Miksi noi aasialaiset kantaa ruokaa mukanaan kun matkustavat?
Luuleeko ettei ruokaa saa Australiasta?
Kommentit (34)
Koska aasialaisilla on valtavat määrät erilaisia perinneruokia, jotka olevinaan auttavat ties mihinkä vaivoihin, eikä raaka-aineita näihin ruokiin saa muualta kuin kotimaasta. Ja aasialaisille perinteet ovat ylipäätään todella tärkeitä. Omaa kulttuuria halutaan vaalia. Eivät todellakaan välitä siitä, että jotkin kulttuurin elementit ovat laittomia muissa maissa.
Etelässä sain kahvista jonku myrkytyksen ja sairaalassa hoitajat varasti lompakkoni.
Vierailija kirjoitti:
Olin 70-luvulla kesät Lapissa matkailupalvelussa töissä. Saksalaisilla oli matkailuautot täynnä ruokaa säästösyistä. Ne jotka yöpyivät hotellissa ottivat aamiaspuffesta muovipussiin ruokaa.
Talvet olin oppaana Kanarialla. Suomalaisilla oli Juhla muokkaa, hapankorppuja, sinistä lenkkiä ym.
Laittoivat ruuat itse apartementoksessa säästösyistä, mutta myös siksi, ettei " niitä paikallisia ruokia arvaa mennä maistamaan"
Joo mut toi oli 70-luvulla, siitä on puoli vuosisataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska aasialaisten on vaikea sopeutua uusiin ympäristöihin. Halutaan matkailla nähden asioita, mutta halutaan pysyä omalla mukavuusalueella.
Tämä riippuu mistä kulttuurista ja yhteiskuntaluokasta ihmiset ovat kotoisin ja mikä on koulutustaso ja kielitaito.
Taitaa olla ne enimmäkseen maaseudulta syntyisin olevat mannerkiinalaiset (poislukien Makao, Hong Kong ja Singapore yms.) jotka ovat noita turisteja, joilla on pikanuudelit ja tiikerinviikset mukana varmuuden vuoksi ja jotka matkustavat suurina ryhminä kovalla kiireellä turistinähtävyydestä toiseen ja syövät valmiiksi tilattua (usein kiinalaista) ruokaa matkalla.
Näistä on paljon havaintoja mm. Pariisissa. Siellä on ollut pientä skismaa kun nämä laumat rynnivät ranskalaisten keskelle sanomatta Bonjour, Madame tai Monsieur ja sylkevät lattioille ja pissattavat vauvansa kadulla sun muuta kivaa.
Mä olin Hong Kongissa mun hongkongilaisen kaverin vieraana. Paikallisetkin inhosivat mannerkiinalaisia turisteja samoista syistä kun niitä kiinalaisryhmittymiä vihataan täällä.
Vierailija kirjoitti:
Koska aasialaisilla on valtavat määrät erilaisia perinneruokia, jotka olevinaan auttavat ties mihinkä vaivoihin, eikä raaka-aineita näihin ruokiin saa muualta kuin kotimaasta. Ja aasialaisille perinteet ovat ylipäätään todella tärkeitä. Omaa kulttuuria halutaan vaalia. Eivät todellakaan välitä siitä, että jotkin kulttuurin elementit ovat laittomia muissa maissa.
Suurin osa tuskin edes tietää mistään muiden maiden laeista ja säännöksistä. Siksi nautin aina kun Australian rajalla joku kiinalainen jää kiikkiin ja joutuu luopumaan mamman pakkaamista eväistään! Vahingonilo on paras ilo :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska aasialaisten on vaikea sopeutua uusiin ympäristöihin. Halutaan matkailla nähden asioita, mutta halutaan pysyä omalla mukavuusalueella.
Tämä riippuu mistä kulttuurista ja yhteiskuntaluokasta ihmiset ovat kotoisin ja mikä on koulutustaso ja kielitaito.
Taitaa olla ne enimmäkseen maaseudulta syntyisin olevat mannerkiinalaiset (poislukien Makao, Hong Kong ja Singapore yms.) jotka ovat noita turisteja, joilla on pikanuudelit ja tiikerinviikset mukana varmuuden vuoksi ja jotka matkustavat suurina ryhminä kovalla kiireellä turistinähtävyydestä toiseen ja syövät valmiiksi tilattua (usein kiinalaista) ruokaa matkalla.
Näistä on paljon havaintoja mm. Pariisissa. Siellä on ollut pientä skismaa kun nämä laumat rynnivät ranskalaisten keskelle sanomatta Bonjour, Madame tai Monsieur ja sylkevät lattioille ja pissattavat vauvansa kadulla sun muuta kivaa.
Mä olin Hong Kongissa mun hongkongilaisen kaverin vieraana. Paikallisetkin inhosivat mannerkiinalaisia turisteja samoista syistä kun niitä kiinalaisryhmittymiä vihataan täällä.
Ne on kuin muurahaisarmeija...
Olen aina yrittänyt ymmärtää vieraita kulttuureita ja olla järkevä ja suvaitsevainen. Minusta toi Australian rajalla oli ihan rasistinen ohjelma. Mutta enää ei kiinalaisten kanssa pysty. Ei vain voi. Ne on niin kalluja ja täysin empatiskyvyttömiä, ei mitään käytöstapoja ja eläinten kohtelu on täysin perceestä. Kiinalaiset ovat ihan kalluja, hyvä että aussit pitää niille kuria.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tuossa nyt on outoa jos vie omat juhlamokat ja keittimen ulkomaille.
Alussa, matkailun huumassa tuli juotua kahvia useissakin maissa.
Ranskassa kahvinluirua ja maitoa, ällöttävää latteaa.
Saksassa sai suhtkoht normaalia.
Mitä etelämmäksi menee, sitä sakeampaa kamelinkusta myydään kahvina ja siihen lautaselle sielä isketään joku kitkerä käntty kastettavaksi tähän mustaan sumppiin ja jos kyselet kermaa millä tahansa kielellä, ne pyörittelee silmiään ja levittelee käsiään tai viittovat kylmäkaappiin jossa jotain paikallista aasinmaitoa limaisessa astiassa.
Aloin arvostamaan suomalaista kahvia, sillä tarvitsen sitä herätäkseni aamulla ja ensimatkojen mentyä, aloin viemään omat kahvit matkoille mukaan ja pienen retkikeittimen ja jauhekermaa.
Saan missä tahansa keitettyä kunnon kahvit :-)
Minkälaisen retkikeittimen? Kuulostaa hyvältä!
Mulla oli kiinalainen kämppis pari vuotta sitten. Raahasi tullessaan valtavan määrän matkalaukkuja, 80 kiloa yhteensä. Autoin häntä kantamaan ne ylös neljänteen kerrokseen. Hissiä ei meidän talossa ole. No yhdessä laukussa oli hiukan vaatteita, loput oli täynnä nuudeleita! :o Ei koko oleskelunsa aikana jättänyt varmaan penniäkään opiskelupaikkakunnalle.
Ulkomailla pitää tilata americano maidolla niin saatte suht samanlaista kahvia kuin Suomessa paitsi parempaa.
Vierailija kirjoitti:
kyl suomilaisetkin osaa, toiset vie kiloittain eloveenaa kanaraiansaarille ettei tarttis syödä mitään ulkolaista ruokaa. Ja noin muuten lentokoneiden myymä ruoka vaan maistuu pahalle. Selitys jostain korkeuserosta on huuhaata kun omat voileivät ei muutu pahanmakuisiksi.
Omia, kotona tehtyjä leipiähän ei ole saanut viedä lentokoneen matkustamoon kohta 20 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kiinalainen kämppis pari vuotta sitten. Raahasi tullessaan valtavan määrän matkalaukkuja, 80 kiloa yhteensä. Autoin häntä kantamaan ne ylös neljänteen kerrokseen. Hissiä ei meidän talossa ole. No yhdessä laukussa oli hiukan vaatteita, loput oli täynnä nuudeleita! :o Ei koko oleskelunsa aikana jättänyt varmaan penniäkään opiskelupaikkakunnalle.
Hoasin opiskelijakämpässä asuessani kuulin legendan jonka mukaan joku kiinalainen opiskelija eli koko opiskeluaikansa näin: kävi ostamassa sellaisia valtavia säkkejä riisiä aasialaiskaupasta, sitten kävi marketista HK:n sinistä. Joka päivä laittoi riisikeittimessä riisiä ja söi sen särpimenä palan HK:n blöötä :)
Vierailija kirjoitti:
Tullitarkastusohjelmat pähkinän kuoressa:
Australia - ruokaa, laitonta ruokaa kaikkialla
Kanada - sinut on pidätetty 10v sitten, et saa tulla maahan
Uusi-Seelanti - herkkä ekosysteemi voi kärsiä, koska hiekkaa kengässä tai x
USA - huumemuuleja kaikkialla
Peru - kokaiinia laukussa, kokaiinia vatsassa, kokaiinia ruoassa...
Suomi - liikaa viinaa!
Nailed it 😂😂😂
Koronavirus on peräisin Wuhanin kalatorilta. Muutkin aasialaisflunssat eli sika- ja lintu- taitavat tulla toreilta ja paikoista joissa kasvateaan, kuljetetaan ja säilytetään huonoissa oloissa kaikenlaista liharuokaa. Koirat mukaan lukien. Kiinalaisethan syövät kaiken jolla on neljää jalkaa eikä ole pöytä...
Jos noudatettaisiin EU:n tyyppisiä eläintensuojelusäännöksiä lihakarjan kuljetukseen, niin tuskin noita viruksia sikiäisi noin paljon ja usein...