Miksi nykyään on niin paljon loppuunpalamisia?
Siis työhön liittyen. Onko totta että ennen oli asiat mallillaan ainakin työn määrän suhteen, että töitä oli vähemmän ja ihmiset jaksoivat... nyt taas puristetaan viimeisetkin mehut etenkin tunnolliselta työntekijältä (mitoituksessa vikaa?).
Kommentit (5)
Tämmöstä tää on ollut 20 vuotta. Tulee vaan nuorille yllätyksenä.
Olen eri mieltä. Kyllä työelämä on koventunut ainakin meillä josta on vähennetty selvästi työntekijöitä ja niillä mennään. Eli periaatteessa yksi tekee kahden tai kolmen ihmisen työt.
Ravintolahommia 30 vuotta tehneenä tekis mieli vaihtaa alaa, alkaa paikat oleen sökönä pitkien työpäivien ja kovan kiireen vuoksi. Monet entisen työkaverit on jääny pois kun kunto ja pää ei enää kestäny
Mulle tuli ekana mieleen se kun kaikilla työpaikoilla missä olen ollut niin työvoima on supistettu niin vähäiseksi kuin mahdollista. Se taas aiheuttaa sen, että kaikki poikkeamat, sairastumiset ym aiheuttavat suuria ongelmia. Siksipä koen itse jatkuvaa stressiä siitä että olen "korvaamaton". En yhtään ihmettele, jos se olotila päättyy jollakulla burnouttiin.
Heikot pullamössöt ovat päässeet elämässään helpolla ja kun ensimmäisen kerran oikeasti joutuu painamaan täysillä niin hanskat lyödään tiskiin ja käperrytään peiton alle suojaan. Kyllä se joku minut täältä pelastaa, kuten aina ennenkin.