttäsi😂

Vierailija
20/82 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on moneksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän