Miehet lähestyy, viestii, vaihdellaan kuvia, suunnitellaan tapaamista - sitten hiljaisuus
Mikä juttu tämä on? Näin on käynyt parikin kertaa. Mies ottaa yhteyttä deittisivujen kautta. On kovin kiinnostunut. Vaihdetaan viestejä, kuvia, molemmat tykkää näkemästään. Lisää innokasta viestittelyä etenkin miehen taholta. On selvää, että tavataan aivan lähiaikoina.
Yhtäkkiä ei enää mitään. Viestit loppuvat kuin seinään.
En ole kysellyt perään.
En vain ymmärrä: jos he kerran ovat tehneet aloitteen ja ovat kovin innokkaita ja kiinnostuneita, mitä sitten tapahtuu?
Olen järkeillyt, että ilmeisesti heillä onkin ollut vaikka kuinka monta naista kierroksessa kerralla, ja tapailevat nyt jotakuta muuta. En keksi muutakaan.
Tietysti voi olla, että ovat olleet jonkun muun kuvilla liikkeellä ja siksi eivät tietenkään voi tavata.
Mietin, luulevatko he jättävänsä jonkun takaportin auki tuolla, että vain häviävät (toisen kanssa?) mitään sanomatta. Enhän toista kertaa kyllä lähde treffejä suunnittelemaan, jos mies on minut jo kerran jättänyt kuin nallin kalliolle.
Kommentit (53)
Toinen ihmetyksen aihe on, että jos nähdään kerran, mikä idea on valehdella, että joo nähdään toistekin ilman muuta, ja sitten hävitä? Miksei voida todeta, ettei tää nyt oikein toiminut?
Minusta olisi kivempi kuulla rehellisesti, että tämä oli tässä. Aikuisia ihmisiä kuitenkin ollaan.
Tulee mieleen, ettei mies uskalla sanoa, ettei halua enää nähdä, jos tuleekin epätoivo ja yksinäisyys ja haluaa ottaa taas yhteyttä. Mutta ei kai kukaan luule, että nainen lämpiää uudestaan, jos mies on ekan tapaamisen jälkeen hävinnyt kuin tuhka tuuleen viesteihin vastaamatta? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä kannata kysyä tai ajatellakaan onko vaihtoehto seitsemän. Jos ette ole vielä tavanneet, on ihan sama onko vaihtoehto 101.
Joka tapauksessa kaikki keskustelee ja osalla vain synkkaa. Ei se vaihtoehtojen lukumäärä kerro mitään, vaan se, että vihdoin kohdatessa synkkaa.
Kyllä.
Mutta jos miehet eivät vaivaudukaan tapaamaan, se kertoo jotain muuta.
Jokainen tietää että tuo on nettitreffien ongelma. Naiset saavat paljon enemmän tykkäyksiä, viestejä ja treffejä -> he voivat valkata suositummasta päästä olevia miehiä. Tämä on kuitenkin näennäistä, koska sen jälkeen suosituilla miehillä on mistä valita.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin asian raadollisuuden, jos olisi ollut tapaaminen ja seksiä ja mies häviäisi: olisi saanut, mitä hakikin. Nämä ovat siis tapahtuneet ENNEN tapaamista.
Ei ole ne kaikki (siis muutama) olleet mitään top 5 %, ainakaan minun mielestäni. Eihän sitä tiedä, mitä itse itsestään luulevat.
Tätä siis en ymmärrä, että miksi ensin lähestytään valtavalla innolla, vaikka sanon, etten nyt ehtisi tai jaksaisi tapailla ketään uutta?
Tajuaisin, jos itse laitan ensin viestiä ja olisin aktiivinen osapuoli.
No, en kuitenkaan välitä olla mikään varavaihtoehto nro 7, eli jos joskus ottaisivat
vielä yhteyttä, sanoisin kiitos ei.Tarvisiko seuraavaksi kysyä, kirjoitteletko parastaikaa useamman kanssa?
En siis ole jäänyt suremaan, mutta tuo on mielestäni outoa, että toinen painaa päälle innolla ja yhtäkkiä - hiljaisuus. Ap
Siis mitä mä luin? Sä ihmettelet miksi miehet katoavat ”vaikka sanon, etten nyt ehtisi tai jaksaisi tapailla ketään uutta”. Mitä sä sellasta meet sanomaan? Ja ei kai sen katoamisen silloin pitäisi haitata? Taidat itse viestiä ristiriitaisesti ja miehet tajuavat ettei suhun kannata hukata aikaa.
Ehkä kannattaisi selkeyttää ensin itselle mitä haet ja haluat.
Aikaisempihan sen kuvasi.
Ja paha on kiistää kun esimerkiksi Tinderin data tukee teoriaa. Naisista 80% matchailee miehistä 11,5% kanssa.
No tietenkään 11,5% miehistä ei riitä poikaystäviksi ja aviomiehiksi 80% naisista. Ne loput 68,5% naisista on kategorioissa "voisin panna kerran", hutimatchi, tms.
Minulle on käynyt näin monta kertaa. On suunniteltu näkemistä perjantaille ja kun torstaina kyselen perään niin mies ei enää vastaa. Olen perjantaina blokannut tyypin kokonaan kyselemättä enempää. Ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin asian raadollisuuden, jos olisi ollut tapaaminen ja seksiä ja mies häviäisi: olisi saanut, mitä hakikin. Nämä ovat siis tapahtuneet ENNEN tapaamista.
Ei ole ne kaikki (siis muutama) olleet mitään top 5 %, ainakaan minun mielestäni. Eihän sitä tiedä, mitä itse itsestään luulevat.
Tätä siis en ymmärrä, että miksi ensin lähestytään valtavalla innolla, vaikka sanon, etten nyt ehtisi tai jaksaisi tapailla ketään uutta?
No, en kuitenkaan välitä olla mikään varavaihtoehto nro 7, eli jos joskus ottaisivat
vielä yhteyttä, sanoisin kiitos ei.Tarvisiko seuraavaksi kysyä, kirjoitteletko parastaikaa useamman kanssa?
En siis ole jäänyt suremaan, mutta tuo on mielestäni outoa, että toinen painaa päälle innolla ja yhtäkkiä - hiljaisuus. Ap
Et yhäkään tajua.
Mitään "valtavaa intoa" ei ole koskaan ollutkaan.
Miehet vain tietävät että nainen odottaa miehen olevan aktiivinen, innokas ja himokas ja siksi laittavat kaikille naisille ne samat innokkaat viestit. Sen jälkeen on mistä valkata jos vaikka tekee mieli seksiä tai seuraa joku ilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisin vaihtoehto on se että kiinnostut niistä samoista top5% miehistä mistä muutkin naiset ja noilla miehillä on paljon vaihtoehtoja mistä valita.
Nimenomaan. Jännä, miten naisilla on niin suuria vaikeuksia hahmottaa tätä yhtälöä.
Jännää miten tuo sisälukutaito vippaa palstakilttiksillä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle käy niin, että tapaamista ei koskaan tule suunnitelmista huolimatta , mutta viestittely vaan jatkuu ja jatkuu.
Miespuolisen ystävän mukaan näillä ei ole aikomustakaan tavata ja viestittely on sitä varten kun on tylsää. On vaan joku jolle kirjoitella, ilmeisesti parempaa ja kiinnostavampaa odotellessa.
Nyt jos ei tapaaminen onnistu parin viikon kuluessa (ilman painavaa syytä) annan asian olla, en tarvi mitään kirjekavereita.
Hyvä huomio. Miksi olla nettideiteissä, jos ei aiokaan tavata livenä ketään?
Millaisista miehistä oli kyse? Ikä, ulkonäkö, ammatti?
(huom. OKCupidin datan mukaan naiset rankkaavat 80% miehistä keskitason alapuolelle eli jos sanot että miehet olivat taviksia, oletan että olivat top 20%)
Milainen itse olet?
Kyllähän tuo siltä kuulostaa että miehet ovat sinua tasokkaampia -> päädyt varasijoille.
Vierailija kirjoitti:
Toinen ihmetyksen aihe on, että jos nähdään kerran, mikä idea on valehdella, että joo nähdään toistekin ilman muuta, ja sitten hävitä? Miksei voida todeta, ettei tää nyt oikein toiminut?
Minusta olisi kivempi kuulla rehellisesti, että tämä oli tässä. Aikuisia ihmisiä kuitenkin ollaan.
Tulee mieleen, ettei mies uskalla sanoa, ettei halua enää nähdä, jos tuleekin epätoivo ja yksinäisyys ja haluaa ottaa taas yhteyttä. Mutta ei kai kukaan luule, että nainen lämpiää uudestaan, jos mies on ekan tapaamisen jälkeen hävinnyt kuin tuhka tuuleen viesteihin vastaamatta? Ap
Miksi oletat nuo miehet "aikuisiksi"? Henkisesti 12-vuotiaita kuten nämä ketjun prosenttiurpåt.
Yllättävän moni mies tuntui etsivän tinderistä kirjekaveria. Kun ehdotin treffejä, pupu meni pöksyyn. Tapasin kuitenkin jokusen miehen myös livenä. Todella moni oli ihmeen epävarma. Nyt puhutaan kuitenkin 30+vuotiaista. Totesin, että mun on helpompi tavata ihmisiä livenä. En halua elää elämääni jossain apissä tai somessa, joissa ihmiset esittävät jotain ihme roolia.
En vieläkään tajua, miksi ""tasokkaammat miehet"" sitten ottaisivat minun yhteyttä ja vaivaisivat itseään ja minua. Eikö heillä olisi jo ihan tarpeeksi naisia pyörimässä ympärillä?
Totta on, etten ole ollut kovin kiinnostunut, ja se on varmasti näkynyt ja kuulunut vastauksissani.
No, kysymys oli ihan teoreettinen sikäli, että minulla on tällä hetkellä ihana miesystävä. En todellakaan laskenut enkä laske "rimaa", jos sillä tarkoitatte, että minun pitäisi seurustella miehen kanssa, joka ei ole mielestäni kivannäköinen ja -luonteinen eikä viehätä minua.
Täytyyhän siinä olla molemminpuolista vetovoimaa, halua ja tarvetta nähdä ja olla yhdessä.
Mitä ihmettä sillä riman laskemisella edes tarkoitetaan? On asioita, joista en tingi kuten ettei mies ole juoppo tms. On asioita, joilla ei ole mitään merkitystä kuten onko miehellä autoa tai mitkä tulot on. Sitten on tuo, että tykätäänkö toisistamme, onko hyvä olla yhdessä, onko ikävä, jos ollaan erossa.
En "laskisi rimaa" siksi, että olisi vain joku siinä, jos en tykkäisi hänestä. Ap
Tässä on siis kaksi koulukuntaa. Toiset väittävät että kaikki on satumaa, miehet nyt vain löysivät jonkun tai ei vain mätsännyt kemiat (vaikkei edes tavattu?). Toisten mielestä kyse on tasoista ja portaikkoteoriasta.
Haluatko tietää totuuden? Se onnistuu seuraavasti:
1. Vaihda profiilikuvaksi vähän itseäsi nuoremman fitnessmallin kuva. Tykkää samoista miehistä kuin nytkin. Jatkuvatko oharit miesten taholta?
2. Tykkäile miehistä jotka ovat silmissäsi ulkonäöllisesti vaatimattomia, sellaisia joiden et koe olevan riittävän komeita sinulle. Jatkuvatko oharit miesten taholta?
Tämähän on ihan peruskauraa nykydeittailussa myös naisten toimesta. Olen joskus sopinut toiset treffit naisen kanssa. Kaikki oli "hyvin" muutama tunti ennen sovittuja treffejä. Sitten pari tuntia ennen tapaamista kysyin jotain tapaamisen liittyvää juttua ja ihmettelin, että hän ei lukenut kysymystä, vaikka pyöri aktiivisena whatsapissa samaan aikaan. Yritin soittaa ja hän katkaisi puhelun vastaamatta. Ei muuta kuin takaisin tinderiin.
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään tajua, miksi ""tasokkaammat miehet"" sitten ottaisivat minun yhteyttä ja vaivaisivat itseään ja minua. Eikö heillä olisi jo ihan tarpeeksi naisia pyörimässä ympärillä?
Totta on, etten ole ollut kovin kiinnostunut, ja se on varmasti näkynyt ja kuulunut vastauksissani.
No, kysymys oli ihan teoreettinen sikäli, että minulla on tällä hetkellä ihana miesystävä. En todellakaan laskenut enkä laske "rimaa", jos sillä tarkoitatte, että minun pitäisi seurustella miehen kanssa, joka ei ole mielestäni kivannäköinen ja -luonteinen eikä viehätä minua.
Täytyyhän siinä olla molemminpuolista vetovoimaa, halua ja tarvetta nähdä ja olla yhdessä.
Mitä ihmettä sillä riman laskemisella edes tarkoitetaan? On asioita, joista en tingi kuten ettei mies ole juoppo tms. On asioita, joilla ei ole mitään merkitystä kuten onko miehellä autoa tai mitkä tulot on. Sitten on tuo, että tykätäänkö toisistamme, onko hyvä olla yhdessä, onko ikävä, jos ollaan erossa.
En "laskisi rimaa" siksi, että olisi vain joku siinä, jos en tykkäisi hänestä. Ap
Osa miehistä, ja iso osa niistä suosituista, näkee Tinderin pelinä. Mitä enemmän naisia ympärillä, sitä suositumpi mies ja sitä enemmän boostia itsetunnolle saa.
Ihan samoin toimivat naisetkin. Aika moni hakee Tinderistä ne ammattifutarimatchit ja tuntee itsensä taas haluttavaksi.
Ero on lähinnä siinä että miehet painottavat enemmän määrää, naiset tasoa (komeus, raha, status).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä mä luin? Sä ihmettelet miksi miehet katoavat ”vaikka sanon, etten nyt ehtisi tai jaksaisi tapailla ketään uutta”. Mitä sä sellasta meet sanomaan? Ja ei kai sen katoamisen silloin pitäisi haitata? Taidat itse viestiä ristiriitaisesti ja miehet tajuavat ettei suhun kannata hukata aikaa.
Ehkä kannattaisi selkeyttää ensin itselle mitä haet ja haluat.
Sanoin aivan heti aluksi tuon, ja se oli ihan totta. Siinä vaiheessa profiilini oli jäänyt oikeastaan laiskuuttani roikkumaan sinne. Sitten kun toinen oli niin innokas niin juttelin ja ajattelin, että no ehkäpä, voihan sitä tavata ja katsoa. Mutta ta-daa! Mies hävisi yhtäkkiä, viestit loppuivat kun piti alkaa sopia sitä tapaamista.
Saattaahan olla, että huvittivat itseään varattuina. Toinen vaihtoehto on, että saalistaminen oli hauskaa ja kun aloin suostua tapaamaan, mielenkiinto meni.
Niin kuin sanoin, en ollut noista erikoisen kiinnostunut, siksikään en kysellyt perään.
Sen sijaan minua kiinnosti, mitä te muut ajattelette, että tuollaisen käytöksen takana on. Olin utelias. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossakaan ole mitään ihmeteltävää. Kuuluu samaan sarjaan kuin tavatessasi sattumalta vanhan koulukaverisi kaupungilla, juttelette hetken aikaa ja erotessanne sanotte, että oli tosi kiva tavata, pidetään yhteyttä. Jo 10 minuutin päästä kumpikin tietää, että jos vielä joskus kuulette toisistanne jotain, sekin tapahtuu taas ihan sattumalta. Tai kun jossain juhlissa tapaat pitkästä aikaa jonkun ihmisen, pyydät käymään, kun tämä sattuu liikkumaan kotisi lähellä. Kuitenkin tiedät jo pyytäessäsi, että ei hän tule ja oikestaan et itsekään tarkoittanut, että toivoisit hänen tulevan. Nämä on vaan sellaisia typeriä sosiaalisia fraaseja, joita ihmiset käyttävät ilman sen kummempaa sitoutumista toimia niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa miehistä, ja iso osa niistä suosituista, näkee Tinderin pelinä. Mitä enemmän naisia ympärillä, sitä suositumpi mies ja sitä enemmän boostia itsetunnolle saa.
Ihan samoin toimivat naisetkin. Aika moni hakee Tinderistä ne ammattifutarimatchit ja tuntee itsensä taas haluttavaksi.
Ero on lähinnä siinä että miehet painottavat enemmän määrää, naiset tasoa (komeus, raha, status).
Oikeasti? Ihmissuhteet _pelinä_? Ja _määrä_ ratkaisee? Tuohan kuulostaa - no - narsismiltahan se kuulostaa.
En usko tasoteorioihin. Ne eivät selitä ihastumista eivätkä rakastumista. Ei auta, vaikka mies olisi muiden mielestä maailman komein, rikas ja ammatiltaan vaikka kirurgi.
Johonkin järjestettyyn avioliittoon tasoteoria voisi sopia.
Ne voi olla aika pienet asiat, jotka toisessa viehättää kun näkee, siis tarvii nähdä oikeasti. En pystyisi kuvan perusteella päättämään, että joo, aletaan olla yhdessä. Ap
Saattavat olla varattuja osa. Hakevat vähän jännitystä elämään.