Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin hengitys haisee

Vierailija
24.01.2020 |

Uuden työkaverin hengitys haisee kuvottavalle. Teemme paljon töitä yhdessä ja tilanne on minulle kestämätön. Haju on aivan käsittämättömän pistävä löyhkä, joka jää leijailemaan huoneeseen pitkäksi aikaa hänen lähdettyäänkin tilasta. Yritän hengittää suun kautta hänen kanssaan puhuessa, muttei se paljon auta, kun itsekin joudun paljon puhumaan. Tilanne alkaa olla niin sietämätön ja olen pohtinut jopa työpaikan vaihtoa. Hän on muuten ihana ihminen ja hyvä työssään, enkä haluaisi loukata häntä mitenkään. Mitä tekisitte tilanteessani?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa sille väkeviä minttupastelleja, ja ota itekin samalla ettei se ala epäilemään.

Vierailija
2/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli täsmälleen samanlainen työkaveri. En voinut tehdä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoa sille väkeviä minttupastelleja, ja ota itekin samalla ettei se ala epäilemään.

Hänellä on jokin ruokavalio, joten ei ota vastaan vaikka olen tarjonnut monta kertaa.

Vierailija
4/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tällaisesta asiasta sanoa esimiehelle? Olen huomannut muidenkin karttelevan kyseisen tyypin kanssa keskustelua lähikontaktissa, joten useampikin taitaa kärsiä asiasta, mutta kukaan ei uskalla/osaa ottaa sitä puheeksi.

Vierailija
5/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tällaisesta asiasta sanoa esimiehelle? Olen huomannut muidenkin karttelevan kyseisen tyypin kanssa keskustelua lähikontaktissa, joten useampikin taitaa kärsiä asiasta, mutta kukaan ei uskalla/osaa ottaa sitä puheeksi.

Voi sanoa ihan hyvin esimiehelle. Sama tilanne jos työkaveri ei kävisi suihkussa ollenkaan. Toki hengityksen hajusta henkilö ei välttämättä ole itse tietoinen ollenkaan. Paha hengityshaju johtuu yleensä rikkiyhdisteistä, esim. SB12 korjaa asian. Samoin jos henkilö on ketoosissa, niin hengitys voi haista todella pahalta.

Vierailija
6/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tällaisista asoista ei kehdata jostain syystä sanoa. Jossain toisessa kulttuurissa (esim. Amerikassa) sanottaisiin varmaan heti.

Vierailija
7/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisiako, jotka ovat täynnä makeutusaineita ja pistävät vatsan sekaisin?

Vierailija
8/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toki itsekin laittaa sitä ainetta mitä patologit käyttää oman nokkasi alle, niin ei kyllä sen jälkeen varmaan häiritse työkaverin hengitys kovin paljon.

Vierailija
9/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hengityshaju voi pahimmillaan olla erittäin kuvottava.

Vierailija
10/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on jokin ruokavalio, joten ei ota vastaan vaikka olen tarjonnut monta kertaa.

Ketoosi? Onko ollut pitkään kyseisellä ruokavaliolla?

Vierailija
11/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisiako, jotka ovat täynnä makeutusaineita ja pistävät vatsan sekaisin?

Mitä sillä väliä. Pieru on aina mukavampi ja naurattaakin kovasti. Joka pieruaan pidättelee niin sitä tikulla silmään.

Vierailija
12/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan uskaltaa sanoa. Joskus kun ootte lähellä niin sanot vaan silleen pahoittelevasti että hei anteeks kun sanon mutta sun hengitys vähän haisee. Varmaan se on silleen aijaa oho sori. Jos suuttuu niin on kyllä täysin hänen oma ongelmansa, älä sitä murehdi.

Vierailija
13/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tällaisista asoista ei kehdata jostain syystä sanoa. Jossain toisessa kulttuurissa (esim. Amerikassa) sanottaisiin varmaan heti.

Ai että. Kyllä ne muut kulttuurit on sitte hianoja. Siellä myös valkaistaan hampaat huokoisiksi ja parikymppisinä ja sitten vedetään mädäntyneiden rotteloiden päälle kuoret. Lumivalkeat. Ja hymyillään niin prkeleesti. Ja sanotaan että have a nice day. Kun koskaan ei tiedä, mikä hullu on vastassa aseensa kanssa ja mistä se loukkaantuu ja alkaa paukuttelemaan. Sitä asettaan, ei prsettään.

Vierailija
14/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kamala olla tuo työkaveri. Hän ei taida olla parisuhteessa? Olen itse aina vainoharhainen, että henkeni haisee ja usein syön siksi vahvanmakuista purkkaa. En halua ällöttää ketään.

Kiusallinen tilanne sinulla ap.

Vierailija
15/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos hän suuttuisi eikä tekisi asialle mitään, voit mennä puhumaan esimiehelle mutt ajos hän suuttuu tiedät myös että hän on pikkusieluinen ikävä ihminen

Vierailija
16/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketoosi? Onko ollut pitkään kyseisellä ruokavaliolla?

On ollut ainakin sen puoli vuotta ja haju ei ole muuttunut miksikään. Ruokailun jälkeen haisee hetken aikaa vähemmän ja sitten taas haisee voimakkaammin, kun ruokailusta on aikaa. Olen miettinyt, miten voisin itse ottaa asian puheeksi rakentavalla tavalla. En tiedä tiedostaako hän itse asian ja sen että olisi tarpeen ehkä käydä lääkärissä tutkituttamassa mistä haju johtuu.

Vierailija
17/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt ihan varovaisen kohteliaasti, että onko hänellä refluksitauti ja närästää. Mikäli hän on harjannut hampaansa ja kielensä niin närästys ja löysä ruokatorven suu aiheuttavat hajua. Maitotuotteiden valkuainen haisee suussa myös. Varo loukkaamasta häntä.

Vierailija
18/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans hengityshaisuli työkaveri. Välttelen hänen lähellä olemistaan, onneksi on mahdollista.

Mulla oli itsellä hampaassa tulehdus, joka aiheutti hajua, huomasin sen kyllä ja häpesin. Käynti hammaslääkärillä auttoi. Siksi en ymmärrä, miten joku ei tiedä, että oma hengitys haisee.

Vierailija
19/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse haisisin niin, että muut karttavat minua haluaisin todella tietää ja vaikuttaa asiaan. Voihan olla, että hän tietää ja kärsii siitä itse, muttei voi mitään.

Vierailija
20/26 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut, jos otan asian puheeksi hän loukkaantuu ja sen jälkeen yhteistyö on piinaavaa molemmille. Toisaalta se on nyt minulle todella piinallista.