Työkaverin hengitys haisee
Uuden työkaverin hengitys haisee kuvottavalle. Teemme paljon töitä yhdessä ja tilanne on minulle kestämätön. Haju on aivan käsittämättömän pistävä löyhkä, joka jää leijailemaan huoneeseen pitkäksi aikaa hänen lähdettyäänkin tilasta. Yritän hengittää suun kautta hänen kanssaan puhuessa, muttei se paljon auta, kun itsekin joudun paljon puhumaan. Tilanne alkaa olla niin sietämätön ja olen pohtinut jopa työpaikan vaihtoa. Hän on muuten ihana ihminen ja hyvä työssään, enkä haluaisi loukata häntä mitenkään. Mitä tekisitte tilanteessani?
Kommentit (26)
Minulla oli täsmälleen samanlainen työkaveri. En voinut tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoa sille väkeviä minttupastelleja, ja ota itekin samalla ettei se ala epäilemään.
Hänellä on jokin ruokavalio, joten ei ota vastaan vaikka olen tarjonnut monta kertaa.
Voiko tällaisesta asiasta sanoa esimiehelle? Olen huomannut muidenkin karttelevan kyseisen tyypin kanssa keskustelua lähikontaktissa, joten useampikin taitaa kärsiä asiasta, mutta kukaan ei uskalla/osaa ottaa sitä puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tällaisesta asiasta sanoa esimiehelle? Olen huomannut muidenkin karttelevan kyseisen tyypin kanssa keskustelua lähikontaktissa, joten useampikin taitaa kärsiä asiasta, mutta kukaan ei uskalla/osaa ottaa sitä puheeksi.
Voi sanoa ihan hyvin esimiehelle. Sama tilanne jos työkaveri ei kävisi suihkussa ollenkaan. Toki hengityksen hajusta henkilö ei välttämättä ole itse tietoinen ollenkaan. Paha hengityshaju johtuu yleensä rikkiyhdisteistä, esim. SB12 korjaa asian. Samoin jos henkilö on ketoosissa, niin hengitys voi haista todella pahalta.
Suomessa tällaisista asoista ei kehdata jostain syystä sanoa. Jossain toisessa kulttuurissa (esim. Amerikassa) sanottaisiin varmaan heti.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoa sille väkeviä minttupastelleja, ja ota itekin samalla ettei se ala epäilemään.
Sellaisiako, jotka ovat täynnä makeutusaineita ja pistävät vatsan sekaisin?
Voit toki itsekin laittaa sitä ainetta mitä patologit käyttää oman nokkasi alle, niin ei kyllä sen jälkeen varmaan häiritse työkaverin hengitys kovin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on jokin ruokavalio, joten ei ota vastaan vaikka olen tarjonnut monta kertaa.
Ketoosi? Onko ollut pitkään kyseisellä ruokavaliolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisiako, jotka ovat täynnä makeutusaineita ja pistävät vatsan sekaisin?
Mitä sillä väliä. Pieru on aina mukavampi ja naurattaakin kovasti. Joka pieruaan pidättelee niin sitä tikulla silmään.
Kannattaa vaan uskaltaa sanoa. Joskus kun ootte lähellä niin sanot vaan silleen pahoittelevasti että hei anteeks kun sanon mutta sun hengitys vähän haisee. Varmaan se on silleen aijaa oho sori. Jos suuttuu niin on kyllä täysin hänen oma ongelmansa, älä sitä murehdi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tällaisista asoista ei kehdata jostain syystä sanoa. Jossain toisessa kulttuurissa (esim. Amerikassa) sanottaisiin varmaan heti.
Ai että. Kyllä ne muut kulttuurit on sitte hianoja. Siellä myös valkaistaan hampaat huokoisiksi ja parikymppisinä ja sitten vedetään mädäntyneiden rotteloiden päälle kuoret. Lumivalkeat. Ja hymyillään niin prkeleesti. Ja sanotaan että have a nice day. Kun koskaan ei tiedä, mikä hullu on vastassa aseensa kanssa ja mistä se loukkaantuu ja alkaa paukuttelemaan. Sitä asettaan, ei prsettään.
Olis kamala olla tuo työkaveri. Hän ei taida olla parisuhteessa? Olen itse aina vainoharhainen, että henkeni haisee ja usein syön siksi vahvanmakuista purkkaa. En halua ällöttää ketään.
Kiusallinen tilanne sinulla ap.
Sitten jos hän suuttuisi eikä tekisi asialle mitään, voit mennä puhumaan esimiehelle mutt ajos hän suuttuu tiedät myös että hän on pikkusieluinen ikävä ihminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketoosi? Onko ollut pitkään kyseisellä ruokavaliolla?
On ollut ainakin sen puoli vuotta ja haju ei ole muuttunut miksikään. Ruokailun jälkeen haisee hetken aikaa vähemmän ja sitten taas haisee voimakkaammin, kun ruokailusta on aikaa. Olen miettinyt, miten voisin itse ottaa asian puheeksi rakentavalla tavalla. En tiedä tiedostaako hän itse asian ja sen että olisi tarpeen ehkä käydä lääkärissä tutkituttamassa mistä haju johtuu.
Kysyt ihan varovaisen kohteliaasti, että onko hänellä refluksitauti ja närästää. Mikäli hän on harjannut hampaansa ja kielensä niin närästys ja löysä ruokatorven suu aiheuttavat hajua. Maitotuotteiden valkuainen haisee suussa myös. Varo loukkaamasta häntä.
Mulla on kans hengityshaisuli työkaveri. Välttelen hänen lähellä olemistaan, onneksi on mahdollista.
Mulla oli itsellä hampaassa tulehdus, joka aiheutti hajua, huomasin sen kyllä ja häpesin. Käynti hammaslääkärillä auttoi. Siksi en ymmärrä, miten joku ei tiedä, että oma hengitys haisee.
Jos itse haisisin niin, että muut karttavat minua haluaisin todella tietää ja vaikuttaa asiaan. Voihan olla, että hän tietää ja kärsii siitä itse, muttei voi mitään.
Olen pohtinut, jos otan asian puheeksi hän loukkaantuu ja sen jälkeen yhteistyö on piinaavaa molemmille. Toisaalta se on nyt minulle todella piinallista.